Pętle autobusowe i tramwajowe

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4910
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 01 wrz 2011, 21:23

9 na Okęciu staje na swoim peronie i na peronie zawieszonej linii 7.
ObrazekObrazek

Walas
Posty: 17107
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 01 wrz 2011, 21:24

Bywalec pisze:9 na Okęciu staje na swoim peronie i na peronie zawieszonej linii 7.
P+R AL. KRAKOWSKA.
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 01 wrz 2011, 21:24

To może na Służewcu jest tak samo? A w ogóle w takim razie postój powinien być wykazywany na przystanku technicznym (ten łuk bez peronu), a nie na przystanku dla wysiadających...

Awatar użytkownika
SU45-206
Posty: 140
Rejestracja: 17 lip 2008, 17:05

Post autor: SU45-206 » 01 wrz 2011, 21:24

michał1984 pisze:Ciekawe kto taki mądry wymyślił zamiane przystanków 508 z E-8 na pętli Nowodwory (-o<
ten ktoś powinien dzisiaj po południu tam przyjechać by zobaczyć 508 blokujące cały wschodni peron i 516 przejeżdżające po chodniku, żeby z pętli się wydostać :dance:

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4910
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 01 wrz 2011, 21:25

Walas pisze:
Bywalec pisze:9 na Okęciu staje na swoim peronie i na peronie zawieszonej linii 7.
P+R AL. KRAKOWSKA.
Oj, każdy wie o co chodzi. Przyzwyczajenie robi swoje ;)
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25411
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 01 wrz 2011, 21:28

MichalJ pisze:To może na Służewcu jest tak samo? A w ogóle w takim razie postój powinien być wykazywany na przystanku technicznym (ten łuk bez peronu), a nie na przystanku dla wysiadających...
Z punktu widzenia organizacji ruchu byłoby to rozwiązanie optymalne, bo nie wiąże czasu postoju z dostępną krawędzią peronową.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Stary Pingwin
Posty: 5834
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 01 wrz 2011, 23:02

Całkiem niedawno kolega został pouczony przez służby nadzoru ZTM, że nie wolno mu zabierać pasażerów na pętli (Służewiec). Tabliczki na przystankach informują, że są to przystanki dla wysiadających. Przecież instruktor NNOPwW nie może się mylić.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 01 wrz 2011, 23:07

Niezła bzdura, no ale cóż. Widać ludzie byli potrzebni w innych ztmowskich służbach.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 02 wrz 2011, 6:55

Z czymś podobnym się spotkałem w Gdańsku na pętli Chełm Witosa. W tamtym przypadku chodzi o to, aby motorniczy mogli odpoczywać w spokoju. A potem podjeżdżają na wspólny przystanek. ;-)

Domino2001
Posty: 1767
Rejestracja: 08 sty 2009, 9:03
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów (Zachodni)

Post autor: Domino2001 » 02 wrz 2011, 9:15

pawcio pisze:
MichalJ pisze:To może na Służewcu jest tak samo? A w ogóle w takim razie postój powinien być wykazywany na przystanku technicznym (ten łuk bez peronu), a nie na przystanku dla wysiadających...
Z punktu widzenia organizacji ruchu byłoby to rozwiązanie optymalne, bo nie wiąże czasu postoju z dostępną krawędzią peronową.
Ale coś mi się zdaje, że na pętli Służewiec motorowi zostawiają drzwi otwarte na czas postoju chyba nie bez powodu.
Najczęściej jeżdżę liniami: M1, 179, 185, 195, 209, 503, 737.

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4910
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 02 wrz 2011, 17:35

KLIK
Obrazek
Problem z nową pętlą: Autobusy ledwo się mijają

Obrazek

Nowa pętla w garażu przesiadkowym na Okęciu jest tak ciasna, że dłuższe autobusy nie mogą na niej wykręcić i z trudem się mijają. Od jej otwarcia nie milkną narzekania kierowców.


Zniknie pętla Okęcie? W zamian nazewniczy potworek
Pętla po raz kolejny wzbudza kontrowersje. Przy okazji zbudowania tam parkingu przesiadkowego Zarząd Transportu Miejskiego dotychczasową nazwę "Okęcie" postanowił zmienić na bardzo pokraczną "P+R al. Krakowska". Inwestycja warta przeszło 18 mln zł miała wielomiesięczne opóźnienia. Odkąd garaż otwarto wreszcie w ostatnią niedzielę, na pętlę, która znalazła się w jego najniższej kondygnacji, narzekają pracownicy Miejskich Zakładów Autobusowych. - Ten, który ją zaprojektował, powinien siedzieć - denerwuje się kierowca podmiejskiej linii 706. - Chyba została przewidziana dla krótkich wozów, a nie dla 12 - czy 15-metrowych. Jest tu za ciasno. Najtrudniej jest wykręcić autobusom wyruszających w stronę Raszyna. Kiedy jeden wóz musi minąć drugi, to na zakręcie uderza w znak albo w krawężnik. Żeby nie było kolizji, trzeba wykonywać skomplikowane manewry - narzeka nasz rozmówca. W MZA słyszymy, że wielu kierowców zniszczyło już w autobusach lusterka, zdarzają się też ich przytarcia.

