Koordynacje rozkładów

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 03 sty 2019, 10:25

pawcio pisze:
03 sty 2019, 9:50
Przesunięcie 35 o 3 minuty później (idealnie dla północnej Puławskiej) daje trójpociąg na Broniewskiego i daje układ 6-2 dla 4+35 na odcinku Bankowy-Wyścigi. Tak dla przykładu.
Gdzieś tu na forum jest mój plik do zabawy w koordynacje. Stary, jeszcze z układem 5/10, ale wystarczający dla zrozumienia, że ułożenie koordynacji na całej sieci proste nie jest. Ale mailem z załącznikiem też mogę służyć.
Jeszcze tylko jedno pytanie pozostało bez odpowiedzi: jakim cudem 3 tramwaje mają się zmieścić na 1 przystanku i dlaczego pominięto ten szczegół, zmieniając rozkład?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27433
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 03 sty 2019, 11:13

Toć Paweł napisał dość wyraźnie:
pawcio pisze:
03 sty 2019, 7:13
koordynację się ustawia raz a potem ona czeka na lepszą okazję do wdrożenia. Obecny układ był przygotowany w marcu a wszedł w wrześniu z końcem wakacji. A w między czasie kilka odcinkowych zmian czasów przejazdu było. Z Radosławem na czele.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 03 sty 2019, 12:13

Stary Pingwin pisze:
03 sty 2019, 10:10
Tak ładnie jeździło się po Puławskiej w okresie świątecznym, kiedy pod kołami nie pałętała się 14 z 18. Jak to jest że ciąg równoległy obsługują 2, w porywach 3 linie, a na Puławskiej musi ich być 5?
Problemem Marszałkowskiej i Puławskiej jest to, że na północ od pl. Bankowego potok pasażerski gwałtownie spada, a jest też kilka końcówek do obsłużenia. Nijak tego się nie skomasuje.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Stary Pingwin
Posty: 5834
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 03 sty 2019, 13:01

Istnieje M2, może 4 nie musi skręcać na Bankowym? Połączyć 4 z 35, a na Żerań Wschodni przedłużyć 25, dla zachowania dowozu pasażerów z Wileniaka. Lata mijają, metro się wydłuża, a sieć tramwajowa jak w XX wieku.
miłośnik 13N

Łukasz
Posty: 10695
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 03 sty 2019, 16:24

Stary Pingwin pisze:Istnieje M2, może 4 nie musi skręcać na Bankowym? Połączyć 4 z 35, a na Żerań Wschodni przedłużyć 25, dla zachowania dowozu pasażerów z Wileniaka. Lata mijają, metro się wydłuża, a sieć tramwajowa jak w XX wieku.
Tylko 25 zara będą chcieli ubić, a takie przedłużone to się nie da. Zresztą przedłużać żeby ubić to czwórka znów wróci.

Ogólnie to 10 mogłaby na razie jeździć przez Bankowy :>

Gdyby ktoś jednak zrobił 13 i 23 jak sylwestrowe 73, a 23 wysłał na Brodno zamiast czwórki... Osiemnastkę pożenił z czternastką w socjal^2 i wzmocnił 15, wycinając przy okazji szóstkę, to nagle by nie było czego koordynować.

Ogólnie skoordynowanie n rzadkich linii jest ciężkie, nawet w Kielcach.
ŁK

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 03 sty 2019, 16:33

Osa, wszystkiego nie osiągniesz. Można próbować koordynować. A potem zobaczyć, że 10 jest powiązane z 26 i 11, 18 z 20 itd. itd. To nie jest niedasizm. Bardziej przypomina problem z koordynacją wiązki świateł na skrzyżowaniach, która wychodzi w jedną stronę, a w drugą nie.

Osobna kwestia, to czy 14 z Nowowiejskiej ma jechać w prawo czy w lewo. Albo czy z Puławskiej na Służewiec ma jechać 18 czy 14, a jeśli to drugie, to czy (też) na szczeniakach.

