Strona 12 z 17

: 07 gru 2011, 19:01
autor: MichalJ
sprokett pisze:oich propozycjach pojawia sie linia przyspieszona z Nowodworow do M.Młociny? Uwazasz, ze na Północnym nie bedzie korkow, ktore rozwala rozklad i obie linie przyjada razem?
Osoba linia z Nowodworów jest potrzebna, żeby rozdzielić potoki, a nie po to, żeby ją koordynować z czymkolwiek gdziekolwiek ani nie po to, żeby wyprzedzała inną na moście. Nie ma znaczenia, czy E-4 i E-8 jadą razem, czy na przemian, skoro zabierają pasażerów z innych przystanków.

: 07 gru 2011, 19:05
autor: sprokett
KwZ pisze:Ale chyba nie zauważyłeś najważniejszej rzeczy - nie warto przyspieszać 186 nie dlatego, że 5 czy 7 min to mało, tylko że 526 nie miałoby czym być przykryte
5min oszczednosci na tak dlugiej trasie, to obiektywnie malo. Natomiast gdyby od poczatku istnienia polaczenia wszedl w zycie pierwotny pomysl z jedynym 526 do Szczesliwic a nie ze 186 to M.Wil i 404 do pl.Narut, to mysle, ze nikt by nawet nie pomyslal, ze przystanki posrednie na Prymasa nalezy pokryc kosztem takiego 526.

[ Dodano: |7 Gru 2011|, 2011 19:06 ]
KwZ pisze:Moje, Miśka, Dęboszczaka 4xx/5xx z Nowodworów ma na to szansę.
Misiek, jest przeciwny.

: 07 gru 2011, 19:11
autor: KwZ
Moje 5xx i 1xx też miały być zupełnie rozdzielone. A nawet jeśli nie, to koordynacją rozkładów i tak bym się nie przejmował przy tej częstotliwości.

[ Dodano: |7 Gru 2011|, 2011 19:13 ]
sprokett pisze:5min oszczednosci na tak dlugiej trasie, to obiektywnie malo.
Bezwzględnie to takie samo 5 min, jak na krótkiej trasie. Względnie to mało. Ale chcemy minimalizować sumę czasu traconego?

: 07 gru 2011, 19:16
autor: sprokett
MichalJ pisze:Osoba linia z Nowodworów jest potrzebna, żeby rozdzielić potoki, a nie po to, żeby ją koordynować z czymkolwiek gdziekolwiek ani nie po to, żeby wyprzedzała inną na moście. Nie ma znaczenia, czy E-4 i E-8 jadą razem, czy na przemian, skoro zabierają pasażerów z innych przystanków.
Pierwotnie moj wariant byl podobny
Choc bardziej sklanialem sie ku 101 NDW-MM i 4xx NDW-MM (przystanki jak E-8). Żadnej linii z Tarchomina (przystanek na wiadukcie dla 101 jest w strefie dojscia do blokow przy Picassa i Antalla). Zatem nie jest tu potrzebna dodatkowa linia.
A czy w tym wypadku rozdzielenie potokow nie ma sluzyc przyspieszeniu czasu przejazdu? Pytanie o ile? Ciekawy jestem ew.rozkladow jazdy.

: 07 gru 2011, 19:20
autor: Bastian
sprokett pisze:A czy w tym wypadku rozdzielenie potokow nie ma sluzyc przyspieszeniu czasu przejazdu?
Nie.

: 07 gru 2011, 19:20
autor: KwZ
sprokett pisze:Misiek, jest przeciwny.
Przepraszam, MisiekK faktycznie jest przeciwny. Za to Osa.
sprokett pisze:Choc bardziej sklanialem sie ku 101 NDW-MM i 4xx NDW-MM (przystanki jak E-8).
No, pisałeś jeszcze o przyspieszonej linii z Tarchomina, na co ja się oburzyłem i od tego cała ta dyskusja zaczęła.

: 07 gru 2011, 19:51
autor: KwZ
Jak wyglądają korki wewnątrz Tarchodworów?

: 07 gru 2011, 19:57
autor: sprokett
mysliborska stoi od swiatowida do obrazkowej.
swiderska stoi od polowy pomiedzy swietoslawskiego a porajow do obrazkowej.

: 07 gru 2011, 19:59
autor: KwZ
sprokett pisze:Myślę, że tu by zadziałał syndrom linii cmentarnych lub obecnego 508. Ludzie widząc, że nie ma z ich punktu widzenia komfotrowych warunków jazdy, przepuszczaja brygadę, wiedząc, że nastepna "na siedząco" odjezdza za 2-3min.
Tylko że tu i minuta czy dwie więcej, i czas jazdy krótszy, więc "komfortowe warunki jazdy" są mniejszą pokusą. A poza tym, czemu nie powalczyć o te 3 czy 4 min krótszego przejazdu (czy na ile można liczyć)? To prawie porównywalne z czasem następstwa hipotetycznego 4xx, więc 1xx z NwDw będzie puste.

