Modernizacja Al. Jerozolimskich (R. Zesłańców - Łopuszańska)

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
humptyangel
Posty: 554
Rejestracja: 14 lip 2007, 18:48
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: humptyangel » 04 sty 2009, 0:49

Wszelkie mikrosymulacje robi się pod WBR 2005 by BPRW, w Warszawie oczywiście. Co do BPRW, to model jest przez nich świetnie wykonany.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu jego napisania:)
Obrazek
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji

Awatar użytkownika
8917
Posty: 1279
Rejestracja: 19 mar 2007, 19:48
Lokalizacja: Łuków/Warszawa

Post autor: 8917 » 15 sty 2009, 15:00

Polska The Times pisze:Przecinek niezgody
Grzegorz Bruszewski 2009-01-15 14:23:40, aktualizacja: 2009-01-15 14:24:59

Obrazek

Nie ekolodzy, ani mieszkańcy pobliskich osiedli, tylko źle postawiony przecinek blokuje budowę węzła Łopuszańska.

To kolejny lapsus po bazgrole minister Grażyny Gęsickiej na decyzji środowiskowej dla Wschodniej Obwodnicy Warszawy, który sąd uznał w poniedziałek za podpis. Błąd jest na tyle poważny, że jedna z najważniejszych inwestycji dla zachodniej części stolicy, której budowę zapowiadano na jesień ubiegłego roku, rozpocznie się dopiero w połowie tego.

Przecinek, o który toczy się sprawa, został nieprawidłowo postawiony w decyzji lokalizacyjnej, którą wydał wojewoda mazowiecki. Problem dotyczy tylko jednej strony dokumentu. Podane są na niej wymiary działek, na których ma powstać nowe skrzyżowanie. Umieszczenie przecinka w złym miejscu spowodowało, że powierzchnia terenu jest inna na papierze niż w rzeczywistości. - To drobiazg, który szybko można poprawić - twierdzi Małgorzata Gajewska, rzecznik Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych. Z oficjalnego pisma, jakie otrzymała redakcja "Polski" z Ministerstwa Infrastruktury, dowiadujemy się jednak, że "Jest to błąd bardzo istotny, wymagający skorygowania w prowadzonym przez ministra infrastruktury postępowaniu odwoławczym. (...) Do dziś Departament Gospodarki Przestrzennej nie otrzymał od inwestora odpowiedzi ani też skorygowanych map podziałowych, co uniemożliwia wydanie decyzji przez ministra infrastruktury".

Błąd w dokumentach znaleźli niezadowoleni z budowy węzła mieszkańcy i zaskarżyli decyzję lokalizacyjną wydaną przez wojewodę. Sprawę rozpatruje Ministerstwo Infrastruktury. Miejscy urzędnicy liczą, że skarga "na przecinek" zostanie odrzucona. Wówczas inwestycja mogłaby w końcu ruszyć z kopyta. Tymczasem zdaniem resortu infrastruktury najpierw uprawiony geodeta powinien poprawić błąd, a dopiero potem minister będzie mógł odrzucić skargę mieszkańców. Jeśli wymiary działki zostaną skorygowane w najbliższym czasie, to Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych będzie mógł wystąpić o pozwolenie na budowę.

Chcemy jeszcze w tym miesiącu zaprosić firmy do składania ofert cenowych - deklaruje Agata Choińska, rzecznik ZMID. - Prace mogłyby się rozpocząć jeszcze w tym kwartale lub na przełomie I i II kwartału - dodaje. Według miejskich urzędników kierowcy przejechaliby tędy już w 2011 r.

