Trasa Tysiąclecia

Moderator: Wiliam

tomkrt
Posty: 189
Rejestracja: 23 gru 2006, 12:12

Post autor: tomkrt » 28 sty 2009, 23:58

Na razie poprosiło o wersje elektroniczną załączników - schematów węzła Żaba.
Urzędnicy merytoryczni się zainteresowali, ale osoba od ostatecznej decyzji jest nadal na urlopie.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 29 sty 2009, 13:49

Prezydent Wojeciechowicz?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Ksenofont
Posty: 14
Rejestracja: 29 sty 2009, 19:19

Post autor: Ksenofont » 01 lut 2009, 16:32

SławekM pisze:Najprawdopodobniej apele SISKOMu nic nie dadzą, bo miasto wie lepiej...
Miasto wie lepiej?

Trasa Tysiąclecia - wymyślona w II Rzeczpospolitej, gdy zwarta zabudowa kończyła się przy Dworcu Wschodnim.

Komuniści, jak to komuniści - niczego nowego nie wymyślili, tylko skopiowali pomysł. O ile pomysł ten miał sens w początkach lat sześćdziesiątych XX wieku, to w miarę upływu lat (i powstawania nowych osiedli) znacznie się dezaktualizował.

W 2001 roku obwodnica Pragi została przesunięta tam, gdzie jej miejsce - poza obszar zwartej zabudowy, na Zabraniecką...

Nagle, w 2009 roku pomysł się odradza.

Po kiego czorta?


Podnosiliście kilka argumentów: rewitalizacja Szmulek, poprawa przelotowości, zwiększenie dostępności Wschodniego, ułatwienie komunikacji tramwajowej, ..


@1
TT ma jakoby przywrócić do życia Szmulki poprzez ułatwienie komunikacji z Grochowem i Targówkiem.
Bzdura.
A/ Szmulowizna jest w miarę samowystarczalna, i jeśli się z niej gdzieś jeździ - to do śródmieścia.
B/ Od czasu pierwszych projektów pojawiło się na Szmulkach kilka domów mieszkalnych, przeszkól, szkól wyższych. Zbudowanie TT oznacza przecięcie na pół kilku rejonów szkolnych, kilku rejonów przedszkolnych, obszaru parafii i zupełnej dezorganizacja zaplecza logistycznego.
Szmulowizna zostanie zrewitalizowana poprzez dezintegrację.

@2
Poprawa przelotowości nastąpi.
Tyle tylko, że większą poprawę uzyskano by przez bezpośrednie połączenie Żaby z Wiatrakiem. Na przykład ulicą Zabraniecką.
A nawet - bo przecież z obwodnicy Pragi korzystać będą przede wszystkim mieszkańcy Tarchomina i Ursynowa - Krasiczyńską.
O ile Rondo Żaba jest jakimś centrum komunikacyjnym, to wylot TT na Grochowską jest pustką. nie ma nawet swojej nazwy. Na północ jest Kamionek, na południe - Grochów, na zachód - Saska Kępa. Jest to teren martwy, niemal niezamieszkały, położony pomiędzy Jeziorkiem Kamionkowskim a terenami przemysłowymi.

@3
Zwiększenie dostępności Dworca Wschodniego będzie iluzoryczne. O ile miało to sens w czasach Stażyńskiego, gdy nie było alei Waszyngtona, to dziś Praga Pd. obsługiwana jest przez Dworzec Centralny.
Przelotówka poprzeczna do Dworca jest "rzeczywiście" potrzebna - wskazuje na to kariera pętli na Lubelskiej oraz tramwaju 28.
Zresztą niebawem będzie jakaś stacja metra, czy czegoś takiego...

@4
Lubię tramwaje.
Ale Trasa Tysiąclecia nie wyjdzie im na dobre.
Po pierwsze zostanie zbudowana bez torowiska.
po drugie - jej powstanie doprowadzi do likwidacji zajezdnie na Pradze - a więc i likwidacji tramwajów na Szmulkach.


Jaki jest więc sens Trasy Tysiąclecia?


Zbliża się Euro 2012.
Mecze będą rozgrywane na stadionie X-lecia.
TT jest niczym więcej, jak obwodnicą stadionu - zaczyna się 1000m przed skrzyżowaniem Zielenieckiej i Zamoyskiego, a kończy 1000 za skrzyżowaniem Trasy Świętokrzyskiej.
Jedyne co zrobi, to rozładuje korek podczas inauguracji Euro 2012.
Jak najmniejszym kosztem - a więc bez tramwajów.

W związku z Euro 2012 i budową trasy pojawiły się możliwości przejmowania gruntów.
No to się przejmie wartościowe grunty. Szczególnie na Szmulkach.
(Ot, taka piękna zajezdnia się marnuje...)
Grunty w tej chwili nie do ruszenia przez developerów, bo o nieuregulowanej sytuacji prawnej.
Specustawa ureguluje ich sytuację prawną, a ich rozdysponowanie pod "infrastrukturę związaną z TT" pozwoli urzędnikom Ratusza na... na różne takie rzeczy...


