Zjazdy do zajezdni w rozkładach

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

Awatar użytkownika
karmat
Posty: 418
Rejestracja: 01 gru 2020, 20:25
Lokalizacja: Nowodwory
Kontakt:

Post autor: karmat » 30 gru 2024, 10:28

Człowiek szybko się przyzwyczaja do dziadostwa i potem ciężko to zmienić.

Matt Cubis
Posty: 596
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 30 gru 2024, 15:20

reserved pisze:
30 gru 2024, 9:11
sprinter pisze:
30 gru 2024, 3:48
Zapewne w celu ulepszenia oferty dowozu osiedla na Instalatorów do/z szyny.
I zrobienia ustawowej przerwy przez kierowcę już 3 minuty po rozpoczęciu pracy na linii, dzięki czemu w pełni wypoczęty kierowca może prawilnie zapindalać potem 8 godzin bez przerwy. :D
Co za różnica. Ustawa już nie nakazuje pierwszej 15stki przed upływem 6h.

reserved
Posty: 14836
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 30 gru 2024, 22:24

Matt Cubis pisze:
30 gru 2024, 15:20
reserved pisze:
30 gru 2024, 9:11

I zrobienia ustawowej przerwy przez kierowcę już 3 minuty po rozpoczęciu pracy na linii, dzięki czemu w pełni wypoczęty kierowca może prawilnie zapindalać potem 8 godzin bez przerwy. :D
Co za różnica. Ustawa już nie nakazuje pierwszej 15stki przed upływem 6h.
No taka różnica, że wymóg piętnastki nie powstał po to by kierowca ją zrobił tuż po rozpoczęciu pracy kiedy jeszcze się nawet nie zdążył zmęczyć.

BrdzJkb
Posty: 327
Rejestracja: 26 kwie 2022, 18:34

Post autor: BrdzJkb » 30 gru 2024, 22:57

No ale taki jest przepis. Może zrobić 45 minut przerwy w 5 minucie pracy i jeździć potem 9 godzin w kółko, albo jeździć 9 godzin w kółko i zrobić 45 minut przerwy przed zjazdem.

Awatar użytkownika
fafik
Posty: 59
Rejestracja: 16 mar 2012, 8:33
Kontakt:

Post autor: fafik » 30 gru 2024, 23:00

AdamKlocusky pisze:
29 gru 2024, 11:25
338 z R-13/Dworca Wileńskiego na Utratę.
Niektóre brygady 170 i 135 też kończą na Wileńskim (kierunek pl Hallera) i zjazd na odpowiednie zajezdnie.

reserved
Posty: 14836
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 30 gru 2024, 23:09

BrdzJkb pisze:
30 gru 2024, 22:57
No ale taki jest przepis. Może zrobić 45 minut przerwy w 5 minucie pracy i jeździć potem 9 godzin w kółko, albo jeździć 9 godzin w kółko i zrobić 45 minut przerwy przed zjazdem.
I uważasz że to jest normalne? Bo ja piszę o tym, że te rozkłady są często układane tak by kierowca zrobił już po kilku minutach długą przerwę i potem zapieprzał w kółko. Uważasz że skoro taki jest przepis to znaczy że jest to mądrze ułożone?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25962
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 30 gru 2024, 23:35

reserved pisze:
30 gru 2024, 23:09
BrdzJkb pisze:
30 gru 2024, 22:57
No ale taki jest przepis. Może zrobić 45 minut przerwy w 5 minucie pracy i jeździć potem 9 godzin w kółko, albo jeździć 9 godzin w kółko i zrobić 45 minut przerwy przed zjazdem.
I uważasz że to jest normalne? Bo ja piszę o tym, że te rozkłady są często układane tak by kierowca zrobił już po kilku minutach długą przerwę i potem zapieprzał w kółko. Uważasz że skoro taki jest przepis to znaczy że jest to mądrze ułożone?
Jeżeli szukasz logiki w przepisach, to zajmij się czymś bardziej pożytecznym i z większymi szansami na sukces.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

reserved
Posty: 14836
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 30 gru 2024, 23:37

pawcio pisze:
30 gru 2024, 23:35
reserved pisze:
30 gru 2024, 23:09

I uważasz że to jest normalne? Bo ja piszę o tym, że te rozkłady są często układane tak by kierowca zrobił już po kilku minutach długą przerwę i potem zapieprzał w kółko. Uważasz że skoro taki jest przepis to znaczy że jest to mądrze ułożone?
Jeżeli szukasz logiki w przepisach, to zajmij się czymś bardziej pożytecznym i z większymi szansami na sukces.
Przepisy są akurat moim zdaniem dobre. A na pewno lepsze niż przed zmianami. Ja tu bardziej piję do niezbyt mądrych rozkładów układanych kierowcom.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25962
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 31 gru 2024, 7:07

