Marki, Radzymin, Wołomin

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 21 paź 2016, 20:01

primoż pisze:
Frencher pisze:A buspas byłby fikcją, ponieważ kierowcy z Radzymina, Wyszkowa i przyległości wychodzą z założeniach, że kodeks drogowy to zaczyna obowiązywać w Warszawie. Jakby nie ustawili policjanta po 100m przez całą dobę w al. Piłsudskiego, to buspas byłby buspasem tylko z nazwy.
Dla kierowców z Radzymina i Wyszkowa będzie obwodnica, a nie al. Piłsudskiego.
Wyszków i okolice pojadą obwodnicą.
Ale mniej więcej 1/3 obecnego Radzymina + wszelkie przyległości do granicy Marek wzdłuż obecnej trasy będą nadal korzystały z pl. Piłsudskiego - mają po prostu bliżej niż do wjazdu w Radzyminie na planowaną obwodnice.
Ruch tranzytowy w al. Piłsudskiego zmniejszy się - to oczywiste. Ale zmniejszy nie oznacza zniknie. Jeden pas ruchu w każdy kierunku to byłby prawdziwy hardcore. A buspas byłby nie do upilnowania, chyba że kosztem obstawienia do kilkudziesięcioma policjantami.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 4213
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: tenmiasto w tenkraju

Post autor: primoż » 21 paź 2016, 20:07

Frencher pisze:Ale mniej więcej 1/3 obecnego Radzymina + wszelkie przyległości do granicy Marek wzdłuż obecnej trasy będą nadal korzystały z pl. Piłsudskiego - mają po prostu bliżej niż do wjazdu w Radzyminie na planowaną obwodnice.
Ruch tranzytowy w al. Piłsudskiego zmniejszy się - to oczywiste. Ale zmniejszy nie oznacza zniknie. Jeden pas ruchu w każdy kierunku to byłby prawdziwy hardcore. A buspas byłby nie do upilnowania, chyba że kosztem obstawienia do kilkudziesięcioma policjantami.
Ja się zastanawiam, na ile buspas spowodowałby, że samochody z przytaczanego przez ciebie obszaru jeździłby przez DW631+S8 zamiast al. Piłsudskiego :-k W takim układzie niegłupio byłoby nawet poszerzyć samą DW631, przynajmniej na odcinku obwodnica - Struga. Wtedy z al. Piłsudskiego korzystaliby ci, co naprawdę muszą.

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1643
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 21 paź 2016, 20:23

Frencher pisze:
primoż pisze:Dla kierowców z Radzymina i Wyszkowa będzie obwodnica, a nie al. Piłsudskiego.
Wyszków i okolice pojadą obwodnicą.
Ale mniej więcej 1/3 obecnego Radzymina + wszelkie przyległości do granicy Marek wzdłuż obecnej trasy będą nadal korzystały z pl. Piłsudskiego - mają po prostu bliżej niż do wjazdu w Radzyminie na planowaną obwodnice.
Ruch tranzytowy w al. Piłsudskiego zmniejszy się - to oczywiste. Ale zmniejszy nie oznacza zniknie. Jeden pas ruchu w każdy kierunku to byłby prawdziwy hardcore. A buspas byłby nie do upilnowania, chyba że kosztem obstawienia do kilkudziesięcioma policjantami.
Nie bój się,dwa radiowozy i w dwa tygodnie wszyscy się nauczą.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

Łukasz
Posty: 11296
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 22 paź 2016, 2:09

Autobusy do Wwy musza jezdzic w dużej mierze przez Marki, do spora cześć klientów. Chyba ze to sie nagle tak zmieni.
ŁK

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 26 paź 2016, 12:52

Dzisiejszym dzień przyniósł oficjalnie zdementowanie bzdurnej info o buspasie w al. Piłsudskiego.
http://www.marki.pl/www/aktualnosc-4078 ... owiedziach
Czyli resumując: nikt żadnego buspasa nie planował i nie planuje.

Za to powiła się mocno kontrowersyjna wersja al. Piłsudskiego jako drogi z jednym pasem ruchu w każdym kierunku.
Zdaniem zwolenników tej koncepcji, ruch w al. Piłsudskiego ma spaść z 60tys. do 15tys. pojazdów na dobę.
Na chwilę obecną oficjalna wersja mówi o przebudowie al. Piłsudskiego w obecnej formie, która ma polegać na modernizacji ciągów pieszo-rowerowych, budowy miejsc parkingowych, włączeniu dodatkowych ulic i modernizacji przystanków.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8993
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 26 paź 2016, 14:33

1) w zlinkowanym artykule nie ma ani słowa zanegowania faktu bus-pasa.
2) nie ma w nim również słowa o jednym pasie w każdym kierunku na Piłsudskiego\
3) czy "jeden pas w każdym kierunku" w połączeniu z informacją o "zaledwie" modernizacji ciągów piesz-rowerowych itd. nie brzmi dziwnie znajomo z "wyznaczenie bus-pasa na jednym z pasów"?

