Wypadek na Moście Poniatowskiego

Moderatorzy: Poc Vocem, Dantte

Dennis
Posty: 2346
Rejestracja: 09 sty 2006, 15:25
Lokalizacja: Bemowo niegdyś

Post autor: Dennis » 04 sty 2007, 14:31

dzidek pisze:Jaki wniosek ?? Samochód zajeżdża drogę pojazdowi komunikacji miejskiej to kierowca powinien bez wahania w niego uderzyć wtedy znacznie mniej poszkodowanych pasażerów 117 byśmy mieli a sprawca wypadku więcej nie zajechałby drogi autobusowi.
Otóż dokładnie to :!: Mam dokładnie takie samo zdanie w tej kwestii =D> I sprawdę mielibyśmy "przy okazji" jak na dłoni. Dodam tylko, że bus powinien uderzyć sprawcę oczywiście hamując, hamując z siłą prawie maksymalną, ale jednak bezpiecznie. To znaczy, żeby ludzi nie pozabijać w samochodzie, ale też nie wpaść w poślizg, czy w jakikolwiek inny sposób narazić na poważne niebezpieczeństwo znajdujących się w busie pasażerów - bo ich bezpieczeństwo powinno być dla kierowcy busa najważniejsze :!: Tak więc hamować, rozsądnie hamować, ale nie odbijać kieownicą, żeby za wszelką cenę uniknąć zderzenia, bo skutki widzieliśmy na zdjęciach #-o
Zastanawiam się tylko nad jedną kwestią: na ile jest to u kierowcy bezwarunkowy odruch :-k Bo jeśli w duzym stopniu, to może powinno się pomyśleć nad takim sposobem szkolenia kierów, aby tego typu niebezpieczne odruchy maksymalnie wykorzenić.

[ Dodano: 2007-01-04, 15:07 ]
Nordyk110 pisze:A jesli taki kierowca wiezie na tylnym siedzeniu trójkę dzieci?[lub chociaż jedno]
Nie zgadzam się .Zawsze trzeba unikać wypadku jesli sie da.Lub wybierać mniejsze zło.
A tu kierowca autobusu raczej przekroczył prędkosć [sądząc po skutkach] i nikt nie zginął .
Jeśli by walnął w tego kto mu zajechał drogę ,to różnie by mogło być.
Jeśli wiezie dzieci i z głupoty, bądź nawet z premedytacją (sic!) naraża je na śmiertelne niebezpieczeństwo jeżdżąc po wariacku... :!: :?: :shock: Słów nie znajduję na określenie kogoś takiego. Z miejsca powinni takich wsadzać (najlepiej od razu w kaftan) :!:

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36680
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 04 sty 2007, 15:31

Dennis pisze:Zastanawiam się tylko nad jedną kwestią: na ile jest to u kierowcy bezwarunkowy odruch :-k Bo jeśli w duzym stopniu, to może powinno się pomyśleć nad takim sposobem szkolenia kierów, aby tego typu niebezpieczne odruchy maksymalnie wykorzenić.
Myślę, że to jest kwestia kluczowa dla całej tej dyskusji...
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Jožin z bažin
Posty: 1443
Rejestracja: 31 mar 2008, 17:51
Lokalizacja: z bažin
Kontakt:

Post autor: Jožin z bažin » 04 sty 2007, 18:50

Teoretycznie autobus jest wtedy bezwładny, ale jeśli trzecia oś jest zestrojona z ukł kierowniczym
Trzecia oś nie jest połączona z układem kierowniczym. Jest to oś wleczona, z teleskopem, który ustawia ją w pozycji na wprost. Powyżej 40 km/h jest blokowana.
xxx

Awatar użytkownika
Proboszcz
Posty: 2271
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:04
Lokalizacja: WWA - TGK

Post autor: Proboszcz » 04 sty 2007, 19:02

Hieronim pisze:Powyżej 40 km/h jest blokowana.
Tzn. że gdyby się chciało skręcić przy prędkości ponad 40 km/h (hipotetycznie) to 3 oś nie skręci się :?:

Jožin z bažin
Posty: 1443
Rejestracja: 31 mar 2008, 17:51
Lokalizacja: z bažin
Kontakt:

Post autor: Jožin z bažin » 04 sty 2007, 19:11

Proboszcz pisze:Tzn. że gdyby się chciało skręcić przy prędkości ponad 40 km/h (hipotetycznie) to 3 oś nie skręci się :?:
Dokładnie. Autobus wtedy bardziej ścina zakręty.

