No jak, przecież samoregulacja następuje po przyjeździe na Wilanów
Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu
Moderator: Wiliam
- ZielonyJamnik
- Posty: 1497
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
Mkną po koleinach zielone jamniki... 
A co się działo? Za szybko dojeżdżają po tych remontachgfedorynski pisze:Wszystko na Marszałkowskiej traciło dziś rano co najmniej 5 minut przed przystankiem Centrum w kierunku Mokotowa.
ŁK
No właśnie nie bardzo, bo tam postoje krótkie, ze zmianą czoła i ograniczoną przepustowością samego systemu.ZielonyJamnik pisze: ↑13 paź 2025, 10:06No jak, przecież samoregulacja następuje po przyjeździe na Wilanów![]()
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
-
gfedorynski
- Posty: 875
- Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45
- ZielonyJamnik
- Posty: 1497
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
Czyli ZTM w pigułce? Zróbmy torowisko za miliony, ale na krańcu zaoszczędźmy. W sumie, ciekawe ile drożej by wyszło przedłużenie z klasyczną pętlą niż skomplikowany węzeł
Mkną po koleinach zielone jamniki... 
Całkiem sporo, bo do klasycznej pętli trzeba by aż za S2 pojechać.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26866
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Wcale nie, ale to trzebaby deweloperowi powiedzieć "wolimy tu pętlę niż parking dla pracowników".
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Moza skierować część szesnastek na Stegny i zrobić BWL z 19. Lepiej jak będzie rzadziej a punktualnie.pawcio pisze:Całkiem sporo, bo do klasycznej pętli trzeba by aż za S2 pojechać.
Można też zrobić tak, że szesnastka od razu się obraca, jedzie na Stegny odpocząć xx minut, zamienia się w 19. 19 przyjeżdża, odpoczywa xx minut, jedzie na Wilanów i od razu się obraca.
Albo bez zmiany linii. Jakoś by to trzeba było policzyć.
Pomysł żeby od razu robić ograniczoną do 3 slotów (a właściwie dwóch) końcówkę na Wilanowie, był od początku chory i pewnie od razu trzeba było robić zajezdnię i pętlę za S2. Zresztą 2 tory na Stegnach to też choroba, bo nie można zbyt wielu kombinacji zrobić.
ŁK
Tak byś tylko mnożył liczbę operacji na terminalu.Łukasz pisze: ↑13 paź 2025, 14:15Moza skierować część szesnastek na Stegny i zrobić BWL z 19. Lepiej jak będzie rzadziej a punktualnie.pawcio pisze:Całkiem sporo, bo do klasycznej pętli trzeba by aż za S2 pojechać.
Można też zrobić tak, że szesnastka od razu się obraca, jedzie na Stegny odpocząć xx minut, zamienia się w 19. 19 przyjeżdża, odpoczywa xx minut, jedzie na Wilanów i od razu się obraca.
Albo bez zmiany linii. Jakoś by to trzeba było policzyć.
Idea terminala była liczona na 2,5 slotu, a nie na trzy. Więc on sobie z tymi trzema slotami radzi dobrze, a nawet bardzo dobrze. Tylko, że nie ma tam jak schować żadnych rezerw. Nawet w czasie dojazdu na ostatnich dwóch przystankach nie możesz tego zrobić, bo jak się okaże, że akurat nie potrzeba, to wróci zastawianie przejścia przy Sejmu Czteroletniego.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Kiedy powstawał projekt linii do Wilanowa to w tym miejscu rosła kapusta. Można było przewidzieć i kupić kawałek gruntu pod normalną pętlę
tatra
Gdyby tak było, nie trzeba by rozkopywać 3/4 al. Rzeczpospolitej, żeby zrobić miejsce na torowisko. Inna rzecz, że teren trzeba by kupować za ciężkie pieniądze od Rycha Krazuego.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26866
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Nie do końca, bo plan miejscowy już był. Ale tak, poszło oczywiście o kasę za grunt - grunt z wartością "na mieszkaniówkę" a nie "na uprawe kapusty".
Zresztą był na stole wariant z normalnymi peronami przy skrzyżowaniu i czterotorowym terminalem technicznym (bez obsługi paxów) na wysokości szpitala MC, ale miasto nie chciało wykupywać gruntów.
A rezerwę jak najbardziej jest gdzie trzymać, natomiast nie ma gdzie odstawać tramwajami liniowymi, rozumiem że o to Pawciowi chodziło.
Zresztą był na stole wariant z normalnymi peronami przy skrzyżowaniu i czterotorowym terminalem technicznym (bez obsługi paxów) na wysokości szpitala MC, ale miasto nie chciało wykupywać gruntów.
A rezerwę jak najbardziej jest gdzie trzymać, natomiast nie ma gdzie odstawać tramwajami liniowymi, rozumiem że o to Pawciowi chodziło.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Tak. Do tego taka rezerwa rąbie przepustowość terminalu, bo zwiększa liczbę ścieżek wzajemnie kolizyjnych.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Plan miejscowy chyba dalej przewiduje pętlę przy skrzyżowaniu Wiedeńskiej-Korbońskiego (która powstanie za najwcześniej 20 lat, bo tam to naprawdę są jeszcze pola... chyba głównie pszenicy).
Liczbę tak, czasooperacji nie. Teraz jeden slot zajmuje 8 minut, zajmowałby 2x2 jak na nakładce.pawcio pisze:Tak byś tylko mnożył liczbę operacji na terminalu.Łukasz pisze: ↑13 paź 2025, 14:15Moza skierować część szesnastek na Stegny i zrobić BWL z 19. Lepiej jak będzie rzadziej a punktualnie.
Można też zrobić tak, że szesnastka od razu się obraca, jedzie na Stegny odpocząć xx minut, zamienia się w 19. 19 przyjeżdża, odpoczywa xx minut, jedzie na Wilanów i od razu się obraca.
Albo bez zmiany linii. Jakoś by to trzeba było policzyć.
ŁK