Tabor Kolei Mazowieckich

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
marcin89
Posty: 832
Rejestracja: 13 paź 2008, 16:03
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: marcin89 » 28 lut 2010, 10:07

w zeszle wakacje jechalem slonecznym te prawie 6h z takim alarmem ;p A te AKMy to porazka. Ostatnio z Minska na srodmiesciu stal dobre 5 min i wachlowal...

fidzio
Posty: 514
Rejestracja: 31 maja 2008, 15:29
Lokalizacja: KWRRB

Post autor: fidzio » 28 lut 2010, 22:43

marcin89 pisze:w zeszle wakacje jechalem slonecznym te prawie 6h z takim alarmem
hmm nikt z superinteligentnych pasażerów nie wpadł na pomysł naciśniecia przycisku "kasowanie alarmu" ?? :D

Awatar użytkownika
marcin89
Posty: 832
Rejestracja: 13 paź 2008, 16:03
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: marcin89 » 01 mar 2010, 18:49

fidzio pisze:
marcin89 pisze:w zeszle wakacje jechalem slonecznym te prawie 6h z takim alarmem
hmm nikt z superinteligentnych pasażerów nie wpadł na pomysł naciśniecia przycisku "kasowanie alarmu" ?? :D
Nawet genialna obsługa nie dała sobie rady bo po wyłączeniu za chwile ponownie się włączał ;)
Po kilku nieudanych takich próbach zostało jak było :)

fidzio
Posty: 514
Rejestracja: 31 maja 2008, 15:29
Lokalizacja: KWRRB

Post autor: fidzio » 02 mar 2010, 7:17

marcin89 pisze: Nawet genialna obsługa nie dała sobie rady bo po wyłączeniu za chwile ponownie się włączał ;)
Po kilku nieudanych takich próbach zostało jak było :)
W takich wypadkach trzeba iśc do szafki NN i wyrzucić wyłacznik samoczynny "Sterowanie WC" zamknąć klopa na kwadrat i wio. Ale, za myślenie nie płacą :D

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 02 mar 2010, 7:54

"zamknąć klopa na kwadrat" - typowe rozwiązanie problemu... a potem jedzie taki pociąg z Siedlec i co minutę (kilka razy na przystanek) ktoś podchodzi i się dobija. Rozerwany zamek też kiedyś widziałem.

Czy to takie niewykonalne żeby toalety próżniowe w pociągu opuszczającym Grochów/Ochotę były sprawne?

fidzio
Posty: 514
Rejestracja: 31 maja 2008, 15:29
Lokalizacja: KWRRB

Post autor: fidzio » 02 mar 2010, 8:01

zofey pisze:"zamknąć klopa na kwadrat" - typowe rozwiązanie problemu... a potem jedzie taki pociąg z Siedlec i co minutę (kilka razy na przystanek) ktoś podchodzi i się dobija. Rozerwany zamek też kiedyś widziałem
Zgadzam się, dobijają się w końcu we Flircie trzeba gdzieś puścić dymka. Ew, oddać płyny po spożyciu któregoś browara. Z tym że Stadlery mają taki myk że same drzwi się zamykają i blokują jeżeli zbiornik ma 90% zapełnienia, ot takie mądre ustrojstwo.
Czy to takie niewykonalne żeby toalety próżniowe w pociągu opuszczającym Grochów/Ochotę były sprawne?
Wyczaruj jakieś 20 EZT rezerwy taborowej, albo wybieraj wypróżniony kibel czy planowy pociąg. Że tak powiem infrastruktura przeznaczona do tego celu w zasadzie nie istnieje, a zimą to już wogóle inna bajka. Po za tym jakby kierownik na danym pociągu był z tych barzdiej kumatych (czytaj nie z Siedlec) to zagłebił by się w przyczynę jaka powoduje że alarm się załącza (może np. przycisk utknąl w położeniu załączającym). A jeżeli lud pracujący miast i wsi nie umie czytać że ALARM a WC to inne przyciski to kibel należy zamknąć zgodnie z powiedzeniem - gówno chłopu nie zegarek.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 02 mar 2010, 8:22

