Tramwaj na Wilanów - układ po otwarciu

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6942
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 22 mar 2023, 9:52

Z tą Trocką to nie byłoby tak źle, gdyby 140 wysadzało i zabierało pasażerów z przystanków przy Unickiej, a potem na Radzymińską wydostawało się przez Nowotrocką.

BrdzJkb
Posty: 206
Rejestracja: 26 kwie 2022, 18:34

Post autor: BrdzJkb » 22 mar 2023, 10:24

fik pisze:
22 mar 2023, 9:52
A 1,5km dalej mamy pociąg, a jeszcze 800m dalej mamy kolejne tramwaje i inne przesiadki, a...
Różnica jest taka, że za przejechanie 800 metrów do miejsca bez żadnych przesiadek płacimy już dziś, a z każdym kolejnym wydłużeniem trasy zmniejsza się liczba unikalnych celów podróży do których można dojechać.

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 22 mar 2023, 11:57

Dogodne przesiadki… Choć wiem, po co to zrobiono, to jednak to, ze przystanek przy Zawiszy jest oddzielony barierkami i jest kilkadziesiąt metrów dalej, jakoś tej dogodnosci nie buduje.

Btw po 10 od Kolejowej do Pl.Zawiszy jechało się 4 cykle (8 minut). Wiec zależy, co dla kogo jest betonowym korkiem.

Natomiast ten pomysł z Kolejową jest przypadkowo całkiem niezły, bo kładką można sobie przejść i ten korek niejako ominąć - a nawet wsiąść potem do autobusów w Al.Jerozolimskich.
ŁK

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6942
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 22 mar 2023, 13:05

Po co z Kolejowej iść na Jerozolimskie, jak dopiero co się z Placu Zawiszy przyjechało?

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1853
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 22 mar 2023, 16:10

Emyl pisze:
22 mar 2023, 9:52
Z tą Trocką to nie byłoby tak źle, gdyby 140 wysadzało i zabierało pasażerów z przystanków przy Unickiej, a potem na Radzymińską wydostawało się przez Nowotrocką.
Ja tylko nieśmiało chciałbym zwrócić uwagę, że korzystanie z pętli na Trockiej (i na Podgrodziu) jest "dość" istotne z punktu widzenia zapewnienia odpowiednich warunków pracy kierowcom.

Jelcz4755
Posty: 145
Rejestracja: 02 paź 2012, 17:11

Post autor: Jelcz4755 » 22 mar 2023, 16:16

Leitner98 pisze:
17 mar 2023, 13:34
Jako, że ruszył przetarg na budowę tramwaju do Dworca Zachodniego i, co wydaje się najbardziej prawdopodobne, zostanie on wybudowany szybciej niż tramwaj Rakowiecka - Banacha, którą linię przewidujecie skierować do Dw Zachodniego? Wydaje mi się, że są dwie w miarę sensowne opcje. Pierwsza z nich to skierowanie tam kursów skróconych 1 z pl Narutowicza (czyli w zasadzie stałyby się kursami wydłużonymi), co komunikacyjnie jest "trochę" bez sensu. Druga - skierowanie tam linii, która będzie następcą 35 na Nowowiejskiej (powrót 14?). Z tym, że 14 jeździła na krótkich składach a takich w wersji dwukierunkowej w Warszawie nie ma i prędko nie będzie.
Jak nic się z 7 nie zmieni, to tę linię widziałbym na Dw. Zachodnim, a jej miejsce na Okęciu zajęłyby wydłużone kursy 1. Liczę na oczywiste skrócenie 191 do Dw. Zachodniego. 167 wyprostowana przez Kopińską, a najlepiej podzielona na dwie-trzy linie. A skoro, przynajmniej wg mnie, na Och-Teatr zostają z autobusowych linii same nocne, to... zresztą sami wiecie.

