[Historia] Autobusy

Moderatorzy: JacekM, Dantte

interflug
(gemba)
Posty: 511
Rejestracja: 31 paź 2007, 23:31

Post autor: interflug » 17 lis 2009, 14:18

Abacab pisze:z Jelczami 315
:-$ to są siodłowce, czyli 317
605 - WAB 400C jeszcze żyje jako 9606 - WI 70161 na Stalowej
606 - WAB 627C
pomiszałeś

605-R5 (9605) nosi obecne rejestracje WI 69498 i stacjonuje na Stalowej
606-R5 zaś to WI 70161 i działa na Woronicza ;-)
blam blam blam

Awatar użytkownika
vip6744
Posty: 642
Rejestracja: 13 lis 2008, 16:10
Lokalizacja: Ursus - elita stolicy.

Post autor: vip6744 » 17 lis 2009, 15:45

No ja mam Abacabie z twojej listy tych technicznych wozów takie info:
Nr 615
Wpisany na stan MZK w 05.1984 roku w zajezdni Redutowa, 29.04.1994 przeniesiony na Stalową, ścięty w 2000 roku.

Nr 616
Wpisany na stan MZK w 05.1984 roku w zajezdni Redutowa, a potem mam tylko, że do OSZ przeniesiony, ale dokładnie nie wiem, kiedy.

Nr 636
Wpisany na stan MZK 14.11.1984 roku w zajezdni Pożarowa, 28.09.1995 przeniesiony na Stalową, ścięty w 2000 roku.

Nr 673
Wpisany na stan MZK w 06.09.1982 roku w zajezdni Piaseczno, potem (?) przeniesiony na Woronicza, ścięty w 01.1999 roku.

Dokładny typ to Jelcz 317D. Myślę, że o reszcie wozów wie jak zwykle beni więc proponuję na niego zaczekać. Warto dodać, że był jeszcze 655-R10 i 666-R11.

Abacab
Posty: 111
Rejestracja: 18 lut 2009, 8:05

Post autor: Abacab » 18 lis 2009, 7:46

interflug pisze:
Abacab pisze:z Jelczami 315
:-$ to są siodłowce, czyli 317

Masz rację interflugu i tak też mam zapisane ale pomyłka w pisaniu
605 - WAB 400C jeszcze żyje jako 9606 - WI 70161 na Stalowej
606 - WAB 627C
pomiszałeś

605-R5 (9605) nosi obecne rejestracje WI 69498 i stacjonuje na Stalowej
606-R5 zaś to WI 70161 i działa na Woronicza ;-)
tu także masz rację też tak mam zanotowane w bazie z rejestracjami ale nie wiesziałem że 9606 jest na Woronicza.

[ Dodano: |18 Lis 2009|, 2009 07:52 ]
vip6744 pisze: Warto dodać, że był jeszcze 655-R10 i 666-R11.
O tym nic mi nie wiadomo może coś bliższego o nich jakie miały numery rejestracyjne i co się z nimi stało?

Awatar użytkownika
vip6744
Posty: 642
Rejestracja: 13 lis 2008, 16:10
Lokalizacja: Ursus - elita stolicy.

Post autor: vip6744 » 18 lis 2009, 10:14

Jasne, że można coś bliższego, ale nie mam tego kiedy były skasowane.

655-R10 wpisano na stan w 1984 roku, zaś 1 kwietnia 1987 roku przeniesiono go na T-7 i tyle o nim wiem.

Zaś 666-R11 wpisano na stan w 11.1984 roku tak więc żałośnie mało, ale gdzieś go musiano przenieść, bo 27 lipca 1987 roku wpisano na ten numer holownik techniczny z Ikarusa 280.11 zrobiony.
A pamięta ktoś dwa Stary 28 :?: Pytam, bo już obu sztuk nie ma od 18 lat.

1000
Posty: 636
Rejestracja: 23 wrz 2006, 22:09

Post autor: 1000 » 20 lis 2009, 21:09

Beni, Vip6744 i inni... jestem pod wielkim wrażeniem Waszych danych, bo nie przypuszczałem, że ktoś może takie informacje jeszcze posiadać....
--------------
A w kwestii historycznych wspomnień (których to niektórym brakowało :) ):

W latach 80., przez pewien czas zajezdnia R7 sukcesywnie "testowała" linie należące do innych zakładów: przez kilka tygodni obsługiwała linie z jednej zajezdni, później z kolejnej itp. R7 była obecna średnio po kilka dni na każdej linii. W sumie trwało to kilka (kilkanaście?) miesięcy. Pamiętam dobrze, kiedy kursowała na liniach należących do Kleszczowej (109), później Redutowej (106, 105 itp). Najczęściej widywałem wóz 2200...
Nie pamiętam szczegółów, bo minęło już trochę czasu, natomiast do dzisiaj zastanawiam się jaki był cel tej akcji i dlaczego to właśnie R7 miała "testować" wszystkie? większość linii w Warszawie?.... Ktoś jeszcze pamięta?

