Prawko i lewko

Moderatorzy: Wiliam, Szeregowy_Równoległy

Sebastian
Posty: 907
Rejestracja: 28 mar 2015, 21:56

Post autor: Sebastian » 04 lut 2016, 21:24

Szeregowy_Równoległy pisze:Zakładam, że skoro pracownicy NR Organizatora jeżdżą autami z niebieskimi kogutami, to kierować ruchem też umieją.
Tylko nie chodzi o to czy ktoś umie kierować ruchem tylko czy ma do tego uprawnienia. W ustawie Prawo o Ruchu Drogowym w artykule 6 są wyszczególnione osoby, które takie czynności mogą wykonywać:
1) policjant;
2) żołnierz Żandarmerii Wojskowej lub wojskowego organu porządkowego, zabezpieczający przemarsz lub przejazd kolumny wojskowej albo w razie akcji związanej z ratowaniem życia lub mienia;
3) funkcjonariusz Straży Granicznej;
3a) inspektor Inspekcji Transportu Drogowego;
3b) umundurowany inspektor kontroli skarbowej lub funkcjonariusz celny;
3c) strażnik gminny (miejski);
4) pracownik kolejowy na przejeździe kolejowym;
5) osoba działająca w imieniu zarządcy drogi lub osoba wykonująca roboty na drodze na zlecenie lub za zgodą zarządcy drogi;
6) osoba nadzorująca bezpieczne przejście dzieci przez jezdnię, w wyznaczonym miejscu;
7) kierujący autobusem szkolnym w miejscach postoju związanych z wsiadaniem lub wysiadaniem dzieci;
7a) ratownik górski podczas wykonywania czynności związanych z prowadzeniem akcji ratowniczej;
8) strażnik leśny lub funkcjonariusz Straży Parku – na terenie odpowiednio lasu lub parku narodowego;
9) strażak Państwowej Straży Pożarnej podczas wykonywania czynności związanych z prowadzeniem akcji ratowniczej;
10) członek ochotniczej straży pożarnej podczas wykonywania czynności związanych z prowadzeniem akcji ratowniczej;
11) funkcjonariusz Biura Ochrony Rządu podczas wykonywania czynności związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa ochranianych osób, obiektów i urządzeń;
12) pilot podczas wykonywania czynności związanych z pilotowaniem przejazdu pojazdu nienormatywnego.
Jeśli polecenia wydaje ktoś inny to można je mieć głęboko w...
Pytanie czy pracownika NR można zaliczyć jako "osoba działająca w imieniu zarządcy drogi [..]".

radeom
Posty: 4231
Rejestracja: 22 lis 2007, 17:29

Post autor: radeom » 04 lut 2016, 21:58

Rozporządzenie ministra spraw wewnętrznych i administracji z dnia 18 lipca 2008 r. w sprawie kierowania ruchem drogowym (Dz. U. Nr 132, poz. 839)
§ 2. 1. Do dawania poleceń i sygnałów uczestnikowi ruchu lub innej osobie znajdującej się na drodze upoważnione są osoby, o których mowa w art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. — Prawo o ruchu drogowym, zwanej dalej „ustawą”, oraz:
(...)
4) umundurowany i odpowiednio oznakowany pracownik nadzoru ruchu komunikacji miejskiej — podczas wykonywania czynności związanych z zapewnieniem płynności ruchu pojazdów komunikacji miejskiej, zdarzeń drogowych oraz awarii technicznych z udziałem tych pojazdów;

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 04 lut 2016, 22:53

I można enumeratywną listę ustawową rozszerzać rozporządzeniem? :-k
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27433
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 04 lut 2016, 22:56

Art 6 ust 4 PoRD:
"Minister właściwy do spraw wewnętrznych w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw transportu, uwzględniając potrzebę zapewnienia bezpieczeństwa i porządku w trakcie kierowania ruchem drogowym oraz sprawnego wykonywania czynności w tym zakresie, w drodze rozporządzenia:
(...)
2) może upoważnić inne osoby do wykonywania czynności, o których mowa w ust. 1, oraz określić okoliczności, szczegółowe warunki, sposób wykonywania czynności w tym zakresie, jak również warunki, które te osoby muszą spełniać;
(...)"
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8621
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 04 lut 2016, 23:28

