Modernizacja linii kolejowej nr 7 Warszawa-Dęblin-Lublin

Moderator: JacekM

Atapi
Posty: 234
Rejestracja: 19 paź 2011, 14:10
Kontakt:

Post autor: Atapi » 06 wrz 2015, 21:43

W takcie równo co 10 minut w godzinach szczytu oraz co 20 - 30 min poza nim.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2242
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 07 wrz 2015, 15:57

Ciekawe... co 10 min. Teraz się nie da bo średnica przepchana. A raczej stare prawo które ogranicza częstotliwość do 3 minut, zamiast 1,5 lub 2.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

sajbeer
Posty: 1078
Rejestracja: 06 maja 2008, 21:06
Lokalizacja: Warszawa-Bielany

Post autor: sajbeer » 07 wrz 2015, 20:57

zxcvbnm pisze:Ciekawe... co 10 min. Teraz się nie da bo średnica przepchana. A raczej stare prawo które ogranicza częstotliwość do 3 minut, zamiast 1,5 lub 2.
Hmmm..... Czy przypadkiem :arrow: Radom nie kończył na Głównym. :wink: Pytanie tylko ile tych pociągów było :?:
Ostatnia skonsumowana "PARÓWKA"
21.12.2012
366+218 :arrow: 013B/28
Przedostatnia:
7.12.2012
140+685 :arrow: 019B/33 :D :tancze:

Łukasz
Posty: 10705
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 07 wrz 2015, 22:55

Dawno temu (20 lat temu?) na pewno Warka/Radom jeździła z Głównego.
ŁK

sajbeer
Posty: 1078
Rejestracja: 06 maja 2008, 21:06
Lokalizacja: Warszawa-Bielany

Post autor: sajbeer » 07 wrz 2015, 23:38

Wg.wiki Warszawa Główna została zamknięta w 1997(w grudniu :?: ).
Ostatnia skonsumowana "PARÓWKA"
21.12.2012
366+218 :arrow: 013B/28
Przedostatnia:
7.12.2012
140+685 :arrow: 019B/33 :D :tancze:

grzegorz
Posty: 1364
Rejestracja: 03 mar 2011, 21:16
Lokalizacja: Mokotów/Grochów

Post autor: grzegorz » 08 wrz 2015, 5:28

zxcvbnm pisze:Max. 3 minuty. Może 5. Ale nie ma się co spodziewać że odcinek Falenica-Śródmieście pociąg pokona w mniej niż 20 min. To jest po_prostu niemożliwe.
Falenica-Wschodni. A teraz do rzeczy: zmiana 100->110 to raptem 9%. Przy obecnych czasach 27 min. i więcej to niby daje 3 minuty... ale to byłby zupełnie fałszywy wniosek! Pod 9% to może osiągnąć pociąg lecący z v_max całą trasę, a tu jest wyjątkowo dużo postoi. I one się nie skrócą. Czas przyśpieszania do 100 i hamowania ze 100 też zostanie taki sam. W związku z tym zgadzam się, że
zxcvbnm pisze: 25 to będzie cud.
Raczej 1 minutę może uda się skrócić czas jazdy. Może. Jak na razie to (ileż to razy?) jechałem lekko opóźnionym pociągiem, który mimo podanego semafora stał np. kolejną minutę - dwie na Wschodnim. Nie wiem co było przyczyną, ale tu pewnie łatwiej byłoby o optymalizację niż dzięki żyłowaniu na paru minimalnie dłuższych odcinkach. Albo i nie. Jak na razie lata trwało dodanie pomarańczowego pasa świetlnego na Gocławku, co pozwoliło nie wlec się kawał drogi 40 km/h (teraz można aż 60 - gdzie te „szklane domy” tj. 110?) przez zwrotnicę za peronami i brak odpowiedniej sygnalizacji pozwalającej za nią dać do pieca.

Atapi
Posty: 234
Rejestracja: 19 paź 2011, 14:10
Kontakt:

Post autor: Atapi » 08 wrz 2015, 15:35

grzegorz pisze:Jak na razie lata trwało dodanie pomarańczowego pasa świetlnego na Gocławku, co pozwoliło nie wlec się kawał drogi 40 km/h (teraz można aż 60 - gdzie te „szklane domy” tj. 110?) przez zwrotnicę za peronami i brak odpowiedniej sygnalizacji pozwalającej za nią dać do pieca.
Nie tylko sygnalizacja się zmieniła, ale również przepis. Kiedyś po torach głównych zasadniczych (czyli jak w tym przypadku) trzeba było jechać z prędkością wskazywaną na semaforze - od semafora do semafora. Od niedawna można od semafora do minięcia okręgu zwrotnicowego osłanianego tym semaforem. Tak więc za rozjazdem można już "dać do pieca".

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2242
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 09 wrz 2015, 19:12

Dlatego powinno zwiększać się przyśpieszenie pociągów do zakresu 0,9 - 1,2 m/s2. I to na wszystkich liniach gdzie jest dużo przystanków. SKM - nie ma problemu. KM - i tu się sprawa blokuje... tak czy siak: być może nigdy nie będzie mniej niż obecnie.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Atapi
Posty: 234
Rejestracja: 19 paź 2011, 14:10
Kontakt:

Post autor: Atapi » 09 wrz 2015, 21:19

zxcvbnm pisze:SKM - nie ma problemu.
Po czym stwierdzasz? :D

Żeby nie było, że kogoś szkaluję - jeżeli rozkład jest ułożony z pewnymi zapasami, to nie ma sensu szaleć zadajnikiem do 100% mocy. I to tyczy się każdego taboru, niezależnie od przewoźnika. Aczkolwiek nawet turboklopami można - jeżeli jest taka potrzeba - odpowiednio przyspieszyć.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2242
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 10 wrz 2015, 17:17

Zgadzam się, właśnie tego zapasu w rozkładzie też trochę nie rozumiem - jak będzie jakiekolwiek opóźnienie to i tak szanse niewielkie na odrobienie jego.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Atapi
Posty: 234
Rejestracja: 19 paź 2011, 14:10
Kontakt:

Post autor: Atapi » 11 wrz 2015, 15:35

PLK potwierdza, że będzie będzie wstrzymany ruch podczas modernizacji:

http://www.rynek-kolejowy.pl/59320/pkp_ ... zacji.html

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8471
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 12 wrz 2015, 12:20

Kolejna moRdernizacja linii. Busiarze pewnie piją z radości.

Atapi
Posty: 234
Rejestracja: 19 paź 2011, 14:10
Kontakt:

Post autor: Atapi » 12 wrz 2015, 14:44

Jeszcze się zdziwisz i przestaniesz pisać o jakichś "moRdernizacjach" ;)

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2242
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 12 wrz 2015, 15:30

Po tej "moRdernizacji" prędkość na wielu odcinkach do 80 km/h wzrośnie do 160 km/h. Wiadomo, będzie trudno, ale ta linia tego wymaga...
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

VLnt7
Posty: 743
Rejestracja: 15 maja 2012, 11:57

Post autor: VLnt7 » 17 wrz 2015, 0:11

Dzisiaj zrobiłem pomiary byle jaką aplikacją mierzącą szybkość z GPS. Jechałem szybkim scam-em miejskim 35WE-06 na odc. WWO-Wawer.
Pomiary wskazały do 97 km/h na WWO-Olszynka, do 95 km/h na Olszynka-Gocławek.
Niepewność pomiarowa - nie mam pojęcia, na oko jakieś 5-8 km/h.

ODPOWIEDZ