Strona 16 z 45

: 03 gru 2010, 8:41
autor: fidzio
Glonojad pisze:Hm, a czy aby to nie m.in. Ty protestowałeś przeciwko długim relacjom przez Warszawę bo opóźnienia na jednej nitce przenikają na drugą? :-k ;-)
Glonojadzie czytaj proszę uważnie, protestowałem również ja o relacjach wydłużonych przez Warszawę typu: Radom - Otwock, Czachówek - Mińsk, Grodzisk - Mrozy. A nie o wydłużonych relacjach zaczynających bieg w Warszawie. W przypadku pociągów Nasielsk - Działdowo, i Warszawa - Nasielsk w przypadku opóźnienia tego drugiego ten pierwszy i tak będzie stał w Nasielsku i czekał na skomunikowanie i w ten sposób potrzeba : więcej jednostek, maszynistów, kierowników pociągu...

: 03 gru 2010, 9:11
autor: Bastian
fidzio pisze:w ten sposób potrzeba : więcej jednostek
Nie wiem, czy więcej, w sytuacji, gdy do Nasielska będą dwie jednostki, a z Nasielska dalej jedna. To może mieć ręce i nogi, choć nie twierdzę, że koniecznie je ma.

: 03 gru 2010, 9:13
autor: Glonojad
Na pewno mniej od ciągnięcia za Nasielsk dwóch w ramach nierozrywania relacji.

: 03 gru 2010, 9:46
autor: fidzio
Bastian pisze:To może mieć ręce i nogi, choć nie twierdzę, że koniecznie je ma.
No jak ktoś jest miłośnikiem przesiadek to jest to jakiś plus :)

: 03 gru 2010, 9:49
autor: Bastian
Pisałem tylko i wyłącznie o taborze, którego nie ma za wiele, nie ruszałem kwestii wygody (-(

: 03 gru 2010, 9:55
autor: fidzio
Wydaje mi się że wiem o co Ci chodzi, ale od nowego RJ jakby czasy jazdy między Nasielskiem a Działdowem uległy skróceniu (tak na pierwszy rzut oka)

: 03 gru 2010, 13:14
autor: przewoz
No i gdzie ten rozkład. Piątek jest :/

Na razie się nim "chwalą":

http://www.rynek-kolejowy.pl/20148/Nowy ... _i_WKD.htm
Koleje Mazowieckie

Punktem wyjścia do nowego rozkładu jazdy były oczekiwania i preferencje pasażerów KM. Aby je poznać urząd marszałkowski zlecił Zielonemu Mazowszu przeprowadzenie badań w pociągach. Przez trzy miesiące stowarzyszenie badało potoki podróżnych na poszczególnych trasach, analizowało aktualny rozkład jazdy i przeprowadzało ankiety wśród pasażerów. Badania wykazały, które trasy są najbardziej obciążone, które pociągi cieszą się największym zainteresowaniem, a które najmniejszym. Jak się okazało z usług KM korzysta znacznie więcej pasażerów niż wynika to z wcześniejszych statystyk. Jest to bowiem aż 55 mln osób. Najwięcej pasażerów korzysta z usług KM w godzinach szczytu (6:00-9:00 i 14:30-20:00) – jest to nawet dziesięciokrotnie więcej osób niż w tzw. międzyszczycie i wieczorem. Największym powodzeniem pasażerów cieszą się pociągi przyspieszone kursujące od 2008 r.

W nowym rozkładzie jazdy udało się:

wprowadzić szerszą ofertę połączeń przyspieszonych – 21 pociągów na liniach do Radomia, Siedlec, Płocka, Ciechanowa z wykorzystaniem piętrowych wagonów push-pull. Dzięki temu możliwe będzie lepsze wykorzystanie piętrowych składów Bombardiera, konstrukcyjnie przystosowanych do połączeń przyspieszonych;
poprawić układ połączeń na poszczególnych liniach, co ułatwi pasażerom dojazd do pracy czy szkoły;
zwiększyć liczbę uruchamianych w ciągu doby pociągów z 701 do 792;
zwiększyć o 1-2 połączenia na godzinę częstotliwość kursów w godzinach szczytu (godz.6-9 oraz 14-18);
poprawić cykliczność kursowania pociągów;
zwiększyć liczbę pociągów w strefie obowiązywania wspólnego biletu.