Nie są mądre, skoro 45 minut przerwy tuż po wyjeździe lub zaraz przed zjazdem załatwia temat dla 10-godzinnej szychty.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Walas
Posty: 17350
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 31 gru 2024, 7:20

reserved pisze:
30 gru 2024, 23:37
pawcio pisze:
30 gru 2024, 23:35

Jeżeli szukasz logiki w przepisach, to zajmij się czymś bardziej pożytecznym i z większymi szansami na sukces.
Przepisy są akurat moim zdaniem dobre. A na pewno lepsze niż przed zmianami. Ja tu bardziej piję do niezbyt mądrych rozkładów układanych kierowcom.
To trzeba było zobaczyć RJ dla Mediolanu w święta. Przerwy na obu krańcach od 2 do 6min...
Jedziesz godzinę z jednego krańca na drugi i masz 2min. przerwy. Medal dla tego kto to układał.
1069, 7722
Ulubione wozy: 5240, 5243, 6207
817, WKD, R1, S1

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2311
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 31 gru 2024, 8:12

reserved pisze:
30 gru 2024, 23:09
BrdzJkb pisze:
30 gru 2024, 22:57
No ale taki jest przepis. Może zrobić 45 minut przerwy w 5 minucie pracy i jeździć potem 9 godzin w kółko, albo jeździć 9 godzin w kółko i zrobić 45 minut przerwy przed zjazdem.
I uważasz że to jest normalne? Bo ja piszę o tym, że te rozkłady są często układane tak by kierowca zrobił już po kilku minutach długą przerwę i potem zapieprzał w kółko. Uważasz że skoro taki jest przepis to znaczy że jest to mądrze ułożone?
Tonący brzytwy się chwyta... Skoro jest coraz mniej autobusów na mieście, to rozkłady będą żyłowane w granicach przepisów.

Autobus Czerwon
Posty: 4455
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 31 gru 2024, 8:20

Chciałem napisać, że w zasadzie pracodawcy powinno zależeć na tym żeby kierowca był wypoczęty, rzekłbym że niezależnie od prawodawstwa. Ale akurat pracodawcy kierowców nie mają zbyt dużo do powiedzenia w temacie RJ. I tak to się jakoś toczy. Kierowca teoretycznie może jeździć 8h bez przerwy, ale osoba pracująca przed monitorem ma prawo do 5 minut przerwy co godzinę:P Kierowca tira jadący powiedzmy 95% czasu po autostradzie na tempomacie (oczywiście w dużym uproszczeniu, wiadomo że drogi są różne), co jest jednak dużo mniej wymagające od wożenia ludzi po mieście, też zresztą ma w temacie przerw lepiej

reserved
Posty: 14836
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 31 gru 2024, 9:05

Autobus Czerwon pisze:
31 gru 2024, 8:20
ale osoba pracująca przed monitorem ma prawo do 5 minut przerwy co godzinę:P
Teoretycznie kierowca autobusu też ma prawo do 5 minut przerwy na każdym krańcu. Teoretycznie...

mb112
Posty: 1256
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 31 gru 2024, 9:22

Walas pisze:
31 gru 2024, 7:20
To trzeba było zobaczyć RJ dla Mediolanu w święta. Przerwy na obu krańcach od 2 do 6min...
Jedziesz godzinę z jednego krańca na drugi i masz 2min. przerwy. Medal dla tego kto to układał.
Ale to chyba rano i wieczorem, bo w środku dnia było 17 i 18. Tylko że to był maraton, więc domyślam się, że poza tymi godzinami faktycznie wychodziło 2 i 6 (bo czas przejazdu teoretycznie parę minut krótszy). No to faktycznie ktoś odjechał, bo na tej linii to nawet w święta był niezły tłok w niektórych kursach (tym bardziej że było tylko co 15 i nie było 401).

kajo
Posty: 2849
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 31 gru 2024, 9:23

Autobus Czerwon pisze:
31 gru 2024, 8:20
Chciałem napisać, że w zasadzie pracodawcy powinno zależeć na tym żeby kierowca był wypoczęty, rzekłbym że niezależnie od prawodawstwa. Ale akurat pracodawcy kierowców nie mają zbyt dużo do powiedzenia w temacie RJ. I tak to się jakoś toczy. Kierowca teoretycznie może jeździć 8h bez przerwy, ale osoba pracująca przed monitorem ma prawo do 5 minut przerwy co godzinę:P Kierowca tira jadący powiedzmy 95% czasu po autostradzie na tempomacie (oczywiście w dużym uproszczeniu, wiadomo że drogi są różne), co jest jednak dużo mniej wymagające od wożenia ludzi po mieście, też zresztą ma w temacie przerw lepiej
Paradoksalnie w przewozach autobusowych nie było tak źle jak w tirach czy biurach. Sam znałem kierowce TIR co potrafił zrobić Węgry 3x w tygodniu w czasach tacho i braku ograniczników w Tirach. Podobnie bywało w call center. Może potrzeba jakiejś afery by to zmienić?

Choć w zamyśle przypisy są dobre dają kierowcom i pracodawcom elastyczność w kształtowaniu przerw by dopasować je do rozkładu jazdy. A że polacy wszystko muszą wszystko doprowadzić do karykatury...
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

ODPOWIEDZ