Komunikacja gminna z taryfą ZTM

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
JKTpl
Posty: 3493
Rejestracja: 12 lis 2008, 12:40
Kontakt:

Post autor: JKTpl » 07 kwie 2010, 20:30

Rozwiniesz temat? :)

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 07 kwie 2010, 20:32

Później będę to gdzieś musiał przenieść...

Na S9 jeżdżą trzy jednostki, każda ma 'swój' dedykowany kasownik; podczas zmiany czoła kierownik przenosi go z jednej służbówki do drugiej. W jednym od zmiany czasu nikt nie przestawił godziny, w drugim zrobiono to źle, na dodatek w ogóle nie czyta kart, trzeci za to działa perfekcyjnie, ale tylko z jednej strony - z drugiej w ogóle odmawia posłuszeństwa.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
JKTpl
Posty: 3493
Rejestracja: 12 lis 2008, 12:40
Kontakt:

Post autor: JKTpl » 07 kwie 2010, 20:41

1. ACS czy Makro-System?
2. Sterowniki są dwa (jeden na czoło), czy jeszcze inaczej?
3. Jeżeli punkt 2 jest prawdą, to problem leży w tym, że chyba nima gdzie tym sterownikom transferu zrobić ;>

Hmm... teraz naszło mnie na kwestię: jak to rozwiązano w S2?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 07 kwie 2010, 20:44

JKTpl pisze:1. ACS czy Makro-System?
2. Sterowniki są dwa (jeden na czoło), czy jeszcze inaczej?
Mimo najszczerszych chęci, nie wiem, o czym piszesz :P
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 07 kwie 2010, 20:59

fik pisze:Na S9 jeżdżą trzy jednostki, każda ma 'swój' dedykowany kasownik; podczas zmiany czoła kierownik przenosi go z jednej służbówki do drugiej. W jednym od zmiany czasu nikt nie przestawił godziny, w drugim zrobiono to źle, na dodatek w ogóle nie czyta kart, trzeci za to działa perfekcyjnie, ale tylko z jednej strony - z drugiej w ogóle odmawia posłuszeństwa.
Czy to znaczy, że jest tam tzw. promocja 100%?
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 07 kwie 2010, 21:00

Tm pisze:Czy to znaczy, że jest tam tzw. promocja 100%?
Nie, to znaczy, że ZTM wraz z KM dbają o zdrowie pasażerów i odsyłają ich do tylnej służbówki. :)
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
JKTpl
Posty: 3493
Rejestracja: 12 lis 2008, 12:40
Kontakt:

Post autor: JKTpl » 07 kwie 2010, 21:00

1. Kasownik ACS (Ascom) spotkasz prawie wszędzie, Macro-System w nowych SU12 Mob, Jelczach, Solinach, Alpinach, 14WE, tych pociągach wynajętych SKMWA przez SKM Trójmiasto. Może gdzieś jeszcze.
2. Kasownik musi mieć sterownik, przynajmniej w moim przekonaniu. Czy jest on w obu służbówkach, czy również jest przenoszony? Może oni mają taki typ, że nie potrzebuje sterownika? :>

Hint:
Sterownik ACS - komputer z dwulinijkowym zielonym wyświetlaczem kropkowym, duuużo klawiszy :ok:
Sterownik M-S: na zewnątrz objawia się ekranem dotykowym, który podpowiada również punktualność kierującego.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 07 kwie 2010, 21:08

1. Raczej to drugie. Na pewno nie ten klasyczny brzuchaty.
2. Sterownik, jeśli jest, to w kabinie maszynisty.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
humptyangel
Posty: 554
Rejestracja: 14 lip 2007, 18:48
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: humptyangel » 08 kwie 2010, 23:30

