III linia metra i kolejne - koncepcje rozwoju sieci metra

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26836
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 24 lut 2015, 22:07

Póki co lokalizacja III linii metra jest ustalona w Studium Uwarunkowań i tak dalej, więc jest obowiązująca. Poza tym mogę źle pamiętać.

Wolę tego tematu nie komentować.



A nie, źle pamiętam, przez Wisłę 20 000 wychodzi - ale nie w wariancie pod TŁ.

http://siskom.waw.pl/komunikacja/metro/ ... ognozy.pdf
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Czotyk
Posty: 2285
Rejestracja: 02 paź 2010, 23:03
Lokalizacja: Warszawa Grochów

Post autor: Czotyk » 24 lut 2015, 22:12

MichalJ pisze:Nie zrozumiałem, o co chodzi z "wypadem na Gocław".
Glonojadowi pewnie o ostre łuki chodzi.

Można by to rozwiązać w ten sposób, że tunel odginałby się lekko na północ aby zrobić sobie miejsce pod większy łuk. Od stacji przy Rozbracie idąc śladem północnych estakad przy węźle TŁ/Wisłostrada i dochodząc gdzieś w okolice skrzyżowania Paryska/Meksykańska. Potem łukiem do stacji usytuowanej wzdłuż ul. Saskiej.

A 90 stopni nie jest wcale takie niemożliwe, stacja Goya na 4 linii metra w Madrycie ;)
http://img166.imageshack.us/img166/7749 ... rgevt9.jpg
Obrazek
^^ widzicie go? On rozpędza się do 300 km/h a pendolino 200 km/ na 80 km...

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26836
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 24 lut 2015, 22:14

Nie no, jak wpuścisz tabor tramwajowy jak w Sztutgarcie czy Hanowerze,to pewnie, czemu nie. Ale jeśli chcesz mieć kompatybilność taboru na sieci warszawskiej (a ma to pewien sens, skoro już uparliśmy się na niezalezny, ciężki system) to te 350 m na szlaku to OIDP minimum.

Stare metro madryckie ("małoprofilowe") prawie na pewno ma mniejsze minimalne łuki - podobnie jak "małe" metro w Berlinie czy w Paryżu.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2706
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 24 lut 2015, 22:21

A u nas są tory metra kategorii 1 (140 kN) czy 3 (221 kN)? Rozporządzenie dla metra pozwala na odpowiednio 400 i 300 m, a "w uzasadnionych przypadkach" 300 i 190 m.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26836
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 24 lut 2015, 22:23

Nie mam pojęcia. Mnie uczono, że 350, a wyjątkowo 300 :p
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Czotyk
Posty: 2285
Rejestracja: 02 paź 2010, 23:03
Lokalizacja: Warszawa Grochów

Post autor: Czotyk » 24 lut 2015, 22:29

No ale taki łuk jak zaproponowałem chyba mógłby być? Nabazgrałem nawet w paincie jakby to miało wyglądać z oboma wariantami stacja na Rozbracie. Kiedyś myślałem też nad stacją przy pl. Przymierza ale chyba to było bez sensu, choć powoli zaczynam się do niej znowu przekonywać patrząc gdzie ma powstać stacja na Zaciszu...
Załączniki
metroIII.jpg
Obrazek
^^ widzicie go? On rozpędza się do 300 km/h a pendolino 200 km/ na 80 km...

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 24 lut 2015, 23:03

Glonojad pisze: A nie, źle pamiętam, przez Wisłę 20 000 wychodzi - ale nie w wariancie pod TŁ.

http://siskom.waw.pl/komunikacja/metro/ ... ognozy.pdf
Ale pokazujesz WYŁĄCZNIE warianty przez Stadion i Wschodni. Mojżesz je przyniósł i nic innego się nie badało. To jest mój główny zarzut do tych wszystkich opracowań, że od początku wyszły z absurdalnych założeń. Ja bym zrobienia analiz przy takich założeniach po prostu odmówił, żeby się nie kompromitować.

O ile mi wiadomo, trasy tak zwyczajnie z Gocławia na pl. Konstytucji/Politechnikę nikt w ogóle nie rozważał, więc skąd wiadomo, ilu by miała pasażerów?

