Strona 15 z 24

: 20 mar 2011, 19:05
autor: fik
Nie budujmy przystanków w węzłach, przystanki w węzłach są złe.

: 20 mar 2011, 20:20
autor: person
Tak, budowa przystanku w wezle, ktory lada chwila (jak na nasze warunki) bedzie przebudowywany jest zla.

: 20 mar 2011, 20:44
autor: drja
person pisze:Tak, budowa przystanku w wezle, ktory lada chwila (jak na nasze warunki) bedzie przebudowywany jest zla.
Znaczy - budowa to chyba za dużo powiedziane. Wymienili płyty chodnikowe. Zero zmian geometrii jezdni, wskutek czego przegub stający na tym "przystanku" dupą niemal zahaczy o przejście dla pieszych przez PŚ i zablokuje pas rozbiegowy dla skręcających w prawo Górczewska -> PŚ. Zgadzam się, że ten przystanek powinien powstać już dawno, dawno temu, ale nie w takim kształcie - i nie w tej chwili, a po oddaniu tramwaju i przetrzebieniu busów on po prostu będzie miał marginalne znaczenie.

: 22 mar 2011, 21:54
autor: mb90pl
Witam, chciałabym zapytać mieszkańców Bemowa jak stoi sprawa z likwidacją kursów autobusów na Bemowie?

Których linii będzie teraz brakowało? Czy denerwuje was to, czy wręcz przeciwnie - dobrze, że ogranicza się linie autobusowe?

Jest okazja do nagłośnienia tej sprawy, także proszę o odważne opinie :)

: 22 mar 2011, 23:20
autor: JacekM
Jakaż ta semantyka jest pokrętna. Znikną linie, kursów przybędzie...

: 23 mar 2011, 11:16
autor: mb90pl
myślę, że wszyscy wiedzą o co chodzi. Luźne opinie

: 23 mar 2011, 11:35
autor: Kleszczu
mb90pl pisze: Których linii będzie teraz brakowało? Czy denerwuje was to, czy wręcz przeciwnie - dobrze, że ogranicza się linie autobusowe?
Jeśli kosztem kilku słabych linii powstają linie silne, których siłą rzeczy jest mniej, to są to dobre posunięcia.

: 23 mar 2011, 12:08
autor: drapka
Jesli się mieszka przy trasie takiej silnej linii, to bez dwóch zdań jest to dobre posunięcie. Ale jeśli miało się linię niesilną, bezpośrednią i w zamian dostanie się przesiadkę z linii silnej na silną, to zmiana będzie odczuwalna jako co najmniej obniżenie komfortu. Zróznoważyć to może, owszem, lepsza punktualność czy regularność nowych linii, jeśli jednak któraś z linii ma tendencję do niewłaściwego kursowania, to też te zalety staja się cokolwiek iluzoryczne. Nie mówiąc już o tym, że większosć zachęt "częstotliwościowych" dotyczy godzin szczytu.

: 23 mar 2011, 12:39
autor: Jarek
mb90pl pisze:Jest okazja do nagłośnienia tej sprawy, także proszę o odważne opinie :)
A co tu nagłaśniać? ZTM wyłożył kawę na ławę, jakie zmiany mają być i jest o tym dostatecznie głośno. Na Bemowie pojawia się rozsądna oferta w postaci linii 105 i 109. Głupie pomysły jak np. wycofanie 523 ze Starego na Nowe Bemowo zostały odrzucone.

Na Górczewskiej to w ogóle będzie rewelacja: trzy bardzo silne linie: 109, 171 i 190. Częstotliwość nawet w święto nie schodzi poniżej 10min. Na co tu protestować? Chyba, że się traci coś bezpośredniego, a nie chce się przesiadać. Np. ktoś jeździ 125 z Os. Górczewska do szpitala w Międzylesiu na 6 rano. No ale tutaj trudno zdobyć dla skarg jakieś bardzo masowe poparcie. ZTM raczej nie ulegnie.
drapka pisze:większosć zachęt "częstotliwościowych" dotyczy godzin szczytu.
No właśnie raczej przeciwnie. Te dobre częstotliwości pojawiają się wieczorem i w święto. W szczycie to nawet teraz takie 501 jeździ przyzwoicie. W sobotę jednak perspektywa 20 minut stania jest do bani. Jednak 10 minut można poczekać, to nie tragedia.

: 23 mar 2011, 12:48
autor: a/p TALENT
Przystanek Orlich Gniazd / Bemowo Lotnisko / stan 18.02.2003 r. / - 112,122,167,171,384,406,507,E2
Po zmianach / proponowanych / - 122,167,171,E2

Fakt - przybyły linie tramwajowe 5,24,28 / ubyły 1,12,13 /, oraz oddano do użytku
linię tramwajową z Nowego Bemowa na Chomiczówkę.

: 23 mar 2011, 13:06
autor: jasiu
ale za to 171 częstsze... w szczycie ;)

: 23 mar 2011, 13:38
autor: a/p TALENT
Owszem, aby nie podpaść Glonojadowi 8-( nałogowo korzystam z oferty / b. dobrej / 23, wkrótce - co cieszy - przybędzie po zawieszeniu 20 bądź 13.

: 27 mar 2011, 18:34
autor: mb90pl
bardzo dziękuję wszystkim za opinie

[ Dodano: |27 Mar 2011|, 2011 18:53 ]
Jarek pisze:Głupie pomysły jak np. wycofanie 523 ze Starego na Nowe Bemowo zostały odrzucone.
czy to aby na pewn informacja potwierdzona?

www.warszawa.gazeta.pl: "(...) brak 507 skróconej do odcinka między Gocławiem a Dworcem Centralnym ma zrekompensować - i to jest nowość - linia 523. Po zmianie trasy autobusy ruszą nie ze Starego, ale z Nowego Bemowa przez ul. Wrocławską, Radiową, Powstańców Śląskich do Górczewskiej i dalej jak teraz w stronę Trasy Łazienkowskiej i Olszynki Grochowskiej. (...) Co jednak zamiast 523 na Starym Bemowie? Tam ZTM planuje dodatkowe kursy linii 122 i przywrócenie tramwajów, które zapewnią bezpośredni dojazd na Trasę W-Z i Pragę."

: 27 mar 2011, 22:53
autor: Bernard
mb90pl pisze:czy to aby na pewn informacja potwierdzona?
Projekt opublikowany na stronie ZTM jest nowszy niż przytoczona informacja z gazety.

: 27 mar 2011, 23:08
autor: Gontar
Bernard pisze:
mb90pl pisze:czy to aby na pewn informacja potwierdzona?
Projekt opublikowany na stronie ZTM jest nowszy niż przytoczona informacja z gazety.
I projekt już nie zawiera zmiany 523, która stała się dosyć wielką plotką wśród pracowników MZA...