Komunikacja miejska na Gocławiu i Saskiej Kępie

Moderator: Wiliam

5280
Posty: 1798
Rejestracja: 02 sty 2006, 21:25

Post autor: 5280 » 21 sie 2008, 18:02

Coś dziś slyszałem że planowane jest Uruchomienie linii 411 :arrow: Gocław - Metro Politechnika... ale co i jak nie wiem :-k
5280

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 21 sie 2008, 18:51

Jarek pisze:
inż. Glonojad pisze:Istnieją różne ciekawe rozwiązania, które można by tu zastosować.
Co proponujesz? Może znajdziesz jakieś fotki?
Poszukam w wolnej chwili, powinienem gdzieś mieć prezentację. Dwie rzeczy przychodzą na myśl od ręki ale nie mam zdjęć:
- (tańsza) progi zwalniające ze "śluzą" autobusową, tj, o złożonym kształcie grzbietu, złagodzonym w śladzie kół autobusowych
- (droższe) normalny próg zwalniający na skrajnych pasach, na środkowym pasie zdalnie sterowane, obniżane pachołki, których pilota miałby tylko autobus (ewentualnie - detekcja kamerą na podstawie na przykład numeru linii, z wykorzystaniem systemu stosowanego przy detekcji tablic rejestracyjnych).

Na pewno za to nie przydałyby się szykany. Mają one ten feler, że jeśli są przejezdne dla autobusów, to nie są skuteczne dla samochodów, a jeśli skutecznie wstrzymują samochody, to nie są przejezdne dla autobusów. No, chyba, że elementy szykany byłyby ruchome i chowałyby się / składały na sygnał z autobusu.

[ Dodano: Czw 21 Sie, 2008 18:53 ]
Tm pisze:Tylko to uniemożliwia wjazd w ogóle.
Na jednym pasie. A obok dajesz dwa z progami dla samochodów.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 21 sie 2008, 19:14

Te Solinki chyba nie róznią się na tyle rozstawem od samochodów aby jakiekolwiek szykany mogłyby byc skuteczne. Trzeba się po prostu pogodzic z faktem że Rechniewskiego nie jest już ulicą lokalną a stanowi polaczenie T Siekierkowskiej z duzym centrum handlowym.
Zawsze też można postawić atrape fotoradaru i samochody nie będa pedziły.

GCW
Posty: 90
Rejestracja: 15 lip 2007, 11:49

Post autor: GCW » 21 sie 2008, 23:00

inż. Glonojad pisze:
Jarek pisze:Co proponujesz? Może znajdziesz jakieś fotki?
Poszukam w wolnej chwili, powinienem gdzieś mieć prezentację. Dwie rzeczy przychodzą na myśl od ręki ale nie mam zdjęć:
- (tańsza) progi zwalniające ze "śluzą" autobusową, tj, o złożonym kształcie grzbietu, złagodzonym w śladzie kół autobusowych
- (droższe) normalny próg zwalniający na skrajnych pasach, na środkowym pasie zdalnie sterowane, obniżane pachołki, których pilota miałby tylko autobus (ewentualnie - detekcja kamerą na podstawie na przykład numeru linii, z wykorzystaniem systemu stosowanego przy detekcji tablic rejestracyjnych).

Na pewno za to nie przydałyby się szykany. Mają one ten feler, że jeśli są przejezdne dla autobusów, to nie są skuteczne dla samochodów, a jeśli skutecznie wstrzymują samochody, to nie są przejezdne dla autobusów. No, chyba, że elementy szykany byłyby ruchome i chowałyby się / składały na sygnał z autobusu.

[ Dodano: Czw 21 Sie, 2008 18:53 ]
Tm pisze:Tylko to uniemożliwia wjazd w ogóle.
Na jednym pasie. A obok dajesz dwa z progami dla samochodów.

