Strona 137 z 285

: 28 paź 2008, 11:40
autor: Bastian
lukkul pisze:(pierwsza obwodowa z autobusami) pierwsza jeżeli dobrze pamiętam to była Umińskiego, nie Abrahama.
Nie. Na Trasbusie wynalazłem, że Abrahama kursowały linie 123 (05.10.1980 - 14.10.1984), 168 (20.09.1981 - 31.01.1986), 411 (24.04.1983 - 31.01.1986), 111 (24.04.1983 - 24.10.1987) i 301 (29.05.1991 - 01.09.1993). Pierwszymi liniami, które znalazłem na Umińskiego, były 111 (od 25.10.1987), 123 (od 24.02.1990) i 301 (od 01.09.1993). Coś mogło mi umknąć, co nie zmienia faktu, że potwierdza się to, co sam pamiętam - pierwsze autobusy na Gocławiu zawracały pętlą uliczną przez Abrahama (jeszcze wtedy Jóźwiaka) kilka lat przed pojawieniem się na Umińskiego.

: 28 paź 2008, 11:59
autor: Lipa
lukkul pisze: Poprawię cześć poprzednich nieprawdziwych informacji ....

(pierwsza obwodowa z autobusami) pierwsza jeżeli dobrze pamiętam to była Umińskiego, nie Abrahama.

największy blok na Gocławiu jest na rogu Fieldorfa i Bora (zielony punktowiec)

przychodnia i szkoła ma przystanki na skrzyżowaniu Fieldorfa i Umińskiego, tak samo bloki przy jeziorku. Różnica w odległości 100 m.

Widzę, że forumowicze tu zgromadzeni mieszkają przy Abrahama i tak walczą o 111 a Abrahama uważają za Pola Elizejskie Gocławia.

Może tak zamieńmy 111 i 151. 111 Meissnera, a 151 Abrahama. Z małą korektą.
151 Abrahama-Bora-Jugosławiańska-Gocław i 111 Meissnera-Bora-Umińskiego-Gocław.
Otrzymalibyście dodatkowo 151.

Niestety jednak źle pamiętasz.
Oczywiście, że pierwszą obwodową z autobusami była Abrahama, tyle że wtedy nazywała się Jóźwiaka, Fieldorfa to była Bieruta a Bora to była Zawadzkiego. 123 i 168 jeździły jednokierunkowo dzisiejszymi Bora i Fieldorfa w jedną, a Abrahama w drugą stronę (168 robił petlę kryterium ulicznym Bora-Fieldorfa-Abrahama).
I jeszcze jedno: niewątplie dzięki jeziorku Abrahama jest chyba najładniejszą ulicą Gocławia.

: 28 paź 2008, 18:34
autor: Jerzy Dąbczak
lukkul pisze:(pierwsza obwodowa z autobusami) pierwsza jeżeli dobrze pamiętam to była Umińskiego, nie Abrahama.
Źle pamiętasz, co koledzy już skorygowali.
lukkul pisze:największy blok na Gocławiu jest na rogu Fieldorfa i Bora (zielony punktowiec)
Nieprawda. Zapominasz, że trzy takie same bloki stoją na Abrahama, i bodajże pięć na Umińskiego. Zresztą mogły być co najwyżej najwyższe. Teraz wyższy jest blok na Jugosławiańskiej przy Kwiatkowskiego.
Zaś bloków większych pod względem liczby mieszkań jest bez liku.
lukkul pisze:przychodnia i szkoła ma przystanki na skrzyżowaniu Fieldorfa i Umińskiego, tak samo bloki przy jeziorku. Różnica w odległości 100 m.
Znowu nieprawda. O ile z przychodnią masz rację, to szkoła jest dokładnie w połowie drogi między Fieldorfa, a Bora.
lukkul pisze:Widzę, że forumowicze tu zgromadzeni mieszkają przy Abrahama i tak walczą o 111 a Abrahama uważają za Pola Elizejskie Gocławia.
Pudło.
lukkul pisze: Może tak zamieńmy 111 i 151. 111 Meissnera, a 151 Abrahama. Z małą korektą.
151 Abrahama-Bora-Jugosławiańska-Gocław i 111 Meissnera-Bora-Umińskiego-Gocław.
Otrzymalibyście dodatkowo 151.
Ale tak już było (piszę o 111). I wszyscy wiemy jak to funkcjonowało. Prawie nikt nie miał ochoty zwiedzać całego Gocławia i 111 świeciło pustkami. Domyślam się, że mieszkańcy okolic Meissnera mają inne zdanie, bo mogli sobie wybierać miejsca siedzące w 111.

