[RJ] O rozkładzie jazdy pociągów 2014

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27406
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 22 lis 2014, 21:06

Nie bardzo rozumiem, czemu TLK do Wrocławia miałyby jeździć akurat przez Piotrków i Lubliniec, ale mniejsza z tym; jest ich tyle, ile zażyczyło sobie ustami MiR państwo polskie. Nie od dzisiaj wiadomo, że na Chałubińskiego oferta PSC między wielkimi miastami traktowana jest po macoszemu, na zasadzie dokładania ochłapów do oferty komercyjnej, prawdziwym przedmiotem troski Organizatora jest zaś dokładanie kresek na mapie w postaci muchowozów do Zamościa, Zagórza czy Sandomierza.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36646
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 22 lis 2014, 22:33

Co to PSC?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27406
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 22 lis 2014, 22:39

Publlic Service Contract. Po polskiemu umowa o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego, powszechnie używa się skrótu angielskiego dla wygody.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
michciu22
Posty: 169
Rejestracja: 12 lip 2010, 17:46
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: michciu22 » 23 lis 2014, 17:53

fik pisze:Nie bardzo rozumiem, czemu TLK do Wrocławia miałyby jeździć akurat przez Piotrków i Lubliniec
Może dlatego że czas przejazdu jest krótszy o około 2h niż przez Ostrów ?
KM Pruszków

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27406
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 23 lis 2014, 18:58

Czy czas przejazdu między stacjami końcowymi powinien być, twoim zdaniem, jedynym kryterium wyboru trasy?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 25 lis 2014, 13:43

Według mnie - też nie - co nie zmienia faktu, że jadąc p. Piotrków też zalicza się miasta, które mogą generować ruch, no i Czew-ę Osobową, a nie Stradom :)

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 25 lis 2014, 14:01

Można spokojnie napisać ,,generowały'' - przynajmniej przez likwidacją TLK- z powodu remontu protezy. Oprócz porannej ,,Oleńki '' cała reszta much nie woziła. Na całej trasie solidne 80-90% procent było i nawet przy infrastrukturze takiej jaka była czas jazdy był porównywalny z EIC przez Katowice. W weekendy to i ,,Oleńka'' miała przyzwoitą frekwencję.
...est ich tyle, ile zażyczyło sobie ustami MiR państwo polskie.
To MiR określa dokładnie ile TLK ma być na danej linii? Domyślam się ze jeżeli chodzi o Zagórz , Sandomierz, Zamość itp to tak, ale o połączenia typu Warszawa - Wrocław, Warszawa - Katowice, itp też?
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27406
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 25 lis 2014, 15:33

przewoz pisze:Według mnie - też nie - co nie zmienia faktu, że jadąc p. Piotrków też zalicza się miasta, które mogą generować ruch, no i Czew-ę Osobową, a nie Stradom :)
Owszem, to jest jakiś tam argument (z dokładnością do tego, że jadąc p. Kalisz też zalicza się miasta, które mogą generować ruch i znacznie trudniej jest je obsłużyć połączeniami w innych relacjach).
rufio198 pisze:To MiR określa dokładnie ile TLK ma być na danej linii?
Określa, ile połączeń (z podziałem na dzienne/nocne) ma być na danych odcinkach.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 25 lis 2014, 15:47

Dlatego napisałem "też".
TLK do Wrocławia jakoś specjalnie wiele nie jest, pociągów do Częstochowy tej klasy - również, jakieś lekkie zagęszczenie i pociąg poranny i popołudniowy by mógł się zmieścić.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27406
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 15 sty 2015, 17:00

osa pisze:W papierowym wydaniu tytuł brzmiał: "Pendolino wyprze tańsze połączenia". I to by się zgadzało, skoro do np. Krakowa nie będzie już żadnego InterRegio.
Oh, jednak okazało się, że rzeczywistość nie przystaje do pismackich tez.
rynek-kolejowy.pl pisze: http://www.rynek-kolejowy.pl/55407/pr_n ... atejko.htm

PR: Nie było wagonów dla IR Matejko

Temat środowego spotkania Komisji Infrastruktury zdominowała likwidacji pociągów InterRegio Matejko i Galicja. Prezes Tomasz Pasikowski wyczerpująco mówił o powodach skreślenia z rozkładu jazdy połączeń przynoszących straty i o sytuacji marki Interregio.

– Produkt InterRegio pojawił się w związku z chęcią zagospodarowania części kosztów w momencie przekazania połączeń międzywojewódzkich do PKP Intercity. Był tworzony jako produkt komercyjny, nie wymagający dotacji do utrzymania. Z roku na rok wykazywał jednak deficyt, stąd decyzja o ograniczeniu oferty IR. Spółka obecnie nie ma kondycji finansowej pozwalającej kontynuować projekty przynoszące straty, stąd podjęto radykalne działania redukujące koszty – wyjaśniał posłom Tomasz Pasikowski.

Z danych przestawionych przez Przewozy Regionalne wynika, że przez 11 miesięcy 2014 roku pociąg IR Matejko wygenerował milion złotych straty. Kursowanie IR Galicja relacji Kraków – Wrocław w analogicznym czasie miał sprawić, że majątek spółki został uszczuplony o 3 miliony złotych. Do tego zmodernizowane wagony, którymi obsługiwane były połączenia trzeba było relokować do Poznania, aby stamtąd jeździły do Wrocławia i Jeleniej Góry.

– Moglibyśmy dzierżawić wagony od innej firmy, ale podniosłoby nam to koszty dwukrotnie w stosunku do stanu z ubiegłego roku. Z kolei obsługiwanie połączenia elektrycznymi zespołami trakcyjnymi to strzał w stopę i utrwalenie negatywnej opinii o spółce. Nie mogliśmy się zgodzić na takie warunki przewozu podróżnych na tej trasie. Podjęliśmy więc decyzję o zawieszeniu Matejki do czasu uzyskania pełnej płynności finansowej przez spółkę – dodał szef Przewozów Regionalnych.

Zastępca prezesa PKP PLK Andrzej Pawłowski przypomniał, że w dniu 12 września 2014 roku PKP PLK przydzieliło Przewozom Regionalnym godziny kursowania dla IR Matejko. W nowym rozkładzie z Krakowa Głównego miał wyjeżdżać o 9:44, a z Warszawy Centralnej o 19:25. Spółka przyjęła wytyczne PKP PLK, jednak w dniu 23 października zrezygnowała z chęci uruchamiania pociągu, o czym poinformowała zarządcę infrastruktury.
To co, osa, kiedy sprostowanie?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36646
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 15 sty 2015, 19:37

W PR nadal liczy się, ile strat przynosi przeciętny pasażer? :>
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27406
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 15 sty 2015, 20:09

Ga?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36646
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 15 sty 2015, 21:24

Tak się luźno zaciekawiłem, na jakiej relacji dałoby się nie robić straty...
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25357
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 15 sty 2015, 21:28

Z czy bez dotacji?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 15 sty 2015, 21:54

Jakie niby sprostowanie? Zlikwidowali ludziom tani pociąg, bo muszą utrzymywać Pendolino, którym mało kto jeździ.

ODPOWIEDZ