Tabor Kolei Mazowieckich

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 21 sty 2010, 8:16

Michał W. pisze:hmm... jest 6 rano, jestem zaspany. więc może źle widzę? a może to ja jestem nienormalny?
kilka dni temu unieważniono przetarg na Stadlery bo nie było nas na to stać.
a teraz ta informacja, że za ok. 15mln zł/sztuka wystawia się na tory szrot i to kilkudziesięcioletni, kiedy nowy, lepszy technicznie, z gwarancją Stadler kosztuje ok. 20 mln zł/szt??
nie... chyba wracam do łóżka. może jak się znowu obudzę to tego już nie będzie (-o<
Mam dla Ciebie złą informację - niestety dalej tak jest i to nie minie :-?
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 21 sty 2010, 8:20

AKM to Newag, a kibel można utrzymać w zwykłym standardzie w Mińsku o wiele mniejszym kosztem. Chodziło mi o to samo co napisał Rufio, że kasę która nie jest niezbędnym minimum na utrzymanie taboru powinno się w całości przeznaczyć na całkowicie nowe pociągi (niekoniecznie te najnowocześniejsze).

Sam byłem kibicem projektu AKM, ale jak widzę że one nie tylko nie są w stanie jeździć za Flirty, ale też sumarycznie nie radzą sobie z obiegami kibli* to sobie odpuściłem...

* - bo np. drzwi na Śródmieściu dogadują się ze sobą przez kilka minut itd. itp.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 21 sty 2010, 8:44

Większość (6 EZT) AKMek to ZNTK Mińsk. Tylko 4 sztuki zostały zrobione w Newagu.
5 EN57 z partii jugosłowiańskich będą robione w ZNTK Mińsk. W Newgu będą robić AKM w ramach NR/NG.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 21 sty 2010, 8:47

11 mln zł za modernizację kibla? Hm, sądziłem, że tyle to kosztuje nowe 14WE w wersji z asynchronami... :shock:

Ile kosztowało ED74 (czteroczłonowe!) - 14 mln zł za sztukę?

To tak, jakby jakaś firma tramwajowa oddała stopiątki... nie, wróć... TRZYNASTKI do modernizacji na asynchrony ze wstawieniem wstawki niskopodłogowej - kosztowałoby to koło połowy kosztów nowego niskacza. Z tym, że jednak pojawiłaby się pewna wartość dodana w postaci wstawki niskiej... nie, nie jestem w stanie znaleźć dobrej analogii dla tego pomysłu - wymiękam.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 21 sty 2010, 8:56

przewoz pisze:Większość (6 EZT) AKMek to ZNTK Mińsk. Tylko 4 sztuki zostały zrobione w Newagu.
aha. czyli byłem w błędzie.
1. Newag się nimi chwali na swojej stronie
2. te które widziałem miały oznaczenia Newagu

To niech egzekwują od Mińska. Mamy chyba w Polsce coś takiego jak rękojmia. Towar zakupiony nie może być niezdatny do użytku.

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 21 sty 2010, 9:14

To ile w takim razie kosztował sam szrot z Jugosławii? 5mln to koszt modernizacji AKM

kamil
Posty: 75
Rejestracja: 23 sty 2009, 20:39

Post autor: kamil » 21 sty 2010, 17:15

zofey pisze:Sam byłem kibicem projektu AKM, ale jak widzę że one nie tylko nie są w stanie jeździć za Flirty, ale też sumarycznie nie radzą sobie z obiegami kibli* to sobie odpuściłem...
Ja też byłem za znaczna modernizacją kibli.Uważam jednak z perspektywy czasu ,że lepiej ograniczyć te modernizacje.Zrobić co niezbędne (NR) do tego oświetlenie wpuścić w sufit,co by świetlówki nie ginęły,blokada na drzwi i tyle.Nawet plastiki zostawić... :-#

