KM na Bielanach (II)

Moderator: Wiliam

reserved
Posty: 14654
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 24 paź 2012, 23:03

Bastian pisze:Żeby wyjść na konkretny kurs autobusu co 10 minut, to chyba trzeba zaczynać wiązać buty 2 minuty przed odjazdem poprzedniego? :>
Przypomniałeś mi jak to ja wychodziłem na konkretny kurs 208 gdy jeździ co 7-8 minut. Ja zawsze lubię być chwilę wcześniej więc z reguły wyglądało to tak, że jak przychodziłem na przystanek to widziałem odjeżdżający poprzedni. :P

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36686
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 24 paź 2012, 23:06

No więc właśnie.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

195
Posty: 517
Rejestracja: 27 maja 2007, 12:47

Post autor: 195 » 24 paź 2012, 23:56

Paweł D. pisze:Nie zaprzeczasz przypadkiem sobie?
nie, jest okres kiedy ludzie jezdza na cmentarze bo zaraz wszystkich swietych. Nawet takie 110 ma lepsza frekwencje niz np we wrzesniu.
Paweł D. pisze:Rozpisz mi to proszę przesiadkowo. Może jak to przeczytasz, zrozumiesz idiotyzm tej propozycji.
303---> przesiadka przy Cm.Włoskim w 17
17---> przesiadka na Podleśnej IMiGW w 121/197
121/197--->przesidka na przystanku Klaudyny w 157/185 do Pl.Wilsona
gdzie widzisz idiotyzm?
181 to linia pracujaca odcinkowo ;-)
drja pisze:Wała, że 181 jest zawalone bo dowozi masę ludzi dokądś; przecież jedzie wzdłuż pustego 17 które dowozi donikąd, to trzeba te 181 skasować.
priorytetem dla miasta jest takie 17 niz 181 i zgadzam sie z tym. AWF ma czeste 17 albo <M> + 103/197 co 6/7,5/6/10 jak juz koniecznie trzeba autobusem na uczelnie.
misza2002 pisze:Wtedy 114 do Metra Młociny a linia typu 400 za 114f całotygodniowa do UKSW
zgadzam sie z tym ze 114 nalezy wzmocnic na odc <M> Mlociny-UKSW, ale tworzyc linie typu 4XX to bezsens.
drja pisze:to skrócić 157 i 185 cholera wie gdzie
157 do Konwiktorskiej
185 do Pl.Wilsona
drja pisze:a na wspólnym odcinku zawilsonowym zastąpić czymś o takcie dającym niemal identyczną podaż
wizualizacja :P
lepiej wyglada takie np 221 co 5/7,5/7,5 niz 157+185 bez koordynacji

Paweł D.
Posty: 5339
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 25 paź 2012, 0:02

195 pisze:
Paweł D. pisze:Rozpisz mi to proszę przesiadkowo. Może jak to przeczytasz, zrozumiesz idiotyzm tej propozycji.
303---> przesiadka przy Cm.Włoskim w 17
17---> przesiadka na Podleśnej IMiGW w 121/197
121/197--->przesidka na przystanku Klaudyny w 157/185 do Pl.Wilsona
gdzie widzisz idiotyzm?
181 to linia pracujaca odcinkowo ;-)
Jak szaleć to szaleć:
157/185 do 121/197 potem w 17-kę, a że 303 kursuje rzadko to w Ł-kę, a potem jeszcze w 114.
Tak, jest to idiotyzm. Może sam się w swoich podróżach przesiadaj co 2-3 przystanki jak lubisz, masz czas i siłę.

195
Posty: 517
Rejestracja: 27 maja 2007, 12:47

Post autor: 195 » 25 paź 2012, 0:15

Paweł D. pisze:Może sam się w swoich podróżach przesiadaj co 2-3 przystanki jak lubisz, masz czas i siłę.
ile ludzi jezdzi takim 181 od Pl.Wilsona do Cm?
181 robi sie puste przed Podlesna od strony Pl.Wilsona.

