Kolej na kolej - czyli Kolejowe ABC

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 04 lut 2007, 18:38

JaBaal pisze:
R-11 Kleszczowa pisze:Musieli zmieniać później w Kołobrzegu lokomotywę :-k
Nie pamiętam tego tak dobrze, ale chyba lokomotywa była zmieniana dopiero w Gdyni Chyloni (albo Głównej?)
Już Fik wyjaśnił, że wówczas nie było sieci trakcyjnej, aż do Wejherowa. Czyli lokomotywa zapewne była zmieniana dopiero w Gdyni...ale chyba jednak na Głównej Osobowej :-k
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27448
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 04 lut 2007, 18:40

R-11 Kleszczowa pisze: Już Fik wyjaśnił, że wówczas nie było sieci trakcyjnej, aż do Wejherowa. Czyli lokomotywa zapewne była zmieniana dopiero w Gdyni...ale chyba jednak na Głównej Osobowej :-k
w rj 79/80 pociąg 8310 rel Trzebiatów - Rzeszów miał 25 minut postoju na GGO, a 8108 rel Trzebiatów/Łeba/Ustka - Warszawa Zach 17, co zdaje się potwierdzać to, co napisałeś.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Karol
Posty: 857
Rejestracja: 18 gru 2005, 16:24
Lokalizacja: Marysin Wawerski

Post autor: Karol » 05 lut 2007, 0:47

Fikander pisze:
Karol pisze:Żeby kible mogły jeździć 8-[
W 1993 roku jeździły tam:

3 pary pociągów osobowych relacji Olsztyn Główny - Elbląg
1 para pociągów osobowych relacji Olsztyn Główny - Gdynia Główna
2 pary pociągów osobowych relacji Olsztyn Główny - Morąg
1 para pociągów pospiesznych relacji Grodno - Gdynia Główna
i 1 para pociągów pospiesznych relacji Białystok - Szczecin Główny

ciężko to nazwać wykorzystaniem uzasadniającym elektryfikację.

zresztą ciągnięcie druta ( 8-[) wszędzie, gdzie się dało, to jakaś paranoja była. Te wszystkie Korsze, Mordy, Jasła, Krzeniowy, Kamienie Pomorskie, Ustki, Krotoszyny... po co to wszystko? Chyba tylko po to, żeby mieć gdzie wykorzystać nadprodukowane kible... ](*,) ](*,)
Węgiel z polskiej kopalni jest w sumie tańszy niż ropa sprowadzana zza granicy...i tak na zdrowy rozum to chyba całkiem sensowne żeby największe polskie miasta miały połączenia zelektryfikowane...jakby nie patrzeć prawie się udało, wyjątki to chyba tylko Lublin-Rzeszów i Olsztyn-Białystok...a elektryfikacja takiej Ustki oznaczała szybszy dojazd nad morze...to, że dziś kursuje tam tylko wahadłowy kibel ze Słupska to już całkiem inna historia...

Ciekawi mnie jak się ma kwestia likwidacji parowozów do elektryfikacji...w takim Chełmie ostatni manewrowy parowóz skasowano w 1989 r. całe pięć lat po elektryfikacji...z drugiej strony Chełm raczej zajmował się manewrami i liniami do Włodawy, Zamościa...i sukcesywnie sprowadzano w latach 80 SM 48 oraz SP 32.
www.kolej.one.pl
Zachęcam do aktualizowania danych!!!

Pasażer:KM, 401, 520, 115, 173, 315 (kolejność zamierzona!)

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27448
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 05 lut 2007, 0:49

Karol pisze: Węgiel z polskiej kopalni jest w sumie tańszy niż ropa sprowadzana zza granicy...i tak na zdrowy rozum to chyba całkiem sensowne żeby największe polskie miasta miały połączenia zelektryfikowane...
ale sama elektryfikacja jest kosztowna
plus utrzymanie sieci, podstacji i tak dalej
to się przy takim ruchu nie miało i nie ma prawa zwrócić
Karol pisze:a elektryfikacja takiej Ustki oznaczała szybszy dojazd nad morze...
lepiej by zrobili drugi tor Wejherowo - Runowo
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Karol
Posty: 857
Rejestracja: 18 gru 2005, 16:24
Lokalizacja: Marysin Wawerski

Post autor: Karol » 05 lut 2007, 0:52

Słyszałem, że brak drugiego toru Wejherowo-Runowo to sprawa polityczna. Po prostu po 1945 r. przez długi czas nawet w PKP nikt nie był pewny tego czy ziemie odzyskane zostaną w Polsce czy kiedyś Niemcy z powrotem je zagarną. Starano się nie inwestować w niepewny grunt...
www.kolej.one.pl
Zachęcam do aktualizowania danych!!!

