GĂłrczewska

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
drja
Posty: 730
Rejestracja: 30 lip 2010, 11:57
Lokalizacja: z ciemnego zakamarka

Post autor: drja » 18 cze 2013, 15:25

fik pisze:
drja pisze:A wobec czego lepsze będzie takie 254? Wobec niczego.
Dokładnie tak samo, jak obecne 154.
Teraz przynajmniej stanowi jakąś alternatywę.
fik pisze:
drja pisze:Ja się jeszcze raz zapytam i niech mi mądry Fik odpowie: kto będzie, jadąc z TŁ na Bemowo, np. wysiadłszy ze 182/187, szedł z buta na Tunelową na 154, skoro ma 184 i 523 w Alejach?
Nikt. Podobnie jak obecnie nikt nie jeździ z Zachodniego na Górce 154.
Tajasne. No po prostu nikt. Na Redutowej 100% wymiany pod kościołem. Albo pod zajezdnią. Ani chybi gdzieś tu jakiś megawęzeł przesiadkowy musi być, skoro tak jest, jak twierdzisz. Trzeba mieć napradę bardzo dużo złej woli, aby tak twierdzić.
fik pisze:
drja pisze:Tyle tu dyskusji, że warto łączyć podaż w ramach ZP na jeden przystanek, żeby ograniczyć bieganie, poprawić dostępność.
Owszem. Tam, gdzie występują wspólne potoki. Potoki 154 i 523 są w znacznej mierze rozdzielne i naprawdę trzeba bardzo dużo złej woli, aby tego nie widzieć. O 184 nawet nie piszę, bo szkoda serwera.
Wieczorkiem odpowiednią mapkę przygotuję, bo uparcie lansowana przez ciebie teza o zupełnej rozdzielności potoków 154 i 523 to po prostu kłamstwo.
fik pisze:Odżywiam się w miarę nieźle, halucynacje raczej u mnie nie wystepują, więc niestety musisz przyjąć do wiadomości fakt, że 154 potrafi na Żwirki wyjechać trzema wozami w odstępie kilku minut, bo widzę to przynajmniej parę razy w miesiącu.
Tak, parę razy w miesiącu to ja widuję 128 w dwupaku, 523 takoż, a ba - nawet 109 czy 105 w trójpaku się zdarza (to ostatnie nie dalej jak zeszły piątek, przed 22:00 jakoś). I co z tego?

Zresztą, trzeba mieć naprawdę od choleryzłej woli, żeby nie dostrzec, że ja nie bronię zachowania całości trasy 154, tylko sposobu/miejsca jej rozcięcia.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27448
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 18 cze 2013, 15:39

drja pisze:Teraz przynajmniej stanowi jakąś alternatywę.
Zupełnie jak 521 stanowi alternatywę dla tramwajów.
drja pisze:Tak, parę razy w miesiącu to ja widuję 128 w dwupaku, 523 takoż, a ba - nawet 109 czy 105 w trójpaku się zdarza (to ostatnie nie dalej jak zeszły piątek, przed 22:00 jakoś). I co z tego?
A każda z tych linii kursuje co 15/20 i zbicie w dwupak powoduje brak autobusu przez ponad pół godziny. Mhm.
drja pisze:że ja nie bronię zachowania całości trasy 154, tylko sposobu/miejsca jej rozcięcia.
Ależ w pełni to rozumiem, tylko IMO takie rozcięcie nie eliminuje podstawowego problemu tej linii. Mnie to bez różnicy, byle regularność na odcinku BW20-SASANKI była, ale regularne 154 na wolskim odcinku załatwi potoki lokalne, czyli większość pasażerów. Jeśli 523 ma implodować na Kasprzaku, to należy je po prostu wzmocnić, o czym mowa jest od dawna (tak, kosztem 188). Tu proponuję podpisać protokół rozbieżności, bo ile można :P
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
drja
Posty: 730
Rejestracja: 30 lip 2010, 11:57
Lokalizacja: z ciemnego zakamarka