Sebastian pisze:Pytanie czy pracownika NR można zaliczyć jako "osoba działająca w imieniu zarządcy drogi [..]".
:arrow: Podejrzewam, że raczej nie, bo ZTM nie zarządza drogami.
To już w Radomiu jest to prostsze, bo organizatorem jest Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 05 lut 2016, 1:00

Ale minister może, zgodnie z zacytowanym przez Fika ustępem, upoważnić inne osoby rozporządzeniem i w przypadku pracowników NR tak zrobił. Dlatego zakładam, że pracownicy NR Organizatora są odpowiednio przeszkoleni i mają prawo wykonywać niektóre czynności związane z kierowaniem ruchem. Chyba, żeby się okazało, że nie są przeszkoleni. Wtedy zrobi się całkiem pociesznie.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

gfedorynski
Posty: 718
Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45

Post autor: gfedorynski » 05 lut 2016, 10:31

Założę się, że oficjalnie ZTM nie wie, że nie da się tam skręcać. Ciekawe tylko, dlaczego związki siedzą cicho (a już szczególnie z Nowowiejską, gdzie problem jest nie tylko przy awarii, ale codziennie).

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 05 lut 2016, 10:37

Na Nowowiejskiej to chyba by wystarczyło, gdyby jeden motorniczy stanął i powiedział, że czeka na fazę do skrętu.

gfedorynski
Posty: 718
Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45

Post autor: gfedorynski » 05 lut 2016, 11:34

W sumie dziwię się, że nikt tak nie robi, skoro potrafią (w zasadzie słusznie) czekać na NR przy awarii sygnalizacji na przejściu dla pieszych.

Stary Pingwin
Posty: 5834
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 05 lut 2016, 11:38

Otóż, niedawno był taki motorniczy. Zadzwonił do CR, że ma wyjazd z zajezdni na Okęcie, a sygnalizacja mu na to nie zezwala i on się boi. Zanim dojechał na miejsce, NR już tam był i mu pomógł.
miłośnik 13N

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 05 lut 2016, 14:10

O, to jednak NR potrafi kierować ruchem. :)

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 05 lut 2016, 14:19

Tramwajowy na pewno. Powyżej miałeś dyskusję o NR ZTM.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 05 lut 2016, 14:22

Niektóre czynności instruktorzy mogą podejmować. Jedyni, którzy je podejmują, to instruktorzy z TW. Instruktorzy z ZTM nie pomagają w żaden sposób. A gwizdków używają na przykład do dojazdu na miejsce zatrzymania. Bo czas trwania zatrzymania sam się nie zmierzy, a innego pożytku z NR ZTM w miejscu awarii nie ma.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Pablo-waw
Posty: 240
Rejestracja: 25 sie 2013, 13:28

Post autor: Pablo-waw » 10 lut 2016, 20:18

gfedorynski pisze:W sumie dziwię się, że nikt tak nie robi, skoro potrafią (w zasadzie słusznie) czekać na NR przy awarii sygnalizacji na przejściu dla pieszych.
Sam stalem 12 minut w lesie na 17-tce. Nazwy przystanku nie pamietam, ale tam to norma. Niestety przed przyjazdem NR zjawil sie woz z drugiej strony i odblokowal. Szkoda, bo jedna pasazerka namietnie obdzwaniala ZTMy, Policje i co tam mogla, ze motorniczy bezczelnie stoi na czerwonym. Dziwne, ze Policja sie nie wzruszyla te jakze obrzydliwa zbrodnia?

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 10 lut 2016, 20:30

Od jakiegoś czasu światło do skrętu w lewo w Skierniewicką (dla jadących od Pedetu) nie wzbudza się, kiedy sygnalizacja przejdzie w tryb nocny. Do mniej więcej 22-23 jest OK, potem tramwaj stoi i czeka, a światła do skrętu w lewo nie ma. Ponieważ problem dotyczy zjeżdżających do zajezdni, to tną na poziomym z zachowaniem szczególnej ostrożności i odważnego nie ma, który by stanął i nie pojechał. Bo każdy chce do domu. Oczywiście wszyscy by woleli gdyby te światła w nocy po prostu wyłączano, bo widoczność po horyzont i lepiej się jeździ jak padną zupełnie, ale teraz priorytetem jest bezpieczeństwo i nie wolno świateł nocą wyłączać.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

ODPOWIEDZ