Komunikacja miejska na Gocławiu i Saskiej Kępie
Moderator: Wiliam
Komunikacja miejska na Gocławiu i Saskiej Kępie
Mieszkańcy osiedla Gocław są za przekształceniem linii 301 w zwykłą stałą typu "100". Tylko pytanie: czy zachowywać jej obecną trasę czy coś zmienić? Spotkałem się krytyką obecnej trasy na Okęcie z powodów:
- korków na Czerniakowskiej
- krótkotrwałych świateł przy placu Unii Lubelskiej
- ul. Racławickiej.
Sugerowane jest jej skrócenie na Mokotów. Tylko pytanie dokąd?
W sumie trwa poszerzanie ul. Racławickiej i prawdopodobnie ten problem zostanie zażegnany. A jeśli już dokonać korekty trasy to proponuje:
Gocław, ..., Abrahama, Bora - Komorowskiego, Trasa Siekierkowska, ..., Okęcie
- korków na Czerniakowskiej
- krótkotrwałych świateł przy placu Unii Lubelskiej
- ul. Racławickiej.
Sugerowane jest jej skrócenie na Mokotów. Tylko pytanie dokąd?
W sumie trwa poszerzanie ul. Racławickiej i prawdopodobnie ten problem zostanie zażegnany. A jeśli już dokonać korekty trasy to proponuje:
Gocław, ..., Abrahama, Bora - Komorowskiego, Trasa Siekierkowska, ..., Okęcie
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36835
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
A ja wciąż swoje. 301 114 na trasie wyprostowanej przez Chełmską (w jedną stronę przez Bobrowiecką), Dolną i Odyńca. Wtedy miałaby szansę stać się porządną linią obwodową, jak 112 na północy. A połączenie Gocławia z Rakowiecką zapewniłoby reaktywowane 168, uruchomione zamiast 151.
Gocław sobie może do woli wnioskować o skrócenie 301, ale nikt prócz niego tego nie poprze...
Gocław sobie może do woli wnioskować o skrócenie 301, ale nikt prócz niego tego nie poprze...
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gocław zapostulował, co następuje:
Gocław pisze: Propozycje
zmian w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej na obszarze Osiedla Gocław.
I. Zrealizowanie - w pierwszym etapie - poniższych propozycji:
1. Wprowadzenie dodatkowego kursu - o godz. 4.45 - na linii nocnej 614 - Dw. Centralny 17 w kierunku St. Miłosna, bądź bardzo wczesnego kursu linii dziennej jadącej w kierunku Gocławia (np. linii 507, o ile zostanie ona wydłużona do Pętli Gocław)
Uzasadnienie: osoby korzystające z linii nocnych w kierunku Gocławia mają do wyboru dwie linie nocne: 610 i 614, które odjeżdżają z przystanku Dw. Centralny 17 odpowiednio:
- linia 610 – od 23.15 do 4.15 – kursuje co godzina;
- linia 614 – od 22.45 do 3.45 – kursuje co godzina,
co powoduje, że jeżeli pasażer nie zdąży na ostatni autobus linii 610 o godz. 4.15 (linia 614 ma ostatni kurs o godz. 3.45), to pozostaje mu czekać na pierwszy kurs dzienny do godz. 5.25 (ponad 60 min.). Wypada dodać, że nie ma możliwości w tym czasie dojechać innymi liniami (nawet z przesiadką).
2. Przedłużenie linii przyspieszonej 507 od Dw. Centralnego do Pętli Gocław po trasie linii 410 (przed zmianą z listopada br.).
Uzasadnienie: wycofanie linii przyspieszonej 410 z Gocławia przez Centrum
w kierunku Woli i Bemowa spowodowało znaczne utrudnienia w bezpośrednim skomunikowaniu z tymi dzielnicami oraz wywołało niezadowolenie części mieszkańców Osiedla, o czym świadczą ich wystąpienia (pisemne i telefoniczne) pod adresem Zarządu Transportu Miejskiego, jak i Samorządu Terytorialnego Mieszkańców Osiedla Gocław. W sytuacji, gdy ZTM wycofał linię 410 z tego kierunku, zasadnym wydaje się przedłużenie linii przyspieszonej 507 od Dw. Centralnego do Pętli Gocław po trasie: Al. Jerozolimskie - Marszałkowska - Waryńskiego - dalej po obecnej trasie linii 410 - Pętla Gocław oraz zamiana jej przebiegu z linią 501, na odcinku pomiędzy ulicami Kasprzaka
i Górczewską (zmiana istotna dla pasażerów jadących z Gocławia).