Pasażer:KM, 401, 520, 115, 173, 315 (kolejność zamierzona!)

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27448
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 05 lut 2007, 0:54

no heh, ale Runowo - Szczecinek - Tczew jakoś został i na prawie całej długości jest dwutor. to samo Ostbahn... plota.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 06 lut 2007, 23:20

Karol pisze:w takim Chełmie ostatni manewrowy parowóz skasowano w 1989 r. całe pięć lat po elektryfikacji
w Dęblinie Ty51 pracowały jeszcze na poczatku lat 90.

Awatar użytkownika
Karol
Posty: 857
Rejestracja: 18 gru 2005, 16:24
Lokalizacja: Marysin Wawerski

Post autor: Karol » 07 lut 2007, 0:07

Ciekawe...chociaż w sumie w Zarzece (między Dęblinem a Puławami) był tor postojowy dla rezerwowych parowozów (około 1994 r. zastąpiono wszystkie wycofanymi ST 44). Rezerwa strategiczna na wypadek wojny podobno...
www.kolej.one.pl
Zachęcam do aktualizowania danych!!!

Pasażer:KM, 401, 520, 115, 173, 315 (kolejność zamierzona!)

Marcinos
Posty: 183
Rejestracja: 07 lut 2006, 18:24

Post autor: Marcinos » 19 lut 2007, 20:09

Jakie można spotkac oznaczenia TAURUSA :?: :?: :?: (SORKI ZA ZAŁOŻENIE NOWEGO TEMATU W ŚWIĄTYNI MEWY:))
Proboszcz powinien iść liczyć swoje owieczki.

Liczą się tylko marzenia i wysiłek, jaki się włoży by je zrealizować.

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 19 lut 2007, 20:48

Rozumiem, że chodzi ci o lokomotywę Siemensa.
W Austrii jest to lokomotywa spalinowa serii 2016. W Niemczech jako ER20.
Tu znajdziesz dużo danych po Niemiecku.
http://www.kochleo.at/html/technik.html

Marcinos
Posty: 183
Rejestracja: 07 lut 2006, 18:24

Post autor: Marcinos » 19 lut 2007, 20:55

Plesim pisze:Rozumiem, że chodzi ci o lokomotywę Siemensa.
W Austrii jest to lokomotywa spalinowa serii 2016. W Niemczech jako ER20.
Tu znajdziesz dużo danych po Niemiecku.
http://www.kochleo.at/html/technik.html
Mi chodzi o elektrowóz (jak się nie mylę BR-182).
Proboszcz powinien iść liczyć swoje owieczki.

Liczą się tylko marzenia i wysiłek, jaki się włoży by je zrealizować.

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 19 lut 2007, 21:22

Marcinos pisze:Mi chodzi o elektrowóz (jak się nie mylę BR-182).
To jest jak się czyta i robi co innego. :-"
Stronę polecam tą sama. Jeżeli chodzi o oznaczenia to w Austrii 1016, 1116 i 1216. W Niemczech 182. Na Węgrzech 1047. W Słowenii 541. Pełny wykaz poniżej:

Przewożnik i typ - - - lata dostawy - - - ilość
OBB - 1016 - - - 1999-2001 - - - 50
OBB - 1116 - - - 1999-2006 - - - 282
Dispolok - ES64U2/182 - - - 2000-2004 - - - 60
Railion - 182 - - - 2001 - - - 25
Hupac - ES64U2/182 - - - 2001 - - - 2
Mav - 1047 - - - 2002 - - - 10
GySEV - 1047 - - - 2002 - - - 5
MWB - 1116 - - - 2003 - - - 2
OBB - 1216/E190 - - - 2005-2007 - - - 50
SZ - 541/E190 - - - 2005-2007 - - - 20
RTS - 1216/E190 - - - 2007 - - - 2

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 21 lut 2007, 22:31

Do EJŻ wybudowano odnogę SKMki. Czy kiedykolwiek SKMka tamże zawitała :?:
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27448
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 01 mar 2007, 14:36

hafilip84 pisze:do P.O. Modlin)
w kwestii formalnej: stacji
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
hafilip84
Jego Gryząca Albumowość
Posty: 7641
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:03
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: hafilip84 » 01 mar 2007, 14:42

Fikander pisze:
hafilip84 pisze:do P.O. Modlin)
w kwestii formalnej: stacji
Mimo, że bilety są sprzedawane z kibelka, a budynek stacyjny jest zamknięty na głucho? I dodatkowo rozjazdy w okolicach są już chyba nieużywane?

ODPOWIEDZ