Awatar użytkownika
Janek1236
(viper1983)
Posty: 1115
Rejestracja: 24 kwie 2006, 15:28
Lokalizacja: Śródmieście/Bielany

Post autor: Janek1236 » 20 lis 2009, 21:44

Jeszcze niedawno też testowała - zdolność do zastępowania Grodzia na kilku liniach. Wtedy to lewarki z Woronicza objawiały się na 120, 160... ;-)

1000
Posty: 636
Rejestracja: 23 wrz 2006, 22:09

Post autor: 1000 » 20 lis 2009, 21:49

...801

Ale wtedy to było dokładnie z góry zaplanowane. I konsekwentnie, dzień po dniu, tydzień po tygodniu, miesiąc po miesiącu... Linia po linii...

Abacab
Posty: 111
Rejestracja: 18 lut 2009, 8:05

Post autor: Abacab » 21 lis 2009, 10:08

Po dostarczeniu w 1979 roku 200 Ikarusów 280.11 i planowanym zakupem następnych już dla inych zajezdni oddelegowano wozy 2193-2200 do innych zajezdni w celu przetestowania ich przez kierowców na liniach danej zajezdni i tak
2193-2194 - Kleszczowa
2194-2196 - Ostrobramska
2197-2198 - Pożarowa
2199-2200 - Redutowa

1000
Posty: 636
Rejestracja: 23 wrz 2006, 22:09

Post autor: 1000 » 21 lis 2009, 14:49

Abacab pisze:Po dostarczeniu w 1979 roku 200 Ikarusów 280.11 i planowanym zakupem następnych już dla inych zajezdni oddelegowano wozy 2193-2200 do innych zajezdni w celu przetestowania ich przez kierowców na liniach danej zajezdni i tak
2193-2194 - Kleszczowa
2194-2196 - Ostrobramska
2197-2198 - Pożarowa
2199-2200 - Redutowa
A nie przypadkiem na Kleszczową trafiły wozy 2199-2200? W 1979 pojawiały się bowiem na 157 i 191 (no chyba że Redutowa obsługiwała te dwie linie?).
A propos, jak jest dalsza historia tych dwóch wozów? Interesuje mnie też historia 2070 (z pierwszej obsady) i 2387 ?

Awatar użytkownika
vip6744
Posty: 642
Rejestracja: 13 lis 2008, 16:10
Lokalizacja: Ursus - elita stolicy.

Post autor: vip6744 » 21 lis 2009, 16:39

1000 pisze:
Abacab pisze:Po dostarczeniu w 1979 roku 200 Ikarusów 280.11 i planowanym zakupem następnych już dla inych zajezdni oddelegowano wozy 2193-2200 do innych zajezdni w celu przetestowania ich przez kierowców na liniach danej zajezdni i tak
2193-2194 - Kleszczowa
2194-2196 - Ostrobramska
2197-2198 - Pożarowa
2199-2200 - Redutowa
A nie przypadkiem na Kleszczową trafiły wozy 2199-2200? W 1979 pojawiały się bowiem na 157 i 191 (no chyba że Redutowa obsługiwała te dwie linie?).
A propos, jak jest dalsza historia tych dwóch wozów? Interesuje mnie też historia 2070 (z pierwszej obsady) i 2387 ?
No i masz 1000-u absolutną rację - wozy 2199 i 2200 stacjonowały na Kleszczowej w dniach 20.08-18.10.1979 roku. A co do reszty Abacabie to ja mam takie zapiski, że 2193 i 2194 w dniach 20.08-19.10.1979 roku były na stanie Redutowej, 2195 i 2196 w dniach 20.08-18.10.1979 roku stacjonowały na Pożarowej, zaś zaś 2197 i 2198 w dniach 20.08-17.10.1979 roku były na Ostrobramskiej.
Co do twojego pytaniu 1000-u o losy wozów 2070, 2199, 2200 i 2387 to dokładne informacje są takie:
2070 - Wpis na stan 03.04.1979 roku , skreślenie ze stanu 22.04.1987 roku.
2199 - Wpis na stan 31.07.1979 roku , potem ww. epizod na Kleszczowej , Sprzedaż 27.01.1988 roku jako pogotowie autobusowe do PGK Stalowa Wola. Obecnie pogot ten jest odstawiony.
2200 - Wpis na stan 31.07.1979 roku, 06.04.1985 roku przeniesienie po NG na Chełmską i nadanie numeru 2985 , skreślenie ze stanu 19.12.1989 roku.
2387 - Wpis na stan 11.12.1981 roku, w 05.1986 roku przenumerowanie na 2358 , w 1987 roku autobus miał NG , skreślenie ze stanu w 08.1991 roku.

