Jakoś w serii 81xx dało się. Ktoś by powiedział że tam klimy nie ma, ale w SM18 z klimą też dało radę zrobić to rozsądnie.Plesim pisze:Jasne, że można byłoby dociągnąć okno do przegubu, ale klimę z dachem miałbyś na głowie a nie nad głową.Michalk001 pisze:Kurczę, patrząc na najnowsze zdjęcia na Omni-Busie to w przegubowcach nadal jest ta idiotyczna półmetrowa ściana za przegubem. Siadając po lewej stronie za przegubem jedyne co widzimy to czarną ścianę. Czy naprawdę nie można dociągnąć okna do przegubu? Tłuką ten model ponad 10 lat i nie potrafią usunąć żadnej wady. Jedyny plus to wreszcie pulpit Actii w MZA.
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
-
- Posty: 1222
- Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
- Lokalizacja: Piastów
Te dwa siedzenia tuż za przegubem, zwrócone zgodnie z kierunkiem jazdy to fatalne rozwiązanie. Tam powinna być brydżówka tak jak w MANie.
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Bardzo proszę nawet nie próbowac sugerować, że MAN może być jakimkolwiek wzorcem czegokolwiek w zakresie ergonomii...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
-
- Posty: 4145
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Akurat moim zdaniem, ten starszy model jest jednym z najlepiej rozplanowanych autobusów w Warszawie.
A widzieliście, że w nowych Solarisach jest inna czcionka na wyświetlaczach podsufitowych? A i zauważyłem, że przy zjeździe na zewnętrznych wyświetlaczach jest ostatni przystanek w negatywie, a dopisek "kurs skrócony" pojawia się i znika, co chyba jeszcze bardziej ma przykuć uwagę pasażerów? ![:) :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![:) :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ten nowy font to zapewne Frutiger, jak ogłaszano ten przetarg, to jak pamiętam nawet w SIWZ był zapis nakazujący użycie Frutigera właśnie.
Pomysł niegłupi, bo już ta czcionka jest obecna na naklejkach przystankowych (na najnowszych wiatach AMS) i od wielu lat na drogowskazach MSI.
Pomysł niegłupi, bo już ta czcionka jest obecna na naklejkach przystankowych (na najnowszych wiatach AMS) i od wielu lat na drogowskazach MSI.
112 120 190 240 256 412 527 E-9 L43 L45 N11
Akurat dla ludzi wysokich Maniek był zawsze przyjazny, czego nie można powiedzieć o tych wynalazkach z Bolechowa projektowanych na rozmiar przeciętnego chińczyka. Czy przejechanie 18 przystanków na siedząco zawsze musi się wiązać z fioletowymi siniakami na kolanach albo bólem kręgosłupa w odcinku lędźwiowym ?Glonojad pisze:Bardzo proszę nawet nie próbowac sugerować, że MAN może być jakimkolwiek wzorcem czegokolwiek w zakresie ergonomii...
A kwestia odstępów między siedzeniami i ich układu nie jest przypadkiem regulowana umownie z nabywcą pojazdu?
Odnosiłem się do ergonomii jako takiej, a nie do tego co gdzie jest regulowane. Chyba jednak z tą regulacją w umowie bywa różnie, albo są jakieś widełki, bo wygodnie jest w MANach i Scaniach. Mercedes i Solbus też pozwalają znaleźć lepsze i gorsze miejsca. Solaris ma same te gorsze
Przynajmniej jeśli chodzi o krótkie, bo w przegubach jest chyba nieco inaczej.
![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
I niby w Alpinarium w Manie.jest wygodniej?!
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Tak.Glonojad pisze:I niby w Alpinarium w Manie.jest wygodniej?!
![:) :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
W solarisach w tych miejscach jest zabudowane jakimiś skrzyniami po lewej stronie i po prawej gdzie się mieszczą akumulatory. Taki układ miejsc wymaga przeprojektowania całych układów, a nie może sobie solaris pozwolić na plagiat.Bernard pisze:Te dwa siedzenia tuż za przegubem, zwrócone zgodnie z kierunkiem jazdy to fatalne rozwiązanie. Tam powinna być brydżówka tak jak w MANie.
Przetarg na używki: Tylko ITS na przeguby. Midi bez oferty.
http://www.omni-bus.eu/joomla/index.php ... bez-oferty
http://www.omni-bus.eu/joomla/index.php ... bez-oferty
ZTM się doigrał i ciekawe co przez ten miesiąc wymyślą? 50 brygad midi tak łatwo się nie zastąpi. Chyba nie brali pod uwagę tego, że Mobilis się nie zgłosi do przetargu. ![:D](./images/smilies/mg.gif)
![:D](./images/smilies/mg.gif)