Kolej na kolej - czyli Kolejowe ABC

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 31 sty 2007, 15:52

Tm pisze:hę? ciuchci?
No ciuchcia= pociąg ;)
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
Karol
Posty: 857
Rejestracja: 18 gru 2005, 16:24
Lokalizacja: Marysin Wawerski

Post autor: Karol » 31 sty 2007, 17:27

taki mały OT związany z tym pociągiem...

gdzieś około 1970 r. mama jechała tym pociągiem do Gdańska i nie dojechała. Parowóz w środku zimy, w szczerym polu, gdzieś między Lublinem a Łukowem....zepsuł się. Około 1970 r. oznaczało to praktycznie rezygnację z dalszej jazdy-środek zimy, brak łączności z najbliższą stacją...masakra normalnie 8-[
www.kolej.one.pl
Zachęcam do aktualizowania danych!!!

Pasażer:KM, 401, 520, 115, 173, 315 (kolejność zamierzona!)

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10154
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23

Post autor: JacekM » 31 sty 2007, 22:40

Kiedy wycofano z ruchu osobowego ostatnie SN61?
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 01 lut 2007, 19:39

Ile kosztuje ułożenie kmb toru na nawierzchni na której leżał tor i został zdemontowany? (chodzi mi raczej o skalę)
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 02 lut 2007, 13:24

JacekM pisze:Kiedy wycofano z ruchu osobowego ostatnie SN61?
http://pl.wikipedia.org/wiki/SN61-tutaj pisza ,że w połowie lat 90.
I to by się zgadzało,z moimi obserwacjami. Jakoś mi w tym terminie znikneły z oczu z jednoczesnym ,,odchudzaniem'' cegły.
Ale niestety dokładnego roku CI nie podam
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

JaBaal
Posty: 740
Rejestracja: 09 lis 2006, 21:06

Post autor: JaBaal » 04 lut 2007, 11:23

R-11 Kleszczowa pisze:To znowu ja :]

Dobrzy ludzi poszukuję wszelakich informacji n/t ciuchci jadącej z Lublina przez Olsztyn i Trójmiasto do Trzebiatowa. Kursowało to tak gdzieś za czasów Towarzysza Gierka :bow:
Nie pamiętam który to był rok, z pewnością ponad 20 lat temu, dzieciątkiem będąc jeździłem (z rodzicami) po trasie Rewal - Warszawa. Jazda była taka: Rewal - Trzebiatów Wąsk. - przesiadka do pociągu. Pociąg był relacji Trzebiatów - Gdynia - Warszawa - Lublin - Rzeszów i na Wschodnim zmieniał czoło.
Jeśli ktokolwiek wypowiada się o komunikacji w Pruszkowie, niech nie zapomina, że na północ od torów (Gąsin, Żbików, Bąki) też mieszkają ludzie.
Śp. 714 Ożarów - os. Staszica = to były piękne dni...

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 04 lut 2007, 14:25

Ciekawe jak to wyglądało bo z Trzebiatowa do Kołobrzegu nie ma sieci trakcyjnej, tylko jadą spalinówki :-k Musieli zmieniać później w Kołobrzegu lokomotywę :-k
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27448
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 04 lut 2007, 14:27

R-11 Kleszczowa pisze:nie ma trakcji, tylko jadą spalinówki
sieci karwa trakcyjnej :!: :P

(a tak w ogóle, to najbliższy Kołobrzegu drut wtedy był w Goleniowie, Poznaniu bądź Wejherowie. I komu to przeszkadzało?)
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 04 lut 2007, 14:29

Fikander pisze:
R-11 Kleszczowa pisze:nie ma trakcji, tylko jadą spalinówki
sieci karwa trakcyjnej :!: :P

(a tak w ogóle, to najbliższy Kołobrzegu drut wtedy był w Goleniowie, Poznaniu bądź Wejherowie. I komu to przeszkadzało?)

Poprawione :bow:

A Koszalin też nie miał :?:
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27448
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 04 lut 2007, 14:34

Nie, Stargard - Wejherowo było elektryfikowane pod koniec lat 80. PRL by padł 5 lat wcześniej i by nie zdążyli ;)
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Karol
Posty: 857
Rejestracja: 18 gru 2005, 16:24
Lokalizacja: Marysin Wawerski

Post autor: Karol » 04 lut 2007, 17:15

Przesada. Elbląg-Olsztyn zelektryfikowano już w III RP :smile: i to chyba ostatni duży odcinek, który zelektryfikowano :-k
www.kolej.one.pl
Zachęcam do aktualizowania danych!!!

Pasażer:KM, 401, 520, 115, 173, 315 (kolejność zamierzona!)

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27448
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 04 lut 2007, 17:17

Karol pisze:Przesada. Elbląg-Olsztyn zelektryfikowano już w III RP
Siłą rozpędu i nie wiadomo po co.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

JaBaal
Posty: 740
Rejestracja: 09 lis 2006, 21:06

Post autor: JaBaal » 04 lut 2007, 18:09

R-11 Kleszczowa pisze:Musieli zmieniać później w Kołobrzegu lokomotywę :-k
Nie pamiętam tego tak dobrze, ale chyba lokomotywa była zmieniana dopiero w Gdyni Chyloni (albo Głównej?)
Jeśli ktokolwiek wypowiada się o komunikacji w Pruszkowie, niech nie zapomina, że na północ od torów (Gąsin, Żbików, Bąki) też mieszkają ludzie.
Śp. 714 Ożarów - os. Staszica = to były piękne dni...

Awatar użytkownika
Karol
Posty: 857
Rejestracja: 18 gru 2005, 16:24
Lokalizacja: Marysin Wawerski

Post autor: Karol » 04 lut 2007, 18:29

Fikander pisze:
Karol pisze:Przesada. Elbląg-Olsztyn zelektryfikowano już w III RP
Siłą rozpędu i nie wiadomo po co.
Żeby kible mogły jeździć 8-[
www.kolej.one.pl
Zachęcam do aktualizowania danych!!!

Pasażer:KM, 401, 520, 115, 173, 315 (kolejność zamierzona!)

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27448
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 04 lut 2007, 18:35

Karol pisze:Żeby kible mogły jeździć 8-[
W 1993 roku jeździły tam:

3 pary pociągów osobowych relacji Olsztyn Główny - Elbląg
1 para pociągów osobowych relacji Olsztyn Główny - Gdynia Główna
2 pary pociągów osobowych relacji Olsztyn Główny - Morąg
1 para pociągów pospiesznych relacji Grodno - Gdynia Główna
i 1 para pociągów pospiesznych relacji Białystok - Szczecin Główny

ciężko to nazwać wykorzystaniem uzasadniającym elektryfikację.

zresztą ciągnięcie druta ( 8-[) wszędzie, gdzie się dało, to jakaś paranoja była. Te wszystkie Korsze, Mordy, Jasła, Krzeniowy, Kamienie Pomorskie, Ustki, Krotoszyny... po co to wszystko? Chyba tylko po to, żeby mieć gdzie wykorzystać nadprodukowane kible... ](*,) ](*,)
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

ODPOWIEDZ