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 3816
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 22 mar 2023, 16:59

Jelcz4755 pisze:
22 mar 2023, 16:16
Jak nic się z 7 nie zmieni, to tę linię widziałbym na Dw. Zachodnim, a jej miejsce na Okęciu zajęłyby wydłużone kursy 1.
7 na DWZ nie jest żadną wartością dodaną, bo do centrum szybciej dowiozą pociągi z Zachodniego lub 127/158 czy nawet 517. Jazda potencjalną siódemką wychodzi na około.
Jelcz4755 pisze:Liczę na oczywiste skrócenie 191 do Dw. Zachodniego.
Z jednej strony zostaje 517 z Ursusa/Włoch na Ochotę, ale z drugiej to sam nie jestem do tego przekonany :-k Przyszło mi do głowy 191 przez Kopińską i 517 wyprostowane przez Niemcewicza/AlJ, ale czy to miałoby sens?
Jelcz4755 pisze:167 wyprostowana przez Kopińską, a najlepiej podzielona na dwie-trzy linie.
Żadnego prostowania 167 przez Kopińską. Akurat ono relacji Ochota - Dolny Mokotów po zbudowaniu torowiska na Sobieskiego i BW1920 jest pierwsze do zastąpienia przez 14.

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 22 mar 2023, 17:07

Emyl pisze:Po co z Kolejowej iść na Jerozolimskie, jak dopiero co się z Placu Zawiszy przyjechało?
Z Kasprzaka. Chcesz w jedną stronę to zrobić?
ŁK

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 22 mar 2023, 17:12

W 167 w poniedziałek po 18 z Grojeckiej skręcało całe ze 6 osób. Obstawiam, że ono między SGH a BW1920 to ono nie ma nawet gdzie się zapełnić - i na tym odcinku jest niepotrzebne.
ŁK

Jelcz4755
Posty: 145
Rejestracja: 02 paź 2012, 17:11

Post autor: Jelcz4755 » 22 mar 2023, 17:50

primoż pisze:
22 mar 2023, 16:59
Żadnego prostowania 167 przez Kopińską. Akurat ono relacji Ochota - Dolny Mokotów po zbudowaniu torowiska na Sobieskiego i BW1920 jest pierwsze do zastąpienia przez 14.
Pełna zgoda. Mogę się wypowiedzieć tylko odnośnie do odcinka zachodniego i mam nadzieję, że po otwarciu tramwaju zobaczymy 167 w relacji Stare Bemowo (Fort Radiowo) - Metro Bemowo.

Georg
Posty: 6021
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 22 mar 2023, 18:02

Dlaczego nie do Górczewskiej? Myślałem że Metro Bemowo jest tymczasowe.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27425
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 22 mar 2023, 18:03

191 nie jest tylko dowozówką Włosusa do tramwajów, ale też dojazdem dla Ochoty (którą obsługuje znacznie lepiej niż 517) do biur i CH w zachodnich Jerozolimskich i jego skrócenie do Zachodniego nie tylko nie jest oczywiste, ale jest bardzo złym pomysłem. Osobiście uważam, że żadna linia na BW20 nie kwalifikuje się do istotnych zmian po oddaniu tramwaju.

Ponadto nie bardzo wiem, co miałoby robić 7 na Zachodnim. Z Ochoty można pojechać tramwajem w Towarową, Aleje lub Filtrową i tak się składa, że to Aleje są tym ciągiem, który z Zachodnim jest połączony bardzo dobrze wysokowydajnym ciągiem transportu szynowego i nie potrzebuje drugiego.

A 167 będzie świetnie wyglądać na Tunelowej.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Georg
Posty: 6021
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 22 mar 2023, 18:11

Chcesz zrobić 167 na solo? Tam są trudne skręty dla przegubów. Tak, wiem na 103 się zdarzały, ale jest trudno.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27425
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 22 mar 2023, 18:49

Tak, co najwyżej z zagęszczeniami na Kaliskiego.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

patryk148
Posty: 541
Rejestracja: 20 gru 2005, 18:13
Lokalizacja: jeszcze Widok

Post autor: patryk148 » 22 mar 2023, 22:03

Na Kaliskiego 523, na Stare Bemowo przez Kazubow 105 (Chrzanów by miał porządną dowozowke do metra), 184 przez Redutową. Zastanawiam się czy 201 by dojechalo przez Deotymy i Jana Kazimierza na Cm Wolski. Ale to Wola, a temat Wilanowa.

ODPOWIEDZ