Strona 145 z 167

Koordynacje rozkładów

: 19 lut 2019, 7:19
autor: pawcio
Oczywiście że można. Teraz na Puławskiej tylko 18 nie była ruszana więc było sporo swobody.

Koordynacje rozkładów

: 19 lut 2019, 7:29
autor: lumx
Nie na tyle sporo żeby odsunąć 10 i 14 od siebie o więcej niż 1-2 minuty przez cały międzyszczyt i dni wolne w obu kierunkach :D To już wygląda na zaplanowane działanie, bo konsekwentnie ta koordynacja jest beznadziejna. Zazwyczaj to 14 jest pierwsza, to próba zwiększenia zainteresowania tą linią?

Koordynacje rozkładów

: 19 lut 2019, 7:33
autor: pawcio
Gdzieś coś trzyma, skoro powtarza się co układ koordynacyjny. 14 podstawowo jest koordynowana z 15, a nie na Puławskiej, więc z 10 wychodzi trochę przypadkowo. To pośrednio zejście się koordynacji Marszałkowskiej na południe i Puławskiej na północ.

Koordynacje rozkładów

: 19 lut 2019, 10:29
autor: Dantte
No i 10 i 26 w takcie 10-2 na PŚ... ;) 11 po 7 minutach nagle robi się bardzo popularną linią

Koordynacje rozkładów

: 19 lut 2019, 13:10
autor: lumx
pawcio pisze:
19 lut 2019, 7:33
Gdzieś coś trzyma, skoro powtarza się co układ koordynacyjny. 14 podstawowo jest koordynowana z 15, a nie na Puławskiej, więc z 10 wychodzi trochę przypadkowo. To pośrednio zejście się koordynacji Marszałkowskiej na południe i Puławskiej na północ.
Nie zgodzę się. Spokojnie można by to połączyć. To chyba kwestia bardzo niskiego priorytetu dla koordynacji na Puławskiej - jest 5 linii, to jakoś to będzie - nikt nie patrzy że 20/34 minut trasy 14 pokrywa się dokładnie z 10 - i mamy odstęp 1-2 minutowy przez cały dzień w obu kierunkach.
W tym wypadku Puławska nie jest w ogóle sprzeczna z Marszałkowską. Weźmy na przykład DŚ:

4 z Wyścigów: 9, z Żerania: 14
10 z Wyścigów: 6, z Górczewskiej: 4
14 z Banacha: 2, z Wilanowskiej: 5
15 z Marymontu: 5, z Al.Krakowskiej: 14
18 ze Służewca: 11, z Żerania: 1
35 z Bemowa: 13, z Wyścigów: 12

Takie godziny odjazdów dają:
- na Puławskiej w stronę centrum idealne 3-3-3-3-3
- na Puławskiej w stronę Mokotowa idealne 3-3-3-3
- na Filtrowej w stronę Ochoty idealne 7-8
- na Filtrowej w stronę Politechniki idealne 7-8
- na Marszałkowskiej w stronę Muranowa 3-6-3-3
- na Marszałkowskiej w stronę Mokotowa 3-6-3-3

Wyższy priorytet ma niestety np. Jana Pawła, gdzie i tak mamy 2 linie częste, które na papierze są idealnie skoordynowane, blokując przez to takie przypadki jak Puławska - w teorii 5 linii, a w godzinach odjazdów 2 słabe, bo reszta się pokrywa...

Koordynacje rozkładów

: 19 lut 2019, 13:20
autor: pawcio
A 4+35 z Wyścigów w takcie 3-12 to po prostu cudo malinowe.

Koordynacje rozkładów

: 19 lut 2019, 13:31
autor: lumx
Odnoszę się do aktualnego układu, gdzie mamy 4-11. Minuta pogorszyłaby się tutaj, a w pozostałych miejscach koordynacja wychodzi o wiele lepsza (żeby nie powiedzieć, że w ogóle - jakaś jest).

Koordynacje rozkładów

: 19 lut 2019, 14:18
autor: KwZ
Wolałbym idealne 3-3-3-3 na Marszałkowskiej niż na Puławskiej.

Koordynacje rozkładów

: 19 lut 2019, 15:38
autor: lumx
A mi się wydaje, że obecność metra sprawia, że Marszałkowska powinna mieć niższy priorytet.

Koordynacje rozkładów

: 19 lut 2019, 16:03
autor: pawcio
Sądząc po potokach to nie mniejszy niż Puławska

Koordynacje rozkładów

: 19 lut 2019, 16:40
autor: KwZ
Jak się mają potoki na centralnym odcinku metra do teoretycznej przepustowości?
Wydaje mi się, że metro jest i tak zatłoczone i nie ma co go dopychać.

Koordynacje rozkładów

: 19 lut 2019, 21:17
autor: pawcio
Metro od Gdańskiego do politechniki w szczytach pracuje na granicy możliwości.

Koordynacje rozkładów

: 19 lut 2019, 22:04
autor: Łukasz
A jak by pociągi miały 8 wagonów (z tego 2, które nie mieściliby się na stacji, ale w których przejazd byłby np. darmowy), to by coś dało?

Koordynacje rozkładów

: 19 lut 2019, 23:16
autor: KwZ
Nico. Skoro nie zatrzymują się przy krawędzi, to nie ma jak z nich skorzystać. A darmowości nie wprowadzisz, bo płatne jest przebywanie w strefie, a nie w pojeździe.
Średnioterminowo zdaje się jeszcze da się podnieść częstotliwość. Natomiast długoterminowo należałoby myśleć nad III linią o przebiegu NS a nie WZ.

Metro ma 75 pociągów. Zakładając 10% + 2 szt. na rezerwę i 8 szt. na M2, na M1 zostaje 57 szt. Przy obiegu 80 min to poniżej teoretycznego czasu następstwa 90 s. W praktyce 120 s pewnie dałoby się wyciągnąć, a teraz jest oidp 2m20s.

Edit: tu jest artykuł na Transporcie Publicznym o testowaniu następstwa 2 min.

Koordynacje rozkładów

: 20 lut 2019, 12:29
autor: PiotrekP
Zapomniałem o tym temacie, więc kopiuję swoją wypowiedź.
Mam pytanie odnośnie dopasowania linii 115 do pociągów - czy ktoś układając ten rozkład patrzył na linię otwocką zapominając o tym, że powinno być skoordynowane jeszcze z inną stacją?
115 PKP -> Aleksandrów 25 | 55
115 Grawerska -> Mokry Ług 26 | 56
pociągi -> Centrum 22 | 52 oraz pomieszane z poplątaniem koleje mazowieckie
115 PKP -> Mokry Ług 28 | 58
SKM -> Sulejówek 05 | 35
KM -> Sulejówek 01 | 28
Nierozłączne pociągi przez większość czasu w tygodniu to jest absurd. Brak możliwości przesiadki z autobusu do nich też. To jedno. Inna sprawa, że czasem ciężko jest wracając z miasta zdążyć na 153.