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
no nie mogę, piszesz o czymś o czym nie masz pojęcia.widziałeś kiedyś tą ulicę???może jeszcze kładki dla pieszych nad ulicą i po cztery pasy w jedną stronę.
gieoceławu

Awatar użytkownika
hubik
Posty: 197
Rejestracja: 24 lut 2008, 14:47
Lokalizacja: Warszawa - Gocław
Kontakt:

Post autor: hubik » 21 sie 2008, 23:04

Rosa pisze:Trzeba się po prostu pogodzic z faktem że Rechniewskiego nie jest już ulicą lokalną
dokładnie. parę lat temu jak jeszcze nie było TS to na Gocławiu ruch w ogóle był lokalny.

A co do Rechniewskiego to Promenada i powstające tuż obok niej nowe bloki wymuszą w końcu zdjęcie tych progów (będą korki - teraz jedyna droga do TS bez progów to Nowaka Jeziorańskiego - Fieldorfa i dalej Umińskiego lub Wałem).

Ktoś tu pisał że będą jeździć 100 km/h - bzdura - Rechniewskiego jest zbyt krótka i wąska żeby tam ktoś rajdy urządzał. Domyślam się że tym którzy narzekają (łącznie z proboszczem) chodzi bardziej o większy hałas. No cóż w końcu to miasto...

Ja też miałem ciszę i spokój dopóki nie wybudowano Nowaka-Jeziorańskiego. Ta ulica akurat jest dłuuuga i prosta - codziennie wieczorem można posłuchać koncertu ryczących ścigaczy :D Jakoś nie widzę postulatów mieszkańców żeby budować na niej progi zwalniające a muszę szczerze przyznać że komfort zamieszkania pogorszył się dość istotnie :neutral:
"I właściwie kto wódki nie pije ten jest wywrotowcem, tak
Świadomie uszczuplającym dochody państwa - bezideowcem"

Kazik - Cztery pokoje ;)

GCW
Posty: 90
Rejestracja: 15 lip 2007, 11:49

Post autor: GCW » 21 sie 2008, 23:15

hubik pisze:
Rosa pisze:Trzeba się po prostu pogodzic z faktem że Rechniewskiego nie jest już ulicą lokalną
dokładnie. parę lat temu jak jeszcze nie było TS to na Gocławiu ruch w ogóle był lokalny.

A co do Rechniewskiego to Promenada i powstające tuż obok niej nowe bloki wymuszą w końcu zdjęcie tych progów (będą korki - teraz jedyna droga do TS bez progów to Nowaka Jeziorańskiego - Fieldorfa i dalej Umińskiego lub Wałem).

Ktoś tu pisał że będą jeździć 100 km/h - bzdura - Rechniewskiego jest zbyt krótka i wąska żeby tam ktoś rajdy urządzał. Domyślam się że tym którzy narzekają (łącznie z proboszczem) chodzi bardziej o większy hałas. No cóż w końcu to miasto...

Ja też miałem ciszę i spokój dopóki nie wybudowano Nowaka-Jeziorańskiego. Ta ulica akurat jest dłuuuga i prosta - codziennie wieczorem można posłuchać koncertu ryczących ścigaczy :D Jakoś nie widzę postulatów mieszkańców żeby budować na niej progi zwalniające a muszę szczerze przyznać że komfort zamieszkania pogorszył się dość istotnie :neutral:
zbyt krótka i wąska ??? chyba nigdy nie jeździłeś samochodem. napisałem przecież że tak było kiedyś jak nie było progów. a co do Nowaka-Jeziorańskiego, w jakiej odległości są tam bloki od ulicy, i pewnie dlatego nikomu nie przeszkadza.
gieoceławu

Awatar użytkownika
hubik
Posty: 197
Rejestracja: 24 lut 2008, 14:47
Lokalizacja: Warszawa - Gocław
Kontakt:

