Strona 12 z 39

: 11 kwie 2012, 11:09
autor: Lukasz436
fik pisze:
Rosa pisze:2 loty ktorymi nikt nie latał skasowane (Poznań-Wrocław i Wrocław-Kraków)
Po 10 dniach podjęli taką decyzję? To się kupy nie trzyma.
Owszem trzyma - lotnictwo rządzi się innymi prawami niż komunikacja.

Widać że reagują od razu. Widać że nie ma sprzedaży - lepiej przekierować samolot gdzie indziej.

[ Dodano: |11 Kwi 2012|, 2012 11:11 ]
Piotrek pisze:Aha i jeszcze jedno. Ma ktoś jakąś wiedzę, jak w tym samym czasie wygląda zapełnienie połączeń Eurolotu? Chociażby na takiej trasie jak Wwa - Gdańsk? Ciekawim.
EuroLot - proszę bardzo. 1 - 7 kwietnia - 84%. Tylko pamiętaj że EuroLot ma ATR-y które mieszczą o wiele mniej osób. Ja z Gdańska leciałem pod koniec Marca EuroLotem za 75zł:)

: 11 kwie 2012, 11:12
autor: Rosa
fik pisze:
Rosa pisze:2 loty ktorymi nikt nie latał skasowane (Poznań-Wrocław i Wrocław-Kraków)
Po 10 dniach podjęli taką decyzję? To się kupy nie trzyma.
Klopot pewnie tez jest w tym że OLT ma obecnie 6xA320 do tego dojdzie kolejne 6 ale maja opóźnienie w przejęciu mniejszych samolotów. Moze kupią je od Eurolotu ktory własnie wystwaił na sprzedaz swoje ATRki? Na razie nawet Wrocław-Gdańsk zmieniają z ATR na Airbusa.

: 11 kwie 2012, 11:16
autor: fik
Lukasz436 pisze: Owszem trzyma - lotnictwo rządzi się innymi prawami niż komunikacja.

Widać że reagują od razu. Widać że nie ma sprzedaży - lepiej przekierować samolot gdzie indziej.
Brednie. Dynamika zmian popytu w lotnictwie jest bardzo niska i podejmowanie decyzji po jednostkowych obserwacjach jest bezsensowne. OIDP, w literaturze fachowej przyjmuje się okres roku od uruchomienia regularnego połączenia jako miarodajny.

: 11 kwie 2012, 11:30
autor: MichalJ
Ale jak masz do wyboru czekać rok, czy połączenie się przyjmie, albo dać ten sam samolot na trasę, gdzie będzie latał pełny od dziś, to co zrobisz?

: 11 kwie 2012, 11:30
autor: Kleszczu
fik pisze:
Rosa pisze:2 loty ktorymi nikt nie latał skasowane (Poznań-Wrocław i Wrocław-Kraków)
Po 10 dniach podjęli taką decyzję? To się kupy nie trzyma.

Dziwne, że podjęli w ogóle decyzję o takich lotach (szczególnie Poznań - Wrocław) :-k

: 11 kwie 2012, 11:31
autor: fik
MichalJ pisze:Ale jak masz do wyboru czekać rok, czy połączenie się przyjmie, albo dać ten sam samolot na trasę, gdzie będzie latał pełny od dziś, to co zrobisz?
Zwolnię osobę odpowiedzialną za analizę popytu przed uruchomieniem połączeń? :P

: 11 kwie 2012, 11:32
autor: Bastian
fik pisze:
MichalJ pisze:Ale jak masz do wyboru czekać rok, czy połączenie się przyjmie, albo dać ten sam samolot na trasę, gdzie będzie latał pełny od dziś, to co zrobisz?
Zwolnię osobę odpowiedzialną za analizę popytu przed uruchomieniem połączeń? :P
Słusznie...

: 11 kwie 2012, 11:52
autor: Lukasz436
fik pisze:
MichalJ pisze:Ale jak masz do wyboru czekać rok, czy połączenie się przyjmie, albo dać ten sam samolot na trasę, gdzie będzie latał pełny od dziś, to co zrobisz?
Zwolnię osobę odpowiedzialną za analizę popytu przed uruchomieniem połączeń? :P
Piszesz właśnie brednie. Jeżeli chodzi o lotnictwo w Polsce to wzrost jest znaczący. Wystarczy spojrzeć w statystki. Wystarczy zobaczyć ile pasażerów przewozi LOT itd itd.