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 25 paź 2012, 0:34

195 pisze:
drja pisze:to skrócić 157 i 185 cholera wie gdzie
157 do Konwiktorskiej
185 do Pl.Wilsona
Już wystarczy tego dobrego. Cholera wie, gdzie skrócić, to wymyślamy z sufitu dowolne miejsca bez patrzenia na cały układ i na to, czy to nie pogorszy frekwencji i dostępu. Pl. Wilsona to nie jest miejsce na pętlę, Konwiktorska już teraz ma nadmiar linii.
drja pisze:a na wspólnym odcinku zawilsonowym zastąpić czymś o takcie dającym niemal identyczną podaż
wizualizacja :P
lepiej wyglada takie np 221 co 5/7,5/7,5 niz 157+185 bez koordynacji
To trzeba to wreszcie skoordynować, a nie cudować z jakimś 221.

195
Posty: 517
Rejestracja: 27 maja 2007, 12:47

Post autor: 195 » 25 paź 2012, 0:46

osa pisze:To trzeba to wreszcie skoordynować, a nie cudować z jakimś 221.
157 i 185 to zupelnie inne rejony miasta, inne zapotrzebowania, wiec koordynacja raczej malo mozliwa, stad lepsze takie cudo jak "221".

Paweł D.
Posty: 5339
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 25 paź 2012, 0:47

195 pisze:
Paweł D. pisze:Może sam się w swoich podróżach przesiadaj co 2-3 przystanki jak lubisz, masz czas i siłę.
ile ludzi jezdzi takim 181 od Pl.Wilsona do Cm?
181 robi sie puste przed Podlesna od strony Pl.Wilsona.
A to gdzie się w takim razie tak napycha? Na Marymonckiej z 17 -ki?

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 25 paź 2012, 1:17

Dlaczego pl. Wilsona nie jest miejscem na pętlę?

Awatar użytkownika
drja
Posty: 730
Rejestracja: 30 lip 2010, 11:57
Lokalizacja: z ciemnego zakamarka

Post autor: drja » 25 paź 2012, 2:15

Georg pisze:
drja pisze:Dobrze, ale akurat 122 to jest "ta osobna" linia, która jadąc Gwiaździstą, jest zupełnie niezależna potokowo od tripletu na Klaudyny, więc akurat tu nie ma co specjalnie majstrować poza ew. korektą rozkładu.
Jaką korektą? Po podbiciu w DS do 15 minut rozkład jest bardzo dobry. O jaką korektę Ci chodzi?
Szczyty głównie - być może dasię to jakoś podbić jeszcze. Plus ewentualne niuanse koordynacyjne (ale to właściwie ze 114 tylko jeśli o Żolibielany chodzi). Zresztą, pisałem "ew.", a nie "konieczną".
reserved pisze:Mają idealny kurs o 14:54. W tym momencie nie wszyscy się do niego mieszczą. Zatem o 14:56 podjeżdża wtyczka która zabiera tych co nie dali rady wsiąść do tego rozkładowego autobusu.
To jak się mamy bawić w takie akcje, to już lepiej bisować kurs, no sorry. I nie, dalej twierdzę, że w twoim hipotetycznym przykładzie powinno być to realizowane wpisanym w rozkład trzykrotnym zagęszczeniem między dwoma kursami podstawowego taktu.
195 pisze:303---> przesiadka przy Cm.Włoskim w 17
17---> przesiadka na Podleśnej IMiGW w 121/197
121/197--->przesidka na przystanku Klaudyny w 157/185 do Pl.Wilsona
gdzie widzisz idiotyzm?
A potem w 345 i jestem... Jeśli serio nie widzisz idiotyzmu w wymuszaniu przesiadki co 3-4 przystanki, w tym dwukrotnie na dziadowe linie, to może zajmij się innymi aspektami KM, niż planowanie układu?
195 pisze:priorytetem dla miasta jest takie 17 niz 181 i zgadzam sie z tym. AWF ma czeste 17 albo <M> + 103/197 co 6/7,5/6/10 jak juz koniecznie trzeba autobusem na uczelnie.
O, nawet z czytaniem problem? Nie o AWF jest dyskusja, taki hint mały...
osa pisze:lepiej wyglada takie np 221 co 5/7,5/7,5 niz 157+185 bez koordynacji
To trzeba to wreszcie skoordynować, a nie cudować z jakimś 221.
Z jednej strony - niestety, mimo zaklinania rzeczywistości, z tych relacji ludzie korzystają, ba! nawet 122 "z metra na metro" nie przejeżdża puste - w sumie też logiczne, bo wzdłuż całej trasy 122 "zawilsonowej" nie ma opcji skorzystania ze 112 czy 114. Z drugiej - może rzucony pomysł powrotu 157 na stare śmieci z kasacją 205 nie jest taki głupi... przy założeniu, że podbijemy 181 oczywiście, wtedy koordnacja ze 185 przestanie mieć jakiekolwiek znaczenie właściwie... tyle tylko, że z brygad 205 nijak nie idzie wzmocnić 181 8-(
Z kolei koordynacja 157/185 wymaga właściwie podbicia 185 do 12', też nie ma skąd... anyways, i tak staus quo jest lepsze od cięcia linii na oślep, bo tak ładniej rozkład będzie wyglądał.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25438
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 25 paź 2012, 7:40

