Nowe przystanki kolejowe w Warszawie

Moderator: JacekM

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 10 lip 2007, 8:08

Myślę, że chyba najlepszą z tych lokalizacji było by Rondo Żaba. Co do reszty to nie wiem. No i czy są możliwości techniczne, nawet prszy przebudowie.
Wiadomo, że ta linia przebiega czasem na nasypie, czasem nie, obok jest masa innych torów... Mogłoby się okazać, że budowa przystanków pochłonęła by spore pieniądze. Budowa we Włoszczowie to był pryszcz. Wybudowali peron przy torze dodatkowym. Tu takie akcje kończyłyby się wydłużeniem czasu jazdy pociągów podmiejskich. W końcu rozjazdyn na V>40km/h też nie wszędzie zabudować się tak łatwo da. Wymagają więcej miejsca.
A nawet jak jest na nie miejsce, to wychodzą takie głupoty jak zjazd 40km/h na bok w Rembertowie czy w Mrozach na E20.

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 10 lip 2007, 10:03

Pytanie czy tak naprawdę dokonując przebudowy nie należałoby skasowac takiej stacji pasażerskiej jak Praga - w zamian budując własnie Bródno i Żabę
PURA VIDA!

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36679
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 10 lip 2007, 10:22

Wydaje mi się, że należałoby.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Paweł_K
Taki ligowy Bełchatów
Posty: 5313
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:12
Lokalizacja: W-wa Gocławek (HQ)
Kontakt:

Post autor: Paweł_K » 10 lip 2007, 13:46

Ze stacji Praga to nie wiem kto korzysta - chyba tylko pracownicy położonych niedaleko niej firm (m. in. na terenie byłej zajezdni Pożarowa). Rondo Żaba i Bródno (przy Bartniczej, koło Świtu) byłyby znakomitym rozwiązaniem - Toruńska i Praga nie są położone zbyt szczęśliwie względem Bródna
And if the band you're in starts playing different tunes
I'll see you on the dark side of the moon

Richard Wright 1943-2008 - Shine on, you crazy diamond...

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 10 lip 2007, 13:47

Ale Toruńska chyba ma trochę pasażerów? Przesiadka na Trasę Toruńską...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 10 lip 2007, 14:09

Gazeta.pl pisze:Prezes PKP PLK Krzysztof Celiński broni się, że decyzje o kształcie remontu linii zapadły przed jego przyjściem do spółki - w latach 2003-04. Wtedy był prezesem Metra Warszawskiego. Nie wie, kiedy mogłyby powstać brakujące przystanki na trasie do Legionowa. - Na to potrzeba dużych pieniędzy - przyznaje.
W takim razie niech Pan prezes zrobi coś aby dezyzja obejmowała unowoczesnienie potrzebnych stacji oraz budowe nowych, zamiast tylko się bronić.
Wiecej historii w postaci Połczyńska P+R nam nie potrzeba - tam też tylko była obrona że decyzje zapadły za poprzednika

Tym razem mam nadzieję ze Pan Ruta pomoże we właściwym podjęciu decyzji przez PLK. Liczę też na pana Piechocińskiego :)
PURA VIDA!

Rutin
Posty: 1404
Rejestracja: 15 gru 2005, 12:38
Lokalizacja: GóRcZaŃsKa SiElAnKa

Post autor: Rutin » 10 lip 2007, 14:40

A tak a propo tworząc stacje przy Forcie Wola,to w końcu znalazło by się chętnych i wykorzystanie parkingu Park&Ride wzrosło,a nie tak jak teraz 5 samochodów na krzyż

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 10 lip 2007, 14:43

Rutin pisze:A tak a propo tworząc stacje przy Forcie Wola
do stacji Fort Wola, Wola Park jestem sceptycznie nastawiony jako że nastepną po Forcie byłyby Gołąbki i potem juz Pruszkow (bo na Piastów z tego co wiem nie ma jak sie dostac). tak wiec w samej Warszawie juz dużo mniejszy potencjał - omijamy Włochy i Ursus
PURA VIDA!

