Tramwaj na Wilanów - układ po otwarciu
Moderator: Wiliam
Różnica jest taka, że za przejechanie 800 metrów do miejsca bez żadnych przesiadek płacimy już dziś, a z każdym kolejnym wydłużeniem trasy zmniejsza się liczba unikalnych celów podróży do których można dojechać.
Dogodne przesiadki… Choć wiem, po co to zrobiono, to jednak to, ze przystanek przy Zawiszy jest oddzielony barierkami i jest kilkadziesiąt metrów dalej, jakoś tej dogodnosci nie buduje.
Btw po 10 od Kolejowej do Pl.Zawiszy jechało się 4 cykle (8 minut). Wiec zależy, co dla kogo jest betonowym korkiem.
Natomiast ten pomysł z Kolejową jest przypadkowo całkiem niezły, bo kładką można sobie przejść i ten korek niejako ominąć - a nawet wsiąść potem do autobusów w Al.Jerozolimskich.
Btw po 10 od Kolejowej do Pl.Zawiszy jechało się 4 cykle (8 minut). Wiec zależy, co dla kogo jest betonowym korkiem.
Natomiast ten pomysł z Kolejową jest przypadkowo całkiem niezły, bo kładką można sobie przejść i ten korek niejako ominąć - a nawet wsiąść potem do autobusów w Al.Jerozolimskich.
ŁK
Ja tylko nieśmiało chciałbym zwrócić uwagę, że korzystanie z pętli na Trockiej (i na Podgrodziu) jest "dość" istotne z punktu widzenia zapewnienia odpowiednich warunków pracy kierowcom.
Jak nic się z 7 nie zmieni, to tę linię widziałbym na Dw. Zachodnim, a jej miejsce na Okęciu zajęłyby wydłużone kursy 1. Liczę na oczywiste skrócenie 191 do Dw. Zachodniego. 167 wyprostowana przez Kopińską, a najlepiej podzielona na dwie-trzy linie. A skoro, przynajmniej wg mnie, na Och-Teatr zostają z autobusowych linii same nocne, to... zresztą sami wiecie.Leitner98 pisze: ↑17 mar 2023, 13:34Jako, że ruszył przetarg na budowę tramwaju do Dworca Zachodniego i, co wydaje się najbardziej prawdopodobne, zostanie on wybudowany szybciej niż tramwaj Rakowiecka - Banacha, którą linię przewidujecie skierować do Dw Zachodniego? Wydaje mi się, że są dwie w miarę sensowne opcje. Pierwsza z nich to skierowanie tam kursów skróconych 1 z pl Narutowicza (czyli w zasadzie stałyby się kursami wydłużonymi), co komunikacyjnie jest "trochę" bez sensu. Druga - skierowanie tam linii, która będzie następcą 35 na Nowowiejskiej (powrót 14?). Z tym, że 14 jeździła na krótkich składach a takich w wersji dwukierunkowej w Warszawie nie ma i prędko nie będzie.
7 na DWZ nie jest żadną wartością dodaną, bo do centrum szybciej dowiozą pociągi z Zachodniego lub 127/158 czy nawet 517. Jazda potencjalną siódemką wychodzi na około.
Z jednej strony zostaje 517 z Ursusa/Włoch na Ochotę, ale z drugiej to sam nie jestem do tego przekonanyJelcz4755 pisze:Liczę na oczywiste skrócenie 191 do Dw. Zachodniego.
![:-k :-k](./images/smilies/eusa_think.gif)
Żadnego prostowania 167 przez Kopińską. Akurat ono relacji Ochota - Dolny Mokotów po zbudowaniu torowiska na Sobieskiego i BW1920 jest pierwsze do zastąpienia przez 14.Jelcz4755 pisze:167 wyprostowana przez Kopińską, a najlepiej podzielona na dwie-trzy linie.
Z Kasprzaka. Chcesz w jedną stronę to zrobić?Emyl pisze:Po co z Kolejowej iść na Jerozolimskie, jak dopiero co się z Placu Zawiszy przyjechało?
ŁK
W 167 w poniedziałek po 18 z Grojeckiej skręcało całe ze 6 osób. Obstawiam, że ono między SGH a BW1920 to ono nie ma nawet gdzie się zapełnić - i na tym odcinku jest niepotrzebne.
ŁK
Pełna zgoda. Mogę się wypowiedzieć tylko odnośnie do odcinka zachodniego i mam nadzieję, że po otwarciu tramwaju zobaczymy 167 w relacji Stare Bemowo (Fort Radiowo) - Metro Bemowo.
Dlaczego nie do Górczewskiej? Myślałem że Metro Bemowo jest tymczasowe.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27425
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
191 nie jest tylko dowozówką Włosusa do tramwajów, ale też dojazdem dla Ochoty (którą obsługuje znacznie lepiej niż 517) do biur i CH w zachodnich Jerozolimskich i jego skrócenie do Zachodniego nie tylko nie jest oczywiste, ale jest bardzo złym pomysłem. Osobiście uważam, że żadna linia na BW20 nie kwalifikuje się do istotnych zmian po oddaniu tramwaju.
Ponadto nie bardzo wiem, co miałoby robić 7 na Zachodnim. Z Ochoty można pojechać tramwajem w Towarową, Aleje lub Filtrową i tak się składa, że to Aleje są tym ciągiem, który z Zachodnim jest połączony bardzo dobrze wysokowydajnym ciągiem transportu szynowego i nie potrzebuje drugiego.
A 167 będzie świetnie wyglądać na Tunelowej.
Ponadto nie bardzo wiem, co miałoby robić 7 na Zachodnim. Z Ochoty można pojechać tramwajem w Towarową, Aleje lub Filtrową i tak się składa, że to Aleje są tym ciągiem, który z Zachodnim jest połączony bardzo dobrze wysokowydajnym ciągiem transportu szynowego i nie potrzebuje drugiego.
A 167 będzie świetnie wyglądać na Tunelowej.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Chcesz zrobić 167 na solo? Tam są trudne skręty dla przegubów. Tak, wiem na 103 się zdarzały, ale jest trudno.
Na Kaliskiego 523, na Stare Bemowo przez Kazubow 105 (Chrzanów by miał porządną dowozowke do metra), 184 przez Redutową. Zastanawiam się czy 201 by dojechalo przez Deotymy i Jana Kazimierza na Cm Wolski. Ale to Wola, a temat Wilanowa.