fidzio pisze:Z tym że Stadlery mają taki myk że same drzwi się zamykają i blokują jeżeli zbiornik ma 90% zapełnienia, ot takie mądre ustrojstwo.
Oczywiście to też da się oszukać, otóż osobiście widziałem jak kierownik zostawia drzwi uchylone (żeby automat nie zamknął), a ludzie wychodząc z kibelka otwierali je funkcją "otwierania awaryjnego", przy czym kierownik osobiście musiał latać kilkakrotnie do kibelka, żeby pomóc "uwięzionym" :D
Ale to były z tego co kojarzę osoby raczej na prawdę chcące skorzystać z WC w dobrej wierze po długiej podróży...
fidzio pisze:Że tak powiem infrastruktura przeznaczona do tego celu w zasadzie nie istnieje, a zimą to już wogóle inna bajka.
ooo właśnie.... infrastruktura do opóżniania kibli i grzanie nocne kibelków :)

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 02 mar 2010, 17:32

człowiek chcący skorzystać z toalety = pijak/palacz
Świetna generalizacja. Szkoda że zawiera w sobie zero logiki. Mówimy o pociągu regionalnym, a nie SKM.

fidzio
Posty: 514
Rejestracja: 31 maja 2008, 15:29
Lokalizacja: KWRRB

Post autor: fidzio » 02 mar 2010, 18:44

Nie każdy kto pije piwo w pociągu to pijak, zresztą zacytuje z klasyków :)
zofey pisze:Szkoda że zawiera w sobie zero logiki.

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 02 mar 2010, 19:50

Zwłaszcza w pociągu z Siedlec do Warszawy rano z toalety korzysta się tylko po piwie.

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 02 mar 2010, 23:35

zofey pisze:człowiek chcący skorzystać z toalety = pijak/palacz
Świetna generalizacja. Szkoda że zawiera w sobie zero logiki. Mówimy o pociągu regionalnym, a nie SKM.
Nawiasem mówiąc, bydła (bo inaczej takich ludzi nazwać nie można...) można łatwo oduczyć palenia w toaletach - wystarczyłoby zamontować działające czujniki dymu, uruchamiające natychmiast po jego wykryciu głośny alarm. Najlepiej, gdyby przy okazji w WC włączył się zraszacz z sufitu :)
noidea

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 03 mar 2010, 5:34

Fajnie, ale dorabiacie problem który na linii siedleckiej właściwie jest już marginalny (kamery załatwiły swoje). Z toalet chcą korzystać tacy sami ludzi jacy jadą pociągiem (w tym kobiety, dzieci, staruszkowie itd.), a często nie ma takiej możliwości.
Z samej odległości i ilości ludzi podróżujących (nie picia napojów moczopędnych) wynika że szambo może być pełne.

FLIRT jest w trasie niecałe 4 godziny, a potrzebny jest co 5 (bo wcześniej mogą wyjechać 4 inne). Co się z nim dzieje przez pozostałą godzinę?
ps. To jest średnia. Wiem że w rzeczywistości może być w ruchu 8 godzin, ale to oznacza że potem przez 2 godziny jest wolny.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 03 mar 2010, 10:31

Koleje Mazowieckie maja kolejny "problem".
tym razem KIO przyznało rację Stadlerowi w sprawie unieważnienia przetargu na 16EZT na lotniskowe...

http://www.rynek-kolejowy.pl/14634/KIO_ ... lerowi.htm

Tak więc trochę przybliża się szansa na szybkie rozstrzygnięcie tego przetargu.
Ciekawe, co będzie z poprzednim.

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 03 mar 2010, 11:56

i bardzo dobrze

żeby tak jeszcze Struzikowi się kto miał odwagę za to wszystko dobrać do d .... (ale populizmem ze mnie powiało ;) )
PURA VIDA!

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 03 mar 2010, 12:17

To KMki może wreszcie poważnie zaczną podchodzic do przetargów.

ODPOWIEDZ