Warszawskie dworce i przystanki kolejowe

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 31 paź 2012, 17:39

Numeracja torów dla pasażerów nie musi być taka sama, jak numeracja torów dla kwestii utrzymaniowo-ruchowych. :idea:
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 31 paź 2012, 17:47

Kto Ci tak napaskudzil w głowie?
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 31 paź 2012, 17:59

Pamar pisze:Na Śródmieściu nie ma toru 1 i 2, jest tor 3 i 4. Tor 1 i 2 jest na średnicy dalekobieżnej. Wyobrażacie sobie zapowiedzi na tor 3 i 4 ?
Tory 3 i 4 są też na średnicy dalekobieżnej (na Centralnym) i jakoś to kolejarzom nie przeszkadza. :)
Ale w ogóle numeracja torów/peronów powinna być wspólna WC/WŚ i koniecznie wspólne klapki. Większość ludzi myśli, że pomiędzy tymi dworcami to są kilometry przejścia, trzeba się postarać tę odległość maksymalnie zatrzeć.

Awatar użytkownika
marcin3001
Posty: 316
Rejestracja: 18 lis 2006, 19:09
Lokalizacja: Młynów

Post autor: marcin3001 » 31 paź 2012, 18:07

Przede wszystkim powinni sobie darować numery peronów, nikomu to nie jest do szczęścia potrzebne. Na zachodzie wystarcza numer toru.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 31 paź 2012, 18:28

MichalJ pisze:Większość ludzi myśli, że pomiędzy tymi dworcami to są kilometry przejścia, trzeba się postarać tę odległość maksymalnie zatrzeć.
Najlepiej zbudować obok siebie, bo jednak odległość jest spora. Drugi peron 8 dworca Zachodniego chcesz robić?
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
rhemek
Posty: 2459
Rejestracja: 23 cze 2007, 16:22
Lokalizacja: Anin

Post autor: rhemek » 31 paź 2012, 19:21

Wolfchen pisze:
MichalJ pisze:Gorzej, jeśli ktoś chce kupić bilet - ale to dotyczy obu kierunków.
I o taki przypadek mi właśnie chodziło głównie ;) A dlaczego kierunek wschodni? Bo zwykle trzeba przejść cały peron 2 i połowę 1 (bo pociągi podjeżdżają do oporu, więc trzeba stać mniej więcej na środku peronu).
A nie prosciej wejsc wtedy od razu przez budynek naziemny srodmiescia? Z metra to tylko pare metrow dalej.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 31 paź 2012, 19:25

Wolfchen pisze:
MichalJ pisze:Większość ludzi myśli, że pomiędzy tymi dworcami to są kilometry przejścia, trzeba się postarać tę odległość maksymalnie zatrzeć.
Najlepiej zbudować obok siebie, bo jednak odległość jest spora.
Ze skrajnego peronu na skrajny peron? Ile jest, 30 metrów? Między peronami WC są podobne odległości...

VLnt7
Posty: 743
Rejestracja: 15 maja 2012, 11:57

Post autor: VLnt7 » 31 paź 2012, 19:59

marcin3001 pisze:Przede wszystkim powinni sobie darować numery peronów, nikomu to nie jest do szczęścia potrzebne. Na zachodzie wystarcza numer toru.
Tak, ale tylko wtedy, jeśli tory byłyby ponumerowane w sposób zrozumiały dla pasażera. Na Wschodnim mamy po kolei: (12[1]10 8[2]6 4[3]2 1[4]3 5[5]24) (22[6]20 21[7]23). Dłuugo czasu mi zajęło zrozumienie tego numerowania.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 31 paź 2012, 20:23

To jest i tak pół biedy. 12-10-8-6-4-2=1-3-5 i 24-22-20=21-23, typowa pekapowska numeracja.
Na Gdańskim przed przebudową było coś na kształt 3-1-4-2-6 i tego to już najstarsi ludzie nie rozumieli.

Awatar użytkownika
marcin3001
Posty: 316
Rejestracja: 18 lis 2006, 19:09
Lokalizacja: Młynów

Post autor: marcin3001 » 31 paź 2012, 20:36

VLnt7 pisze:Tak, ale tylko wtedy, jeśli tory byłyby ponumerowane w sposób zrozumiały dla pasażera.
To tylko kwestia dobrego oznakowania. Masz iść na tor 124, to szukasz znaku prowadzącego na tor 124 i tam idziesz. Nie wszystko trzeba rozumieć, odpowiednia czytelność i częstotliwość występowania takich znaków wystarczy, żeby trafić.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27447
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 31 paź 2012, 20:42

A na Zachodnim mamy trzy tory nr 1 i trzy tory nr 2..
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 31 paź 2012, 20:42

MichalJ pisze:Ze skrajnego peronu na skrajny peron? Ile jest, 30 metrów? Między peronami WC są podobne odległości...
Od środka peronu do środka peronu.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
marcin3001
Posty: 316
Rejestracja: 18 lis 2006, 19:09
Lokalizacja: Młynów

Post autor: marcin3001 » 31 paź 2012, 20:54

fik pisze:A na Zachodnim mamy trzy tory nr 1 i trzy tory nr 2..
I to już dziś jest mylące. Numerację torów można na szczęście zmienić :)

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 31 paź 2012, 21:31

Wolfchen pisze:
MichalJ pisze:Większość ludzi myśli, że pomiędzy tymi dworcami to są kilometry przejścia, trzeba się postarać tę odległość maksymalnie zatrzeć.
Najlepiej zbudować obok siebie, bo jednak odległość jest spora.
A może przestaniemy bujać w oblokach? Jest to nierealne, a jednym z podstawowych problemów jest brak miejsca.

[ Dodano: Sro 31 Paź, 2012 ]
rufio198 pisze:Kto Ci tak napaskudzil w głowie?
A co pasażera obchodzi to, że kolejarze nie mogą sobie po kolei ponumerować torów?

To tak jak czepianie się pasażerów, że nie rozróżniają stacji i przystanku...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 31 paź 2012, 21:38

MeWa pisze:A może przestaniemy bujać w oblokach? Jest to nierealne, a jednym z podstawowych problemów jest brak miejsca.
Ja tylko napisałem postulat równie poważny, co czarowanie rzeczywistości poprzez zmianę tabliczek.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

ODPOWIEDZ