Jeszcze dwa artykuły:
http://www.zyciewarszawy.pl/artykul/440 ... ckich.html

http://www.dziennik.pl/gospodarka/artic ... olski.html

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 21 sty 2010, 19:53

kamil pisze:Nawet plastiki zostawić... :-#
A w życiu!
kamil pisze:że lepiej ograniczyć te modernizacje.
Modernizować to co już jeździ a nie kupować złom

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 21 sty 2010, 20:03

kamil pisze:Nawet plastiki zostawić... :-#
No tu już przegiąłeś. Wsłuchaj się, na co pasażerowie najbardziej narzekają - na to i zerojedynkowe ogrzewanie. Termostaty też wypadałoby w ramach napraw wymienić.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

kamil
Posty: 75
Rejestracja: 23 sty 2009, 20:39

Post autor: kamil » 21 sty 2010, 20:54

Nie znam żadnego pasażera której nowe siedzenia po modernizacji by odpowiadały.Faktem jest że ładnie wyglądają,ale wygodne to one za bardzo nie są.Dlatego ja, jak również osoby które znam tymi siedzeniami nie są zachwycone,słyszałem nawet głosy niezadowolenia, że powinni właśnie plastiki zostawić bo są wygodniejsze :!: Ale to już temat na jakieś badania, kwestia gustu.Poza tym najgorsze siedzenia to były te wypukłe jak w EW60,te najnowsze są nawet OK.

[ Dodano: |21 Sty 2010|, 2010 20:55 ]
Premo pisze:Modernizować to co już jeździ a nie kupować złom
Tak, ale w ograniczonym stopniu.

kajo
Posty: 2796
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 21 sty 2010, 20:59

Chrzanicie, mamy takie braki taborowe, że powinniśmy kupować nowe jednostki. A że pieniędzy nie ma zbyt wiele, to trzeba robić co się da, uważam, że poprawa komfortu podróży to jest aktualnie najważniejsze zadanie stojące przed KM. Ostatnio do rannego pociągu z Góry Kalwarii do Warszawy miałem problemy z dostanie, bo starczyło tylko na jedną jednostkę.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 21 sty 2010, 21:00

Mnie akurat pasuje każde siedzenie na którym jechałem w kiblu, ze skajem włacznie, poza fullplastikiem. To już ortoped w 105ce lepszy...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 21 sty 2010, 21:23

kamil pisze:Nie znam żadnego pasażera której nowe siedzenia po modernizacji by odpowiadały.
Nie są idealne ale na pewno o niebo wygodniejsze od plastiku. Zwłaszcza przy dłuższej podróży.
kamil pisze:Poza tym najgorsze siedzenia to były te wypukłe jak w EW60,te najnowsze są nawet OK.
Jak sam zauważyłeś testowano różne rodzaje siedzeń. Te co teraz są standardem u wszystkich polskich przewoźników. No może bez zagłówków.
kajo pisze:A że pieniędzy nie ma zbyt wiele
Jak widać są.
kajo pisze:Chrzanicie, mamy takie braki taborowe, że powinniśmy kupować nowe jednostki
EN57 jest konstrukcją przestarzałą i bardzo awaryjną

kajo
Posty: 2796
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 21 sty 2010, 21:35

EN57 jest konstrukcją przestarzałą i bardzo awaryjną
Zgadzam się, ale jak dla mnie to wolę mieć odwołany pociąg raz na miesiąc, niż codziennie jeździć w warunkach urągających godności, jeszcze trochę i nie będe musiał stosować diety żeby schudnąć.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 21 sty 2010, 21:38

kajo pisze:Chrzanicie, mamy takie braki taborowe, że powinniśmy kupować nowe jednostki..
Tiaaaaaa - najlepiej kupować każdy złom co stoi po zakładach, a potem z nim sie użerać. Czyli mówiąc prosto - wydawać kase na byle g.. , zamiast na cos porządnego.
Gratuluje podejścia.
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

ODPOWIEDZ