3. Wycofanie linii 410 z przystanku końcowego Gocław (powstanie w ten sposób miejsce dla linii 507) i skierowanie jej w kierunku Gocławka oraz zmiana jej trasy (od pomnika Lotnika do ul. Grzymały).
Uzasadnienie: Warunkiem wprowadzenia w życie propozycji zawartej w pkt. 2 jest zrobienie miejsca na Pętli Gocław (obecnie jest przepełniona). W tej sytuacji zasadnym wydaje się przedłużenie trasy linii 410 w kierunku Gocławka (Pętla Ostrobramska) ulicami: Umińskiego, Fieldorfa, Ostrobramska i Rodziewiczówny oraz zmiana jej trasy - od pomnika Lotnika do ul. Grzymały - ulicami: Żwirki i Wigury, Banacha (dojazd do szpitala, uczelni i hal targowych), Bitwy Warszawskiej
i Szczęśliwicką.
4. Przekształcenie linii zwykłej 301 w linię zwykłą typu 100 oraz ewentualne skrócenie trasy przejazdu na kierunku Okęcia.
Uzasadnienie: zmiana tej linii na linię typu 100 jest najczęstszym postulatem mieszkańców Osiedla Gocław, którzy wskazują konieczność poprawy dojazdu do Ronda Wiatraczna i Bazaru Szembeka, a także Szkoły Głównej Handlowej oraz szeregu instytucji przy ul. Rakowieckiej, a także Szpitala MSWiA przy ul. Wołoskiej. Ponadto podkreślana jest zbyt długa trasa po lewej stronie Wisły. W tej sytuacji sugeruje się skrócenie jej trasy przejazdu i zakończenie w dogodnym miejscu na Mokotowie.
5. Przygotowanie ul. Jugosłowiańskiej i Abrahama do wprowadzenia na nie miejskiej komunikacji autobusowej.
Uzasadnienie: znaczna ilość wniosków mieszkańców Osiedla dotyczy wprowadzenia autobusowej komunikacji miejskiej na przytoczone ulice, ale głównym problemem z ich realizacją jest brak urządzonych przystanków na tychże ulicach. Wnioski w tej sprawie formułowane są od kilku lat, ale sprawujący zarząd tymi ulicami Zarząd Dróg Miejskich, z bliżej nieokreślonych przyczyn, nie podjął się budowy przystanków. W tej sytuacji nieodzowna wydaje się interwencja Zarządu Dzielnicy.
6. Zmiana trasy linii 416 na Gocławiu.
Uzasadnienie: po oddaniu do użytku (w nieodległej perspektywie) skrzyżowania ul. Bora-Komorowskiego z Trasą Siekierkowską, zasadnym wydaje się wycofanie autobusów tej linii z ulic: Fieldorfa i Wał Miedzeszyński i skierowanie ul. Bora-Komorowskiego do Trasy Siekierkowskiej. Takie rozważania były już prowadzone przez ZTM.
II. Zrealizowanie - w drugim etapie - poniższych propozycji:
1. Zmiana tras przebiegu linii zwykłych na obszarze Osiedla Gocław - po wybudowaniu przystanków na ul. Jugosłowiańskiej i Abrahama. Propozycje w tym zakresie przedstawimy po zebraniu większej ilości opinii mieszkańców osiedla.
2. Przekształcenie linii 416 w linię zwykłą typu 300 (np. 309) i ewentualne znalezienie korzystniejszego wariantu trasy na Bródnie (np. ul. Św. Wincentego). Alternatywnie sugeruje się rozważenie możliwości połączenia linii 509 i 416, co umożliwiłoby bezpośrednie skomunikowanie osiedli: Nowodwory, Bródno, Gocław i Ursynów.