Węzeł Łopuszańska ma być jednym z najnowocześniejszych obiektów tego typu w kraju. Skrzyżowanie będzie trzypoziomowe. Najniżej, w tunelu, pobiegną Al. Jerozolimskie. Na poziomie ziemi drogowcy umieszczą wysepkę przystankową. Najwyżej poprowadzone zostaną estakady - jedna lewoskrętna z Al. Jerozolimskich w kierunku Pruszkowa oraz prawoskrętna z Łopuszańskiej w kierunku Alej. Cała inwestycja ma kosztować 150 mln zł.
http://www.polskatimes.pl/warszawa/7837 ... d,t,z.html
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26936
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 15 sty 2009, 15:10

humptyangel pisze:Wszelkie mikrosymulacje robi się pod WBR 2005 by BPRW, w Warszawie oczywiście. Co do BPRW, to model jest przez nich świetnie wykonany.
Może i wykonany jest świetnie, tylko rzeczywistości tak średnio odpowiada, ale to szczegół.

O artykule w Polsce: Jaka znowu wyspepka przystankowa? :term:

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 15 sty 2009, 15:52

Polska The Times pisze:Najwyżej poprowadzone zostaną estakady - jedna lewoskrętna z Al. Jerozolimskich w kierunku Pruszkowa oraz prawoskrętna z Łopuszańskiej w kierunku Alej.
Chyba coś pokręcili. Przecież Al. Jerozolimskie prowadzą do Pruszkowa :-s ?
Na podstawie rysunku można by raczej napisać, że estakady będą dwie: prawoskrętna z Al. Jerozolimskich w Łopuszańską i lewoskrętna z Łopuszańskiej w kierunku Pruszkowa.
Podobnie na ilustracji nie ma żadnego tunelu, a jedynie jezdnie są prowadzone na poziomie -1.
Tak też wynika z opisów na stronie Siskomu.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
humptyangel
Posty: 554
Rejestracja: 14 lip 2007, 18:48
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: humptyangel » 15 sty 2009, 16:26

Glonojad pisze:Może i wykonany jest świetnie, tylko rzeczywistości tak średnio odpowiada, ale to szczegół.
Bo było robione pod dane z BAiPP nt. gęstości i chłonności danych obszarów, gdzie np. w rejonie Włodarzewskiej było chyba 5-10os/ha
Glonojad pisze:O artykule w Polsce: Jaka znowu wyspepka przystankowa? :term:
Może chodzi o po prostu o przystanek na jezdniach z-r?
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu jego napisania:)
Obrazek
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36873
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 15 sty 2009, 19:58

humptyangel pisze:Co do BPRW, to model jest przez nich świetnie wykonany.
Ty chyba żartujesz? Długie miesiące żmudnej pracy kosztuje nas jego poprawianie.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2963
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 15 sty 2009, 21:12

Wszelkie mikrosymulacje robi się pod WBR 2005 by BPRW, w Warszawie oczywiście. Co do BPRW, to model jest przez nich świetnie wykonany.
Nie masz pojęcia, o czym piszesz:
- mikrosymulacje robi się w oparciu o specyficzny model robiony pod konkretne zadanie!
- to co zrobiło BPRW w oparciu o WBR2005 to nie jest model do mikro-, lecz makrosymulacji. To, co z tego modelu może być w mikrosymulacji użyte to wielkości przewozowe (np. potoki ruchu)
- jeśli chodzi o dokładnośc modelu zrobionego przez BPRW dla komunikacji zbiorowej, oceniam go nisko; zdezaktualizował się w wielu obszarach, ponadto od początku był wykonany bardzo niechlujnie! Porządne symulacje, w tym robione przez instytucje miejskie są wykonywane na znacznie przerobionym i poprawionym modelu.

Awatar użytkownika
humptyangel
Posty: 554
Rejestracja: 14 lip 2007, 18:48
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: humptyangel » 15 sty 2009, 22:48

Bastian pisze:Ty chyba żartujesz? Długie miesiące żmudnej pracy kosztuje nas jego poprawianie
Masz racje, genialny on nie jest, ale jak na jakość niektórych opracować jest to dość porządny poziom. Wiadomo, w zależność od potrzeb i subiektywnych odczuć ocena się różni. Ja tam nie narzekam.
Jarek pisze:Nie masz pojęcia, o czym piszesz:
Polemizowałbym:)