A o tym, że III oś nie jest połączona z kierownicą, to dowiedziałem się przypadkiem i to bardzo późno. I sam byłem zdziwiony.
xxx

TJ
Posty: 181
Rejestracja: 31 maja 2006, 14:09
Lokalizacja: Okęcie

Post autor: TJ » 04 sty 2007, 22:25

Hieronim pisze:
Teoretycznie autobus jest wtedy bezwładny, ale jeśli trzecia oś jest zestrojona z ukł kierowniczym
Trzecia oś nie jest połączona z układem kierowniczym. Jest to oś wleczona, z teleskopem, który ustawia ją w pozycji na wprost. Powyżej 40 km/h jest blokowana.
Oraz podnoszona z przycisku lub przy włączeniu wstecznego.
Poza tym trudno sobie wyobrazić takie rozwiązanie przy tak ograniczonej przestrzeni pod pojazdem.

Jožin z bažin
Posty: 1443
Rejestracja: 31 mar 2008, 17:51
Lokalizacja: z bažin
Kontakt:

Post autor: Jožin z bažin » 04 sty 2007, 22:46

TJ pisze:Poza tym trudno sobie wyobrazić takie rozwiązanie przy tak ograniczonej przestrzeni pod pojazdem.
Zgadza się. Choć przez długi czas byłem przekonany, że ona jest połączona drążkiem, jak III oś w naczepie ikarusa z mechanizmem przegubu.
TJ pisze:Oraz podnoszona z przycisku lub przy włączeniu wstecznego.
Podobno ciekawie się cofa wozem, w którym nawali układ podnoszenia.
xxx

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8622
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 08 sty 2007, 16:49

:arrow: Po tym wypadku stołeczna policja zapowiedziała, że będzie uważniej przyglądać się prędkościom rozwijanym przez kierowców autobusów. Mają oni być karani tak samo, jak każdy inny kierowca przekraczający szybkość - mandatami i punktami karnymi.

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 08 sty 2007, 20:48

MZ pisze:Po tym wypadku stołeczna policja zapowiedziała, że będzie uważniej przyglądać się prędkościom rozwijanym przez kierowców autobusów. Mają oni być karani tak samo, jak każdy inny kierowca przekraczający szybkość - mandatami i punktami karnymi.
A wszytko dlatego, że 8740 jechał z prędkością ponad 80 km/h. :shock:
komentarz z telewizji

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 08 sty 2007, 23:06

MZ pisze:Po tym wypadku stołeczna policja zapowiedziała, że będzie uważniej przyglądać się prędkościom rozwijanym przez kierowców autobusów. Mają oni być karani tak samo, jak każdy inny kierowca przekraczający szybkość - mandatami i punktami karnymi.
To prawda. Mówili o tym w kilka dni temu w Telewizyjnym Kurierze Warszawskim.
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6106
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 08 sty 2007, 23:17

O nie, teraz będą zatrzymywać na kontrolę normalne busy, a pasażerowie będą się wściekać O-)
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

fraktal
Posty: 5502
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 08 sty 2007, 23:22

Jeżeli faktycznie kierowca gnał z prędkością 80 km/h z pasażerami i to jeszcze w godzinach szczytu, kiedy zapełnienie wozu było znaczne, to znaczy, że był szalony, a co najmniej nieodpowiedzialny.

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6106
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 08 sty 2007, 23:25

Racja. Ale w koncu byl ten samochod, czy nie?
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Piotrekbe
Posty: 755
Rejestracja: 28 lut 2006, 22:12
Lokalizacja: Targówek Ratusz

Post autor: Piotrekbe » 08 sty 2007, 23:34

Nie było samochodu. Była inna przyczyna wypadku.

Dennis
Posty: 2346
Rejestracja: 09 sty 2006, 15:25
Lokalizacja: Bemowo niegdyś

Post autor: Dennis » 09 sty 2007, 8:39

To znaczy :?: Konkrety proszę :!:

ODPOWIEDZ