A że zakręcić? Przecież nie chodzi o załom pod kątem prostym przy kładce na Saskiej, łuki można zrobić takie, jakie trzeba, co za problem? (Warunek "nie budujemy pod budynkami" chyba już się udało odrzucić robiąc M2C?)

Awatar użytkownika
Czotyk
Posty: 2285
Rejestracja: 02 paź 2010, 23:03
Lokalizacja: Warszawa Grochów

Post autor: Czotyk » 26 lut 2015, 21:07

http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... a_Warszawa

"Odcinek na Gocławiu jest dość wydajny ekonomicznie"
"Budowa południowo-wschodniego odcinka trzeciej linii ma się wg wstępnych planów rozpocząć za 12-13 lat. - Mówimy o takiej perspektywie czasu, ale projekt jest jak najbardziej realny."

Boże, oby do tego czasu odsunąć całkowicie od władzy obecną opcję polityczną, i żeby ich następcy w tym temacie byli mądrzejsi #-o #-o #-o I tak już za dużo wyrzucono pieniędzy na stację Stadion ale oczywiście jest to przedstawiane jako sukces (nie będzie utrudnień w przyszłości podczas budowy) a społeczeństwo jest głupie i pozytywnie na to patrzy nie zdając sobie sprawy jak głupi jest to przebieg.

Dlaczego ci "eksperci od komunikacji" o których mowa, że krytykują przebieg śródmiejski III linii nic nie mówią o durnowatym przebiegu Gocławskim? A może wg nich jest dobry???

Nie wspominając o tym, że taka stacja przesiadkowa to szit zamiast jeden peron=jeden kierunek zrobiono opcję tańszą i teraz ludzie Grochowa i ewentualnie Gocławia (chyba, że skasują im wszystkie inne opcje dotarcia do centrum i zmuszą do korzystania z tego objazdu całej dzielnicy) będą sobie za te kilkanaście lat biegali po schodach.
Obrazek
^^ widzicie go? On rozpędza się do 300 km/h a pendolino 200 km/ na 80 km...

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4769
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 26 lut 2015, 21:32

Ale jak jeden peron = jeden kierunek? M2 ma swój i M3 ma swój, chciałbyś to przepleść?
Obrazek

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25357
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 26 lut 2015, 21:36

Dla pasażerów tak by było wygodniej. Ale na pewno nie byłoby to proste w realizacji ze względu na konieczność dwukrotnego przecięcia się torów
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 26 lut 2015, 21:42

Przepleść też, niekoniecznie w jednym poziomie.

Co nie zmienia, że przebieg metra na Gocław jest durnowaty. A śródmiejski odcinek III linii jeszcze bardziej.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Czotyk
Posty: 2285
Rejestracja: 02 paź 2010, 23:03
Lokalizacja: Warszawa Grochów

Post autor: Czotyk » 26 lut 2015, 21:44

III linia pewnie przez (bardzo, bardzo) dłuższy czas będzie kończyła na Stadionie więc ludzie zamiast się jednoperonowo przesiadać będą łazić po schodach. Poza tym nie wiem jak ktoś mógł w ogóle coś tak głupiego zaproponować i jak jeszcze więksi idioci mogli to wpisać do oficjalnych planów i jak totalni kretyni mogli zacząć to realizować poprzez budowę tego drugiego peronu...
Obrazek
^^ widzicie go? On rozpędza się do 300 km/h a pendolino 200 km/ na 80 km...

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 26 lut 2015, 21:54

Ależ! pieniądze na opracowania...
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4769
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 26 lut 2015, 22:30

pawcio pisze:Dla pasażerów tak by było wygodniej. Ale na pewno nie byłoby to proste w realizacji ze względu na konieczność dwukrotnego przecięcia się torów
Przede wszystkim drastycznie byśmy sobie pocięli przepustowość systemu.
Obrazek

Awatar użytkownika
Czotyk
Posty: 2285
Rejestracja: 02 paź 2010, 23:03
Lokalizacja: Warszawa Grochów

Post autor: Czotyk » 26 lut 2015, 22:38

Przede wszystkim to coś w ogóle nie powinno powstać.
Obrazek
^^ widzicie go? On rozpędza się do 300 km/h a pendolino 200 km/ na 80 km...

ODPOWIEDZ