: 28 paź 2008, 18:35
autor: pawcio
Rosa pisze:Mieszkańcy Meissnera nie chcą krązyc 151 przez Saską Kępe a Wilga nie ma zamiaru krążyc po Meissnera.
Brawo!
Poza tym 111 też krąży po Saskiej Kępie.

: 28 paź 2008, 19:27
autor: Bastian
pawcio pisze:Poza tym 111 też krąży po Saskiej Kępie.
I wystarczy mu tego krążenia =;

: 28 paź 2008, 19:57
autor: Jarek
Może tak zamieńmy 111 i 151. 111 Meissnera, a 151 Abrahama. Z małą korektą.
151 Abrahama-Bora-Jugosławiańska-Gocław i 111 Meissnera-Bora-Umińskiego-Gocław.
Otrzymalibyście dodatkowo 151.
Żadnego kluczenia! Z Gocławia tymi liniami codziennie jadą tłumy. Mimo wzmocnień panuje tłok, co można tłumaczyć tylko pozyskaniem wielu nowych pasażerów. Zmiany odniosły swój skutek. Nie psujmy tego, co dobre.

: 28 paź 2008, 20:31
autor: TGM
Jarek pisze:
Może tak zamieńmy 111 i 151. 111 Meissnera, a 151 Abrahama. Z małą korektą.
151 Abrahama-Bora-Jugosławiańska-Gocław i 111 Meissnera-Bora-Umińskiego-Gocław.
Otrzymalibyście dodatkowo 151.
Żadnego kluczenia! Z Gocławia tymi liniami codziennie jadą tłumy. Mimo wzmocnień panuje tłok, co można tłumaczyć tylko pozyskaniem wielu nowych pasażerów. Zmiany odniosły swój skutek. Nie psujmy tego, co dobre.
Skoro te linie pozyskały nowych pasażerów, to które linie straciły? A może to osoby które porzuciły transport indywidualny? To może by tak na innych osiedlach zasilić niektóre linie nie osłabiając (likwidując) przy tym innych :> ?

: 28 paź 2008, 21:22
autor: Jarek
TGM pisze:Skoro te linie pozyskały nowych pasażerów, to które linie straciły? A może to osoby które porzuciły transport indywidualny? To może by tak na innych osiedlach zasilić niektóre linie nie osłabiając (likwidując) przy tym innych ?
Ludzie porzucili samochody. Szkoda, że nie ma dokładnych badań.
Zasilenia są potrzebne w kiku miejscach. W pierwszej kolejności na Trasie Łazienkowskiej. Dzieją się tam rzeczy straszne mimo odseparowania potoku gocławskiego dzięki 411. Potrzebne zasilenia.

: 03 mar 2009, 20:52
autor: Rosa
A jak własciwie wyglada ten wawewrski projekt od strony Gocławia? Nie chciałbym żeby się okazało że przy okazji tego kukulczego jaja w postaci 115 jakas krzywda stała się 123. 115 tak czy inaczej nie jest w stanie zastapić tej linii.

: 03 mar 2009, 21:26
autor: R-9 Chełmska
Rosa pisze:ie chciałbym żeby się okazało że przy okazji tego kukulczego jaja w postaci 115 jakas krzywda stała się 123
To już możesz zaczynać powoli płakać :-$

: 03 mar 2009, 21:50
autor: Rosa
Nie sądze aby w ZTMie aż tak zidiocieli aby likwidowac połączenie Umińskiego z Grochowską ale nawet jeśli 115 pojedzie Jugosłowiańską i Uminskiego to ZP Abrahama i Meissnera stracą polączenie z Grochowską a co gorsza cały zachodni obwód polowę połaczeń z kladką, wątpię aby na to się zgodzili.

: 03 mar 2009, 23:01
autor: Krzysiek_S
Rosa pisze:Nie sądze aby w ZTMie aż tak zidiocieli aby likwidowac połączenie Umińskiego z Grochowską ale nawet jeśli 115 pojedzie Jugosłowiańską i Uminskiego to ZP Abrahama i Meissnera stracą polączenie z Grochowską a co gorsza cały zachodni obwód polowę połaczeń z kladką, wątpię aby na to się zgodzili.
115 pojedzie prosto od Wału: Fieldorfa i Zamieniecką , mam nadzieje że co 15/20/15/20.
A jeśli chodzi o linie 123 to mogę jedynie powiedzieć że zostaje, projekt wawerski nie przewiduje mieszania nic w układzie gocławskim. Jedynie linia 115 zastąpi 123 na Chrzanowskiego, a 123 razem z 148 na Wiatrak[ w projekcie tego nie ma, ale to chyba będzie konsekwencją puszczenia 115 na Gocław].
I to tyle na tą chwilę. Na Dwernickiego 173 z Marysina.