Są też narzekania na niewygodny wyjazd z pętli. - Zwłaszcza w stronę centrum miasta. Auta pędzą al. Krakowską, a nam bardzo trudno jest włączyć się do ruchu. Przydałby się jakiś pas włączenia i ewentualnie sygnalizacja świetlna - mówi kierowca autobusu 141.

- Jeżeli kierowcy mają jakieś zastrzeżenia, to niech zgłoszą przełożonym, a przewoźnik niech to przekaże nam. Na razie nie mieliśmy sygnałów, że coś jest nie tak na tej pętli. Zaprojektowali ją fachowcy, a projekt był konsultowany z różnymi instytucjami. Inwestycja dostała pozwolenia na budowę, a na końcu została odebrana - twierdzi Igor Krajnow, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego.

O kłopotach na nowej pętli wiedzą już za to szefowie Miejskich Zakładów Autobusowych. - Jest z nią duży problem. Liczymy, że zostanie rozwiązany. Nasi instruktorzy wszystkie zastrzeżenia przekażą wkrótce przedstawicielom ZTM - zapowiada Sławomir Ślubowski, rzecznik MZA. Według kierowców konieczne jest przede wszystkim złagodzenie łuków przy wyjazdach i przestawienie znaków, o które można zawadzić autobusem.

Uwagi mają też pasażerowie. Twierdzą, że przydałby się wyświetlacz z informacją, który autobus odjeżdża jako pierwszy. Z Okęcia w stronę Raszyna wyrusza aż dziewięć linii, które potem rozjeżdżają się w różnych kierunkach. W ZTM zapowiadają, że rozważą takie rozwiązanie.

W samym garażu, który ma ponad 400 miejsc, na razie zajętych jest ich kilkadziesiąt. Urzędnicy liczą jednak, że z czasem się zapełni. Parking może być popularny zwłaszcza po wybudowaniu południowej obwodnicy Warszawy. Będzie ona oddalona o niecały kilometr od węzła ekspresówki z al. Krakowską.
ObrazekObrazek

michał1984
Posty: 3305
Rejestracja: 02 kwie 2006, 13:08
Lokalizacja: Warszawa-Bródno

Post autor: michał1984 » 02 wrz 2011, 19:43

Wczoraj jak byłem na pętli P+R al krakowska to juz wtedy 124 stał na stanowisku 177 i to wszystkie 4 brygady które przyjeżdzały po kolei ;-) a mobiś u10 na 177 tylko przyjechał wypuscił ludzi pojechał i to dwa kursy ;-).Fakt ikarus 5511 :arrow: 62/721 ledwie sie zmieścił koło u12 na 715 i po krawężniku podjechał na swoje stanowisko gdzie odziwo stał mobiś u10 na 807 istny cyrk ](*,)
Biedny moderator jak nie może sobie poradzić zamyka kolejne tematy.Brawo :)

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 02 wrz 2011, 20:27

powiem Wam, że informacja o zbyt wąskiej pętki to granda. Żeby organizator transportu nie był w stanie zaprojektować pętli, na której mieściłyby się autobusy? Naprawdę źle to świadczy o dziale inwestycyjnym w tej firmie - że coś takiego zlecił i odebrał. Nie tylko tramwaju na Tarchomin nie mogą wybudować, ale i zwykłej pętli nie potrafią ](*,) dramat jakiś
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 02 wrz 2011, 20:32

A mnie to jakoś dziwi: były komisje, jeżeli tę pętlę "Zaprojektowali fachowcy, a projekt był konsultowany z różnymi instytucjami. Inwestycja dostała pozwolenia na budowę, a na końcu została odebrana", to ktoś najzwyczajniej dał dupy. Sugeruję zmienić fachowców i porozmawiać z osobami, które to odbierały, bo to się kupy nie trzyma. Albo inaczej: trzyma się tylko kupy. BTW: Czy podczas odbiorów ktoś spróbował ustawić tam dwa autobusy, a trzecim je mijać?
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36661
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 02 wrz 2011, 20:38

Mnie też ciekawi, kto w MZA to opiniował...
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

ODPOWIEDZ