Oznakowanie przystanków
- AdamKlocusky
- Posty: 667
- Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
- Lokalizacja: Targówek
- Kontakt:
Warto też zwrócić uwagę, że rozkłady linii 14 wyróżniają się także wzorem wydruku, który o ile się nie mylę jest prosto z Busmana, a nie jak dotychczas z Tadziomana.
- AdamKlocusky
- Posty: 667
- Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
- Lokalizacja: Targówek
- Kontakt:
Bardziej to tylko na zmianę kroju czcionki wygląda. Ale może...
MMmmmmm, Calibri
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17
- TranslatorPS
- Posty: 650
- Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
- Lokalizacja: スハ・ベスキツカ乗務区
To mogłoby być z BusMana, ale to oznacza, że ZTM zamówił kolejną aktualizację programu, bo dotychczasowa tabliczka w BM była cała w Arialu. (Ogólnie przez to Calibri to jestem na nie xD )
EDIT. Z drugiej strony ZTM i tak aktualizował BM, bo zmienił się format nagłówka w rozkładach służbowych, choć istnieją twierdzenia, że to z DPK jest.
EDIT. Z drugiej strony ZTM i tak aktualizował BM, bo zmienił się format nagłówka w rozkładach służbowych, choć istnieją twierdzenia, że to z DPK jest.
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023
Czy tylko mi link nie działa?
Mi działa.
Ten Letter Gothic jest dość czytelny. Przynajmniej w mojej opinii. Ale patrząc na cyrk z wyświetlaczami, to może ktoś postanowił teraz grafikę rozkładów zmienić.
A czy skoro nastąpiły zmiany w sofcie, to jest szansa że wróci trasa zjazdu czy raczej nie dożyje tego bo ciągle tylko 256 znaków?
A czy skoro nastąpiły zmiany w sofcie, to jest szansa że wróci trasa zjazdu czy raczej nie dożyje tego bo ciągle tylko 256 znaków?
- TranslatorPS
- Posty: 650
- Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
- Lokalizacja: スハ・ベスキツカ乗務区
BusMan opis własny przyjmuje tylko z określoną długością, ale jak ma generować sam na podstawie trasy, to wypluje wszystko co się mu zaznaczy do wyplucia (aż żałuję, że nie zrobiłem zdjęcia opisom zjazdów tramwajów na Górnym Śląsku jak tam byłem w ub. tygodniu).
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023
Ale podobno to mityczne 256 znaków to ograniczenie jeszcze z czasów DOS czy Tadziomana (on też na DOS?). BM też ma takie ograniczenia?
Choć pamiętam z bardzo dawnych czasów argument, że nie opisuje się trasy zjazdu aby przy zmianie rozkładów nie wymieniać. Co jest oczywiście bzdurą, bo zmiana obsługi zawsze wymaga zmiany tabliczek.
Kiedy uruchomiono ZM z różnymi wariantami trasy w ciągu dnia spokojnie informacja o przebiegu trasy się mieściła. Więc to raczej niechęć czynnika ludzkiego.
Choć pamiętam z bardzo dawnych czasów argument, że nie opisuje się trasy zjazdu aby przy zmianie rozkładów nie wymieniać. Co jest oczywiście bzdurą, bo zmiana obsługi zawsze wymaga zmiany tabliczek.
Kiedy uruchomiono ZM z różnymi wariantami trasy w ciągu dnia spokojnie informacja o przebiegu trasy się mieściła. Więc to raczej niechęć czynnika ludzkiego.
256 znaków to kwestia BusMana. Natomiast brak szczegółowych opisów zjazdów czasami razie od wymiany karteczek. Szczególnie dla Żoliborza i wymienności Broniewskiego i Marymonckiej.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Tam to i może. Ale w przypadku większości linii i tak trzeba tabliczki wymieniać albo tą końcówkę zjazdową korygować dechami. 11/14/16 na Mokotów musi jechać (Puławska - Woronicza). 33 (Wołoska). I multum innych linii których rozkład przewiduje przystanek końcowy po trasie.
I wyprzedzając: nie, nie każdy zna układ torowy i oczywiste trasy zjazdów.
Ale ok, tak musi być i tyle.
I wyprzedzając: nie, nie każdy zna układ torowy i oczywiste trasy zjazdów.
Ale ok, tak musi być i tyle.
- TranslatorPS
- Posty: 650
- Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
- Lokalizacja: スハ・ベスキツカ乗務区
BusMan to nawet nie 256 znaków, a 158 (dwa pola po 79). Pewnie w bazie danych to jest jako string na 80 znaków razy dwa.
Tak jak mówię, jeśli opis wariantu tworzy program na podstawie poszczególnych wariantów oraz zaznaczonych w nich przystanków szczególnych dla wariantu to wtedy BusMan wygeneruje wszystko (https://imgur.com/TkqBDza ← pożyczone z fb), natomiast to wymaga w pierwszej kolejności innych nazw przystanków zajezdniowych xD
Tak jak mówię, jeśli opis wariantu tworzy program na podstawie poszczególnych wariantów oraz zaznaczonych w nich przystanków szczególnych dla wariantu to wtedy BusMan wygeneruje wszystko (https://imgur.com/TkqBDza ← pożyczone z fb), natomiast to wymaga w pierwszej kolejności innych nazw przystanków zajezdniowych xD
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023