: 03 mar 2009, 23:17
autor: Rosa
Krzysiek_S pisze: 115 pojedzie prosto od Wału: Fieldorfa i Zamieniecką , mam nadzieje że co 15/20/15/20.
A jeśli chodzi o linie 123 to mogę jedynie powiedzieć że zostaje, projekt wawerski nie przewiduje mieszania nic w układzie gocławskim. Jedynie linia 115 zastąpi 123 na Chrzanowskiego, a 123 razem z 148 na Wiatrak[ w projekcie tego nie ma, ale to chyba będzie konsekwencją puszczenia 115 na Gocław].
I to tyle na tą chwilę. Na Dwernickiego 173 z Marysina.
Miejmy nadzieję że tak będzie.
A swoją drogą to autobusy jednak powinny byc wycofane z Chrzanowskiego. Tam jest tak katastrofalna nawierzchnia że do czasu remontu po prostu szkoda tam puszczac jakies nowsze pojazdy.

: 10 mar 2009, 23:50
autor: jajcys
Przykro mi to mówić, ale jak widzę puste E-5 w szczycie jadące bezpośrednio za wypchanym po brzegi 507 to aż żal oko ściska.

Moja propozycja :

E-5 - Likwidacja

407 - Emilii Plater - Al. Jerozolimskie - Most Poniatowskiego - Saska - Bora-Komorowskiego - Gocław
Przystanki : EMILII PLATER, DW. CENTRALNY, CENTRUM, MUZEUM NARODOWE, RONDO WASZYNGTONA, STACJA KRWIODAWSTWA, SASKA, AFRYKAŃSKA, ABRAHAMA, BORA-KOMOROWSKIEGO, HORBACZEWSKIEGO, GOCŁAW

brygady, częstotliwość przechodzą z E-5

szczyt poranny : wyjazdy z Gocławia skoordynowane identycznie jak w tym momencie 507/E-5

szczyt popołudniowy : synchronizacja z 507, aby obydwie linie pojawiały się na przystankach co 6 min. Jeśli 507 z Bemowa się spóźnia, to kierowca 407 powinien odjechać po 6 minutach od pojawienia się 507 przy Centralnym a nie kurczowo trzymać się rozkładu.

Plusy :
-przy dobrej synchro równomierne rozłożenie pasażerów między autobusami obydwu linii a nie E-5 puste, 507 w szwach (patrz - szczyt popołudniowy)
-zdecydowana poprawa komunikacji miejskiej w rejonie Saskiej Kępy (507 do Centrum o wiele szybsze niż TŁ+Metro)
-z powyższych punktów wynika odciążenie 507, przecież 1/3 pasażerów tej linii na odcinku wschodnim wychodzi na Stacji Krwiodawstwa/Saskiej) (linia 111 nie łączy bezpośrednio z metrem i jest wolna, używana do kilkuprzystankowych przejazdów - do Ronda W. a potem przesiadka..)
-poprawa sytuacji przesiadających się z TŁ na linie gocławskie.

Minusy :
2-3 minuty "w plecy" jeżeli chodzi o czas spędzony na wymianie pasażerskiej na dodatkowych przystankach, ewentualną brakująca brygadę można podkraść z 111 (tam chyba są jeżdżą odkurzacze) - myślę, że warto poświęcić te sto-kilkadziesiąt sekund, aby wreszcie stosunek popyt/podaż w tych pięknych lewarkach był w porządku.

pzdr

: 11 mar 2009, 9:04
autor: Lipa
Dobrze, że nie tylko ja zuważam jeżdżące dwójkami 507 i E-5, właśnie w takiej kolejności. Najgorzej, że po południu jadąc np. z Muzeum Narodowego ludzie wsiadają zazwyczaj do tego, który podjedzie pierwszy. A że spóźnia się 507, więc za minutę lub dwie jedzie E-5 z zajętymi ledwie miejscami siedzącymi. Oczywiście Ci z 507 za Muzeum Narodowym już nie mają szans się przesiąść i gniotą się jak śledzie z żalem patrząc jak przy Stacji Krwiodawstwa albo na wiadukcie wyprzedza ich puste E-5.
Rano wcale nie jest lepiej: 507 nabite najbardziej na odcinku Abrahama - Saska (przy Afrykańskiej część zostaje na przystanku) a później znowu dopełnia się przy Stacji Krwiodawstwa. Masa osób z Gocławia nadal wysiada przy Saskiej, a to "dzięki" wydłużeniu 411, który teraz kursuje nieregularnie: kursy z Miłosnej się spóźniają, ludzie nie czekają i wsiadają w pierwszy lepszy: E-5 odpada, 509 jedzie po 507 więc to 507 jadąc jako pierwsze zbiera zarówno jadących do Centrum jak i do Saskiej, w wyniku czego wyjeżdża z Gocławia nabite po dach. Tak to niestety wygląda.