http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... kiej_.html
Aleja KEN gotowa do Służewa, a kiedy do Puławskiej?
Przed końcem roku al. KEN zepnie Ursynów z Mokotowem. Za dwa lata ma powstać ostatni odcinek arterii - do skrzyżowania Puławskiej z Domaniewską.
Al. Komisji Edukacji Narodowej to jedna z najdłużej budowanych ulic w stolicy. Jej pierwszy odcinek w pobliżu dzisiejszej stacji metra Ursynów powstał jeszcze w latach 70. Od lat 90. ursynowski samorząd sukcesywnie budował kolejne fragmenty, by w zeszłym roku zakończyć wytyczanie dwujezdniowej arterii do Kabat. Z kolei Mokotów pięć lat temu ukończył pierwszą część na swoim terenie - od Wałbrzyskiej do al. Wilanowskiej. Ten fragment nosi nazwę Rolna.
Teraz przyszedł wreszcie czas na spięcie aleją KEN obu dzielnic. Właśnie finiszuje budowa odcinka od Doliny Służewieckiej do Wałbrzyskiej wraz z wiaduktem nad Potokiem Służewieckim. Za ten fragment płacą oba lokalne samorządy. - Nasz odcinek od wielu tygodni jest już gotowy - mówi Piotr Guział, burmistrz Ursynowa. Choć ta dzielnica miała wytyczyć tylko kilkusetmetrowy dojazd do wiaduktów, to w czasie robót natknięto się na spory problem: podziemne instalacje kolidowały z murem oporowym tuneli metra. Ursynów musiał prosić władze miasta o dodatkowy 1 mln zł na przebudowę betonowych ścian.Za kluczowy odcinek arterii z wiaduktami na Potokiem Służewieckim odpowiadają władze Mokotowa. Trzeba jeszcze m.in. dokończyć budowę północnego przyczółka i ułożyć nawierzchnię na nowej przeprawie. W czasie prac firma Falbruk miała trochę kłopotów z parkującymi samochodami, bo kierowcy stawiali je na budowanej jezdni. Nie obyło się bez interwencji straży miejskiej.
Według wiceburmistrza Mokotowa Piotra Boresowicza w czasie prac były też pewne kłopoty z podłączaniem kabli przez RWE (dawny Stoen), ale planowany termin zakończenia prac, czyli 15 listopada, powinien zostać dotrzymany. - Kierowcy powinni pojechać tym odcinkiem przed końcem roku - zapowiada.
Obok powstaje też ścieżka rowerowa, ale niebezpośrednio przy jezdni. Projektant zdecydował, że zostanie ona skierowana oddzielną kładką zbudowaną nisko nad Potokiem Służewieckim, skąd rowerzyści w stronę stacji metra Służew mają się wspinać po pochylni. W stronę Ursynowa będzie można pojechać łącznikiem pod estakadami Doliny Służewieckiej i dalej w kierunku ścieżki obok Kopy Cwila.
Nowy odcinek al. KEN nieco usprawni ruch w tym rejonie, ale wielu kierowców zdaje sobie sprawę, że na razie zbytnio nie przyspieszy przejazdu w stronę centrum. Po dojechaniu wydłużoną arterią do al. Wilanowskiej w godzinach szczytu trzeba będzie stać w długich korkach na tej ostatniej ulicy przed ciasnym skrzyżowaniem z Puławską i al. Niepodległości.
Władze Mokotowa są jednak zdeterminowane, by budować kolejny, ostatni już odcinek al. KEN, który usprawni przejazd do Śródmieścia. Ma on dużym łukiem omijać dawny Dworzec Południowy ze stacją metra Wilanowska i łączyć się z Puławską przy Domaniewskiej.
W mokotowskim urzędzie dowiedzieliśmy się, że wkrótce powinno być wydane pozwolenie na budowę tego odcinka. - W przyszłym roku zostanie ogłoszony przetarg. Mimo kryzysu w latach 2012-13 będziemy mieć zarezerwowane pieniądze - dodaje Piotr Boresowicz.
W urzędzie Mokotowa słyszymy, że protesty mieszkańców nowych bloków w rejonie Dworca Południowego, którzy nie chcą koło siebie tranzytowej ulicy, nie mają sensu. Arteria od dawna jest wpisana do planów zagospodarowania. Deweloperzy, którzy obudowali korytarz wyznaczony dla przyszłej al. KEN, często jednak nie informowali o niej nowych mieszkańców.
Aleja Komisji Edukacji Narodowej
Moderator: Wiliam
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9
Bernard pisze:
Aleja KEN gotowa do Służewa, a kiedy do Puławskiej?
Podobno jutro
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... 62473.html
Czy są jakieś przecieki z ZTM, czy jakakolwiek i jaka linia tamtędy pojedzie?
Właśnie też mam wrażenie, że nic dziennego tam nie pasuje.
Czy są jakieś przystanki na Rolnej między al. Wilanowską a M Służew?
Czy są jakieś przystanki na Rolnej między al. Wilanowską a M Służew?
Nie.bepe pisze:Czy są jakieś przystanki na Rolnej między al. Wilanowską a M Służew?
Nie przypominam sobie, a jechałem tam w piątek.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
W jakim sensie między? Metro Służew i Podbipięty dla N50 nie są między?
N37 też wydaje się mocno dyskusyjną kandydatką.
W końcu m. in. dlatego ostatni kurs N83 jest o 2.45, a nie godzinę później, bo można podjechać N37 do Al. Lotników i łapać pierwsze kursy 709 i reszty.
W końcu m. in. dlatego ostatni kurs N83 jest o 2.45, a nie godzinę później, bo można podjechać N37 do Al. Lotników i łapać pierwsze kursy 709 i reszty.
A coś tam wymaga autobusu? Z jednej strony wygon, z drugiej małe domki. Puławska blisko. Może jakiś socjal? Oj, 210 nie istnieje, jaka szkoda.bepe pisze:Właśnie też mam wrażenie, że nic dziennego tam nie pasuje.
Czy są jakieś przystanki na Rolnej między al. Wilanowską a M Służew?
Do al. Lotników jeździ N33.BJ pisze:N37 też wydaje się mocno dyskusyjną kandydatką.
W końcu m. in. dlatego ostatni kurs N83 jest o 2.45, a nie godzinę później, bo można podjechać N37 do Al. Lotników i łapać pierwsze kursy 709 i reszty.
I Metro Wilanowska na samym N50?
Rzeczywiście kawał drogi jest z MW do nowej KEN.
A będzie przystanek przy Metrze na tej ulicy? Czy tylko Podbipięty, co?
Na nowej ulicy są zatoczki przy Pejzażowej. Stamtąd jest bliżej do metra niż z pętli.
A, no to niech sobie tam jeździ co chce