Ze skali marko wychodzisz do skali mikro. Dane z WBR2005 ściąga się obszarowo do zakresu opracowania. Natężeń poza pomiarami nie bierze się z kosmosu. Przykładem tu służy Studium komunikacyjne Mokotowa - wykonano na podstawie WBR2005 markosymulacje, a w VISSIM rozpatrywano warianty rozwiązań skrzyżowań. Nie zawsze na potrzemy mikrosymulacji wykonuje się makrosymulacje - robi się pomiar weryfikując z tym, co jest w modelu ruchu - korzystasz z dwóch źródeł w celu porównania.
Jak jakość opracowania z 2005/2006 oceniasz z pozycji roku 2008/2009 to teraz ja mogę powiedzieć, że się nie znasz (choć to nietaktowne stwierdzenie). Poza tym na coroczną aktualizacje nie stać nas. Budżet BDiK obcięto o 10% czyli wypadło jedno dobre opracowanie na przetarg nieograniczony.
I może na tym zakończymy dyskusje w tym wątku. Jeśli będziesz Jarku chciał, to możesz pisać na priv.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu jego napisania:)
Obrazek
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2963
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 15 sty 2009, 23:02

Piszę z punktu widzenia użytkownika tych programów i modeli na co dzień. Z wyjątkiem czasu, gdy jestem na urlopie. Moim obszerem zainteresowania jest głównie PuT, ale o całym modelu jakieś tam pojęcie i swoje zdanie mam.

A w VISSIMie można różne rzeczy wyczarować, wierz mi.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36873
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 15 sty 2009, 23:02

humptyangel pisze:Jak jakość opracowania z 2005/2006 oceniasz z pozycji roku 2008/2009
Bynajmniej nie o to chodzi.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2963
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 15 sty 2009, 23:03

humptyangel pisze:Poza tym na coroczną aktualizacje nie stać nas.
Może nie trzeba zlecać, tylko robić kalibrację siłami miasta... To wykonalne, moim zdaniem.

[ Dodano: Czw 15 Sty, 2009 23:06 ]
Bastian pisze:Bynajmniej nie o to chodzi.
Ale np. o ulice nieistniejące nigdy i nieplanowane w rzeczywistości, które są w modelu i w dodatku jeżdżą nimi linie PuT. :-$

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26936
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 16 sty 2009, 10:04

humptyangel pisze:
Glonojad pisze:Może i wykonany jest świetnie, tylko rzeczywistości tak średnio odpowiada, ale to szczegół.
Bo było robione pod dane z BAiPP nt. gęstości i chłonności danych obszarów, gdzie
np. w rejonie Włodarzewskiej było chyba 5-10os/ha
O, nie tylko. Także dlatego, że jak nie było wylosowanego komputerem biznesmena nie było w domu, bo wykonywał swoje 12 podróży dziennie hummerem, zapytali wzamian sąsiadkę emerytkę wykonującą swoją 1 podróż powrotną w tygodniu na cmentarz i do kościoła zbiorkomem.
Glonojad pisze:O artykule w Polsce: Jaka znowu wyspepka przystankowa? :term:
Może chodzi o po prostu o przystanek na jezdniach z-r?
A ja sądzę, że chodzi o wyspę centralną, ale dziennikarzyna znowu nie zrozumiał.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8877
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 16 sty 2009, 16:35

humptyangel pisze:w dodatku jeżdżą nimi linie PuT.
Co to są linie PuT? :>

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2963
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 16 sty 2009, 20:50

geograf pisze:Co to są linie PuT?
Linie komunikacji publicznej.

JaBaal
Posty: 740
Rejestracja: 09 lis 2006, 21:06

Post autor: JaBaal » 19 sty 2009, 16:18

A zna ktoś szczegóły, tzn. zdanie, czy liczbę, gdzie ten blokujący inwestycję przecinek jest źle postawiony?
Jeśli ktokolwiek wypowiada się o komunikacji w Pruszkowie, niech nie zapomina, że na północ od torów (Gąsin, Żbików, Bąki) też mieszkają ludzie.
Śp. 714 Ożarów - os. Staszica = to były piękne dni...

ODPOWIEDZ