Tabor Kolei Mazowieckich

Moderator: JacekM

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 03 lut 2007, 22:36

Aktualnie dodatkowo dochodzą kolejne z 12 modernizacji z funduszy z roku 2006. Póki co mamy ich 7. Są to pełne modernizacje.
Natomiast wymieniane w poprzedniej wiadomości modernizacje pełne (NG) będa obejmowały prawdopodobnie również modernizację napędu (tak, jak ma to być w tym roku z dwiema jednostkami).
Źle nie będzie. Troszkę wizerunek się poprawi, ale do doskonaości daleko.

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 03 mar 2007, 17:03

Pojawił się schemat malowania FLIRTów
http://www.stadlerrail.com/default.asp? ... id=250&s=2
Obrazek
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 05 mar 2007, 17:13

Tymczasem Kolejom Mazowieckim dojdą trzy używane jednostki, które dostarczą wybrani w przetargu oferenci. Zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty: http://www.mazowieckie.com.pl/site.php5/getFile/651
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 16 mar 2007, 19:36

A jak KM zamierza rozwiązać problem z szynobusami? Z 11 na chodzie jest 8 z czego 2 to rezerwa. Gdzie one będą stacjonować?

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 19 mar 2007, 9:14

KM postanowiły jednak modernizować przody swoich jednostek na wzór PRów. Oto człon EN57 dla KM remontowany w NEWAGu.

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 19 mar 2007, 16:43

Co to za jednostka? Przecież wszystkie ryflowane jednostki KM nadal jeżdżą(038,203,204,935,1000).

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 19 mar 2007, 18:57

No to wysłali inną na remont... Ale ładnie będą się te kibelki prezentować :) Tylko umiejscowienie wyświetlacza jakoś mi nie przemawia...

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 19 mar 2007, 19:24

jeśli chodzi o modernizacja, to ja bym prosił żeby nie zmieniali full-plastików na nowe siedzenia (niby są miękkie, ale gorzej wyprofilowane!) :D

[ Dodano: 2007-03-19, 19:25 ]
solaris8315 pisze:Ale ładnie będą się te kibelki prezentować
bez komentarza :>

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 19 mar 2007, 19:37

Czyżby to jednostka którą KM ściągnęła razem z 5 innymi z Iławy?

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 19 mar 2007, 19:51

Tylko nikt w tym wypadku zwolenników nie słucha. W ciągu 2 lat w Kolejach Mazowieckich nie będzie już ani jednej plastikowej jednostki. Pozostaje tylko wyprowadzić się do Trójmiasta albo odkupić z ZNTK takie za flaszkę i zamontować u siebie w domu

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 19 mar 2007, 19:51

plastiki są przede wszystkim niewygodne - mimi istnienia miłośników ikarusów i 13N, nikt nie będzie utrzymywał ich wiecznie w ruchu tylko dlatego, że są jacyś fanatycy, którym się one podobają!
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 19 mar 2007, 19:57

Premo pisze:Tylko nikt w tym wypadku zwolenników nie słucha.
Jak i przeciwników. Kwestia wygody jest w tym wypadku drugorzędna.
Liczą się koszty zarówno montażu/produkcji jak i utrzymania.

I na pewno plastiki są wygodniejsze od siedzeń montowanych w modernach KM, na których nawet nie można usiąść na środku, nie mówiąc o tym, że są tak wąskie, że ledwo można się zmieścić.
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 19 mar 2007, 20:13

full plastik to przeżytek niczym wysoka podłoga w autobusach - nikt szanujący pasażerów nie kupuje pojazdów z wysoką podłogą!
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 19 mar 2007, 20:17

Zacznijmy od tego, że full plastic nigdy nie powinien mieć miejsca.
MeWa pisze:nikt szanujący pasażerów nie kupuje pojazdów z wysoką podłogą!
Teraz, wcześniej nie było wyboru.
Na kolei jednak po epoce skaju nadeszła epoka fp i było to obranie złej drogi rozwojowej, gdzie był wybór.
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 20 mar 2007, 15:51

Siedzenia miały być przede wszystkim wandaloodporne. Gdyby ten warunek nie musiał być spełniony to siedzenia byłyby o wiele wygodniejsze

ODPOWIEDZ