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27441
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 10 lip 2007, 14:50

mariow pisze:
Rutin pisze:A tak a propo tworząc stacje przy Forcie Wola
do stacji Fort Wola, Wola Park jestem sceptycznie nastawiony jako że nastepną po Forcie byłyby Gołąbki i potem juz Pruszkow (bo na Piastów z tego co wiem nie ma jak sie dostac). tak wiec w samej Warszawie juz dużo mniejszy potencjał - omijamy Włochy i Ursus
O ile dobrze zgaduję, ma być stacja przy przejeździe na Warszawskiej - ta ukryta pod kryptonimem 'Piastów II'.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 10 lip 2007, 14:57

Fikander pisze:O ile dobrze zgaduję, ma być stacja przy przejeździe na Warszawskiej - ta ukryta pod kryptonimem 'Piastów II'.
nawet jeśli tak to jej potencjał wydaje mi się ograniczony - poza tym straszne rozwarstwienie tych stacji wówczas wychodzi ....
PURA VIDA!

Awatar użytkownika
Paweł_K
Taki ligowy Bełchatów
Posty: 5313
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:12
Lokalizacja: W-wa Gocławek (HQ)
Kontakt:

Post autor: Paweł_K » 10 lip 2007, 15:06

Ale Toruńska chyba ma trochę pasażerów? Przesiadka na Trasę Toruńską...
Toruńska ma pasażerów, bo nie ma stacji Bródno - ludzie z tamtej stacji idą właśnie w stronę Bródna. Nie zauważyłem żeby jakieś dzikie tłumy się tam przesiadały do autobusów.
And if the band you're in starts playing different tunes
I'll see you on the dark side of the moon

Richard Wright 1943-2008 - Shine on, you crazy diamond...

Awatar użytkownika
malyniak
Posty: 157
Rejestracja: 24 sie 2006, 19:02
Lokalizacja: Warszawa/Puławy

Post autor: malyniak » 10 lip 2007, 15:15

del

Awatar użytkownika
JotPeCet
Posty: 2527
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:07
Lokalizacja: WPT Ochota

Post autor: JotPeCet » 10 lip 2007, 21:32

Przy opiniowaniu projektu budowy wiaduktu w ciągu ulicy Nowo-mehoffera ZTM wskazał że prawidłowe byłoby przesunięcie przystanku Choszczówka w kierunku południowym - tak aby z przystanków autobusowych na wiadukcie można byłoby schodzić wprost na peron. Czy coś z tego będzie, zobaczymy. Była to na pewno daleko odbiegająca uwaga do inwestycji.
Sam projekt modernizacji, oczywiście, nie był w ZTM opiniowany (poza etapem przebudowy gdzie wyłączony będzie ruch tramwajowy na 11 Listopada).
Fikander pisze:O ile dobrze zgaduję, ma być stacja przy przejeździe na Warszawskiej - ta ukryta pod kryptonimem 'Piastów II'.
Raczej budowa peronu (peronów) przy torach dalekobieżnych, nieopodal istniejących w rejonie dworca Piastów.
Polityka złym doradcą w pracy!

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 10 lip 2007, 21:38

JotPeCet pisze: Sam projekt modernizacji, oczywiście, nie był w ZTM opiniowany (poza etapem przebudowy gdzie wyłączony będzie ruch tramwajowy na 11 Listopada).
Ma się rozumieć, że to będzie podczas modernizacji linii kolejowej W-wa Wschodnia - Gdańsk i ew. budową stacji W-wa Rondo Żaba ? (i z ciekawości spytam, nowy wiadukt będzie + tunel?)

1000
Posty: 626
Rejestracja: 23 wrz 2006, 22:09

Post autor: 1000 » 10 lip 2007, 21:42

JotPeCet pisze:Przy opiniowaniu projektu budowy wiaduktu w ciągu ulicy Nowo-mehoffera ZTM wskazał że prawidłowe byłoby przesunięcie przystanku Choszczówka w kierunku południowym - tak aby z przystanków autobusowych na wiadukcie można byłoby schodzić wprost na peron.
Ja też jestem jak najbardziej za :!: To jet dobry pomysł. Z ulicy Mehoffera jest daleko zarówno do przystanku W-wa Płudy, jak i Choszczówka. Dlatego, przystanek przy Mehoffera byłby bardziej pożądany.

ODPOWIEDZ