SKM S9 - rozkład, trasa i obsługa linii

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 17 mar 2010, 5:46

Było przecież "Regio Plus" w sporej liczbie do Legionowa. Pytanie, czemu być przestało...
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

Awatar użytkownika
JotPeCet
Posty: 2527
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:07
Lokalizacja: WPT Ochota

Post autor: JotPeCet » 17 mar 2010, 7:09

Ale to czasy MZPR a nie Kolei Mazowieckich.
MZPR miał większe możliwości ściągnięcia dodatkowych jednostek.
Polityka złym doradcą w pracy!

Dzulikiewicz
Posty: 730
Rejestracja: 11 cze 2007, 21:46

Post autor: Dzulikiewicz » 17 mar 2010, 18:03

SKM pisze:Informacja
17.03.2010

W związku z uwagami pasażerów dotyczącymi obsługi linii S9 Warszawa Gdańska - Legionowo Piaski informujemy, że na zlecenie Zarządu Transportu Miejskiego przewozy na tej trasie realizowane są przez operatora "Koleje Mazowieckie - KM" Sp. z o.o.

Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące tego połączenia prosimy kierować do:
-Zarządu Transportu Miejskiego, lub
-spółki "Koleje Mazowieckie - KM" Sp. z o.o.

Spółka Szybka Kolej Miejska Sp. z o.o. nie ma wpływu na obsługę linii S9.

podrozny113
Posty: 202
Rejestracja: 09 sty 2009, 15:06

Post autor: podrozny113 » 17 mar 2010, 18:34

:-k Czyli jest skm bez SKM. A kto będzie jeździł na lotnisko: skm (KM) czy skm (SKM)? Jest jeszcze wariant SKM bez skm no i KM bez skm.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 17 mar 2010, 18:51

Jakie SKM bez SKM? S-9 to linia SKM i już. A że nie obsługuje jej spółka "SKM Warszawa" to inna sprawa - niefortunny zbieg okoliczności.

PS. Na lotnisko ma jeździć linia SKM obsługiwana przez SKM - było o tym parę postów wcześniej.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

podrozny113
Posty: 202
Rejestracja: 09 sty 2009, 15:06

Post autor: podrozny113 » 17 mar 2010, 19:14

Ja troszkę to z przymrużeniem oka chciałem napisać. Poważnie mówiąc, skoro może kursować skm w oparciu o KM a nie SKMW to nie widzę powodów, by tę ostatnią spółkę utrzymywać. Zakładając, że KM potrafią (potrafiły) robić problemy (z rożnych powodów) przy obsłudze skm, można pomyśleć o prywatnym przewoźniku, który realizowałby ideę szybkiej kolejki miejskiej. Był dobry moment, aby na S9 zaprosić Arrivę. Była szansa na pojawienie się realnej konkurencji na torach w (wokół) stolicy. Była szansa na lepszy tabor. Tylko wiadomo, że to by długo trwało. A wybory nie zaczekają...

kebe

Post autor: kebe » 17 mar 2010, 21:29

Proszę, nie kontunujcie tematu który jest wałkowany od 3 stron... SKMWA jest i pozostac powinna, KM są i pozostac powinny.

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 17 mar 2010, 21:30

Równie dobrze tabor można wydzierżawić KMom a pasażer nawet nie zauważy różnicy

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 17 mar 2010, 21:31

No cóż. PKP i spółki pochodne przez wiele lat nauczyły miasto, że nie można na nie liczyć w kwestii obsługi aglomeracyjnej. Przypominam, że z KM nie udało się nawet uzgodnić oznakowania na kursach objętych wspólnym biletem. Gdyby nie istnienie SKM jako samodzielnego podmiotu, założę się, że żadnego S-9 by nie było.

Odrębną sprawą jest, czy SKM powinno być spółką miejską, czy raczej powinien to być wyłoniony w przetargu na 20-letnią obsługę operator niezależny; ciężka kolej ma przecież stosunkowo dużą konkurencyjność, nie jest rynkiem naturalnie monopolistycznym jak tramwaje czy nawet metro.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 17 mar 2010, 21:50

Gazeta Powiatowa pisze:Co ma piernik do wiatraka?

Wściekłość!, Zniesmaczenie!, Żal! Takie bądź bardziej dosadne określenia padają ze strony wszystkich, których pozbawiono połączenia kolejowego z Wieliszewa do Warszawy. Pasażerowie i samorządowcy nie kryją słów oburzenia na decyzję ZTM i KM, które wycofały się z wcześniejszych obietnic.


Od 15 marca SKM dojeżdża do stacji Legionowo Piaski. Oddalony o 2 km Michałów-Reginów i 3,5 km Wieliszew znalazły się poza zasięgiem połączeń pasażerskich ze stolicą. Pociągi towarowe docierają tu bez przeszkód. - Połączenia Warszawa Gdańska – Legionowo – Wieliszew miały ruszyć 1 marca. Operatorem jest ZTM wraz z Kolejami Mazowieckimi. Brakiem uruchomienia linii S 9 Urząd Gminy Wieliszew został tak samo zaskoczony jak i mieszkańcy, którzy z upragnieniem czekali na polepszenie sytuacji komunikacyjnej – czytamy na stronie internetowej Urzędu Gminy Wieliszew.