Post autor: drja » 18 cze 2013, 16:00

fik pisze:
drja pisze:Teraz przynajmniej stanowi jakąś alternatywę.
Zupełnie jak 521 stanowi alternatywę dla tramwajów.
Ale 154 jest z tego samego przystanku, co 523. A wróć, no tak, przecież ten argument się dla ciebie w tym przypadku nie liczy, to nie widzisz różnicy.
fik pisze:A każda z tych linii kursuje co 15/20 i zbicie w dwupak powoduje brak autobusu przez ponad pół godziny. Mhm.
W międzyszczycie i wieczorem są max. co 10'. Zbicie się 105 w trójpak koło 22:00 oznacza brak czegokolwiek przez pół godziny. 154 poza szczytami w miarę się wyrabia, chyba że coś grubo gruchnie na trasie, co zdarza się raz na miesiąc pewnie.
fik pisze:
drja pisze:że ja nie bronię zachowania całości trasy 154, tylko sposobu/miejsca jej rozcięcia.
Ależ w pełni to rozumiem, tylko IMO takie rozcięcie nie eliminuje podstawowego problemu tej linii. Mnie to bez różnicy, byle regularność na odcinku BW20-SASANKI była, ale regularne 154 na wolskim odcinku załatwi potoki lokalne, czyli większość pasażerów. Jeśli 523 ma implodować na Kasprzaku, to należy je po prostu wzmocnić, o czym mowa jest od dawna (tak, kosztem 188). Tu proponuję podpisać protokół rozbieżności, bo ile można :P
Za podbiciem 523 podpiszę się obiema łapkami o dowolnej porze. Wraz z ucięciem bezliku minut poza szczytami, ale to osobna sprawa. Kosztem 182 bardziej, niż 188 jednak, to 182 na całej trasie do DwZ ma nierównomierne zapełnienie, zależne od zestadzenia się z 523. Temat na inną dyskusję. 254 na Tunelowej niczego nie poprawi nikomu na Woli i Bemowie, odpadnie potok z Ochoty, który robi w niej napełnienie - i linia zaraz zdziadzieje na SU10 co 20' cały dzień. To w żaden sposób nie jest stan pożądany, to się musi na Ochotę zapuszczać jakoś, żeby miało sens. Owszem, dalsza dyskusja niczego nie wniesie nowego, bo za często widzę i korzystam ze 154/184/523 dziś, żeby dać się przekonać do twoich tez ;]

Kosiniak
Posty: 106
Rejestracja: 13 sty 2012, 13:21
Lokalizacja: Grochów

Post autor: Kosiniak » 19 cze 2013, 14:52

Podpisuje się pod zdaniem drja
"Owszem, dalsza dyskusja niczego nie wniesie nowego, bo za często widzę i korzystam ze 154/184/523 dziś, żeby dać się przekonać do twoich tez ;]"
i dodaje, że często kursuje 154 z Górc na Zachodnim, przykładowo dziś przed 14 i przy okazji dodam, iż stałem całe 2 minuty w tym "wielkim korku"!, autobus pełny, więc niestety jednak ktoś nim jeździ.

Awatar użytkownika
Pawel_
Sierściuch
Posty: 8295
Rejestracja: 01 maja 2007, 18:08
Lokalizacja: Zagłębie Szklane :-)

Post autor: Pawel_ » 20 cze 2013, 9:07

Bo 154 ludzi wozi. A to, że jest niepunktualne, to inna bajka. ;)

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 20 cze 2013, 9:28

Z moich obserwacji wynika, że na Zachodnim w 154 potrafią być wymiany na poziomie 90%. Oznacza to, że nie jest to złe miejsce na podział. Pytanie tylko, czy podróżującym na Górczewską (parę tych wspólnych przystanków 523 i 154 ma) przy obecnej, żałosnej częstotliwości 523, przeniesienie 154 na Tunelową rzeczywiście pomoże, bo mam niestety spore wątpliwości.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Pawel_
Sierściuch
Posty: 8295
Rejestracja: 01 maja 2007, 18:08
Lokalizacja: Zagłębie Szklane :-)

Post autor: Pawel_ » 20 cze 2013, 9:33

Glonojad pisze:Z moich obserwacji wynika, że na Zachodnim w 154 potrafią być wymiany na poziomie 90%. Oznacza to, że nie jest to złe miejsce na podział.
Nie jest złe? Jest doskonałe!
Glonojad pisze:Pytanie tylko, czy podróżującym na Górczewską (parę tych wspólnych przystanków 523 i 154 ma) przy obecnej, żałosnej częstotliwości 523, przeniesienie 154 na Tunelową rzeczywiście pomoże, bo mam niestety spore wątpliwości.
103 z Tunelowej potrafi odjechać pełne, więc i 154 może by odjeżdżało pełne. No i, druga sprawa, sprawa punktualności.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 20 cze 2013, 9:37

103 nie ma konkurencji na DWORCU ZACHODNIM - ALEJACH JEROZOLIMSKICH (bo 184 trudno za taką uznać), 154 dla części klientów by jednak ją, w postaci 523, miało. I tym klientom się - przynajmniej w liczbie odjazdów - pogorszy (aczkolwiek od wielu, wielu lat 523 i 154 odjeżdżają w zasadzie razem w kierunku Woli).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Pawel_
Sierściuch
Posty: 8295
Rejestracja: 01 maja 2007, 18:08
Lokalizacja: Zagłębie Szklane :-)

Post autor: Pawel_ » 20 cze 2013, 9:38

Czyli zostawiamy niepunktualnego potworka w spokoju? :term:

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 20 cze 2013, 9:42

A tam niepunktualnego. Ostatnio jak jechałem po południu spod UDT, to dwa 154 przyjechały punktualnie- w godzinie odjazdu 184 (razem z nim zresztą). Na raz.