Nie dziwi mnie decyzja OLT. A co najgorsze w/g twojego myślenia w 2010 roku zrobił tak Norwegian który w Sierpniu powiedział że średni współczynnik na pewnych trasach wynosi zaledwie 60% i kasuje bazę w Polsce, a przecież mógł przekierować samolot na inne trasy i współczynnik byłby większy.

I dalej - niektóre linie kasują trasy w momencie gdy jeszcze nie zostały uruchomione w praktyce.

I tak wygląda życie.

[ Dodano: |11 Kwi 2012|, 2012 11:54 ]
Rosa pisze:
fik pisze: Po 10 dniach podjęli taką decyzję? To się kupy nie trzyma.
Klopot pewnie tez jest w tym że OLT ma obecnie 6xA320 do tego dojdzie kolejne 6 ale maja opóźnienie w przejęciu mniejszych samolotów. Moze kupią je od Eurolotu ktory własnie wystwaił na sprzedaz swoje ATRki? Na razie nawet Wrocław-Gdańsk zmieniają z ATR na Airbusa.
Gdańsk - Wrocław przechodzi na Airbusa ze względu na ilość chętnych nie ze względu że samolotu brakuje.

I jeszcze jedna ciekawostka:
http://www.pasazer.com/in-10126-olt,exp ... rlines.php

: 11 kwie 2012, 16:05
autor: Piottr
Rosa pisze: 2 loty ktorymi nikt nie latał skasowane (Poznań-Wrocław i Wrocław-Kraków)
Jakoś mnie to nie dziwi. Znaczy się, dziwi, że w ogóle ktoś chciał uruchamiać samoloty w takiej krótkiej relacji, całkiem nieźle obsługiwanej przez kolej i autostradę.
Rosa pisze: w zamian za to Łódź-kraków i Bydgoszcz-Kraków
Słusznie, bo zarówno Łódź, jak i Bydgoszcz mają połączenie kolejowe z Krakowem beznadziejne.
Lukasz436 pisze:Gdańsk - Wrocław przechodzi na Airbusa ze względu na ilość chętnych nie ze względu że samolotu brakuje.
Nie dziwi mnie to. Natomiast dziwi brak połączenia Gdańsk - Rzeszów.

: 11 kwie 2012, 20:15
autor: Rosa
Piottr pisze:
Lukasz436 pisze:Gdańsk - Wrocław przechodzi na Airbusa ze względu na ilość chętnych nie ze względu że samolotu brakuje.
Nie dziwi mnie to. Natomiast dziwi brak połączenia Gdańsk - Rzeszów.
Przeciez jest to połączenie i nawet widze że nieźle obłozone bo na kwiecien najtańsze bilety sa po 199 zł, nie ma juz żadnej 99 ani 149. Najblizsza 99 jest dopiero na 16 maja.

: 11 kwie 2012, 22:32
autor: Glonojad
No i gdzie ta oferta zagraniczna? Po cichu liczę na Drezno, bo mają tam loty OLTy germańskie, a dojazd koleją będzie w tej relacji paskudny nawet po wybudowaniu KDP...

: 12 kwie 2012, 9:23
autor: Lukasz436
Glonojad pisze:No i gdzie ta oferta zagraniczna? Po cichu liczę na Drezno, bo mają tam loty OLTy germańskie, a dojazd koleją będzie w tej relacji paskudny nawet po wybudowaniu KDP...
Do końca kwietnia będzie wszystko wiadomo. Niestety Warszawa może dostać tyle co nic.

: 12 kwie 2012, 9:30
autor: Glonojad
Taaa, właśnie przeczytałem w Gazecie. Jak mam się przesiadać w Gdańsku, to równie dobrze mogę do tego Drezna polecieć przez Berlin albo i Monachium - różnica czasowo niewielka, a sklepy dużo lepsze :>

Biznesowo ta firma działa naprawdę dziwacznie i zaczynam się zastanawiać, czy to po prostu nie jest pralnia.

: 12 kwie 2012, 10:05
autor: Lukasz436
Glonojad pisze:Taaa, właśnie przeczytałem w Gazecie. Jak mam się przesiadać w Gdańsku, to równie dobrze mogę do tego Drezna polecieć przez Berlin albo i Monachium - różnica czasowo niewielka, a sklepy dużo lepsze :>

Biznesowo ta firma działa naprawdę dziwacznie i zaczynam się zastanawiać, czy to po prostu nie jest pralnia.
Oni też całkiem niezłą kasę z czarterów trzepią.

: 12 kwie 2012, 10:08
autor: Glonojad
No fajnie, tylko co z tego? Za półdarmo bilety sprzedają, żeby zysk do opodatkowania zmniejszyć?