[ Dodano: |7 Gru 2011|, 2011 20:11 ]
sprokett pisze:mysliborska stoi od swiatowida do obrazkowej.
swiderska stoi od polowy pomiedzy swietoslawskiego a porajow do obrazkowej.
A ja sobie zapamiętałem Tarchodwory jako niemające wewnętrznych korków (dopiero na skrzyżowaniu z Modlińską) 8-( W takim razie wszelkie próby koordynacji 1xx z 3xx odpadają i 3xx traci rację bytu. Ała :placze: .
Ale dalej 1xx na Nowodworach może być pustawe. Może dodatki z tego 1xx lepiej dać jako 3xx przez Odkrytą, ludzie nie musieliby się przesiadać? Jeśli nie ma korków na Odkrytej, to może się udać. Chociaż 1 min rozkoordynowania na Tarchominie z linią podstawową może już być bolesna... :-k

: 07 gru 2011, 20:20
autor: sprokett
KwZ pisze:Tylko że tu i minuta czy dwie więcej, i czas jazdy krótszy, więc "komfortowe warunki jazdy" są mniejszą pokusą. A poza tym, czemu nie powalczyć o te 3 czy 4 min krótszego przejazdu (czy na ile można liczyć)? To prawie porównywalne z czasem następstwa hipotetycznego 4xx, więc 1xx z NwDw będzie puste.
Zauwazalne zachowania pasazerow: rano-szybkosc, pp-wygoda
No wlasnie nie wiem na ile mozna liczyc. Po tym 5min bolesnym doswiadczeniu z 404 boje sie, ze max na 2min (1min przyspieszenie na t-minie + 1min przyspieszenie ze wzgledu na ominiecie Marymonckiej). buuuu

[ Dodano: |7 Gru 2011|, 2011 20:29 ]
KwZ pisze:A ja sobie zapamiętałem Tarchodwory jako niemające wewnętrznych korków (dopiero na skrzyżowaniu z Modlińską) W takim razie wszelkie próby koordynacji 1xx z 3xx odpadają i 3xx traci rację bytu. Ała.
Ale dalej 1xx na Nowodworach może być pustawe. Może dodatki z tego 1xx lepiej dać jako 3xx przez Odkrytą, ludzie nie musieliby się przesiadać? Jeśli nie ma korków na Odkrytej, to może się udać. Chociaż 1 min rozkoordynowania na Tarchominie z linią podstawową może już być bolesna...
Spokojnie - te korki robia sie ze wzgledu na tymczasowa organizacje ruchu w rejonie dawnego ronda Obrazkowa gdyz auta naplywaja z dwoch stron rownoczesnie tj z Mysliborskiej i Swiderskiej.
Po otwarciu mostu trudno przewidziec jak sie rozlozy ruch.

PS. Kolejna ciekawostka: 723 Aluzyjna-Konwaliowa 7:03-7:17 przy 12 przystankach, a 511 Dabrowka-Konwaliowa 7:04-7:19 przy 5 przystankach!
Panowie, o czym my tu w ogole dyskutujemy???!!!
PS2. Widzisz KwZ, 511 wcale nie jest taka fajna linia przyspieszona #-o

: 07 gru 2011, 20:40
autor: Bastian
O tym, że w erze przedbusmanowej każdy rozkład potrafi być robiony na innych strefach czasowych.

: 07 gru 2011, 21:15
autor: sprokett
Bastian pisze:O tym, że w erze przedbusmanowej każdy rozkład potrafi być robiony na innych strefach czasowych.
cha! To Ci dopiero wytlumaczenie dla przecietnego pasażera ;-)
Nawiasem piszac, o ile pamietam, to wkrotce ma byc nowy rozklad 723 - wtedy porownamy.

: 07 gru 2011, 23:12
autor: KwZ
sprokett pisze:
KwZ pisze: Ale dlaczego w ogóle nie jadą Światowida do Modlińskiej? Tam też jest korek-stolec?
O tym wcale nie pisalem, uznajac to (zbyt pochopnie-sorry) za oczywiste.
No, na szczęście dla mnie tam nie mieszkam, więc to nie jest od razu takie oczywiste. ;-) Ale faktycznie, powinienem był się tego domyślić, mea culpa.
Napisz proszę jeszcze, jak długi (najlepiej - w min) jest ten korek na Światowida. Sięga pewnie połowy odległości między Ćmielowską a Mehoffera?

: 07 gru 2011, 23:16
autor: sprokett
KwZ pisze:Napisz proszę jeszcze, jak długi (najlepiej - w min) jest ten korek na Światowida. Sięga pewnie połowy odległości między Ćmielowską a Mehoffera?
Oj, nie, nie. Zle sie na szczescie w tym wypadku zrozumielismy :)
Auta nie jada Światowida do Modlińskiej, bo to Modlińska (rzadko Światowida) stoi od Ratusza Bialoleki.

: 07 gru 2011, 23:37
autor: KwZ
To ja faktycznie nie rozumiem czegoś. Dlaczego Światowida nie stoi, przynajmniej do skrętu w Myśliborską, skoro korek na Myśliborskiej jest krótszy od tego w ul. Świderskiej?

Rozumiem także, że sama Obrazkowa nie stoi?