Strona 118 z 123

Jak kształtować układ komunikacyjny?

: 26 sty 2023, 14:50
autor: Emyl
A przestań, jedna linia z trzema (a właściwie czterema) wariantami trasy i to jeszcze podmiejska, przyśpieszona, z wariantem w jednej strefie. Kto to widział :term:

Jak kształtować układ komunikacyjny?

: 26 sty 2023, 15:02
autor: fik
Napisałem quasi-jednalinia, żeby uniknąć kolejnej dyskusji o tym, jak to kursy jadące lewym pasem powinny mieć inny numer niż kursy jadące prawym pasem :term:

(acz tu bym może i zachował odrębną numerację, różnice funkcjonalne są znaczące, jeno niech to będzie miało wspólny takt Młociny - Poetów i wszyscy będą szczęśliwi)

Jak kształtować układ komunikacyjny?

: 26 sty 2023, 15:44
autor: Emyl
A może po prostu zamiast 7xx na Żerań powinno jechać 152? Wtedy:
- 516+518 jako 144 Dąbrówka - Winnica - trasa 516 - Marymont,
- legionowskie siedemsetki pod jakąkolwiek postacią na Młociny,
- w szczycie dorzucić jakieś 411 z Dąbrówki na Młociny.

Jak kształtować układ komunikacyjny?

: 26 sty 2023, 16:10
autor: bartoni722
152 nie włączałoby się za późno w Modlińską żeby spełnić należycie jej potrzeby dojazdu na Żerań? 144 kuszące, jeszcze dać wariant na Kępę i mamy cztery byty włączone w jedno :term:

Wysłane z mojego CPH1941 przy użyciu Tapatalka


Jak kształtować układ komunikacyjny?

: 26 sty 2023, 20:55
autor: fik
Na moje to jednak za późno.

Chciałem napisać o 144 na Kępę, ale potem pomyślałem że ktoś akurat może pić piwo czytając Wafla i będę musiał jechać do niego ze szmatką czyścić monitor. :term:

Jak kształtować układ komunikacyjny?

: 28 lip 2023, 17:57
autor: primoż
Autobus Czerwon pisze:
28 lip 2023, 17:25
Jeśli chodzi o końcówki typu Kawęczyńska, pytanie czy tam faktycznie muszą jeździć 2 linie tramwajowe, a jeśli tak, to czy faktycznie muszą jeździć co 8' w szczycie, a nie np. co 12' skoro taka 7 i tak jedyne z czym jest skoordynowana to 13 na Kawęczyńskiej właśnie. Ale nie tylko ślepe zaułki mają taki problem. Na Woronicza w weekendy też jest kosmiczna nadpodaż, która chyba w pewnym momencie była ograniczona do samej 18, ale obecnie tramwaj 31 co 7,5 jeździ praktycznie na pusto.

Szczytowość 414 jest dla mnie tym bardziej niezrozumiała, że przecież ta linia stała się niejako linią podstawową na Instalatorów. Jak ktoś ma planować podróż do domu M2+414, jeśli gdy spóźni się na kurs o 18:47 z Metra Młynów to czeka go podróż z co najmniej 3 przesiadkami zamiast 1? To samo można odnieść także do innych linii o unikalnych relacjach jak choćby 319.

Wyżej przytoczono przykład nowych osiedli przy PKP Żerań, ale tak naprawdę to tylko wierzchołek góry lodowej. Zbiorkom na nowowybudowanych osiedlach jest zazwyczaj beznadziejny i kompletnie nieatrakcyjny. Ciekawie kontrastuje to np. z taką Cynamonowa która przed wakacjami miała 14 kursów na godzinę w szczycie mając metro w strefie dojścia, przy czym 6 z nich to 136 jeżdżące w potoku bardziej puste niż 263 w przeciwpotoku. Nie da się ukryć że stare osiedla są w dużo lepszej sytuacji, będącej niejako spuścizną po dawnych czasach.