Udało się zwiększyć liczbę połączeń praktycznie na wszystkich liniach m.in. na linii Tłuszcz – Wyszków, z obecnych 16 do 26.

W nowym rozkładzie jazdy będzie również o wiele więcej pociągów przyśpieszonych. Teraz jest ich 14, będzie 21. Między Radomiem a stolicą ma kursować m.in. pięć par pociągów przyśpieszonych, które zatrzymują się tylko w Warce, Zalesiu Górnym i Piasecznie. Czas przejazdu wyniesie 1 godzinę i 50 minut. Niestety na tej trasie nie udało się zaplanować większej liczby składów z powodu budowy łącznika kolejowego na Lotnisko Chopina.

Pociągi przyśpieszone będą obsługiwane głównie wagonami piętrowymi, a na linii siedleckiej EZT firmy Stadler. Po raz pierwszy zostanie uruchomiony poranny pociąg z Siedlec do Warszawy, który będzie kursować z prędkością do 160 km/h. ww. trasę pokona w zaledwie 56 minut.

Nowością będzie przyśpieszony pociąg zestawiony z wagonów piętrowych z Radomia do Działdowa (przez Warszawę). Niestety na linii tej nadal będzie trwał uciążliwy dla podróżnych remont.

Zostaną również uruchomione bezpośrednie pociągi z Warszawy do Sierpca.

Linię do Otwocka Koleje Mazowieckie będą nadal obsługiwać wspólnie z Szybką Koleją Miejską w Warszawie. Z Otwocka tuż po godzinie 7.00 rano, pociągi KM i SKM mają odjeżdżać na przemian co kilka minut (7.07, 7.17, 7.25, 7.30).

Ponadto pojawią się dodatkowe pociągi przyśpieszone ze Skierniewic i z Żyrardowa, które będą dojeżdżać do Warszawy przed godziną 9.00 oraz odjeżdżać po godzinie 15:00. Niestety na linii skierniewickiej również trwa remont i rozkład będzie ulegał okresowym zmianom.

Rozkład jazdy pociągów edycji 2010/2011 będzie bardziej cykliczny niż w chwili obecnej.

: 03 gru 2010, 13:22
autor: Wolfchen
Między Radomiem a stolicą ma kursować m.in. pięć par pociągów przyśpieszonych, które zatrzymują się tylko w Warce, Zalesiu Górnym i Piasecznie.
Szkoda, że nie dopiszą, iż te trzy nowe, to po prostu przekwalifikowane osobówki :/

: 03 gru 2010, 15:03
autor: ted
rufio198 pisze: Przecież widziałem wywiad z p. Biegą na TVN W-wa i mówił ze KM-y teraz marnotrawią tabor ( taki sens był wypowiedzi). ZM opracowało podobno rewelacyjne obiegi - max pół godz. na stacji zwrotnej.
A tu taki kwiatek. Jak mi przykro :D
Dokładnie w piątek kończy bieg na stacji X i napisane jest w obiegu "postój do poniedziałku"
Tak, bo najbardziej brakuje taboru w soboty i niedziele.
Poza tym przecież skład nie może tak stać 3 dni bez PK!
Jak poczytać wasze zarzuty, drodzy pracownicy KM, to ręce opadają.