3. Zmiany przebiegu niektórych linii poza obszarem Osiedla (linie 117 i 151).
4. Rozważenie sugestii zmiany charakteru przystanku Wał Gocławski 01 i 02 – dla linii zwykłych – ze stałego na żądanie.
No chyba za bardzo ich dopieszczano i się im we łbach poprzestawiało. Co i raz dostają nowe linie, nawet nie chcą zamienić słabego 410 na dobre 507. Nie, muszą mieć obie linie.Jarek pisze:Gocław zapostulował, co następuje:
Gocław pisze:
3. Wycofanie linii 410 z przystanku końcowego Gocław (powstanie w ten sposób miejsce dla linii 507) i skierowanie jej w kierunku Gocławka oraz zmiana jej trasy (od pomnika Lotnika do ul. Grzymały).
Uzasadnienie: Warunkiem wprowadzenia w życie propozycji zawartej w pkt. 2 jest zrobienie miejsca na Pętli Gocław (obecnie jest przepełniona). W tej sytuacji zasadnym wydaje się przedłużenie trasy linii 410 w kierunku Gocławka (Pętla Ostrobramska) ulicami: Umińskiego, Fieldorfa, Ostrobramska i Rodziewiczówny oraz zmiana jej trasy - od pomnika Lotnika do ul. Grzymały - ulicami: Żwirki i Wigury, Banacha (dojazd do szpitala, uczelni i hal targowych), Bitwy Warszawskiej
i Szczęśliwicką.
Nie wspominając już o tym, że zawijanie linii przyśpieszonej na odcinku, który nie będzie końcowy, ani nie jest też to środek miasta, jest zwyczajnym idiotyzmem.
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36835
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Nie! Precz z liniami miejskimi jeżdżącymi co pół godziny! No chyba, że chcemy, by ludzie już całkiem się przesiedli do samochodów.slupek pisze:IMHO na Trasie Siekierkowskiej występują małe potoki w DŚ i jednia linia z częśtotliwością ~25min tam w zupełności wystarczy.
Więc jeśli już 301 1xx, to z częstotliwością 30 w DŚ.
Wtedy 143 i 123 też co 30 minut i synchro z ucałodziennionym 301.
Witam na forum i pozdrawiam wszystkich
A potoków na Siekierze rzecz jasna nie ma, bo jak mają być, skoro nie jeździ tamtędy bez mała nic rozsądnego? Gdyby jeździło, to i potoki by były...
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
W szczycie tak, ale przejedź się Siekierkowskim w DP poza szczytem - masz średnio 8-9 busów na godzinę, a zapełnienia dużego nie mają. Na tej podstawie uważam, że zwiększenie tam częstotliwości w DŚ nie wygeneruje dużych potoków.Bastian pisze:A potoków na Siekierze rzecz jasna nie ma, bo jak mają być, skoro nie jeździ tamtędy bez mała nic rozsądnego? Gdyby jeździło, to i potoki by były...
Słupku! Nie mają zapełnienia ze względu na to, ze 143 jeździ za rzadko. Trasa Siekierkowska biegnie tak, że pomija ważne obiekty a tylko przechodzi przez bardzo ważne przystanki węzłowe. Dlatego też znaczna część potoków pasażerskich na Siekierze pochodzi z przesiadek. Jak się przesiadać do czegoś, co jeździ raz na 18 minut?
Dlatego też uważam, że należy ucałodziennić 301 (na takiej czy innej trasie) dając jej rozkład świąteczny co 20 minut. Podobnie rozrzedzić 143.
Koordynujemy tak:
301 ze 123 na Fieldorfa
143 będzie jechało ze 4 minuty po 123, niestety, ale dzięki prostszej trasie na Gocławiu koordynacja powinna się dopasować już na Siekierze
Dlatego też uważam, że należy ucałodziennić 301 (na takiej czy innej trasie) dając jej rozkład świąteczny co 20 minut. Podobnie rozrzedzić 143.
