O Kolejach Mazowieckich - KM

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 21 sty 2009, 21:53

rufio198 pisze:
MeWa pisze:...stacja na linii Skierniewice - Łowicz.
Że co? Zwykły p.o
po raz kolejny powtórzę: stacja w znaczeniu handlowym
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Michał W.
Posty: 818
Rejestracja: 26 mar 2008, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Michał W. » 22 sty 2009, 9:33

przewoz pisze:
2. Czy powydłużanie relacji nie spowoduje obniżenia i tak już niewysokiego poziomu higieny w pociągach?
Nie bardziej niż skracanie czasów na sprzątanie składów na stacjach przy dość krótkich czasach na obrót..
no a o czym jest mowa? ](*,)

Tak więc znaczeniem Bobrownik jest to, że jeden P&P może łatwo pojechać na dwóch różnych relacjach, tak? To jest to znaczenie handlowe, o którym piszesz MeWa?
after da równik

www.fotokolej.waw.pl

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 22 sty 2009, 18:15

każdy przystanek osobowy handlowo jest stacją.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 23 sty 2009, 8:47

Chyba jakieś dobre duszki czytają Wawkom :D
Oto od 1 lutego jedno kółko siedleckie zmieni się z Flirta na EN57....
Co prawda nie to kółko które ja proponowałem, ale inne, przedpołudniowe - też dobrze.
Oczywiście małe przesunięcia, ale jakoś się to przeżyje. O to chodziło. Przynajmniej się podłogę przetrze przez godzinę.

fidzio
Posty: 514
Rejestracja: 31 maja 2008, 15:29
Lokalizacja: KWRRB

Post autor: fidzio » 23 sty 2009, 15:02

Proponuje zajrzeć do oznaczeń w zeszytach służbowych. Sth - stacja handlowa, po - przystanek osobowy. Więc chyba nie jest to to samo...

Walas
Posty: 17114
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 23 sty 2009, 15:08

Dziś na Wschodnim widziałem pociąg podpisany jako: KM CZEREMCHA o 11:07 obsługiwany przez VT628-009. Z opowieści kierownika tego pociągu wynika, że jest to bardzo fajny pociąg. Będę musiał się nim kiedyś przejechać.

I teraz mam do was pytanie:
1)Kursuje on codziennie, czy tylko w wybrane dni?
2) Ile czasu trwa podróz i czy napawdę to jest bardzo fajny pociąg?
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 23 sty 2009, 15:20


przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 23 sty 2009, 15:46

Walas pisze:1)Kursuje on codziennie, czy tylko w wybrane dni?
Popatrz w rozkład jazdy KM2 do Siedlec.
To zwykła przyspieszona osobówka. Potem ten VT jeździ jako osobowy między Siedlcami i Czeremchą, a rano znowu wraca do Tłuszcza jako przyspieszony.
Walas pisze:2) Ile czasu trwa podróz i czy napawdę to jest bardzo fajny pociąg?
W rozkładzie znajdziesz opdpowiedź. Co do fajności, to może uroku dodawać nie za szybka jazda (tylko 80km/h) spaliniakiem po dobrej linii Wwa - Siedlce, bo podróżni to głównie codzienni są.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 23 sty 2009, 17:20

fidzio pisze:Proponuje zajrzeć do oznaczeń w zeszytach służbowych. Sth - stacja handlowa, po - przystanek osobowy. Więc chyba nie jest to to samo...
Wisi mi to, jak to się nazywa w służobywych zeszytach, dla pasażera to nie ma najmniejszego znaczenia. Ile ten temat będzie jeszcze poruszany?
Zgodnie z regulaminem KM stacja to: "przewidziane w rozkładzie jazdy miejsce zatrzymania pociągów KM, dla wsiadania i wysiadania podróżnych". Jak by nie patrzeć, przystanek osobowy spełnia to kryterium.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 23 sty 2009, 20:22

TP-KM pisze:Ilekroć w taryfie jest mowa o stacji – należy przez to rozumieć również przystanek osobowy.
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Awatar użytkownika
laczor
Posty: 374
Rejestracja: 08 paź 2007, 20:43
Lokalizacja: Warszawa/Tłuszcz
Kontakt:

Post autor: laczor » 26 sty 2009, 19:32

Walas pisze:Dziś na Wschodnim widziałem pociąg podpisany jako: KM CZEREMCHA o 11:07 obsługiwany przez VT628-009. Z opowieści kierownika tego pociągu wynika, że jest to bardzo fajny pociąg. Będę musiał się nim kiedyś przejechać.

I teraz mam do was pytanie:
1)Kursuje on codziennie, czy tylko w wybrane dni?
2) Ile czasu trwa podróz i czy napawdę to jest bardzo fajny pociąg?
Jak muszę jechać do Siedlec to zawsze wybieram ten pociąg, bo i godzina dogodna i wygodny tabor. Zamiast tłuc się po kiblowych plastikach można jechać w komfortowym wnętrzu na miękkich fotelach. Pociąg oczywiście kursuje codziennie a czas przejazdu z W-Wschodniej do Czeremchy wynosi 2h 50min.
www.linia29.cal.pl Linia 29 Tłuszcz-Ostrołęka

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 26 sty 2009, 20:20

laczor pisze:Zamiast tłuc się po kiblowych plastikach
Bez przesady... Do siedlec na plastikach? W najgorszym przypadku teraz na dwóch pociągach, potem na trzech ;) Chyba, że te 1h 15 minut do Siedlec Flirtem takie niewygodne ;)

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 06 lut 2009, 10:16

Zlikwidowany od lutego jeden obieg piętrusów dał efekt w postaci 5-ciu wagonów na przyspiesoznym Radomiaku czy jak mu tam, 4-ech na Łukowiance (teraz już praktycznie codziennie chyba) i... jeżeli dobrze widziałem wczoraj... 5-ciu na Mazovii. Ile mają Bobrowniki - nie wiem. Ale już na te 3 pociągi tamten obieg się rozpłynął. Okazuje się, że te 37 wagonów to może być mało, bo 3-wagonowe składy stały się z czasem za krótkie na te trasy, potrzeba było 4-wagonowych, moze się okazać ,że i to kiedyś będzie za mało.
Za to stronka z poprawkami do SRJP podaje, że powinny dojść kolejne 3-ezetowe składy: obieg wieczorno-poranny Żyrardów-Mińsk-Grodzisk i poranne Siedlce na ezetach. Ten ostatni sprawdzony - dziś na trzech. Czy ten pierwszy wymieniony też- nie wiem, ale w końcu była by cywilizacja przynajmniej na niektórych porannych pociągach z Mińska/Siedlec (w przypadku idealnym).

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 06 lut 2009, 10:18

Bez wątpienia zaletą wagonowców jest, że można swobodniej dostosowywać podaż do popytu.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 06 lut 2009, 12:33

Glonojad pisze:Bez wątpienia zaletą wagonowców jest, że można swobodniej dostosowywać podaż do popytu.
Ano! Tylko akurat teraz okazało się, że to co przewidywano 2-3 lata temu było OK (po 3-4 wagony max na skład) to dziś już jest często niewystarczające (co widać po tych składach 4-5 wagonowych, kiedy podstawią krótszy pociag...). Dużo się zmieniło przez ten czas.

ODPOWIEDZ