Zjazdy do zajezdni w rozkładach
Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS
Człowiek szybko się przyzwyczaja do dziadostwa i potem ciężko to zmienić.
-
- Posty: 596
- Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
- Lokalizacja: Natolin
No taka różnica, że wymóg piętnastki nie powstał po to by kierowca ją zrobił tuż po rozpoczęciu pracy kiedy jeszcze się nawet nie zdążył zmęczyć.Matt Cubis pisze: ↑30 gru 2024, 15:20Co za różnica. Ustawa już nie nakazuje pierwszej 15stki przed upływem 6h.
No ale taki jest przepis. Może zrobić 45 minut przerwy w 5 minucie pracy i jeździć potem 9 godzin w kółko, albo jeździć 9 godzin w kółko i zrobić 45 minut przerwy przed zjazdem.
Niektóre brygady 170 i 135 też kończą na Wileńskim (kierunek pl Hallera) i zjazd na odpowiednie zajezdnie.
www.km-lublin.strefa.pl - Zapraszam!
I uważasz że to jest normalne? Bo ja piszę o tym, że te rozkłady są często układane tak by kierowca zrobił już po kilku minutach długą przerwę i potem zapieprzał w kółko. Uważasz że skoro taki jest przepis to znaczy że jest to mądrze ułożone?
Jeżeli szukasz logiki w przepisach, to zajmij się czymś bardziej pożytecznym i z większymi szansami na sukces.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Nie są mądre, skoro 45 minut przerwy tuż po wyjeździe lub zaraz przed zjazdem załatwia temat dla 10-godzinnej szychty.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
To trzeba było zobaczyć RJ dla Mediolanu w święta. Przerwy na obu krańcach od 2 do 6min...
Jedziesz godzinę z jednego krańca na drugi i masz 2min. przerwy. Medal dla tego kto to układał.
1069, 7722
Ulubione wozy: 5240, 5243, 6207
817, WKD, R1, S1
Ulubione wozy: 5240, 5243, 6207
817, WKD, R1, S1
Tonący brzytwy się chwyta... Skoro jest coraz mniej autobusów na mieście, to rozkłady będą żyłowane w granicach przepisów.
-
- Posty: 4455
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Chciałem napisać, że w zasadzie pracodawcy powinno zależeć na tym żeby kierowca był wypoczęty, rzekłbym że niezależnie od prawodawstwa. Ale akurat pracodawcy kierowców nie mają zbyt dużo do powiedzenia w temacie RJ. I tak to się jakoś toczy. Kierowca teoretycznie może jeździć 8h bez przerwy, ale osoba pracująca przed monitorem ma prawo do 5 minut przerwy co godzinę:P Kierowca tira jadący powiedzmy 95% czasu po autostradzie na tempomacie (oczywiście w dużym uproszczeniu, wiadomo że drogi są różne), co jest jednak dużo mniej wymagające od wożenia ludzi po mieście, też zresztą ma w temacie przerw lepiej
Teoretycznie kierowca autobusu też ma prawo do 5 minut przerwy na każdym krańcu. Teoretycznie...Autobus Czerwon pisze: ↑31 gru 2024, 8:20ale osoba pracująca przed monitorem ma prawo do 5 minut przerwy co godzinę:P
Ale to chyba rano i wieczorem, bo w środku dnia było 17 i 18. Tylko że to był maraton, więc domyślam się, że poza tymi godzinami faktycznie wychodziło 2 i 6 (bo czas przejazdu teoretycznie parę minut krótszy). No to faktycznie ktoś odjechał, bo na tej linii to nawet w święta był niezły tłok w niektórych kursach (tym bardziej że było tylko co 15 i nie było 401).
Paradoksalnie w przewozach autobusowych nie było tak źle jak w tirach czy biurach. Sam znałem kierowce TIR co potrafił zrobić Węgry 3x w tygodniu w czasach tacho i braku ograniczników w Tirach. Podobnie bywało w call center. Może potrzeba jakiejś afery by to zmienić?Autobus Czerwon pisze: ↑31 gru 2024, 8:20Chciałem napisać, że w zasadzie pracodawcy powinno zależeć na tym żeby kierowca był wypoczęty, rzekłbym że niezależnie od prawodawstwa. Ale akurat pracodawcy kierowców nie mają zbyt dużo do powiedzenia w temacie RJ. I tak to się jakoś toczy. Kierowca teoretycznie może jeździć 8h bez przerwy, ale osoba pracująca przed monitorem ma prawo do 5 minut przerwy co godzinę:P Kierowca tira jadący powiedzmy 95% czasu po autostradzie na tempomacie (oczywiście w dużym uproszczeniu, wiadomo że drogi są różne), co jest jednak dużo mniej wymagające od wożenia ludzi po mieście, też zresztą ma w temacie przerw lepiej
Choć w zamyśle przypisy są dobre dają kierowcom i pracodawcom elastyczność w kształtowaniu przerw by dopasować je do rozkładu jazdy. A że polacy wszystko muszą wszystko doprowadzić do karykatury...
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.