Post autor: hubik » 21 sie 2008, 23:37

GCW pisze:zbyt krótka i wąska ???
szeroką jezdnią bym jej raczej nie nazwał...
GCW pisze:chyba nigdy nie jeździłeś samochodem
po czym wnioskujesz kolego ??
GCW pisze:w jakiej odległości są tam bloki od ulicy, i pewnie dlatego nikomu nie przeszkadza
no w jakiej ?? mój jest niecałe 100 m od ulicy, zresztą to bez znaczenia 10 czy 200 metrów - hałas jest aż nadto słyszalny
"I właściwie kto wódki nie pije ten jest wywrotowcem, tak
Świadomie uszczuplającym dochody państwa - bezideowcem"

Kazik - Cztery pokoje ;)

GCW
Posty: 90
Rejestracja: 15 lip 2007, 11:49

Post autor: GCW » 21 sie 2008, 23:42

hubik pisze:
GCW pisze:zbyt krótka i wąska ???
szeroką jezdnią bym jej raczej nie nazwał...


GCW pisze:chyba nigdy nie jeździłeś samochodem
po czym wnioskujesz kolego ??

GCW pisze:w jakiej odległości są tam bloki od ulicy, i pewnie dlatego nikomu nie przeszkadza
no w jakiej ?? mój jest niecałe 100 m od ulicy, zresztą to bez znaczenia 10 czy 200 metrów - hałas jest aż nadto słyszalny

nie przeszkadza to w rozwijaniu dużych prędkości
po tym że uważasz że się nie da rozwinąć prędkości 100km/h na tej ulicy
mi nie chodzi o hałas tylko o bezpieczeństwo
gieoceławu

Awatar użytkownika
hubik
Posty: 197
Rejestracja: 24 lut 2008, 14:47
Lokalizacja: Warszawa - Gocław
Kontakt:

Post autor: hubik » 21 sie 2008, 23:51

GCW pisze:po tym że uważasz że się nie da rozwinąć prędkości 100km/h na tej ulicy
to źle myślisz... a tego że się nie da rozwinąć prędkości 100km/h na tej ulicy nigdzie tu nie napisałem

oczywiście da się tam rozwinąć i wyższą prędkość ale jaki % jeżdżących to zrobi? weź pod uwagę że do Rehniewskiego dochodzi sporo uliczek osiedlowych, do tego wzdłuż ulicy jest dużo miejsc parkingowych z których wyjeżdża się prostopadle bezpośrednio na jezdnię - nawet gdyby nie było tam progów nie pokusiłbym się pojechać tam większą prędkością z obawy że ktoś wyjedzie nagle na jezdnię

progi może i podnoszą bezpieczeństwo ale nie zapobiegną pewnym rzeczom - zawsze się znajdzie idiota który na odcinku między progami rozpędzi się na tyle by np. przy potrąceniu pieszego skutecznie odesłać go do św. Pawła...
"I właściwie kto wódki nie pije ten jest wywrotowcem, tak
Świadomie uszczuplającym dochody państwa - bezideowcem"

Kazik - Cztery pokoje ;)

arkosky
Posty: 1
Rejestracja: 21 sie 2008, 23:20
Lokalizacja: Gocław-Prawa strona miasta
Kontakt:

Post autor: arkosky » 21 sie 2008, 23:57

Ktoś tu pisał że będą jeździć 100 km/h - bzdura - Rechniewskiego jest zbyt krótka i wąska żeby tam ktoś rajdy urządzał.
Zanim coś napiszesz, zastanów się czy wiesz coś o tym

GCW
Posty: 90
Rejestracja: 15 lip 2007, 11:49

Post autor: GCW » 21 sie 2008, 23:58

z ostatnim zdaniem się zgodzę ale uważam że zlikwidowanie progów jeszcze pogorszy sytuacje. a to że Ty nie będziesz zasuwał nie znaczy że nie znajdzie się paru debili którzy będą śmigali że ja dziękuję.

a co do tej setki to napisałeś tak kolego, że jest krótka i wąska żeby urządzać rajdy :-"
gieoceławu

