Strona 13 z 27

: 05 lip 2011, 14:30
autor: por.Arek
Jak to leciało? "Już za dwa lata z Warszawy do Łodzi w 65 minut"? :D

: 01 paź 2011, 23:04
autor: Bernard
Obrazek

Chcą pobić rekord prędkości: 200 km/godz. pociągiem

Na prowadzącej z Warszawy na Górny Śląsk Centralnej Magistrali Kolejowej trwają testy jazdy pociągów z prędkością 200 km/godz. Na stałe mają tak pędzić za trzy lata.


Próby nocne trwają od poniedziałku. W sobotę lokomotywa Husarz razem z dwoma wagonami po raz pierwszy ma pojechać 200 km/godz. w ciągu dnia. Do takiej prędkości skład rozpędzi się w pobliżu Jury Krakowsko-Częstochowskiej przed Zawierciem. Dotychczas na tej najszybszej linii kolejowej w kraju można było jechać 160 km/godz. Teraz trwa dostosowywanie trasy do wyższych prędkości. Montowany jest m.in. specjalny systemu sterowania pociągami. - To rodzaj autopilota, który pozwoli np. automatycznie zatrzymać pociąg, jeśli maszynista zignoruje czerwone światło - mówi Zbigniew Szafrański, prezes spółki PKP Polskie Linie Kolejowe.

Trzeba też odpowiednio wyposażyć lokomotywy, żeby mogły współpracować z tym systemem. Podwyższenie prędkości na CMK będzie możliwe także dzięki wyremontowaniu mostów nad rzekami i drogami oraz likwidacji przejazdów w poziomie szyn. Tych ostatnich na całej trasie jest 11.Według szefa PKP PLK na ponad jednej trzeciej linii CMK pociągi zaczną na stałe jeździć z prędkością 200 km/godz. na przełomie 2012 i 2013 r. Na całej linii będzie to możliwe na przełomie 2014 i 2015 r. Szafrański podkreśla, że zamówione przez PKP InterCity składy Pendolino będą mogły pojechać nawet 220 km/godz. Równocześnie trwa remont łącznika Centralnej Magistrali Kolejowej w stronę Krakowa. Według szacunków za trzy lata klasyczny skład (lokomotywa z wagonami) z Warszawy do Katowic będzie jechał 2 godz. 10 min, a do Krakowa - 2 godz. 15 min. Skład Pendolino ma zaś jechać dwie godziny. Teraz z Warszawy do Katowic podróż trwa od 2 godz. 45 min do 3 godz. Remont łącznika torów w stronę Krakowa wydłużył przejazd do tego miasta do 3-3,5 godz.

Wygląda na to, że CMK w najbliższych latach może stać się namiastką linii dużych prędkości. Planowany tzw. Igrek, czyli szybka kolej z Warszawy przez Łódź do Poznania i Wrocławia, może nie powstać przez wiele lat. Z rządu słychać ostatnio głosy, że w najbliższych latach trzeba się skupić na remontach istniejących linii. Niektórzy uważają, że priorytetowa powinna być naprawa torów między CMK i Opolem, co pozwoli skrócić podróż z Warszawy do Wrocławia do 3 godz. i 45 min. Teraz najszybsze składy (kursujące przez Poznań lub Katowice) jadą niemal sześć godzin.

Pasażerowie na razie nie mogą doczekać się ślimaczącego się remontu torów z Warszawy do Gdańska. Czas przejazdu osiągnął już rekordowe 8 godz. Kolejarze twierdzą, że prace potrwają do końca 2014 r. Wtedy podróż do Gdańska ma trwać poniżej 3 godz.
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... agiem.html

: 02 paź 2011, 17:01
autor: person
Zatem na trasę z Łodzi do Łowicza wróciły pociągi. Ktoś wybrał się w ten weekend na zaliczanie szlaku? ;)

: 23 lis 2011, 23:02
autor: Wolfchen
W zeszłym tygodniu zaliczyłem dopiero ;)

:arrow: Coś się rusza w sprawie elektryfikacji Rzeszów - Ocice: http://www.przetargi.plk-sa.pl/viewatta ... 6267/lang/ (plik PDF)

: 25 lis 2011, 6:26
autor: bohunu
Wolfchen pisze:W zeszłym tygodniu zaliczyłem dopiero ;)

:arrow: Coś się rusza w sprawie elektryfikacji Rzeszów - Ocice: http://www.przetargi.plk-sa.pl/viewatta ... 6267/lang/ (plik PDF)
Nareszcie, choć zastanawiające jest jak to można skonsumować...

: 25 lis 2011, 9:19
autor: chester
Od projektu do wykonania droga daleka... Najpierw by trzeba było coś zrobić z linią 25, aby tam można było jeździć na czas zamknięcia 71.

: 25 lis 2011, 12:44
autor: jasiu
Cała idea jest dla mnie pokręcona. Ruch towarowy tam jest marny, pasażerski też. W dodatku prawie równolegle biegnie trasa SWR - Przeworsk, zelektryfikowana, którą trzeba trochę poprawić. Nie rozumiem ładowania pieniędzy w infrastrukturę "Polski B" (to samo się tyczy dłubania Rzeszów-Jasło i Jasło-Zagórz), kiedy jest naprawdę kilka ważniejszych linii, chociażby rozlatująca się infra w GOPie.

: 26 lis 2011, 7:18
autor: bohunu
i równolegle biegnie Tarnobrzeg - Dębica.

Co do Zagórza to wbrew pozorom się to przyda.

: 26 lis 2011, 16:53
autor: Wolfchen
jasiu pisze:Nie rozumiem ładowania pieniędzy w infrastrukturę "Polski B" (to samo się tyczy dłubania Rzeszów-Jasło i Jasło-Zagórz), kiedy jest naprawdę kilka ważniejszych linii, chociażby rozlatująca się infra w GOPie.
Odrutowane połączenie najkrótszą trasą Rzeszowa z Warszawą...? :-k
jasiu pisze:Ruch towarowy tam jest marny, pasażerski też.
Nie dziwne, skoro nie ma druta - towary przez Przeworsk...

: 26 lis 2011, 18:31
autor: Glonojad
Toż gros przewoźników towarowych (poza cargo) dysponuj flotą głównie spalinową.

: 26 lis 2011, 19:13
autor: fik
Wolfchen pisze:
Odrutowane połączenie najkrótszą trasą Rzeszowa z Warszawą...? :-k
Szybciej i tak będzie przez CMK.

: 26 lis 2011, 19:24
autor: MichalJ
Karpaty z SP45 jechały Wwa Główna-Rzeszów przez Radom-Ostrowiec-Tarnobrzeg w czasie 4:45.

: 26 lis 2011, 19:26
autor: fik
MichalJ pisze:Karpaty z SP45 jechały Wwa Główna-Rzeszów przez Radom-Ostrowiec-Tarnobrzeg w czasie 4:45.
I uważasz, że to jest czas nie do osiągnięcia przy jeździe przez Kraków?

: 26 lis 2011, 20:34
autor: MichalJ
Jest do osiągnięcia. Nawet chyba był (prawie) osiągany...

: 27 lis 2011, 0:34
autor: przewoz
Glonojad pisze:Toż gros przewoźników towarowych (poza cargo) dysponuj flotą głównie spalinową.
To też się zmienia, choć póki co królują czeskie nieśmiertelne ogórki.
fik pisze:Szybciej i tak będzie przez CMK.
póki co - na pewno. Ale jak w końcu zrobią tor do Radomia i dalej zrobią coś dalej?
A powoli wszak to idzie do przodu.