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 26 paź 2016, 15:08

person pisze:1) w zlinkowanym artykule nie ma ani słowa zanegowania faktu bus-pasa.
Cóż, widocznie ktoś ma kłopot z czytaniem:
P: Czy powstanie buspas?
O: Otwarcie obwodnicy Marek w 2017 r. rozwiąże problem korków na Piłsudskiego.
I tyle w temacie.

O pomyśle ograniczania al. Piłsudskiego do jednego pasa ruchu piszą osoby związane ze środowiskiem radnych skupionym przy poprzednim burmistrzu - źródła sam poszukaj :D
Ale z góry zaznaczam, jest to tylko pomysł który się pojawił w toku analiz ruchu, ale już sama jego publikacja wzbudziła duże kontrowersje.

Ps. Znaleźliście już obiecane brygady na wzmocnienie 805.... czytaj 340 :?: Czy czekacie aż Wasz pomysł sam umrze śmiercią naturalną zapomniany przez wszystkich :?:
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8993
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 26 paź 2016, 15:44

Frencher pisze:
person pisze:1) w zlinkowanym artykule nie ma ani słowa zanegowania faktu bus-pasa.
Cóż, widocznie ktoś ma kłopot z czytaniem:
P: Czy powstanie buspas?
O: Otwarcie obwodnicy Marek w 2017 r. rozwiąże problem korków na Piłsudskiego.
I tyle w temacie.
Jeśli ktoś ma problem, to ty - w zacytowanej odpowiedzi nie ma ani słowa o tym, że nie będzie buspasa.
Frencher pisze:O pomyśle ograniczania al. Piłsudskiego do jednego pasa ruchu piszą osoby związane ze środowiskiem radnych skupionym przy poprzednim burmistrzu - źródła sam poszukaj :D
Wybacz, ale jeśli piszesz, że coś się dzieje, ale później nie jesteś łaskawy do udokumentowania własnej tezy, to jesteś zwykłym populistą i pieniaczem.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4857
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 26 paź 2016, 15:58

Frencher pisze:O pomyśle ograniczania al. Piłsudskiego do jednego pasa ruchu piszą osoby związane ze środowiskiem radnych skupionym przy poprzednim burmistrzu - źródła sam poszukaj :D
Nie toleruję tutaj takich zagrywek.+1 do ostrzeżeń
Obrazek

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 26 paź 2016, 16:06

Wiliam pisze:
Frencher pisze:O pomyśle ograniczania al. Piłsudskiego do jednego pasa ruchu piszą osoby związane ze środowiskiem radnych skupionym przy poprzednim burmistrzu - źródła sam poszukaj :D
Nie toleruję tutaj takich zagrywek.+1 do ostrzeżeń
Chwila moment, ale jakich zagrywek :?:
Ktoś mi zarzuca brak wiedzy na dany temat (twierdząc że jest inaczej) nie podając źródła swoich twierdzeń, więc ja robię dokładnie to samo.
Rożnica polega na tym, że to co ja pisze można w kilka minut zweryfikować wchodząc w odpowiednie miejsca.

Tak że trochę obiektywizmu panie moderatorze.
Zresztą obiektywizm powinien być nieodzowną cechą ludzi którzy chcą pełnić pewne funkcje.

Dziękuję.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4857
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 26 paź 2016, 23:15

Person nie tworzy w tej rozmowie nowych informacji, a jedynie odwołuje się do Twoich. Masz szczęście że United dziś wygrało i nie dostaniesz dziś kolejnego lizaka za pisanie na czerwonym. Koniec OT.
Obrazek

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 27 paź 2016, 12:46

Nie chce mi się ciągnąc tej dyskusji. Napisze tylko tyle, ze jesteś mega stronniczy.
Poziom moderacji w porównaniu do tego co było na dawnym forum ZTM i WAWKOM-ie po jego powstaniu siadł.

* * *
A wracając do tematu wątku, mam już koronny dowód na kłamstwo o buspasie w al. Piłsudskiego:
http://www.marki.net.pl/i-strefa-w-pyta ... iach-93393
Wszystko w komentarzu na dole.
Dodam tylko, iż odpowiada pracowni UM Marki, a pytanie było moje.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8993
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 28 paź 2016, 17:07

Dobrze, zatem wydaje się, że należą się pewne wytłumaczenia z mojej strony.