Czy 4 mogłaby pojechać na Bemowo czy Piaski? Wydaje mi się, że jest dalej. I dlaczego Bródno ma stracić dojazd na patelnię? Czy odda wtedy 25 albo 227? Czy Stawki (i) Babki to wytrzymają?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 03 sty 2019, 17:23

Idealny układ dla Marszałkowskiej to linia z WZ na Ochotę. Wtedy koordynacja z Muranów przenosi się na Puławska. Tylko po co trzecia linia z Brodna na Ochotę? I tak po kolei. Gdzie się nie dotknąć to problem, mniejszy lub większy. A problemy koordynacyjne są jednak znacznie mniejszego kalibru niż z protestami przeciwieństwie zmianom tras.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 03 sty 2019, 17:43

25>4, nie tylko arytmetycznie. Nie skręca, nie mąci, do skoordynowania z 3 (a na Grochowskiej częste 26). Skręt na Bankowym jest do wywalenia w zamian za przejście naziemne po wschodniej stronie skrzyżowania i zawrotkę na Muranowie (gdzie ktokolwiek odważny dawno zaproponowałby tramwaj zamiast np. 111).
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

Łukasz
Posty: 10695
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 03 sty 2019, 17:50

Dantte pisze:25>4, nie tylko arytmetycznie. Nie skręca, nie mąci, do skoordynowania z 3 (a na Grochowskiej częste 26). Skręt na Bankowym jest do wywalenia w zamian za przejście naziemne po wschodniej stronie skrzyżowania i zawrotkę na Muranowie (gdzie ktokolwiek odważny dawno zaproponowałby tramwaj zamiast np. 111).
Dobrych ileś lat temu 25 jeździło razem z 7, oby to się tak nie skończyło.

18 na Szczeniakach, do pętli Woronicza, skoordynowane z 31. Wtedy się zwolni miejsce na Służewcu na co-kto-chce (wydłużone 33 czy powrót dziesiątki).

No i oczywiście, że jeśli czwórka, to w Nowowiejską. Relacje skrętne powinny skręcać maksymalnie często, a koordynowane powinny być głównie relacje na wprost, jeśli nie są na silnych liniach.
ŁK

Paweł D.
Posty: 5332
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 03 sty 2019, 19:01

Warto zauważyć, że zmiany powinny mieć sens, a nie co-kto-chce bo nam się tor zwolnił. Pomysł skrócenia 18-ki w zasadzie do Samochodowej uważam za średnio udany. Ale otwarty jestem na merytoryczne argumenty.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 03 sty 2019, 20:45

14 na szczeniaki do Wyścigów, 4 na 30 m na Służewiec, 21 Wiatraczna - FSO (szczeniaki praskie), 22 na Waszyngtona. 18 out, 9bis out (wszystko do Gocławka).

Tylko nie wiem, czy koordynacja z 10 jest na 14 w ogóle wykonalna a to podstawa sensowności tego pomysłu.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 03 sty 2019, 20:49

pawcio pisze:
03 sty 2019, 17:23
Tylko po co trzecia linia z Brodna na Ochotę?
A, bo widzisz, tak powinna była byc prowadzona M2 - na Wolę i Bemowa powinna iśc linia z południowego wschodu, do ustalenia czy zza Wisły czy niekoniecznie. No ale to se nevrati.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

drobert
Posty: 1425
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 03 sty 2019, 21:09

A może czas przywrócić 5/10 skoro praski model nie bardzo chce się u nas sprawdzić? Co z tego, że mamy linie co 8 zamiast co 10 minut jak z powodu braku koordynacji siłą rzeczy jadą one opóźnione.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 03 sty 2019, 21:13

5/10 miał swoje problemy, niektóre zresztą te same. Tyle, że z konieczności jakiejś specjalnej koordynacji wypadały 23,24 i 26 bo były silne.

Co nie zmienia faktu, że jestem wielkim jego zwolennikiem, nawet uważam, że mógłby być 5/10/15 - linie socjalne spokojnie co 15 by mogły chodzić. Tylko, że wtedy zarówno 1 jak i 9 wymagałyby bazy 3:20 :D
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

beni
Posty: 2741
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 03 sty 2019, 21:23

Przykład z dziś. Marszałkowska 15+18+35. Od Zbawiciela 10+18+35. Nijak w 3 się nie da. Stąd 18 na Służewiec minus 3 lub 4. No ale ZTM ciężko nad tym pracował. 18 i 35 ten sam rozkład od Muranowa do Krolikarni. Super. Problem jest taki że w godzinach szczytu wszystko idzie na chura. No ale w systemie ZTM na papierze jest cacy. Powinno się zrobić podział na linię silne 3-4 minuty linię podstawowe 8 i uzupełniające co 12. Może to by coś pomogło. Plus w Warszawie sygnalizacja też nie pomaga.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

ODPOWIEDZ