W związku z pominięciem Wieliszewa przy tworzeniu połączeń SKM Wójt Gminy Wieliszew i radny gminny Edwin Zezoń udzielili wywiadu dziennikarzom TVN Warszawa.

W programie jest stwierdzenie wójta Kownackiego o politycznym podłożu wycofania pociągów oraz wypowiedź przedstawiciela Polskich Linii Kolejowych, iż nie ma żadnych problemów technicznych, aby pociągi dojeżdżały do Wieliszewa, a nie tylko do stacji Legionowo – Piaski. Wyjaśnienie przedstawiciela Zarządu Transportu Miejskiego mówiące o tym, że przedłużenie połączenia Wieliszewa z Piasków do Wieliszewa jest niemożliwe ( i tu uwaga!!!) z uwagi na małą przepustowość linii kolejowej do Nasielska – jest dość pokrętne. Co ma Nasielsk do odcinka linii kolejowej Wieliszew- Legionowo Piaski? Tego nie wie nikt! (nawet wspomniany przedstawiciel fachowców z PLK). I tu raczej należy zgodzić się z wójtem Kownackim, że spiskowa teoria dziejów jest wielce prawdopodobną przyczyną pozbawienia gminy Wieliszew połączeń kolejowych ze stolicą.

W niedzielę rano na stacji Wieliszew pojawili się pikietujący i TVP3. Ponownie Wójt Kownacki i radny Zezoń przed kamerą telewizyjną upominali się dotrzymanie zobowiązań. Głośne upominanie się o przywrócenie kolei dla stacji Wieliszew i Michałów-Reginów być może przerwie tę głuchotę decydentów ZTM i KM? Kto miał interes w tym, żeby 3,5 km, jakie dzieli Legionowo Piaski od stacji Wieliszew było przeszkodą nie do pokonania?

Dyrektor ZTM Leszek Ruta – nota bene mieszkaniec Legionowa, może czuć się zadowolony. Jego miasto i stolica powiatu zyskało bardzo wiele na uruchomieniu SKM. Tylko co maja powiedzieć dojeżdżający z gmin ościennych? Na początek chciałbym zameldować Panu Dyrektorowi, że poniedziałkowy(15 marca) kurs SKM ze stacji Legionowo Piaski o godzinie 7,05 – został opóźniony o blisko kwadrans, a dojeżdżający do tej stacji lub też podwożący pasażerów w jej okolice - nie mają się gdzie zatrzymać, nie mówiąc już o zaparkowaniu samochodu. A miało być tak pięknie! (...).

Andrzej Gronek

Obrazek
Fot. Wójt Waldemar Kownacki (drugi z lewej) wśród pikietujących na stacji Wieliszew
http://www.gazetapowiatowa.pl/index.php ... Itemid=178
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 17 mar 2010, 21:54

No ale co kto i komu "zabrał", ja się pytam? Czy wójt Wieliszewa zapłacił za pociągi w taryfie ZTM? ZTM jeździ sobie do Legionowa, jego sprawa - za obsługę komunikacyjną Mazowsza odpowiedzialny jest Marszałek i jego spółka celowa - KM-KM.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 17 mar 2010, 22:40

Nie dziwię sie za bardzo mieszkańcom Wieliszewa.
Raz w życiu próbowalem tam się dostać komunikacja publiczną i w życiu już tego błędu więcej nie popełnię. Nie znam innej miejscowosci w poblizu Warszawy która aż do tego stopnia bylaby pozbawiona połączeń z Warszawą.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27433
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 17 mar 2010, 22:51

SKM do stacji Wieliszew bynajmniej nie poprawiłaby skomunikowania Wieliszewa z Warszawą.
A jeśli chodzi o pozbawienie połączeń z Warszawą, to nie ogarniam, bo jeździ PKS, i to z przyzwoitą liczbą kursów (na pewno wyższą niż planowaną częstotliwością SKMki).
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 18 mar 2010, 7:22

Gazeeta Powiatowa pisze:W programie jest stwierdzenie wójta Kownackiego o politycznym podłożu wycofania pociągów oraz wypowiedź przedstawiciela Polskich Linii Kolejowych, iż nie ma żadnych problemów technicznych, aby pociągi dojeżdżały do Wieliszewa, a nie tylko do stacji Legionowo – Piaski. Wyjaśnienie przedstawiciela Zarządu Transportu Miejskiego mówiące o tym, że przedłużenie połączenia Wieliszewa z Piasków do Wieliszewa jest niemożliwe ( i tu uwaga!!!) z uwagi na małą przepustowość linii kolejowej do Nasielska – jest dość pokrętne. Co ma Nasielsk do odcinka linii kolejowej Wieliszew- Legionowo Piaski? Tego nie wie nikt! (nawet wspomniany przedstawiciel fachowców z PLK).
W Piaskiach pociągi stoją po kilka minut. Raczej to na kurs do Wieliszewa nie wystarczy. A slotów na linii nasielskiej dużo nie ma. No ale myślenie boli.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 18 mar 2010, 8:08

3 km i w ostatnich latach w porywach kilka pociągów na dzień. Taki tam tłok, że nie idzie nic wcisnąć?

ODPOWIEDZ