29 Ikarusów pisze:tomkrt pisze:
Jak zima będzie ciężka to luty nie będzie realny, trasa tej nowej linii jeszcze się buduje.
ROTFL!
Genialne wręcz!! To teraz taki numer wycinacie ludziom? (Piszę w 2 os. liczby mnogiej, bo często pisze Pan, że współpracuje z tym WSPANIAŁYM burmistrzem).
Miała być przedłużona linia 170, potem zdegradowana (w sensie droższych biletów) do 770. Ale ponoć negocjacje nie wyszły... Ale wszak wybory były, więc trzeba było strzelić kolejną obietnicę... Gimbus, market-bus, emeryto-bus (jak można było wyczytać na PR-stronie Perkowskiego) i wreszcie miejski bus w jednym - miał być w lutym, nieprawdaż? Bo przetarg wygasa na X-a (?)
A tu proszę. Ciężka zima jest przeszkodą ? A może w ogóle zima
Trasa się buduje? Jasny gwint! Czyli na papierze się buduje? Czy zaplanowano ją tam, gdzie przewidziane są remonty, żeby nie powstała. I żeby mieć kolejną wymówkę do niespełnionej obietnicy wyborczej.
Oj, coś czuję, że w końcu skończy się to w NIK-u i/lub w prokuraturze.
SKANDAL!!!
No to sobie wylałeś wszelkie frustracje, tylko pod złym adresem.
A gdzie ja napisałem, że jestem związany z urzędem w Ząbkach ?
To że znam burmistrza, i czasem podsyłam mu pewne uwagi do jego działań i projektów oraz dziele się z nim moimi pomysłami nie czyni mnie odpowiedzialnym za całokształt, który akurat taki najgorszy nie jest. Mam też od czasu do czasu okazję podpytać Perkowskiego o różne sprawy.
Wyraziłem swoją opinię, że w lutym nowa linia w po projektowanej trasie nie ruszy z przyczyn oczywistych tej trasy w całości jeszcze nie będzie.
Jak to zostanie rozwiązane, nie wiem.
Możliwości jest kilka np. przedłużenie umowy z PKS grodzisk na X-a, w ramach zamówienia dodatkowego w zakresie dopuszczalnym przez PZP.
uruchomienie nowej linii po trasie zbliżonej do X-a.
Wiem tylko tyle, że przetarg na nowy autobus jest w przygotowaniu, i ma być ogłoszony na początku grudnia. Niewiadomą jest czy będą chętni do obsługi tej linii na takich warunkach i ile sobie zażyczą. Rozwiązanie jest troche podobne do L-ek ale jednak ryzyko oferenta jest większe.
Co do inwestycji drogowych w ciągu planowanej trasy, terminy kontraktowe są na 15 grudnia, potrzeba ok 1-2 tygodni z temperaturami plusowymi aby prace zakończyć, na razie nadzór wstrzymał prace z powodu ujemnych temperatur. Więc nie jest wykluczone, że Gajowa i Sosnowa będą skończone do lutego jakby przyszła odwilż.
Negocjacje w sprawie 770/270 nie wyszły z powodu jednoczesnego zwiększenia obciążeń na wspólny bilet kolejowy przy spadających wpływach do budżetu miasta, rezerwa na nowy autobus została przeznaczona na pokrycie wyższych kosztów wspólnego biletu kolejowego.
Drugim powodem jest planowana budowa metra przy Wileńskim, linia 170/270/770 przebiegała by jedyną drogą obsługującą centralną Pragę z dopuszczonym ruchem indywidualnym i to ulicami jednojezdniowymi. Od kwietnia, gdy przy wileniaku zaczną się wykopki 170 będzie miało jeszcze większe opóźnienia niż obecnie łapie 145 na przejeździe na Chełmżyńskiej. W tej sytuacji wydawanie pieniędzy na linię autobusową która utknie w korku w sytuacji gdy przez środek miasta funkcjonuje linia kolejowa o tym samym punkcie docelowym było by bez sensu.
Z tego też powodu zapadła decyzja o zmianie charakteru dotowanej linii X z dowozowej do Dworca Wileński na dowozówkę do przystanku Ząbki i i węzła przesiadkowego przy CH M1.