MichalJ pisze:Dlaczego pl. Wilsona nie jest miejscem na pętlę?
Bo tak sobie Żoliborz życzy.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10660
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 25 paź 2012, 9:25

Szeregowy_Równoległy pisze:zmniejszenie podaży między Wilsonem a Gwiazdami, bo to 157 jeździłoby z innego przystanku niż 181 i 185,
A nie lepiej na Gdańską dać 121, które i tak jest socjalem? Wtedy 157 przez Arkadię i al. Wojska Polskiego.
drja pisze:przy założeniu, że podbijemy 181 oczywiście, wtedy koordnacja ze 185 przestanie mieć jakiekolwiek znaczenie właściwie...
Po cholerę? Wilson - Ruda podaży nie brakuje, przynajmniej tutaj tak twierdzą wszyscy.
drja pisze:Z kolei koordynacja 157/185 wymaga właściwie podbicia 185 do 12', też nie ma skąd... anyways, i tak staus quo jest lepsze od cięcia linii na oślep, bo tak ładniej rozkład będzie wyglądał.
Podbicie 185 do co 12' może i jest wykonalne, skoro Dęboszczak mówił o 7,5/10. Ale koordynacji nie zapewnisz i tak, korki.

Czy dałoby się wyjąć 121 z Gwiaździstej i puścić przez Gdańską na M Marymont? Wtedy 157 przez Arkadię, ale też os. Potok, a 205 papa. Liczby linii na Mickiewicza to nie zmniejszy, ale...
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Paweł D.
Posty: 5339
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 25 paź 2012, 10:07

Drodzy Państwo, zamiast robić zamieszanie z trasami i numerkami sytuację można dość szybko poprawić przy dobrej woli i pewnie kasy.
181: jest obciążone nierównomiernie. Bardziej jeździ zatłoczone przed południem niż rano. Potrzebne są pomiary, kiedy naprawdę ta linia jest potrzebna. Gdyby się okazało, że jednak bladym świtem i późnym wieczorem cieszy się marnym powodzeniem - przesunąć szczyt (pobawić się tą samą ilością kursów) w stronę Młocin do ok. 10/11-tej z taktem 12 minut np.
114: niestety, uczelnia to nie fabryka czy urząd, tam się na 8 godzin nie idzie. ZTM potrafił do 10/11-tej zrobić częste kursy ale popołudniowy szczyt praktycznie nie istnieje. Założono, że studenci wrócą na piechotę? Ad hoc sprawa technicznie łatwa do rozwiązania. Mobilisowa solówka (020 bodajże) stoi bezczynnie na Hucie, przegub 014 też odjeżdża w siną dal na czas międzyszczytu. Kasa i dobra wola na przerobienie choć jednego na maraton albo całkę. Inna sprawa, że dojazdu do UKSW nic nie rozwiąże oprócz oddzielnej linii. Rano na Hutę potrafią podjechać na raz 3 wozy, bo ciężko oczekiwać punktualności linii jadącej z Bródna. Zresztą na samych Młocinach, ze względu na krótkie czasy sygnalizacji, 114f już na pierwszym przystanku potrafi mieć 5 minut w plecy zanim na rondzie obróci.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 25 paź 2012, 10:59

pawcio pisze:
MichalJ pisze:Dlaczego pl. Wilsona nie jest miejscem na pętlę?
Bo tak sobie Żoliborz życzy.
Ale to osa napisał, nie Żoliborz.

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10154
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23

Post autor: JacekM » 25 paź 2012, 11:00

Nie bez powodu na Wilsonie krańcuje teraz tylko śmieszne 303.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

ODPOWIEDZ