Komunikacja w innych miastach

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Paweł_K
Taki ligowy Bełchatów
Posty: 5355
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:12
Lokalizacja: W-wa Gocławek (HQ)
Kontakt:

Post autor: Paweł_K » 29 sie 2013, 14:32

Widzieliście ten tunel w Belgii, służący jako magazyn starych pojazdów KM? Obejrzałem fotki, robią wrażenie.
And if the band you're in starts playing different tunes
I'll see you on the dark side of the moon

Richard Wright 1943-2008 - Shine on, you crazy diamond...

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36879
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 29 sie 2013, 15:34

Tak, dyskusja o nim toczyła się w tym tygodniu na tym podforum :roll:

( -> Komunikacyjne ciekawostki)
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 12 wrz 2013, 10:32

W Wiedniu to jest ciekawego komunikacyjnie?

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10155
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23

Post autor: JacekM » 12 wrz 2013, 12:06

Metro, spora sieć tramwajowo-stadtbahnowa, ostatnio też taki wynalazek: http://phototrans.pl/14,629224,0,Rampin ... _8301.html http://phototrans.pl/14,629225,0,Rampin ... _8301.html
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3212
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 12 wrz 2013, 14:20

JacekM pisze:ostatnio też taki wynalazek:
A czy on da rade jeździć bez podłączenia do sieci?
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Kraków, 19.10.2024 mc339/4A/178
Komunikacja miejska oraz kolej

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14826
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 12 wrz 2013, 14:26

Tak, ma akumulatory.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2716
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 12 wrz 2013, 14:50

To są tylko punkty ładowania, poza nimi nie ma sieci.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26948
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 12 wrz 2013, 17:51

- U6 na odcinku śródmiejskim - bardzo ciekawe architektonicznie estakady (no i samo metro obsługiwane tramwajami w trakcji poczwórnej, mniam)
- WLB czyli Wiedeńska Kolej Dojazdowa ;) - z tym, że do końca w Baden (też warto zobaczyć, śliczny park kuracyjny na zboczu wzgórza, termy) jedzie się z Opery z godzinę piętnaście
- tramwaje ;) a szczególnie: 1/2 po Ringu, 1 na Prater, 18 z odcinkiem tunelowym, 38 na Grinzing (wino, knajpy, autobus na Kahlenberg), ewentualnie 31 czyli ostatni most tramwajowy w Wiedniu, podobno także końcówka zachodnia 43/44 ale nie widziałem osobiście, więc nie gwarantuję;
- U2 na odcinku od Praterstern na wschód (najnowsza trasa, w dużej części na estakadzie)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14826
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 12 wrz 2013, 18:19

Ja dorzucę jeszcze linię 38A i kursy na Leopoldsberg, świetna trasa po terenie górzystym, startuje z Heiligenstadt, końcówki U4 :)
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Daniel_FCB
(kaczofob)
Posty: 1602
Rejestracja: 23 lut 2008, 20:54
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Daniel_FCB » 13 wrz 2013, 1:14

MichalJ pisze:W Wiedniu to jest ciekawego komunikacyjnie?
Na dniach postaram się zaspamować resztą zdjęć z Wiednia na TWB. ;) Przede wszystkim tramwaje (o których jest już temat na forum):
pętla Schotentor U zbudowana na poziomie -1, tunel premetra pod Margaretengürtel, metro na zrębach Stadtbahnu (linie U4 i U6) z zachowanymi peronami projektu Otto Wagnera (secesja), tramwaje na Ringu, tramwaje na obrzeża miasta (linie do Rodaun, Hohe Warte, Grinzing). Moooże jeszcze "Lokalbahnlinie nach Baden" jako studium tego, czy WKD powinno być bardziej kolejowe czy tramwajowe.
Taborowo - nudy. E1/E2 na przemian z ULFami, autobusy MANa (WL) i Mercedesa (ajenci). Tylko te włoskie wozidełka mogą odrobinę człowieka zaciekawić (zwłaszcza, że jeżdżą po pięknej okolicy - Innere Stadt bardzo przypadło mi do gustu).
Aha, muzeum tramwajowe jest zamknięte do końca roku.
Wciąż się zastanawiał, jak nielogiczne może się stać logiczne rozumowanie, jeśli zajmuje się nim dostatecznie duży komitet - Pratchett, Świat finansjery
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14826
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 13 wrz 2013, 5:16

Z ciekawostek, to jest jeszcze prywatna linia autobusowa po cmentarzu (MANidło Dr Richard), nie pamiętam ceny za bilet, ale częstotliwość zdaje się 30 minut.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
a/p TALENT
Posty: 1724
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
Lokalizacja: Flughafen Bemowo

Post autor: a/p TALENT » 13 wrz 2013, 9:36

Zapomnieliście o części kolejowej / S-bahn, zwłaszcza trasa S 45, dworzec Hauptbahnhof z przyległościami, Praterstern, Westbahnhof z przyległościami, Wien Mitte no i swojsko syfiasty Floridsdorf. Dla miłośników zabaw ludycznych Prater i dwa odcinki liliputbahn - na Praterze i na Donauinsel.
Zwróćcie uwagę na niezwykle przyzwoity stan taboru S-bahnu / ezt z lat 1979 - 1984! /.
ZUS fundatorem emigracji

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26948
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 13 wrz 2013, 17:20

Daniel_FCB pisze: metro na zrębach Stadtbahnu (linie U4 i U6) z zachowanymi peronami projektu Otto Wagnera
Tylko U6. U4 zostało bardzo mocno przebudowane (na ciężkie metro jak U1-3).

EDIT: Korekta tagów
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 13 wrz 2013, 20:13

Na razie widzę, że jest to kolejne miasto, w którym oczywiście nie ma bramek do metra i oczywiście nie ma 'obowiązkowych' znaków drogowych jako symbolu przystanku. Szukam po Europie i nigdzie nie ma...

Awatar użytkownika
Daniel_FCB
(kaczofob)
Posty: 1602
Rejestracja: 23 lut 2008, 20:54
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Daniel_FCB » 13 wrz 2013, 21:05

Glonojad pisze:
Daniel_FCB pisze: metro na zrębach Stadtbahnu (linie U4 i U6) z zachowanymi peronami projektu Otto Wagnera
Tylko U6. U4 zostało bardzo mocno przebudowane (na ciężkie metro jak U1-3).
Ok, U4 jest zdecydowanie bardziej przebudowane (polecam przesiadkę na Längenfeldgasse), ale jednak zachodni odcinek jakieśtam elementy zachował (na pewno kilka peronów).
Aha, jeszcze polecam takie obrazki. Bardzo mi się podobał taki sposób prowadzenia robót torowych.
Wciąż się zastanawiał, jak nielogiczne może się stać logiczne rozumowanie, jeśli zajmuje się nim dostatecznie duży komitet - Pratchett, Świat finansjery
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM

ODPOWIEDZ