[ Dodano: |3 Gru 2010|, 2010 15:11 ]
rufio198 pisze:Właśnie czytam telegram zamknięciowy na KM9 obowiązujący od 12.12.2010r - i jestem w poważnym szoku.
Wiedziałem że Zielone Mazowsze schrzaniło rozkład jak się patrzy - ale takich kwiatków nie spodziewałem się. 90% pociągów KM kursujących na tej linii to relacje Warszawa - Nasielsk i Nasielsk - Mława/Działdowo. Nie można było zrobić od razu z W-wy do Mławy/Działdowa? Najlepiej ganiać ludzi z pociągu do pociągu bo tak ubzdurało sobie ZM ](*,)
Co za kretyn bez pojęcia takie idiotyzmy wymyśla? Jest ich więcej w ZM? ](*,)
A nie zauważyłeś, że na tej linii szaleje modernizacja?
Daj ty ludziom z Nowego Dworu czy Legionowa normalnie dojechać do pracy, a nie czekać godzinę na pociag, bo go zatrzymali na jednotorze w Gąsocinie, bo czekają na spóźnioną TLKę. Ci ludzie już swoje przecierpieli przez 3 lata modernizacji.
Za Nasielskiem i tak nikt nie jeździ, niech przynajmniej do Nasielska będzie wreszcie normalność, skoro linia zrobiona.

[ Dodano: |3 Gru 2010|, 2010 15:18 ]
8917 pisze: Ale KM-y do Łukowa jeżdzą już teraz - w większości na odcinku Łuków-Siedlce, a połączeń bezpośrednich brakuje. Co stoi na przeszkodzie, aby zamiast połączeń Łuków-Siedlce i Siedlce-Warszawa (wszystko jest obsługiwane przez KM), powstały połączenia bezpośrednie?
Jest w tym racja, ale nie bierzesz pod uwagę jednego czynnika: różnicy napełnienia na odcniku początkowym i końcowym. Powiem w ten sposób: chcesz, żeby przez połączenie relacji KM jeżdziły między Łukowem a Siedlcami na 2 ezt (teraz wszystkie Siedlce - Łuków są na 1 ezt), czy żeby między Siedlcami i Warszawą jeździły na 1 ezt?
W pierwszym przypadku jest to zwiększenie kosztów dla przewoźnika (a więc wcale nie wychodzi na to samo) i większe zapotrzebowanie na tabor. W drugim przypadku pogorszenie oferty dla pasażerów z odcinka Siedlce - Warszawa (absolutnie nie do zaakceptowania, przynajmniej w szczycie).

: 03 gru 2010, 16:13
autor: przewoz
ted pisze:Tak, bo najbardziej brakuje taboru w soboty i niedziele.
Jest zima. Własnie teraz może brakować paradoksalnie. Ale nie do tego chcę się przyczepić. Postój składu przez 3 dni na stacji X to narażenie na jego dewastację....

: 03 gru 2010, 16:49
autor: 8917
ted pisze:Jest w tym racja, ale nie bierzesz pod uwagę jednego czynnika: różnicy napełnienia na odcniku początkowym i końcowym. Powiem w ten sposób: chcesz, żeby przez połączenie relacji KM jeżdziły między Łukowem a Siedlcami na 2 ezt (teraz wszystkie Siedlce - Łuków są na 1 ezt), czy żeby między Siedlcami i Warszawą jeździły na 1 ezt?
W pierwszym przypadku jest to zwiększenie kosztów dla przewoźnika (a więc wcale nie wychodzi na to samo) i większe zapotrzebowanie na tabor. W drugim przypadku pogorszenie oferty dla pasażerów z odcinka Siedlce - Warszawa (absolutnie nie do zaakceptowania, przynajmniej w szczycie).

Na każdej linii zapełnienie pociągu jest najmniejsze na jej początku. Do Dęblina jeżdżą dwie jednostki, a to 17 tys. miasto z pewnością nie generuje dużego potoku, zapełnienie jest największe od Pilawy i Otwocka w kierunku Warszawy. Jednak nie ma pociągów Warszawa - Otwock z przesiadką na Otwock - Dęblin. Najlepiej byłoby wysłać do Łukowa 2 EZT, jednak masz rację - od Siedlec do Łukowa zapełnienie nie byłoby zbyt duże. Z drugiej strony, pojedyncze flirty czasami już teraz jeżdżą z Warszawy do Siedlec. Jeżeli w nowym RJ pociągi będą złożone właśnie z jednego flirta, nie widzę problemu, aby mogły pojechać bezpośrednio do Łukowa.

