Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
Ty się nie znasz, on tyle kilometrów przejeździł jako kierowca, a jeszcze więcej jako elektro-mechanik w kanale by móc wypowiadać się o Solarisie jako badziewiu.
-
- Posty: 1222
- Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
- Lokalizacja: Piastów
Wypowiadam się jako pasażer, konstrukcja solidna - skoro wytrzymują w Warszawie to wytrzymają wszędzie, wygląd poza nadkolami też nie jest zły. Tyle że dopiero po 10 latach uporali się z wibracjami silnika, a drzwi to chyba nigdy dobrych nie dadzą i po kilku miesiącach będą nap..... na każdym przystanku tak jak już jest w najnowszych 84xx. Po prostu wkurza mnie olewczy stosunek Solarisa do klienta i własnego produktu. Solbus jaki jest taki jest, ale widać że z każdą dostawą coś tam poprawiają. Jeździ się nimi też nieco lepiej jako pasażer. Solaris gdyby tylko naprawdę dopracował porządnie drzwi (sposób zamykania, szczelność i rozmieszczenie) oraz zlikwidował idiotyczne półmetrowe ściany w okolicach przegubu to byłby wtedy naprawdę dobry autobus nawet w trzeciej generacji.
Mi jest obojętne kto wygra... Solaris, Autosan czy Solbus.
Ważne że firma z naszego kraju, która tu złoży autobusy (przy udziale rodzimych dostawców części), tutaj da pracę i nie wyprowadzi zysków do centrali poza granicami kraju.
Montownie spod znaku MAN-a czy Scanii specjalnie pomijam, ponieważ oni nas traktują jako tanią siłę roboczą, która jest fachowa w tym co robi i pracuje za stawki które za zachodzie zarabia sprzątaczka w fabryce na 1/4 etatu. A części i cały zysk tak sobie zorganizują, że z pewnością nam nic z tego nie przybędzie.
O szkaradnym (sz)Mercedesie Conecto rodem z Turcji nawet szkoda się rozpisywać.
Ważne że firma z naszego kraju, która tu złoży autobusy (przy udziale rodzimych dostawców części), tutaj da pracę i nie wyprowadzi zysków do centrali poza granicami kraju.
Montownie spod znaku MAN-a czy Scanii specjalnie pomijam, ponieważ oni nas traktują jako tanią siłę roboczą, która jest fachowa w tym co robi i pracuje za stawki które za zachodzie zarabia sprzątaczka w fabryce na 1/4 etatu. A części i cały zysk tak sobie zorganizują, że z pewnością nam nic z tego nie przybędzie.
O szkaradnym (sz)Mercedesie Conecto rodem z Turcji nawet szkoda się rozpisywać.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą
Montownie spod znaku MAN-a czy Scanii specjalnie pomijam, ponieważ oni nas traktują jako tanią siłę roboczą, która jest fachowa w tym co robi i pracuje za stawki które za zachodzie zarabia sprzątaczka w fabryce na 1/4 etatu. A części i cały zysk tak sobie zorganizują, że z pewnością nam nic z tego nie przybędzie.
Dowiedz sie jak są opłacani pracownicy w Solarisie a zobaczysz ,że nie jest tak różowo .Są tak samo opłacani jak w montowniach Mana czy Scanii. Fenomen Solarisa to tania siła robocza .Olszewscy wiedzą ,ze dzięki tanim pracownikom mogą konkurować z Mercedesem czy Manem .Zrobili z Polski obozy pracy i nie pisz tutaj ,ze Solaris jest zbawcą bo daje miejsca pracy. DHL ,czy inne niemieckie firmy też daja a ludzi traktują tak jak to potrafia najlepiej... wyzyskać maksymalnie, poniżyć , zastraszyć a najważniejsze mało zapłacić.
Dowiedz sie jak są opłacani pracownicy w Solarisie a zobaczysz ,że nie jest tak różowo .Są tak samo opłacani jak w montowniach Mana czy Scanii. Fenomen Solarisa to tania siła robocza .Olszewscy wiedzą ,ze dzięki tanim pracownikom mogą konkurować z Mercedesem czy Manem .Zrobili z Polski obozy pracy i nie pisz tutaj ,ze Solaris jest zbawcą bo daje miejsca pracy. DHL ,czy inne niemieckie firmy też daja a ludzi traktują tak jak to potrafia najlepiej... wyzyskać maksymalnie, poniżyć , zastraszyć a najważniejsze mało zapłacić.
