[M2] Otwarcie i eksploatacja
Moderator: JacekM
Pewniej czytają? Mam podobnie jak Łukasz, nad moją kartą (ELS UW) się dłuższą chwilę namyślają.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.
Na M2 Stadion przystawiam na 2-3 cm i czyta, na M1 Wilsona nieraz już miałem ochotę w to ustrojstwo "piznąć", bo muszę kartę wyjmować z portfela i przyłożyć, inaczej często nadziewam się na bramkę.JacekM pisze:Pewniej czytają? Mam podobnie jak Łukasz, nad moją kartą (ELS UW) się dłuższą chwilę namyślają.
Czy cwaniactwem jest gdy przechodzi sie przez wyjscie ewakuacyjne zamiast bramkę? Ostatnio wsiadałem do metra Centrum, byla otwarta ewakuacja i na jakieś 10 osob w zasięgu wzroku tylko 1 skorzystała z bramki. Ja zawsze w takich sytuacjach korzystam z otwartego wejścia.Jacek Z. pisze: eliminują tanie cwaniactwo w postaci przeskakiwania bramek czy otwierania wyjść awaryjnych na zasadzie "bo królciunio/królewna ma taki kaprys"
Co do 2 linii metra to bramki są lepsze niż w 1 ale są źle wyregulowane (albo tandetnie wykonane). Po odbiciu biletu musze sie zatrzymać aby nie uderzyć nosem w szybę a potem dopiero bramka się otwiera i mogę przejść dalej. Bramki dzialające w innych miastach pokazuja że mozna to zrobic tak aby to działało bez zbednej zwłoki.
Bez dobrego powodu w postaci bagażu czy czegoś co uniemożliwia przejście przez bramkę?Rosa pisze:Czy cwaniactwem jest gdy przechodzi sie przez wyjscie ewakuacyjne zamiast bramkę?
TAK
To w takim razie jestem cwaniakiem Ja bede przez te wejścia przechodził zawsze gdy będa otwarte. Nie widze żadnego powodu aby tak nie robić. Ulatwiam przejscie sobie i tym co chca przechodzić przez bramki.
Ja tak samo .Rosa pisze:To w takim razie jestem cwaniakiem Ja bede przez te wejścia przechodził zawsze gdy będa otwarte. Nie widze żadnego powodu aby tak nie robić. Ulatwiam przejscie sobie i tym co chca przechodzić przez bramki.
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1
Ja zbliżam i tak ręcznie, bo portfelem to ma za dużo kart.Jacek Z. pisze:Na M2 Stadion przystawiam na 2-3 cm i czyta, na M1 Wilsona nieraz już miałem ochotę w to ustrojstwo "piznąć", bo muszę kartę wyjmować z portfela i przyłożyć, inaczej często nadziewam się na bramkę.JacekM pisze:Pewniej czytają? Mam podobnie jak Łukasz, nad moją kartą (ELS UW) się dłuższą chwilę namyślają.
Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
ŁK
Zależy jeszcze w którą stronę przechodzisz Jak jest otwarta, też czasem przejdę. Ale często od razu za sobą zamykam (oczywiście nie komuś przed nosem). Zdaję sobie sprawę, że normalna możliwość przejścia czasem odbiega od ideału, ale pozostawienie otwartej bramki awaryjnej ułatwia drogę do metra lumpom, gapowiczom i kieszonkowcom.Rosa pisze:To w takim razie jestem cwaniakiem Ja bede przez te wejścia przechodził zawsze gdy będa otwarte. Nie widze żadnego powodu aby tak nie robić. Ulatwiam przejscie sobie i tym co chca przechodzić przez bramki.
Kieszonkowcom? Sugerujesz, że ktoś potrafi w niezauważony sposób ukraść portfel albo telefon, ale nie będzie umiał sforsować bramki w metrze?
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.
Nie. Sugeruję raczej, że ktoś kto się zajmuje "półprofesjonalnie" kradzieżą raczej się nie splami płaceniem za bilet. Zresztą, wg filmików które widziałem zdaje się właśnie w metrze nie zawsze sposób działania złodziei w komunikacji (niezręcznie i staroświecko nazwałem ich "kieszonkowcami") to kradzież dyskretna i niezauważona - czasem jest to np. kradzież zuchwała.JacekM pisze:Kieszonkowcom? Sugerujesz, że ktoś potrafi w niezauważony sposób ukraść portfel albo telefon, ale nie będzie umiał sforsować bramki w metrze?
- Solaris U10
- Posty: 2706
- Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26
Nie zamykasz tej bramki na kłódkę przecież, więc każda kolejna osoba, niezależnie od profesji, może ją sobie otworzyć.
Tak jest, ludzie do tego stopnia się rozzuchwalili, że regularnie widzę zwykłych pasażerów otwierających sobie zamknięte wejścia awaryjne.
Dlatego na kilku stacjach metra są prowadzone regularnie akcje pilnowania bramek, jakie jest wtedy oburzenie wśród ludzi..
- vernalisadonis
- Posty: 3101
- Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12
A po co w ogole te bramki otworzyli?
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej
A po co je w ogóle zamykają? Przecież jak ktoś nie ma biletu to i tak sobie wejdzie z wejściówką a w 2015 roku chyba do liczenia pasażerów nie jest konieczne fizyczne ich stłaczanie w bramkach biletowych?