Ale w DS więcej niż 10 minut to się nie spóźnia.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Pawel_
Sierściuch
Posty: 8295
Rejestracja: 01 maja 2007, 18:08
Lokalizacja: Zagłębie Szklane :-)

Post autor: Pawel_ » 20 cze 2013, 9:43

-17, -20, -70 to jest jazda punktualna? Ale czad. ;-)

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27448
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 20 cze 2013, 10:54

Glonojad pisze:Z moich obserwacji wynika, że na Zachodnim w 154 potrafią być wymiany na poziomie 90%. Oznacza to, że nie jest to złe miejsce na podział. Pytanie tylko, czy podróżującym na Górczewską (parę tych wspólnych przystanków 523 i 154 ma) przy obecnej, żałosnej częstotliwości 523, przeniesienie 154 na Tunelową rzeczywiście pomoże, bo mam niestety spore wątpliwości.
Pytań moim zdaniem jest więcej i brzmią:
1. Czy wspólny potok 154 i 523 jest znaczący?
2. Czy nie pomoże mu bardziej podbicie 523, niż pozostawianie 154 po ochockiej stronie?
3. Czy regularne 154 na Tunelowej nie będzie dla części wspólnego potoku wciąż bardziej atrakcyjne od nieregularnego i zapchanego 523? Wysiadając z bagażem z pociągu/autobusu chętniej udam się na połączenie z pewnym czasem odjazdu i miejscem siedzącym.
4. Czy regularne 154 po wolskiej stronie nie wygeneruje własnego, unikalnego potoku lokalnego, który chętniej skorzysta z tej linii niż obecnie, przy jej kosmicznej nieregularności?
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
drja
Posty: 730
Rejestracja: 30 lip 2010, 11:57
Lokalizacja: z ciemnego zakamarka

Post autor: drja » 20 cze 2013, 17:29

fik pisze:Pytań moim zdaniem jest więcej i brzmią:
1. Czy wspólny potok 154 i 523 jest znaczący?
2. Czy nie pomoże mu bardziej podbicie 523, niż pozostawianie 154 po ochockiej stronie?
3. Czy regularne 154 na Tunelowej nie będzie dla części wspólnego potoku wciąż bardziej atrakcyjne od nieregularnego i zapchanego 523? Wysiadając z bagażem z pociągu/autobusu chętniej udam się na połączenie z pewnym czasem odjazdu i miejscem siedzącym.
4. Czy regularne 154 po wolskiej stronie nie wygeneruje własnego, unikalnego potoku lokalnego, który chętniej skorzysta z tej linii niż obecnie, przy jej kosmicznej nieregularności?
1. Dość, by brać go pod uwagę. Noż kurde, nie mam czasu ostatnio zrobić mapki ilustrującej pokrycie popytu przez obie linie, a rozwiałoby to wszelkie wątpliwości.
2. W stronę DWZ może i tak. Gorzej z powrotem, zwłaszcza że...
3. ...pasażerowie "bagażowi" stanowią w 154 mały odsetek.
4. Ten unikalny potok istnieje już - z okolic R-6. I jest to potok trochę na Ochotę, trochę na TŁ. Ta pierwsza składowa dostałaby po dupie. Innego unikalnego potoku stąd nie wygenerujesz.

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10153
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23

Post autor: JacekM » 20 cze 2013, 18:34

Potok z okolic R-6 na TŁ ma 520.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 20 cze 2013, 18:35

drja pisze:[
3. ...pasażerowie "bagażowi" stanowią w 154 mały odsetek.
Odważna teza. Przypomnę ją sobie następnym razem, gdy nie będę miał jak przejść przez gniota z uwagi na zgromadzone walizki...

[ Dodano: Czw 20 Cze, 2013 18:37 ]
fik pisze: 2. Czy nie pomoże mu bardziej podbicie 523, niż pozostawianie 154 po ochockiej stronie?
Nie zauważyłem, by w projekcie 154/254 była taka informacja podana... nawet w czasach dobrobytu wzmacnianie 523 nie było specjalnie priorytetem, a co dopiero teraz.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