Koordynujemy tak:
301 ze 123 na Fieldorfa
143 będzie jechało ze 4 minuty po 123, niestety, ale dzięki prostszej trasie na Gocławiu koordynacja powinna się dopasować już na Siekierze
Ekhm, wypraszam sobie Nie chce 140 linii na swym osiedlu, z czego 80% to pospiechypk45 pisze:
No chyba za bardzo ich dopieszczano i sie im we lbach poprzestawialo. Co i raz dostaja nowe linie, nawet nie chca zamienic slabego 410 na dobre 507. Nie, musza miec obie linie.
Hehe czyzby Tarchomin mial przestac byc dzielnica na ktorej mieszkancach wiesza sie tu psy za ich wymagania komunikacyjne ??
Ja osobiscie jestem za likwidacja 410, w jej miejsce 507, a jak komus jest potrzebny podjazd do GUS-u to moznaby pomyslec nad takim manewrem ze 151:
Goclaw, ..., al. Armii Ludowej, al. Niepodleglosci, Al. Jerozolimskie, Grojecka, Kopinska, Grzymaly - Sokolowskiego, Al. Jerozolimskie, Dw. Zachodni
Czyli krotko mowiac: wyprostowac 523, a po starym zakretasie dac spadkobierce 501.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27567
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Dwie uwagi podjazdu do GUSu to to nie zapewni, bo stanie tam najwyzej w strone GoclawiaMaro_D pisze: 151:
Goclaw, ..., al. Armii Ludowej, al. Niepodleglosci, Al. Jerozolimskie, Grojecka, Kopinska, Grzymaly - Sokolowskiego, Al. Jerozolimskie, Dw. Zachodni
Czyli krotko mowiac: wyprostowac 523, a po starym zakretasie dac spadkobierce 501.
Dwa, nie podoba mi sie koncowka - jakas taka muchowozowa sie zdaje. 523 w tej relacji nie ma oszalamiajacej popularnosci, a jak sie wykoleguje z niej pasazerow jadacych z Woli, to juz w ogole malo kto wybierze 151, majac tramwaje i/lub 517. Wpuscilbym moze to w Raszynska, co odciazyloby zapchane 175/512 w relacji Rakowiec->Centrum izp, dodatkowo otwierajac pole do manewrow ewnetualnych z 436.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
Możnaby ewentualnie rozważyć możliwość postawienia przystanku przed skrętem z al. Armii Ludowej w al. Niepodległości. Skorzystałby na tym też linie 608 i 612.Fikander pisze:Dwie uwagi podjazdu do GUSu to to nie zapewni, bo stanie tam najwyzej w strone Gocławia
Pomysł niegłupi. W sumie Gocław ma do Zachodniego E-5. Co prawda kursuje tylko w godzinach szczytu, ale z 410 jest podobnie. Fakt faktem do GUS-u czy Pomnika Lotnika mogłoby coś być (ale nie musi), tylko jeśli na Rakowiec, to gdzie zakrańcować? Na Szczęśliwicach nie ma chyba zbytnio miejsca już.Fikander pisze: Dwa, nie podoba mi sie koncowka - jakas taka muchowozowa sie zdaje. 523 w tej relacji nie ma oszalamiajacej popularnosci, a jak sie wykoleguje z niej pasazerow jadacych z Woli, to juz w ogole malo kto wybierze 151, majac tramwaje i/lub 517. Wpuscilbym moze to w Raszynska, co odciazyloby zapchane 175/512 w relacji Rakowiec->Centrum izp, dodatkowo otwierajac pole do manewrow ewnetualnych z 436.