Czy nie lepiej, żeby zamiast TT zbudowano porządną obwodnicę?

X

Awatar użytkownika
humptyangel
Posty: 554
Rejestracja: 14 lip 2007, 18:48
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: humptyangel » 01 lut 2009, 23:38

Cieszę się, że dołączyłeś do społeczności WAWKOM, tylko po to aby wygłosić swój pogląd.
Ale, jak chcesz kogoś do swego poglądu przekonać, to pisz przynajmniej prawdziwe argumenty. Np ten jest nieprawdziwy:
Ksenofont pisze:po drugie - jej powstanie doprowadzi do likwidacji zajezdnie na Pradze - a więc i likwidacji tramwajów na Szmulkach.
Otóż władze miasta na ostatnim spotkaniu nie wprowadziły rezerwy w al. Tysiąclecia na odcinku Kawęczyńska-Rondo Żaba. Projekt przebudowy Kijowskiej w ramach Trasy Świętokrzyskiej zakłada budowę fragmentu al. Tysiąclecia wraz z torowiskiem tramwajowym i podłączaniem zajezdni.

Dalej błędów szukać nie będę.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu jego napisania:)
Obrazek
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji

Ksenofont
Posty: 14
Rejestracja: 29 sty 2009, 19:19

Post autor: Ksenofont » 02 lut 2009, 0:15

humptyangel pisze:Ale, jak chcesz kogoś do swego poglądu przekonać, to pisz przynajmniej prawdziwe argumenty. Np ten jest nieprawdziwy:
Eee tam - mijasz się z prawdą...
humptyangel pisze:Dalej błędów szukać nie będę.
Nie szukaj na siłę błędów, bo kiepsko Ci to wychodzi :)


Jeśli powstanie Trasa Tysiąclecia, to cena gruntu w jej okolicach (i w bezpośredniej bliskości Śródmieścia) znacznie wzrośnie. Miastu nie będzie się opłacać trzymać tam zajezdni.

Chełmska, Inflancka, Pożarowa... mówi Ci to coś?

:-k Chyba, że należysz do tych naiwnych, co wierzą w to, co się im obiecuje...

X

Awatar użytkownika
chudzini7
Posty: 84
Rejestracja: 15 mar 2008, 19:03
Lokalizacja: Ząbki

Post autor: chudzini7 » 02 lut 2009, 0:57

Woronicza, Stalowa, Kleszczowa i Redutowa też im się nie opłaca?
R.I.P. 709 Bródno-Podgrodzie - Zielonka (Kopernika)
Obrazek

Awatar użytkownika
Siecool
Posty: 4958
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:47
Lokalizacja: Warszawa :: Nowe Bemowo

Post autor: Siecool » 02 lut 2009, 1:29

Ksenofont pisze:Jeśli powstanie Trasa Tysiąclecia, to cena gruntu w jej okolicach (i w bezpośredniej bliskości Śródmieścia) znacznie wzrośnie. Miastu nie będzie się opłacać trzymać tam zajezdni.
Będzie. Primo taka trasa to nie metro, żeby miała dokonać jakiś ogromnych zmian w tamtym rejonie. Secundo przeniesienie zajezdni tramwajowej to nie jest taka prosta i tania sprawa.
[ ... ::: Mądry głupiemu ustępuje... i dlatego ten świat tak wygląda ::: ... ]

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 02 lut 2009, 1:31

Poza tym kto wie, czy zajezdnia na Pradze nie zostałaby obroniona jako zabytek?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 02 lut 2009, 7:46

Ksenofont pisze:
humptyangel pisze:Ale, jak chcesz kogoś do swego poglądu przekonać, to pisz przynajmniej prawdziwe argumenty. Np ten jest nieprawdziwy:
Eee tam - mijasz się z prawdą...
Skąd - to Ty oszczędnie gospodarujesz prawdą, a nie Humpty'.
Jeśli powstanie Trasa Tysiąclecia, to cena gruntu w jej okolicach (i w bezpośredniej bliskości Śródmieścia) znacznie wzrośnie. Miastu nie będzie się opłacać trzymać tam zajezdni.
To ta trasa jest zbędna, czy potrzebna, bo się zgubiłem? Przy zbędnej trasie rośnie cena gruntu? Ciekawostka...
Chełmska, Inflancka, Pożarowa... mówi Ci to coś?
Różnicę między zakładem budżetowym a spółką z o. o. znasz?

Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego M. St. Warszawy... mówi Ci to coś.
:-k Chyba, że należysz do tych naiwnych, co wierzą w to, co się im obiecuje...
A, teorie spiskowe. Dwa posty i PLONK, niezły wynik. :D
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Ksenofont
Posty: 14
Rejestracja: 29 sty 2009, 19:19

Post autor: Ksenofont » 02 lut 2009, 13:45

Glonojad pisze:
Jeśli powstanie Trasa Tysiąclecia, to cena gruntu w jej okolicach (i w bezpośredniej bliskości Śródmieścia) znacznie wzrośnie. Miastu nie będzie się opłacać trzymać tam zajezdni.
To ta trasa jest zbędna, czy potrzebna, bo się zgubiłem?
Własnie tego chciałbym się dowiedziec, ale P.T. Towarzystwo woli dyskutować o spiskowej teorii dziejów...
Glonojad pisze: Przy zbędnej trasie rośnie cena gruntu? Ciekawostka...
Cena gruntu już jest wysoka, rośnie przy okazji każdej poprawy infrastruktury transprtowej...
To dość łatwo sprawdzić...
Glonojad pisze:
:-k Chyba, że należysz do tych naiwnych, co wierzą w to, co się im obiecuje...
A, teorie spiskowe. Dwa posty i PLONK, niezły wynik. :D
Ja myślałem, że na forum komunikacyjnym dowiem się czegoś o komunikacyjnych uwarunkowaniach budowy obwodnic, a tu się dyskusja skupia na spiskowej teorii dziejów.

](*,)

Dzięki za miłe i nieagresywne powitanie na forum.
Rozumiem, że to takie zamknięte kółko wzajemnej adoracji?
Klub potakiwaczy, gdzie jeśli ma się odmienną opinię, to jedyne na co można liczyć to kpiny i obelgi?

Skoro już to ustaliliśmy, to proponuję wrócić do merytorycznej dyskusji.

Bo temu, że sensu komunikacyjnego Trasa Tysiąclecia nie ma - to nikt nie zaprzeczył.

X
Obelgi i złośliwości proszę słać na priva.
Odpowiem w miarę możliwości.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 02 lut 2009, 15:57

Ksenofont pisze:Bo temu, że sensu komunikacyjnego Trasa Tysiąclecia nie ma - to nikt nie zaprzeczył.
No to ja zaprzeczę. Przy czym, jak dla mnie, mógłby tam być tylko tramwaj. A samochody na Nowowiatraczną i Zabraniecką.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 02 lut 2009, 17:26

Rozumiem, że to takie zamknięte kółko wzajemnej adoracji?
Klub potakiwaczy, gdzie jeśli ma się odmienną opinię, to jedyne na co można liczyć to kpiny i obelgi?
Jeśli będziesz prowokował, dostaniesz premię punktową. Postaraj się dostosowac do panujących tu zwyczajów. Póki co serdecznie witam na forum. ;-)

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 02 lut 2009, 23:00

Strzelanie focha nie jest argumentem merytorycznym najwyższej próby. #-o
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 03 lut 2009, 10:29

Proponuję przed dyskusją przygotować się do niej merytorycznie - argumenty "za" zawarte są w pismie SISKOMu - i nie kłamać, że ul. Tysiąclecia ma przenosić ruch obwodowy, bo to nieprawda - równolegle trwają dużo bardziej zaawansowane prace nad obwodnicą śródmiejską.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Ksenofont
Posty: 14
Rejestracja: 29 sty 2009, 19:19

Post autor: Ksenofont » 03 lut 2009, 11:37

Jarek pisze:Jeśli będziesz prowokował, dostaniesz premię punktową.
Bardzo się tych punktów boję, więc proszę - nie strasz mnie nimi...
(-o<
Glonojad pisze:Proponuję przed dyskusją przygotować się do niej merytorycznie - argumenty "za" zawarte są w pismie SISKOMu - i nie kłamać, że ul. Tysiąclecia ma przenosić ruch obwodowy, bo to nieprawda - równolegle trwają dużo bardziej zaawansowane prace nad obwodnicą śródmiejską.
Proponuję nie nadużywać słowa "kłamstwo"

W pierwszym poście napisałem - być może niewyraźnie - że al. Tysiąclecia byłaby kiepską obwodnicą.



Ze względu na małe zamieszanie :boks: powtórzę moje wątpliwości raz jeszcze:

1/ TT nie poprawi sytuacji komunikacyjnej na Szmulkach.
2/ TT nie nadaje się na obwodnicę
2a/ TT nie nadaję się na drogę lokalną, gdyż łączy jeden obszar post-przemysłowy z drugim obszarem post-przemysłowym.
3/ Nie wpłynie na sytuacją komunikacyjną Wschodniego.
4/ Nie poprawi sytuacji transportu szynowego.

Jedynym sensem komunikacyjnym - który ja widzę - jest prowizoryczne zdublowanie węzła "stadionowego" w związku z Euro 2012.
Kosztem mniejszym niż trasa "Żaba - Wiatrak"

Bardzo proszę o wskazanie mi innych sensów...

X
Obelgi i złośliwości proszę słać na priva.
Odpowiem w miarę możliwości.

ODPOWIEDZ