Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Michalk001
Posty: 1222
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 22 lis 2015, 21:19

Plesim pisze:
Michalk001 pisze:Kurczę, patrząc na najnowsze zdjęcia na Omni-Busie to w przegubowcach nadal jest ta idiotyczna półmetrowa ściana za przegubem. Siadając po lewej stronie za przegubem jedyne co widzimy to czarną ścianę. Czy naprawdę nie można dociągnąć okna do przegubu? Tłuką ten model ponad 10 lat i nie potrafią usunąć żadnej wady. Jedyny plus to wreszcie pulpit Actii w MZA.
Jasne, że można byłoby dociągnąć okno do przegubu, ale klimę z dachem miałbyś na głowie a nie nad głową.
Jakoś w serii 81xx dało się. Ktoś by powiedział że tam klimy nie ma, ale w SM18 z klimą też dało radę zrobić to rozsądnie.

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 22 lis 2015, 23:39

Te dwa siedzenia tuż za przegubem, zwrócone zgodnie z kierunkiem jazdy to fatalne rozwiązanie. Tam powinna być brydżówka tak jak w MANie.
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 23 lis 2015, 21:47

Bardzo proszę nawet nie próbowac sugerować, że MAN może być jakimkolwiek wzorcem czegokolwiek w zakresie ergonomii...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Autobus Czerwon
Posty: 4145
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 23 lis 2015, 22:07

Akurat moim zdaniem, ten starszy model jest jednym z najlepiej rozplanowanych autobusów w Warszawie.

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 23 lis 2015, 22:17

A widzieliście, że w nowych Solarisach jest inna czcionka na wyświetlaczach podsufitowych? A i zauważyłem, że przy zjeździe na zewnętrznych wyświetlaczach jest ostatni przystanek w negatywie, a dopisek "kurs skrócony" pojawia się i znika, co chyba jeszcze bardziej ma przykuć uwagę pasażerów? :)

Awatar użytkownika
Tyrystor
Posty: 1833
Rejestracja: 30 gru 2005, 16:07
Lokalizacja: Zielone Pola Białej Łąki
Kontakt:

Post autor: Tyrystor » 24 lis 2015, 1:44

Ten nowy font to zapewne Frutiger, jak ogłaszano ten przetarg, to jak pamiętam nawet w SIWZ był zapis nakazujący użycie Frutigera właśnie.
Pomysł niegłupi, bo już ta czcionka jest obecna na naklejkach przystankowych (na najnowszych wiatach AMS) i od wielu lat na drogowskazach MSI.
112 120 190 240 256 412 527 E-9 L43 L45 N11

cns80
Posty: 981
Rejestracja: 01 wrz 2011, 12:33
Lokalizacja: Warszawa-Lucerny

Post autor: cns80 » 24 lis 2015, 7:48

Glonojad pisze:Bardzo proszę nawet nie próbowac sugerować, że MAN może być jakimkolwiek wzorcem czegokolwiek w zakresie ergonomii...
Akurat dla ludzi wysokich Maniek był zawsze przyjazny, czego nie można powiedzieć o tych wynalazkach z Bolechowa projektowanych na rozmiar przeciętnego chińczyka. Czy przejechanie 18 przystanków na siedząco zawsze musi się wiązać z fioletowymi siniakami na kolanach albo bólem kręgosłupa w odcinku lędźwiowym ?

Awatar użytkownika
Jalerb
Posty: 198
Rejestracja: 14 lis 2014, 22:30
Lokalizacja: Mokotów/Praga, Praga/Mokotów

Post autor: Jalerb » 24 lis 2015, 10:46

A kwestia odstępów między siedzeniami i ich układu nie jest przypadkiem regulowana umownie z nabywcą pojazdu?

cns80
Posty: 981
Rejestracja: 01 wrz 2011, 12:33
Lokalizacja: Warszawa-Lucerny

Post autor: cns80 » 24 lis 2015, 11:16

Odnosiłem się do ergonomii jako takiej, a nie do tego co gdzie jest regulowane. Chyba jednak z tą regulacją w umowie bywa różnie, albo są jakieś widełki, bo wygodnie jest w MANach i Scaniach. Mercedes i Solbus też pozwalają znaleźć lepsze i gorsze miejsca. Solaris ma same te gorsze ;) Przynajmniej jeśli chodzi o krótkie, bo w przegubach jest chyba nieco inaczej.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6946
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 24 lis 2015, 16:35

Podejrzewam, że 15 lat temu tego typu względy ergonomiczne nie miały zbyt wielkiego znaczenia dla zamawiającego...

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 24 lis 2015, 17:45

I niby w Alpinarium w Manie.jest wygodniej?!
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 24 lis 2015, 17:57

Glonojad pisze:I niby w Alpinarium w Manie.jest wygodniej?!
Tak. :)

fluger
Posty: 523
Rejestracja: 01 paź 2008, 20:28

Post autor: fluger » 24 lis 2015, 18:27

Bernard pisze:Te dwa siedzenia tuż za przegubem, zwrócone zgodnie z kierunkiem jazdy to fatalne rozwiązanie. Tam powinna być brydżówka tak jak w MANie.
W solarisach w tych miejscach jest zabudowane jakimiś skrzyniami po lewej stronie i po prawej gdzie się mieszczą akumulatory. Taki układ miejsc wymaga przeprojektowania całych układów, a nie może sobie solaris pozwolić na plagiat.

alojz
Posty: 2664
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 24 lis 2015, 18:29

Przetarg na używki: Tylko ITS na przeguby. Midi bez oferty.
http://www.omni-bus.eu/joomla/index.php ... bez-oferty

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 24 lis 2015, 18:37

ZTM się doigrał i ciekawe co przez ten miesiąc wymyślą? 50 brygad midi tak łatwo się nie zastąpi. Chyba nie brali pod uwagę tego, że Mobilis się nie zgłosi do przetargu. :D

ODPOWIEDZ