Jakbyś miał jeszcze jakieś pytania to pisz - mam info o wszystkich Ikarusach.

alojzy
Posty: 1316
Rejestracja: 10 maja 2007, 9:08

Post autor: alojzy » 21 lis 2009, 21:56

1000 pisze:Beni, Vip6744 i inni... jestem pod wielkim wrażeniem Waszych danych, bo nie przypuszczałem, że ktoś może takie informacje jeszcze posiadać....
--------------
A w kwestii historycznych wspomnień (których to niektórym brakowało :) ):

W latach 80., przez pewien czas zajezdnia R7 sukcesywnie "testowała" linie należące do innych zakładów: przez kilka tygodni obsługiwała linie z jednej zajezdni, później z kolejnej itp. R7 była obecna średnio po kilka dni na każdej linii. W sumie trwało to kilka (kilkanaście?) miesięcy. Pamiętam dobrze, kiedy kursowała na liniach należących do Kleszczowej (109), później Redutowej (106, 105 itp). Najczęściej widywałem wóz 2200...
Nie pamiętam szczegółów, bo minęło już trochę czasu, natomiast do dzisiaj zastanawiam się jaki był cel tej akcji i dlaczego to właśnie R7 miała "testować" wszystkie? większość linii w Warszawie?.... Ktoś jeszcze pamięta?
Akurat trafiłeś w mój temat. Śledziłem to na bieżąco i mam zapiski, jakie wozy z Woronicza jeździły na jakich liniach.
Cel testowania też nie był mi bliżej znany. Wiem tylko, że system testowania nazywał się Aster, że wozy te były wyposażone w łączność z centralą, co przejawiało się mała antenką nad kabiną kierowcy. Potem w podobne antenki wyposażone były wozy ze Stalowej. Na R-7 w system Aster wyposażone były solówki z 1984 i 1985 r. i wybrane przeguby z lat 1984-1988.
Generalnie co tydzień testowana była inna linia, lub ew, dwie o mniejszej liczbie brygad (ale tylko w dni powszednie). W zamian za to na linie z Woronicza wyjeżdżały wozy z zajezdni, z których linia była właśnie testowana. Wszytko zaczęło się wczesnym latem 1987 r. od testowania linii z Chełmskiej, a skończyło w 1989 liniami z Pożarowej. Pamiętam, że ekscytowało mnie zawsze wtedy bardzo co poniedziałek, co w danym tygodniu będzie testowane. Bo tylko wtedy można było spotkać takie kwiatki jak przeguby-testery z Woronicza na 153, 176 czy 183 i np. przeguby z Pożarowej na ówczesnych 502 i 504, czy solówki z Ostrobramskiej na niegdysiejszym 114 itd.
W razie pytań dysponuję zapiskami, jaka linia kiedy była testowana (niestety za wyjątkiem kilku tygodni wakacyjnych) i listą wozów, jakie w tej zabawie uczestniczyły i gdzie się pojawiły.

Michalk001
Posty: 1231
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 21 lis 2009, 22:06

A pamiętacie testy nowego paliwa na Inflanckiej? - chyba nazywano to EKO-DIESEL? Pamiętam że niektóre Ikary miały naklejki na ścianie przedniej i tylnej i rzeczywiście dużo mniej dymiły. Ciekawe czy emisja związków też była mniejsza.

bartoni722
Posty: 12177
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 21 lis 2009, 22:36

Michalk001 pisze:A pamiętacie testy nowego paliwa na Inflanckiej? - chyba nazywano to EKO-DIESEL? Pamiętam że niektóre Ikary miały naklejki na ścianie przedniej i tylnej i rzeczywiście dużo mniej dymiły. Ciekawe czy emisja związków też była mniejsza.
A to nie było CITY-DIESEL?Na przegubowcu są foty wozu 2871 z taką naklejką.
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

Awatar użytkownika
Janek1236
(viper1983)
Posty: 1115
Rejestracja: 24 kwie 2006, 15:28
Lokalizacja: Śródmieście/Bielany

Post autor: Janek1236 » 22 lis 2009, 0:40

W latach 1991-1994 wóz 2296 (i chyba nie tylko on) woził się z dużym logiem firmy Castrol na burtach, co zapewne oznaczało że był jednym z nielicznych wozów używajacych droższego markowego oleju silnikowego..

prosper5250
Posty: 842
Rejestracja: 11 lip 2007, 20:57
Lokalizacja: Białołęka-Ratusz

Post autor: prosper5250 » 25 lis 2009, 14:19


ODPOWIEDZ