Gocławska linia mikrobusowa:
211 Gocław, Bora - Komorowskiego, Jugosłowiańska, Fieldorfa, Umińskiego, Rechniewskiego, Nowaka - Jeziorańskiego, Żymirskiego, Motorowa, Poligonowa, Grenadierów, Grochowska, Praga Płd. - Ratusz
Bo fantazja jest od tego
211 Gocław, Bora - Komorowskiego, Jugosłowiańska, Fieldorfa, Umińskiego, Rechniewskiego, Nowaka - Jeziorańskiego, Żymirskiego, Motorowa, Poligonowa, Grenadierów, Grochowska, Praga Płd. - Ratusz
Bo fantazja jest od tego
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36835
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Wymyśliliśmy coś jeszcze bardziej oryginalnego:
114 po wyprostowanej trasie 301 (jak powyżej)
168 z Gocławia po trasie dawnego 168 (jak powyżej)
151 do likwidacji
507 na Gocław, ale jednak przez Most Poniatowskiego (po trasie E-5)
E-5 przez Trasę Łazienkowską (z przystankami: Rozdroże, <M> Politechnika, może Hala Kopińska, Dw. Zachodni)
no i 410 wtedy też do likwidacji, rzecz jasna...
I w ten sposób większość problemów mamy rozwiązanych.
Jarek miał obiekcje, że Ursus musi mieć linię z patelni, ale odrzuciłem ten argument po przyjrzeniu się rozkładom tej linii oraz 517 i 405 tamże... Politechnika to też dobry punkt. A 187 stamtąd też jeździ zapchane.
114 po wyprostowanej trasie 301 (jak powyżej)
168 z Gocławia po trasie dawnego 168 (jak powyżej)
151 do likwidacji
507 na Gocław, ale jednak przez Most Poniatowskiego (po trasie E-5)
E-5 przez Trasę Łazienkowską (z przystankami: Rozdroże, <M> Politechnika, może Hala Kopińska, Dw. Zachodni)
no i 410 wtedy też do likwidacji, rzecz jasna...
I w ten sposób większość problemów mamy rozwiązanych.
Jarek miał obiekcje, że Ursus musi mieć linię z patelni, ale odrzuciłem ten argument po przyjrzeniu się rozkładom tej linii oraz 517 i 405 tamże... Politechnika to też dobry punkt. A 187 stamtąd też jeździ zapchane.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
To już lepiej wygląda, choć przystanek Hala Kopińska jakoś mi niezbyt pasuje. Może warto w zamian dać GUS? (jak chcą to niech mają). No i pytanie czy jeździłaby tylko w szczycie czy poza też, skoro E-4 jest ekspresową stałą linią. W końcu nowe E-5 byłoby dowozówką do metra dla Gocławia i Ursusa (i to najszybszą).Bastian pisze: E-5 przez Trasę Łazienkowską (z przystankami: Rozdroże, <M> Politechnika, może Hala Kopińska, Dw. Zachodni)
Gocławska linia mikrobusowa:
211 Gocław, Bora - Komorowskiego, Jugosłowiańska, Fieldorfa, Umińskiego, Rechniewskiego, Nowaka - Jeziorańskiego, Żymirskiego, Motorowa, Poligonowa, Grenadierów, Grochowska, Praga Płd. - Ratusz
Bo fantazja jest od tego
211 Gocław, Bora - Komorowskiego, Jugosłowiańska, Fieldorfa, Umińskiego, Rechniewskiego, Nowaka - Jeziorańskiego, Żymirskiego, Motorowa, Poligonowa, Grenadierów, Grochowska, Praga Płd. - Ratusz
Bo fantazja jest od tego
1. Nie zgadzam się także żeby ewentualne 301>>1xx oraz 143 kursowało co 30 minut w święto.
2. Ursynów cały czas nie zmienia zdania co do 416. Czyli ma mieć charakter przyśpieszony. Oczywiście w najbliższym czasie może się to zmienić.
3. Także jak na Gocław pojedzie 507 to linia 410 powinna zostać zlikwidowana. Nie ma potrzeby pchania jej gdzieś indziej.
2. Ursynów cały czas nie zmienia zdania co do 416. Czyli ma mieć charakter przyśpieszony. Oczywiście w najbliższym czasie może się to zmienić.
3. Także jak na Gocław pojedzie 507 to linia 410 powinna zostać zlikwidowana. Nie ma potrzeby pchania jej gdzieś indziej.