:arrow: Problem można też rozwiązać w inny sposób: Rozdzielenie podwójnego Flirta przyjeżdżającego z Warszawy do Siedlec, na dwa pojedyncze. W takim przypadku jeden jest odczepiany i jedzie do Łukowa. Do drugiego jest doczepiany ten, co przyjeżdża z Łukowa i 2xFlirt odjeżdża do Warszawy. Flirty mają sprzęgi automatyczne, więc nie powinno być problemu. :-k

: 03 gru 2010, 17:46
autor: rufio198
ted pisze:
rufio198 pisze: Przecież widziałem wywiad z p. Biegą na TVN W-wa i mówił ze KM-y teraz marnotrawią tabor ( taki sens był wypowiedzi). ZM opracowało podobno rewelacyjne obiegi - max pół godz. na stacji zwrotnej.
A tu taki kwiatek. Jak mi przykro :D
Dokładnie w piątek kończy bieg na stacji X i napisane jest w obiegu "postój do poniedziałku"
Tak, bo najbardziej brakuje taboru w soboty i niedziele.
Poza tym przecież skład nie może tak stać 3 dni bez PK!
Jak poczytać wasze zarzuty, drodzy pracownicy KM, to ręce opadają.
A niech se stoi. Tylko po co ZM chrzani że ułożyło obiegi tak że tabor jest racjonalnie wykorzystywany?
ted pisze:
rufio198 pisze:Właśnie czytam telegram zamknięciowy na KM9 obowiązujący od 12.12.2010r - i jestem w poważnym szoku.
Wiedziałem że Zielone Mazowsze schrzaniło rozkład jak się patrzy - ale takich kwiatków nie spodziewałem się. 90% pociągów KM kursujących na tej linii to relacje Warszawa - Nasielsk i Nasielsk - Mława/Działdowo. Nie można było zrobić od razu z W-wy do Mławy/Działdowa? Najlepiej ganiać ludzi z pociągu do pociągu bo tak ubzdurało sobie ZM ](*,)
Co za kretyn bez pojęcia takie idiotyzmy wymyśla? Jest ich więcej w ZM? ](*,)
A nie zauważyłeś, że na tej linii szaleje modernizacja?
Daj ty ludziom z Nowego Dworu czy Legionowa normalnie dojechać do pracy, a nie czekać godzinę na pociag, bo go zatrzymali na jednotorze w Gąsocinie, bo czekają na spóźnioną TLKę. Ci ludzie już swoje przecierpieli przez 3 lata modernizacji.
Za Nasielskiem i tak nikt nie jeździ, niech przynajmniej do Nasielska będzie wreszcie normalność, skoro linia zrobiona.

Wiesz że chrzanisz i to bez sensu. W świetle awantur w Nasielsku, jak nie ma pociągu do Działdowa. Czyżbyś był kolejnym aktywista ZM, które podobno az tak dokładnie nie liczyło tej linii, zarejestrowanym na tym forum aby wychwalać te idiotyzmy co ZM wymyśliło?

: 03 gru 2010, 22:20
autor: Neoś_998
Pojawił się już nowy rozkład na stronie KM :D

Zobaczcie ile jest objaśnień ](*,)

: 03 gru 2010, 22:34
autor: fik
Skomunikowania z Siemiatycz do Warszawy rozwalone w drebiezgi. =;

[ Dodano: |3 Gru 2010|, 2010 22:38 ]
Jeden pociąg o 4 rano z Ostrołęki to było mało, zatem pojedzie jeszcze taki o 3.30. Gacki się ucieszy.

: 03 gru 2010, 22:43
autor: Bernard
Ze średnicy do Legionowa po południu tylko dwa pośpieszne, zwykłego nie ma. Za to jaki piękny czas przejazdu. Mam rozumieć, że wspólny bilet w tych pociągach będzie honorowany. Jeśli chodzi o Legionowo-Przystanek to pociągi w takcie co godzinę z dziurami na co dwie ale w równych odstępach. Tylko w szczycie trochę lepiej.