Jeszcze jakieś pół roku temu UM Marki przygotowało bardzo odważną i interesującą koncepcję zmian po oddaniu do użytku obwodnicy miasta (S8). Została ona przygotowana w duchu "uczłowieczenia" al. Piłsudskiego i jednym z elementów był buspas na tej ulicy. Powyższa dyskusja zrewidowała moją wiedzę. Z niewyjaśnionych przyczyn Marki zrezygnowały z buspasa, zatem Frencher (w tym momencie) ma rację.

Nie zmienia to jednak faktu, że:
1) Wypowiedzi Frenchera operującego nagminnie sformułowaniami typu: "każdy wie o czym mowa", "mówi się, że", "wystarczy sprawdzić u źródła" lub "mieszkańcy oburzają się, że - co warto sprawdzić" (bez podania źródła, linku) i tak dalej nie noszą znamion normalnej dyskusji; moim skromnym zdaniem są to wypowiedzi mające jedynie wnieść zamęt, dezinformację lub insynuację o pochodzeniu z Bardzo Ważnego i Wiarygodnego Źródła (a'la "kierowca autobusu powiedział mi, że to już pewne").
2) Brak buspasa/brak zmian w zakresie przepustowości al. Piłsudskiego po otwarciu S8 pobudzi jedynie ruch indywidualny, przybędzie samochodów (na ulicach Marek i Warszawy) i będzie kolejnym przykładem zmarnowanej szansy na lepsze wykorzystanie zbiorkomu. Przykładów na takie marnotrawstwo okazji jest wiele: otwarcie AOW we Wrocławiu (na ile zniknęły korki? miesiąc? dwa?), Trasa Siekierkowska itd. Nawet jeżeli prognozy wskazują, że w ciągu 20 lat podwoi się liczba mieszkańców Marek (a według obecnie uchwalonych mpzp na terenie Polski mogłoby żyć ponad 50 mln ludzi, hehe), to należy działać tu i teraz. Gdy znikną TIRy, autobusy i osobowy tranzyt po Markach będzie hulał przysłowiowy wiatr i będzie on zachęcał do wsiadania do własnych aut. Niestety rozmieszczenie zabudowy na terenie Marek jest jakie jest i mieszkańcy budynków oddalonych od alei jeszcze chętniej przesiądą się do własnych samochodów. Chyba, że miasto da im inny, wyraźny sygnał. Ale to moje zdanie.

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 29 paź 2016, 19:33

person pisze: Gdy znikną TIRy, autobusy i osobowy tranzyt po Markach będzie hulał przysłowiowy wiatr i będzie on zachęcał do wsiadania do własnych aut. Niestety rozmieszczenie zabudowy na terenie Marek jest jakie jest i mieszkańcy budynków oddalonych od alei jeszcze chętniej przesiądą się do własnych samochodów. Chyba, że miasto da im inny, wyraźny sygnał. Ale to moje zdanie.
Przesiądą się na samochody, a wiesz dlaczego :?: Bo dajecie pasażerom z Marek śmieszną ofertę.
Szczególnie rano brygady są maksymalnie opóźnione, a jak już się coś podstawi na przystanek to często do ZP Szkolna nie da się wejść do środka. To jak nowi pasażerowie mają korzystać :?:
Na 412, 512 i E-7 kursującymi tym samym ciągiem można znaleźć miejsca leżące, a na 718 i 805 ludzie nie mieszczą się do środka.
Wymyśliliście zwiększenie kursowania linii 805 do 7-8 minut, a potem sami się z tego rakiem wycofaliście. Została tylko obietnica że może kiedyś...
Piszesz o zachęcaniu mieszkańców Marek do komunikacji, a jedyne co macie do zaoferowania to dokładanie kolejnych przestanków w strefie miejskiej, i czasy przejazdu jak dla cyklistów lub dorożek konnych na Starym Mieście.
O zaproponowaniu atrakcyjniejszej trasy dla przyszłych 140 i 340 tez nie ma mowy, bo choć to linie miejskie to z góry zastrzegacie że nadal je traktujecie tak samo jak wszystkie inne podmiejskie.

Teraz wkręcacie obecnego burmistrza Marek w L-ki. Facet się na poważnie stara, drogi przebudowuje z uwzględnianiem przyszłych tras (są już podobno jakieś wstępne koncepcje), a jak przyjdzie co do czego, to zrobicie ten sam numer co z dodatkowymi kursami na 805 (340).
Udacie że nie wiadomo o co chodzi, i jak uda się uruchomić jedną, góra 2 linie o kilku kursach dziennie to cała impreza się na tym skończy.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7044
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 29 paź 2016, 20:14

-ŚCIE? Czyli kto?

ODPOWIEDZ