- Ikarusomaniak
- Posty: 365
- Rejestracja: 15 gru 2005, 18:54
- Lokalizacja: znad Tagu
Oto mój pogląd na komunikację na Gocławiu:
301 do wyprostowania (pół "gocławskiej" pętli przez Umińskiego albo w ogóle prosto Fieldorfa, wtedy 111 będzie musiało zostać na Meissnera );
416 przez prosto Bora i dalej TS
E-5 chyba jest nie do ruszenia z obecnej relacji. A w sprawie ewentualnego 507 przez Saską powiem tyle, że do pośpiecha zaraz wlezie Saska i Stacja krwiodawstwa . A nie o to przecież chodzi.
410 po ostatniej zmianie trasy budzi we mnie mieszane uczucia - z jednej strony jeździ dłużej i częściej i pomaga ominąć zakorkowane Śródmieście, a z drugiej jest ten objazd przez Brazylijską (chociaż i tak lepszy niż trasa 151 do Centrum) i zróżnicowana frekwencja (widywałem wieczorem tłok tuż przed Zachodnim i średnie zapełnienie na Gocław). Nie wiem, czy lepiej będzie je wydłużyć na Górczewską czy puścić coś przez Centrum zamiast E-5 a 410 zabrać z obecnej relacji . A jak jest z potokiem w E-5 od Ursusa?
111 - coś z nim trzeba zrobić, bo w obecnym kształcie to zupełna porażka... wyprostować chociaż na Saskiej Kępie i dać tam 303. Albo pociąć, bo z Meissnera zabrać go łatwo nie dadzą.
151 po zmianie trasy jedzie całkiem przyzwoicie na Gocław. Nadal pozostaje do uwalenia niedorzeczna pętla na Saskiej Kępie w kierunku do Centrum. No, chyba, że dojdzie do uwalenia całej linii
[ Dodano: 2006-01-16, 22:37 ]
301 do wyprostowania (pół "gocławskiej" pętli przez Umińskiego albo w ogóle prosto Fieldorfa, wtedy 111 będzie musiało zostać na Meissnera );
416 przez prosto Bora i dalej TS
E-5 chyba jest nie do ruszenia z obecnej relacji. A w sprawie ewentualnego 507 przez Saską powiem tyle, że do pośpiecha zaraz wlezie Saska i Stacja krwiodawstwa . A nie o to przecież chodzi.
410 po ostatniej zmianie trasy budzi we mnie mieszane uczucia - z jednej strony jeździ dłużej i częściej i pomaga ominąć zakorkowane Śródmieście, a z drugiej jest ten objazd przez Brazylijską (chociaż i tak lepszy niż trasa 151 do Centrum) i zróżnicowana frekwencja (widywałem wieczorem tłok tuż przed Zachodnim i średnie zapełnienie na Gocław). Nie wiem, czy lepiej będzie je wydłużyć na Górczewską czy puścić coś przez Centrum zamiast E-5 a 410 zabrać z obecnej relacji . A jak jest z potokiem w E-5 od Ursusa?
111 - coś z nim trzeba zrobić, bo w obecnym kształcie to zupełna porażka... wyprostować chociaż na Saskiej Kępie i dać tam 303. Albo pociąć, bo z Meissnera zabrać go łatwo nie dadzą.
151 po zmianie trasy jedzie całkiem przyzwoicie na Gocław. Nadal pozostaje do uwalenia niedorzeczna pętla na Saskiej Kępie w kierunku do Centrum. No, chyba, że dojdzie do uwalenia całej linii
[ Dodano: 2006-01-16, 22:37 ]
Odważę się nie zgodzić. Otóż 111 jest zniszczone przez swoją trasę, a z powodu braku alternatyw musi spełniać funkcje, do jakich się nie nadaje (dowozówka wieczorem i w międzyszczycie). Sytuacja trochę się poprawiła po wprowadzeniu 509, ale czepiać przestanę się dopiero, gdy na Gocław zawita 507 .floyd pisze:Coś mi sie zdaje, że niedługo 111 będzie przykładem dobrej linii zniszczonej przez zaniżanie częstotliwości.