To co tamn na tych nowych osiedlach mamy?
- ZP Syta ma autobus do M1 co 30 minut, plus jakieś kompletnie niepotrzebne rozbicie na 163 i 263 wprowadzające chaos. Metro przyjedzie minutę za późno i trzeba czekać na autobus 29 minut albo kombinować i jak tu planować podróż zbiorkomem?
- Wyżej wymieniona Instalatorów, choć tutaj pożar próbuje się gasić konewką
- Małe Siekierki z iluzorycznym kompletnie nieprzewidywalnym 159 oraz na szczęście jeżdżącym w losowych momentach 168
- Bartycka która w szczycie ma tyle samo kursów od 2000 roku (!), za to liczba kursów w międzyszczycie i weekendy zmalała
- ZP Warneńska jedyne co ma sensownego to 503. Na szczęście przesiadka w ciąg Jerozolimskich oraz w M2 już całkiem mało sensowna
- Obrzeżna wisząca na samym 165 jeżdżącym co kwadrans, mimo że co 10 minut w szczycie to powinna być podstawa
- Osiedle Pozytywny Mokotów, któremu pozytywnie zabrano 136, trochę tak jakby gasząc pożar benzyną

i wiele wiele wiele innych
Mam nieodparte wrażenie, że tym mieście, tak jak projektuje się nowe osiedla aby tylko były i żeby św. deweloper mógł sprzedać jak najwięcej mieszkań bez głębszego zastanowienia się jak to powinno dobrze wyglądać i funkcjonować jak najbardziej komfortowo dla mieszkańców, tak samo projektuje się nowy układ komunikacji zbiorowej, to jest puszczenie aby tylko była kreseczka na mapie i dodana tarczka na słupku przystankowym, bez żadnego zastanowienia się, jaką linia nowa lub obecna przekierowana do nowych osiedli powinna pełnić, to znaczy najlepszy możliwy dowóz do węzła przesiadkowego lub jakiegoś większego ciągu komunikacyjnego etc. Jednym z przykładów bloki w okolicy Instalatorów, które dostały szczytowe 414 nie patrząc w ogóle na aspekt tego, że to 414 jest tam wbrew polityce transportowej, to jest dubluje się z wysokowydajnym środkiem transportu szynowego jak też jedzie teoretycznie w przeciwnym kierunku niż potencjalne atraktory dla mieszkańców wcześniej wymienionego osiedla. Za to spełnia kryterium dodatkowej św. tarczki na słupku przystankowym.

Jak kształtować układ komunikacyjny?

: 28 lip 2023, 18:05
autor: Georg
Bo oferta na Instalatorów pamięta czasy, kiedy były tam zakłady, a nie bloki. 414 jest niewiele lepsze od 328. Oferta, którą oferuje jest lepsza niż 228, które co pół godziny nie dowozi właściwie nigdzie. Jeśli byłbym mieszkańcem Instalatorów to chciałbym szybko dojechać do pociągu albo z niego wrócić. Przy autobusie co pół godziny szybciej jest pójść na piechotę.

Jak kształtować układ komunikacyjny?

: 28 lip 2023, 18:16
autor: primoż
Układ komunikacyjny też nam się uwstecznia do czasów tych zakładów, to znaczy wiele linii zewsząd-dowsząd, najlepiej pospiesznej/przyszpieszonej do św. patelni.

Jak kształtować układ komunikacyjny?

: 28 lip 2023, 18:20
autor: Georg
primoż pisze:
28 lip 2023, 18:16
Układ komunikacyjny też nam się uwstecznia do czasów tych zakładów, to znaczy wiele linii zewsząd-dowsząd, najlepiej pospiesznej/przyszpieszonej do św. patelni.
414 na początku było faktycznie przyspieszone. Niestety teraz przypomina inne czerwone.

Jak kształtować układ komunikacyjny?

: 04 sie 2023, 10:58
autor: Glonojad
Szaleństwem jest robić wciąż to samo i oczekiwać różnych rezultatów – powiedział kiedyś Albert Einstein.

Jak kształtować układ komunikacyjny?

: 09 sie 2023, 15:41
autor: Georg
Czy jest jakiś sposób, żeby określić liczbę (procent) pasażerów, którzy wezmą wolne 14.08. lub inne dni, kiedy obowiązuje rozkład jazdy dla DS? Czy liczba pasażerów, która nie skorzysta z komunikacji w takie dni jest prawie taka sama?

Jak kształtować układ komunikacyjny?

: 09 sie 2023, 16:56
autor: KwZ
Przed faktem czy po fakcie?

Jak kształtować układ komunikacyjny?

: 09 sie 2023, 17:04
autor: Georg
Przed. Konstruując rozkłady i planując wzmocnienia.

Jak kształtować układ komunikacyjny?

: 09 sie 2023, 18:38
autor: pawcio
Wystarczy wziąć dane historyczne z piątku po Bożym Ciele i porównać z normalnym ruchem w czerwcu. Przeniesienie proporcji na sierpień raczej grubego błędu nie da.

Jak kształtować układ komunikacyjny?

: 10 sie 2023, 8:48
autor: KwZ
Albo z poprzednich lat, takie święta we wtorki czy czwartki zdarza się co jakiś czas. Natomiast to nadal są szacunki.