Niestety tu grają role kosza okablowania jednostki i wyposażenia jej w kasowniki w każdych drzwiach - ok. 80 tyś zł.
Ad vocem - WKD w nowych składach w SIWZ przewidziała możliwość instalacji kasowników ZTM i całej reszty - producent ma przygotować uchwyty i kanały kablowe.
KM w ostatnich przetargach na EZT takiego wymogu literalnie zapisanego nie zamieścił. Za to pojawił się automat ze słodyczami.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu jego napisania:)
Obrazek
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 08 kwie 2010, 23:36

fik pisze: 2. Sterownik, jeśli jest, to w kabinie maszynisty.
Dzisiaj się przyglądałem - niczego, co mogłoby służyć za sterownik kasowników, nie uwidziałem; jest tylko sterownik do wyświetlaczy przednich. Jeszcze będę badał temat, bo się zaintrygowałem sam - acz kasowniki magicznie zaczęły działać poprawnie, czyżby Sprawcza Moc Wawkomu? :)
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Post autor: Teokryt » 09 kwie 2010, 8:35

tu taka ciekawostka...
http://nadarzyn.pl/pliki/rozkladjazdykwiecien2010.pdf
Nie wiem czy UG będzie dopłacał ale szkoda ze nie da się tego przerobić na L, no i ta wspaniała lokalizacja przystanków...

Ja to jak grochem o ścianę w swoim UG by puścić Lxx do Pruszkowa bądź WKD a nadal pchają sie do Okęcia do którego dojazd jest bezsensowny.
Obrazek

wojtor
Posty: 672
Rejestracja: 01 cze 2008, 12:01

Post autor: wojtor » 09 kwie 2010, 10:18

Teokryt pisze: Nie wiem czy UG będzie dopłacał ale szkoda ze nie da się tego przerobić na L, no i ta wspaniała lokalizacja przystanków...
Komentarz dotyczący przystanków jest wprost czy ironicznie?

Awatar użytkownika
Pink
Oh by the way, which one's Pink?
Posty: 649
Rejestracja: 19 mar 2009, 13:59

Post autor: Pink » 09 kwie 2010, 10:45

JKTpl pisze:...Macro-System w nowych SU12 Mob, Jelczach, Solinach, Alpinach, 14WE, tych pociągach wynajętych SKMWA przez SKM Trójmiasto.

Dobrze wiedzieć, jak nazywa się to gówno. Nie, żeby te Ascoma były super (daleko im do tego), ale te z Solinek zawsze mi - jako kontrolerowi - działały mocno na nerwy ;-)
Sterownik M-S: na zewnątrz objawia się ekranem dotykowym, który podpowiada również punktualność kierującego.
Czyli to dotykowe urządzenie, w które wyposażeni są konduktorzy w KMkach i które pozwala m.in. na sprawdzanie ważności Karty Miejskiej, to jest właśnie ów Sterownik M-S?

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Post autor: Teokryt » 09 kwie 2010, 12:11

wojtor pisze:Komentarz dotyczący przystanków jest wprost czy ironicznie?
Ironicznie, Brakuje imho najwazniejszego - Pl. Poniatowskiego w Nadarzynie jako zbiorczy w strone Warszawy - w efekcie nie bedzie atrakcyjna bezpośrednio.
Obrazek

Awatar użytkownika
JKTpl
Posty: 3493
Rejestracja: 12 lis 2008, 12:40
Kontakt:

Post autor: JKTpl » 09 kwie 2010, 15:15

Pink pisze:Czyli to dotykowe urządzenie, w które wyposażeni są konduktorzy w KMkach i które pozwala m.in. na sprawdzanie ważności Karty Miejskiej, to jest właśnie ów Sterownik M-S?
Nieee, to jest komputer kierpocia do biletów KM i innych pierdół. Ten sterownik to mały dotykowy ekranik TFT wielkości większego GPSa.

Nawet błędnie używam słowa "sterownik", bo to tylko monitor z panelem dotykowym - komputer (pod kontrolą UNIXa) znajduje się w czeluściach autobusu.

ODPOWIEDZ