KIO opublikowała wyrok odnośnie odwołań - ftp://ftp.uzp.gov.pl/KIO/Wyroki/2015_1490_1577_1584.pdf
Projektanci (czy inni inżynierowie) też są tak słabo opłacani? Bo montownie z założenia są nisko opłacane, ale jeśli MAN przeniesie produkcję gdzieś indziej to w Polsce nie zostanie nic, a jeśli Solaris zdecyduje się przenieść produkcję, to biuro konstrukcyjne i tak zostanie w Polsce i prawdopodobnie podatki też będą odprowadzane tutaj (jeśli któryś kolejny rząd nie wymyśli podatku od podatków i Solaris nie zdecyduje się na agresywną optymalizację).Dowiedz sie jak są opłacani pracownicy w Solarisie a zobaczysz ,że nie jest tak różowo .Są tak samo opłacani jak w montowniach Mana czy Scanii.
Hehe, zamawiający napisał, że wymaga, aby "w okresie 3 lat przed dniem wszczecia postepowania wykonawca wykonał lub wykonuje nalezycie autobusami usługi przewozu regularnego w rozumieniu ustawy o transporcie drogowym, w ilosci nie mniejszej niz 2.000.000 wozokilometrów rocznie", a potem próbował tłumaczyć, że nie chodzi o "rocznie", tylko w sumie przez te 3 lata. Trzeba uważać, co się pisze...
Dawno nie czytałem takich bzdur...rhemek pisze:Solaris to byla montownia neoplana, ktora obecny wlasciciel przejal po tej upadku firmy, w ktorej pracowal i wykupieniu jej przez man-a.
Czytając odwołanie EEC i Raf-Transu to nie wiem czy się śmiać czy płakać (ze szczęścia).alojz pisze:KIO opublikowała wyrok odnośnie odwołań - ftp://ftp.uzp.gov.pl/KIO/Wyroki/2015_1490_1577_1584.pdf
Na miłość boską: nie pisz więcej o rzeczach, na których się nie znasz, bo jak czytam te brednie to się nóż w kieszeni otwiera.rhemek pisze:ciach
15/12/2005-12/7/2019
Ok sorry bazowalem na artykule z Wyborczej z netu sprzed autor troche pzregial, doczytalem z innych zrodel teraz.
-
- Posty: 1222
- Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
- Lokalizacja: Piastów
Patrząc na odwołanie Mobilisa i adresy wykonawców zastanawiam się co EEC ma na celu - aby podawać fałszywy adres firmy? Wszelkie reklamacje na tą firmę można składać donikąd.
1251 pisze:Montownie spod znaku MAN-a czy Scanii specjalnie pomijam, ponieważ oni nas traktują jako tanią siłę roboczą, która jest fachowa w tym co robi i pracuje za stawki które za zachodzie zarabia sprzątaczka w fabryce na 1/4 etatu. A części i cały zysk tak sobie zorganizują, że z pewnością nam nic z tego nie przybędzie.
Dowiedz sie jak są opłacani pracownicy w Solarisie a zobaczysz ,że nie jest tak różowo .Są tak samo opłacani jak w montowniach Mana czy Scanii. Fenomen Solarisa to tania siła robocza .Olszewscy wiedzą ,ze dzięki tanim pracownikom mogą konkurować z Mercedesem czy Manem .Zrobili z Polski obozy pracy i nie pisz tutaj ,ze Solaris jest zbawcą bo daje miejsca pracy. DHL ,czy inne niemieckie firmy też daja a ludzi traktują tak jak to potrafia najlepiej... wyzyskać maksymalnie, poniżyć , zastraszyć a najważniejsze mało zapłacić.
Znajomy, który kończył to samo technikum co ja, popukałby się chyba po głowie w kwestii MANa.px33 pisze:Projektanci (czy inni inżynierowie) też są tak słabo opłacani? Bo montownie z założenia są nisko opłacane, ale jeśli MAN przeniesie produkcję gdzieś indziej to w Polsce nie zostanie nic, a jeśli Solaris zdecyduje się przenieść produkcję, to biuro konstrukcyjne i tak zostanie w Polsce i prawdopodobnie podatki też będą odprowadzane tutaj (jeśli któryś kolejny rząd nie wymyśli podatku od podatków i Solaris nie zdecyduje się na agresywną optymalizację).
![:-D :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
O Solarisie zaś słyszałem jedynie plotki, że właśnie wcale nie jest tak różowo. Ale nie znam nikogo, kto by to zweryfikował.
-
- Posty: 152
- Rejestracja: 20 paź 2011, 19:13
- Lokalizacja: Warszawa, Praga Pd
A tak na chwilę zmieniając temat... Wiadomo już coś o ewentualnym wykupie MAN-ów NG363, które obecnie stacjonują na Stalowej? Był ogłoszony przetarg na leasing kolejnych wozów, ale czy te z serii #34.. będą wykupione?