Awatar użytkownika
hubik
Posty: 197
Rejestracja: 24 lut 2008, 14:47
Lokalizacja: Warszawa - Gocław
Kontakt:

Post autor: hubik » 22 sie 2008, 0:25

GCW pisze:a co do tej setki to napisałeś tak kolego, że jest krótka i wąska żeby urządzać rajdy
ok ale czy to to samo co "nie da się na niej rozwinąc 100 km/h" ? Znaczenie tych 2 zdań nie jest identyczne.

co do Rechniewskiego, to wydaje mi się że wystarczyło by postaić sygnalizację, np. na wysokości kościoła - zawsze piesi mogli by bezpiecznie przechodzić przez ulicę, poza tym zmiany świateł ograniczą w pewnym stopniu rozwijanie nadmiernych prędkości

tak jak pisałem wcześniej, intensywna rozbudowa osiedla w okolicach Promenady idzie pełną parą - wyobraźcie sobie o ile zwiększy się liczba samochodów jak zaczną się tam wprowadzać ludzie, już teraz na Rehniewskiego w godzinach popołudniowych tworzą się mini-korki, sama Promenada powoduje zwiększenie ruchu, dodatkowo część ludzi próbuje "ominąć" korek na TS, zjeżdżając jadąc: Bora - Umińskiego - Rechniewskiego - uliczkami wokół Promenady do TŁ a następnie do Marsa

wszystko to spowoduje w pewnym momencie zdjęcie tych progów a nawet ew. modernizację Rechniewskego
"I właściwie kto wódki nie pije ten jest wywrotowcem, tak
Świadomie uszczuplającym dochody państwa - bezideowcem"

Kazik - Cztery pokoje ;)

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 22 sie 2008, 0:41

co do Rechniewskiego, to wydaje mi się że wystarczyło by postaić sygnalizację, np. na wysokości kościoła - zawsze piesi mogli by bezpiecznie przechodzić przez ulicę, poza tym zmiany świateł ograniczą w pewnym stopniu rozwijanie nadmiernych prędkości
Litości! Jakie masz merotoryczne uzasadnienie dla świateł? Wywalić kilkaset tys. na budowę, utrzymywać to potem by? Samochody wyemitowały w środku osiedla więcej spalin. Chyba tylko po to. Długa kolejka przed sygnalizatorem i samochody smrodzące na potęgę. Albo długie oczekiwanie pieszych na przejście i nadal ruch jak obecnie. Zaleznie od sposobu sterowania. Taki wywołałbyś efekt.

[ Dodano: Pią 22 Sie, 2008 00:42 ]
5280 pisze:Coś dziś slyszałem że planowane jest Uruchomienie linii 411 Gocław - Metro Politechnika... ale co i jak nie wiem
Historyczny numer na Gocławiu, tak jak 168. Jeszcze tylko trzeba 507 podmienić z 501. :-"

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5307
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 22 sie 2008, 0:52

Jarek pisze: Historyczny numer na Gocławiu, tak jak 168. Jeszcze tylko trzeba 507 podmienić z 501. :-"
No tak, zabrać 189 z pętli Os. Górczewska, wycofać 501 z Mokotowa i jak ludzie będą do podmiejskiego dojeżdżać żeby się do Leszna dostać czy innych Babic ;-) :?:

A tak na serio to już dawno za taką zmianą lobbowałem, zwłaszcza żeby na EP był wspólny przystanek dla obu pięćsetek jadących Sobieskiego (-o< .
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 22 sie 2008, 1:00

TGM pisze:A tak na serio to już dawno za taką zmianą lobbowałem, zwłaszcza żeby na EP był wspólny przystanek dla obu pięćsetek jadących Sobieskiego .
Ja tylko żartowałem spekulując, że historia gocławskiej komunikacji znowu mogłaby zatoczyć koło. Przecież po takiej zamianie (501-507) należałoby chyba skasować E2 z powodu dublowania relacji Nowe Bemowo - Stegny.

ODPOWIEDZ