Ciekawe, czy koordynacja z KM będzie jak zwykle żałosna. To by było naprawdę słodkie - KM nieskoordynowana sama ze sobąPociągiem przez Białołękę
Konrad Majszyk 07-02-2010, ostatnia aktualizacja 07-02-2010 22:31
Od marca miejska linia kolejowa połączy Dworzec Gdański z Legionowem. Będzie nią można jeździć także z biletami 20-minutowymi. Ale zabraknie parkingów Parkuj i Jedź.
Przejazd z Legionowa przez Białołękę do Dworca Gdańskiego potrwa niewiele ponad 20 minut – twierdzi dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego Leszek Ruta. – Pociągi mają kursować w szczycie co kwadrans. Na Gdańskim będzie można przesiąść się do metra i pojechać do centrum.
– Kolej może być zbawieniem dla Białołęki – mówi burmistrz Jacek Kaznowski. – Ze stacji PKP Płudy można dojechać do Dworca Gdańskiego w 18 minut. To alternatywa dla tkwienia w samochodzie w korku.
Trasa trzech długości
Jak obiecuje ZTM, pociągi linii S-9 zatrzymają się na ośmiu, dziewięciu albo 11 stacjach (w zależności od wariantu). Większość składów będzie kończyła trasę na jednej z dwóch stacji na terenie Legionowa. Siedem kursów dotrze do Wieliszewa. Jak się w tym zorientować? Za każdym razem stacja docelowa będzie oznaczona w rozkładzie.
Ratusz chce, żeby to było uzupełnienie linii Szybkiej Kolei Miejskiej S-2, kursującej między Sulejówkiem i Pruszkowem.
W październiku ubiegłego roku ZTM rozbudził już nadzieje pasażerów, składając podobne deklaracje: pociągi miały ruszyć od grudnia na trasę między Legionowem a stacją PKP Wola. Obietnic nie udało się jednak zrealizować.
– Tym razem sprawa jest ustalona z prezesem Kolei Mazowieckich Arturem Radwanem. Nasze instytucje parafowały już porozumienie – mówi Leszek Ruta z ZTM.
Na czym polega porozumienie? Cztery pociągi Kolei Mazowieckich mają jeździć w miejskich barwach. Według ZTM, da to po 37 kursów w obu kierunkach w każdy dzień powszedni. Usługa ma kosztować ok. 1,5 mln zł rocznie. Zapłaci Warszawa, a niewielką część kosztów – proporcjonalną do długości trasy na swoim terenie – pokryją Legionowo i Wieliszew.
Niestety, nowoczesnych pociągów nie będzie. Najprawdopodobniej będą to wysłużone używane składy EN-57 z lat 60. ubiegłego wieku (Koleje Mazowieckie zazdrośnie strzegą swoich najnowszych nabytków, czyli składów Bombardiera i Stadlera). Użyczone pociągi mają być za to oznaczone logo ZTM i oklejone barwami stołecznej komunikacji.
Pierwsza korzyść dla pasażerów: będzie luźniej, bo miejskie pociągi mają kursować na przemian ze składami Kolei Mazowieckich (będzie więc więcej połączeń). Tymi ostatnimi można jeździć na podstawie wspólnego biletu – od dobowego „w górę”. I tak dochodzimy do drugiej korzyści: w pociągach linii S-9 będzie można skorzystać z każdego biletu z miejskiej taryfy – także 20-minutowego za 2 zł.
Dzikie „Parkuj i Jedź”
Pomysłodawcy linii S-9 przyznają, że to nie propozycja dla mieszkańców blokowisk Tarchomina, którzy mają do pociągu za daleko. Ci muszą zadowolić się buspasem na ul. Modlińskiej. ZTM ma nadzieję, że z samochodów do pociągu przesiądą się mieszkańcy np. Zielonej Białołęki, Choszczówki albo Dąbrówki Grzybowskiej. Ale jest problem: do dyspozycji mają tylko dzikie parkingi zamiast Parkuj i Jedź. Np. przy stacji Płudy kierowcy zostawiają auta na każdym wolnym skrawku terenu. ZTM planował budować parking przy stacji Żerań, ale nie dogadał się z PKP.
Istnieją mgliste plany budowy Parkuj i Jedź na terenie Legionowa i Wieliszewa , obok stacji kolejkowych. Czy i kiedy ruszą budowy – nie wiadomo. Na razie inwestycje nie wyszły poza sferę planowania.
Odcinek Dw. Gdański – Legionowo to fragment modernizowanej przez Polskie Linie Kolejowe trasy E65 z Warszawy do Gdańska. Kolejarze przygotowują też projekty budowy bezkolizyjnych przejazdów – przy ul. Mehoffera i Klasyków.
SKM S9 - rozkĹad, trasa i obsĹuga linii
Moderator: JacekM
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26838
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
http://www.zw.com.pl/artykul/445850_Poc ... oleke.html
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Znaczy że 4 obiegi po 2 jednostki?Glonojad pisze:Na czym polega porozumienie? Cztery pociągi Kolei Mazowieckich mają jeździć w miejskich barwach. Według ZTM, da to po 37 kursów w obu kierunkach w każdy dzień powszedni. Usługa ma kosztować ok. 1,5 mln zł rocznie. Zapłaci Warszawa, a niewielką część kosztów – proporcjonalną do długości trasy na swoim terenie – pokryją Legionowo i Wieliszew.
Np takZari pisze:Ciekawe w jaki sposób je pomalują/okleją aby nikt się nie pomylił.
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:EN57-880.jpg
- humptyangel
- Posty: 554
- Rejestracja: 14 lip 2007, 18:48
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
ZTCW to rozkład jest zrobiony cyklicznie - S-9 ma wejść w sloty między KM, w międzyszczycie KM są co 1h.Glonojad pisze: Ciekawe, czy koordynacja z KM będzie jak zwykle żałosna. To by było naprawdę słodkie - KM nieskoordynowana sama ze sobą
Ciekawe skąd KM ma składy - może pourywali Nasielski? I jeszcze jedno - 8 szt. - ale jazda pojedynczo czy podwójna trakcja? A gdzie S-9 skrańcuje na Gdańskim - może gdzieś w okolicy Powązkowskiej?
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu jego napisania:)
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji
- humptyangel
- Posty: 554
- Rejestracja: 14 lip 2007, 18:48
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
to już wiem:) Wyszkoleni i zatrudnieni przez SKM ludzie, wypożyczeni do KM (sic!)Neoś_998 pisze:A co będzie z obsługą pociągów, będą to ludzie z KM czy SKM
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu jego napisania:)
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26838
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
No, to pewnie będzie 10-30-20. Grodzisk przecież też jest podobno skoordynowany.humptyangel pisze: ZTCW to rozkład jest zrobiony cyklicznie - S-9 ma wejść w sloty między KM, w międzyszczycie KM są co 1h.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
To będzie SKM. Przeczytaj sobie informację na stronie ZTM.
http://www.ztm.waw.pl/aktualnosci.php?i=148&c=100&l=1
http://www.ztm.waw.pl/aktualnosci.php?i=148&c=100&l=1
"Uruchomienie nowej linii miejskiej kolei to kolejny przykład udanej współpracy Zarządu Transportu Miejskiego i spółki Koleje Mazowieckie."ashir pisze:To będzie SKM.
Więc jakie SKM? Linia S-9 obsługiwana przez Koleje Mazowieckie. (I szybkie to nie będzie)
I ten tytuł: "Wbrew niedowiarkom"
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.