Pętle autobusowe i tramwajowe
Moderator: Wiliam
Z punktu widzenia organizacji ruchu byłoby to rozwiązanie optymalne, bo nie wiąże czasu postoju z dostępną krawędzią peronową.MichalJ pisze:To może na Służewcu jest tak samo? A w ogóle w takim razie postój powinien być wykazywany na przystanku technicznym (ten łuk bez peronu), a nie na przystanku dla wysiadających...
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
-
- Posty: 5834
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26847
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Niezła bzdura, no ale cóż. Widać ludzie byli potrzebni w innych ztmowskich służbach.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
-
- Posty: 1767
- Rejestracja: 08 sty 2009, 9:03
- Lokalizacja: Warszawa-Ursynów (Zachodni)
Ale coś mi się zdaje, że na pętli Służewiec motorowi zostawiają drzwi otwarte na czas postoju chyba nie bez powodu.pawcio pisze:Z punktu widzenia organizacji ruchu byłoby to rozwiązanie optymalne, bo nie wiąże czasu postoju z dostępną krawędzią peronową.MichalJ pisze:To może na Służewcu jest tak samo? A w ogóle w takim razie postój powinien być wykazywany na przystanku technicznym (ten łuk bez peronu), a nie na przystanku dla wysiadających...
Najczęściej jeżdżę liniami: M1, 179, 185, 195, 209, 503, 737.
KLIK
Problem z nową pętlą: Autobusy ledwo się mijają
Nowa pętla w garażu przesiadkowym na Okęciu jest tak ciasna, że dłuższe autobusy nie mogą na niej wykręcić i z trudem się mijają. Od jej otwarcia nie milkną narzekania kierowców.
Zniknie pętla Okęcie? W zamian nazewniczy potworek
Pętla po raz kolejny wzbudza kontrowersje. Przy okazji zbudowania tam parkingu przesiadkowego Zarząd Transportu Miejskiego dotychczasową nazwę "Okęcie" postanowił zmienić na bardzo pokraczną "P+R al. Krakowska". Inwestycja warta przeszło 18 mln zł miała wielomiesięczne opóźnienia. Odkąd garaż otwarto wreszcie w ostatnią niedzielę, na pętlę, która znalazła się w jego najniższej kondygnacji, narzekają pracownicy Miejskich Zakładów Autobusowych. - Ten, który ją zaprojektował, powinien siedzieć - denerwuje się kierowca podmiejskiej linii 706. - Chyba została przewidziana dla krótkich wozów, a nie dla 12 - czy 15-metrowych. Jest tu za ciasno. Najtrudniej jest wykręcić autobusom wyruszających w stronę Raszyna. Kiedy jeden wóz musi minąć drugi, to na zakręcie uderza w znak albo w krawężnik. Żeby nie było kolizji, trzeba wykonywać skomplikowane manewry - narzeka nasz rozmówca. W MZA słyszymy, że wielu kierowców zniszczyło już w autobusach lusterka, zdarzają się też ich przytarcia.
Są też narzekania na niewygodny wyjazd z pętli. - Zwłaszcza w stronę centrum miasta. Auta pędzą al. Krakowską, a nam bardzo trudno jest włączyć się do ruchu. Przydałby się jakiś pas włączenia i ewentualnie sygnalizacja świetlna - mówi kierowca autobusu 141.
- Jeżeli kierowcy mają jakieś zastrzeżenia, to niech zgłoszą przełożonym, a przewoźnik niech to przekaże nam. Na razie nie mieliśmy sygnałów, że coś jest nie tak na tej pętli. Zaprojektowali ją fachowcy, a projekt był konsultowany z różnymi instytucjami. Inwestycja dostała pozwolenia na budowę, a na końcu została odebrana - twierdzi Igor Krajnow, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego.
O kłopotach na nowej pętli wiedzą już za to szefowie Miejskich Zakładów Autobusowych. - Jest z nią duży problem. Liczymy, że zostanie rozwiązany. Nasi instruktorzy wszystkie zastrzeżenia przekażą wkrótce przedstawicielom ZTM - zapowiada Sławomir Ślubowski, rzecznik MZA. Według kierowców konieczne jest przede wszystkim złagodzenie łuków przy wyjazdach i przestawienie znaków, o które można zawadzić autobusem.
Uwagi mają też pasażerowie. Twierdzą, że przydałby się wyświetlacz z informacją, który autobus odjeżdża jako pierwszy. Z Okęcia w stronę Raszyna wyrusza aż dziewięć linii, które potem rozjeżdżają się w różnych kierunkach. W ZTM zapowiadają, że rozważą takie rozwiązanie.
W samym garażu, który ma ponad 400 miejsc, na razie zajętych jest ich kilkadziesiąt. Urzędnicy liczą jednak, że z czasem się zapełni. Parking może być popularny zwłaszcza po wybudowaniu południowej obwodnicy Warszawy. Będzie ona oddalona o niecały kilometr od węzła ekspresówki z al. Krakowską.
-
- Posty: 3305
- Rejestracja: 02 kwie 2006, 13:08
- Lokalizacja: Warszawa-Bródno
Wczoraj jak byłem na pętli P+R al krakowska to juz wtedy 124 stał na stanowisku 177 i to wszystkie 4 brygady które przyjeżdzały po kolei a mobiś u10 na 177 tylko przyjechał wypuscił ludzi pojechał i to dwa kursy .Fakt ikarus 5511 62/721 ledwie sie zmieścił koło u12 na 715 i po krawężniku podjechał na swoje stanowisko gdzie odziwo stał mobiś u10 na 807 istny cyrk
Biedny moderator jak nie może sobie poradzić zamyka kolejne tematy.Brawo
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
powiem Wam, że informacja o zbyt wąskiej pętki to granda. Żeby organizator transportu nie był w stanie zaprojektować pętli, na której mieściłyby się autobusy? Naprawdę źle to świadczy o dziale inwestycyjnym w tej firmie - że coś takiego zlecił i odebrał. Nie tylko tramwaju na Tarchomin nie mogą wybudować, ale i zwykłej pętli nie potrafią dramat jakiś
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
A mnie to jakoś dziwi: były komisje, jeżeli tę pętlę "Zaprojektowali fachowcy, a projekt był konsultowany z różnymi instytucjami. Inwestycja dostała pozwolenia na budowę, a na końcu została odebrana", to ktoś najzwyczajniej dał dupy. Sugeruję zmienić fachowców i porozmawiać z osobami, które to odbierały, bo to się kupy nie trzyma. Albo inaczej: trzyma się tylko kupy. BTW: Czy podczas odbiorów ktoś spróbował ustawić tam dwa autobusy, a trzecim je mijać?
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36661
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Mnie też ciekawi, kto w MZA to opiniował...
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow