MAN NG313 vs Solaris Urbino 18

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Który lepszy

MAN NG313
103
54%
Solaris Urbino 18
88
46%
 
Liczba głosów: 191

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 09 lis 2010, 21:25

Nie ma co, oba nowe autobusy są naprawde fajne. W obu jest widno, oba sa wygodne, siedzenia maja nieco lepszy rozkład i sa nieco wygodniejsze w Manie, okna sa nieco lepsze w Solarce.
Man po prostu utrzymuje dobry poziom Lionsow, Solaris po przegubach typu "twarda deska do siedzenia" z marną (lub bez) klimatyzacji juz od poprzedniej dostawy oferuje nareszcie dobre wozy.

Awatar użytkownika
Emil
Posty: 163
Rejestracja: 28 sty 2010, 10:13
Lokalizacja: Wawka

Post autor: Emil » 09 lis 2010, 22:04

W 100% Man.Wygodniejsze siedzenia,w Solarisach to już nie zwykłe siedzenie tylko twarda nie wygodna dla tyłka deska..Nowe many dla MZA,zapowiedzi przystanków od razu działają nie to co w SU.Następnie Man-elektronika lepsza jakościowo,w solarisach syf nie raz tak było,że kierowcy się skarżyli,że nie mogli odpalić wozu przez milion awarii na pulpicie, czy też gasł w środku kursu =; W su w większości przypadkach często odcina dopływ paliwa,w manie tego nie ma.W solarisie klimatyzacja nie jest zbyt wydajna,w manach (Lions'y) działa ona bardzo dobrze i większość ludzi jest z niej zadowolona.

Flash8222
Posty: 7612
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 10 lis 2010, 0:15

A ja bardzo chciałbym się by wypowiedział się jakiś mechanik który miał okazję dłubać przy U18 jak i nowych Lion'sach... Wiem, żeby dostać się do silnika to trzeba być gibki niczym wąż, 0 dostęp jest do silnika... Wybaczcie, ale pisanie zasłyszanych opinii od znajomych kierowców, to ja wsadzam między bajki. Wolę 100 razy wysłuchać kierowcy jak i mechanika o wozie, niż jakiegoś kabiniarza.

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 10 lis 2010, 0:22

Flash8222 pisze: Wolę 100 razy wysłuchać kierowcy jak i mechanika o wozie, niż jakiegoś kabiniarza.
Ojejujeju zapomniał wół jak cielęciem był =P~

Flash8222
Posty: 7612
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 10 lis 2010, 0:32

Ale ja się nie wypowiadałem o prowadzeniu czy też technicznych aspektach :P A tutaj jak sam widzisz mamy, 16-letnich mechaników i kierowców :P

Awatar użytkownika
Desert
Zbanowany
Posty: 3030
Rejestracja: 23 lis 2007, 16:09
Lokalizacja: 100-(L)ica

Post autor: Desert » 10 lis 2010, 7:09

Hola Hola panie przewodniku ( :D ) Niedługo będę Serwisantem MANa gwoli Ścisłości :P

Klima klimą, działać działa ale lepszy dla pasażera jest system kanałów wyprowadzających na okno - wtedy pasażer czuje że to jest :smile: I fajnie mu wieje.
W U18 klima nie jest zła , pamiętam w #8880 przy ustawionem Min. Temperaturze było naprawdę zimno w lato ;-)
Obrazek
"Jak coś wiem to wiem, a jak czegoś nie wiem to mógłbym wiedzieć czyli i tak wiem, jeżeli się mylę to przepraszam, bo mógłbym się mylić, ale ja się nie mylę."

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 10 lis 2010, 8:28

Desert pisze:było naprawdę zimno w lato
Oj, to niedobrze.
Popatrz, jaka franca!

blinski
Posty: 1310
Rejestracja: 25 kwie 2007, 14:08
Lokalizacja: z domu, po kryjomu

Post autor: blinski » 10 lis 2010, 11:37

Desert pisze:Informacja Pasażerska działa na Piątke z Plusem
Ostatnio jechałem manem na 509, i na tablicy bocznej przejechana trasa nie wyświetlała się na szaro - w ogóle w trakcie jazdy nic się nie zmieniało, a powinno. Coś się zacięło, czy tak ma być?

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 10 lis 2010, 12:07

Choroba wieku dziecięcego. W Mobilisie radzą sobie z tym nakładając na elektrocuda poobijaną dechę z koralami. Lepszy rydz niż nic, chiałoby się powiedzieć ;)
Popatrz, jaka franca!

czaroT-11
Posty: 701
Rejestracja: 13 sty 2006, 12:10
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: czaroT-11 » 10 lis 2010, 15:24

drapka pisze:Choroba wieku dziecięcego. W Mobilisie radzą sobie z tym nakładając na elektrocuda poobijaną dechę z koralami. Lepszy rydz niż nic, chiałoby się powiedzieć ;)
Ehhh... Szkoda tylko, że Mobilis, a MZA to inne bajki. Ilu z Was zauważyło iż wozy Mobilisu mają całkiem inną elektronikę, całkiem inne oprogramowanie, całkiem inną szatę graficzną niż nowe MAny? To jest jakby nie patrzeć ważny aspekt ;> ZTM władował w Mobilis oprogramowanie, zobaczył jakie są błędy i teraz wgrywają nowe lepsze ;> To tak trudno zauważyć? Gdyby zainstalować to co mają MANy (a i to badziewie ma takie same usterki jak nasze wozy) to usterek byłoby jeszcze mniej. No ale nowe... Dobra więcej nie trzeba :)

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 10 lis 2010, 15:27

To nie można mobilisowym zrobić upgradu?
Czy dobrze mi się wydaje, że elektrodecha wyświetla w manie ciut inaczej, niż w mobie? Pierwsze wrażenie (właśnie - fakt, czy tylko złudzenie?) - cyfry numeru linii są istotnie mniejsze w manie.
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

czaroT-11
Posty: 701
Rejestracja: 13 sty 2006, 12:10
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: czaroT-11 » 10 lis 2010, 15:28

Wyświetla całkowicie inaczej bo to jest inny system... ;>

fluger
Posty: 523
Rejestracja: 01 paź 2008, 20:28

Post autor: fluger » 10 lis 2010, 15:32

5 letni Solaris na dziurach mniej jest rozklekotany i mniej trzeszczy niż porównywalny 5 letni MAN z ITS-u.
MAN gdy na gładkiej drodze wjedzie w zapadniętą studzienkę to w środku wszytko wali i trzeszczy a porównywalny Solaris z 2005r. bardziej komfortowo na to reagują.
Ciekawe czy te nowe MAN-y też są takie same.

Awatar użytkownika
Drivter1234
Posty: 513
Rejestracja: 12 sie 2008, 18:10
Lokalizacja: Wawa Bielany

Post autor: Drivter1234 » 11 lis 2010, 0:50

Swojego czasu miałem możliwość przez kilka miesięcy dosiadać MAN-a w ITS Michalczewski, wtedy miały około 20.000 km. Obecnie mam porównanie z SU. Z mojego punktu widzenia MAN wygrywa. Bardziej precyzyjny układ kierowniczy. Dużo lepszy system hamulcowy, w SU pedał hamulca jest dużo twardszy i bardziej agresywny ( w sporej ilości wręcz zarywanie ) w MAN-ie natomiast czułem się jak bym hamował osobówką, miękki pedał przez co pewniejsze hamowanie i mniej dotkliwe dla pasażerów. Zawieszenie bardziej sztywne ale bardzo komfortowe w SU zbyt miękkie. MAN dużo bardziej nowoczesny i czytelny wyświetlacz na desce rozdzielczej, nawet przy jakiejś awarii nie przysłania całego wyświetlacza tylko jedną jakąś ikoną sygnalizuje problem. Silnik dużo większa kultura pracy ( choć tu to tak na +/- a to ze względu na pojemność bo trzeba by było porównywać podobną moc a SU są słabsze )

[ Dodano: |11 Lis 2010|, 2010 00:53 ]
fluger pisze:5 letni Solaris na dziurach mniej jest rozklekotany i mniej trzeszczy niż porównywalny 5 letni MAN z ITS-u.
MAN gdy na gładkiej drodze wjedzie w zapadniętą studzienkę to w środku wszytko wali i trzeszczy a porównywalny Solaris z 2005r. bardziej komfortowo na to reagują.
Ciekawe czy te nowe MAN-y też są takie same.
Niestety ale ITS się sam na swoje życzenie dopuścił takiego stanu wozów. Żeby kierowcy bardziej dbali i serwis się bardziej przykładał było by dużo lepiej. Spójrz chociaż na opony. W MZA już po 85.000 km są wymieniane opony na nowe a w ITS jeżdżą aż im prawie druty nie wyjdą. To porównanie tyczy się wielu, wielu innych rzeczy.

Scania A597
Posty: 226
Rejestracja: 27 sty 2010, 10:13
Lokalizacja: Warszawa-Białołęka

Post autor: Scania A597 » 11 lis 2010, 14:55

Drivter1234 pisze:Swojego czasu miałem możliwość przez kilka miesięcy dosiadać MAN-a w ITS Michalczewski, wtedy miały około 20.000 km. Obecnie mam porównanie z SU. Z mojego punktu widzenia MAN wygrywa. Bardziej precyzyjny układ kierowniczy. Dużo lepszy system hamulcowy, w SU pedał hamulca jest dużo twardszy i bardziej agresywny ( w sporej ilości wręcz zarywanie ) w MAN-ie natomiast czułem się jak bym hamował osobówką, miękki pedał przez co pewniejsze hamowanie i mniej dotkliwe dla pasażerów. Zawieszenie bardziej sztywne ale bardzo komfortowe w SU zbyt miękkie. MAN dużo bardziej nowoczesny i czytelny wyświetlacz na desce rozdzielczej, nawet przy jakiejś awarii nie przysłania całego wyświetlacza tylko jedną jakąś ikoną sygnalizuje problem. Silnik dużo większa kultura pracy ( choć tu to tak na +/- a to ze względu na pojemność bo trzeba by było porównywać podobną moc a SU są słabsze )

[ Dodano: |11 Lis 2010|, 2010 00:53 ]
fluger pisze:5 letni Solaris na dziurach mniej jest rozklekotany i mniej trzeszczy niż porównywalny 5 letni MAN z ITS-u.
MAN gdy na gładkiej drodze wjedzie w zapadniętą studzienkę to w środku wszytko wali i trzeszczy a porównywalny Solaris z 2005r. bardziej komfortowo na to reagują.
Ciekawe czy te nowe MAN-y też są takie same.
Niestety ale ITS się sam na swoje życzenie dopuścił takiego stanu wozów. Żeby kierowcy bardziej dbali i serwis się bardziej przykładał było by dużo lepiej. Spójrz chociaż na opony. W MZA już po 85.000 km są wymieniane opony na nowe a w ITS jeżdżą aż im prawie druty nie wyjdą. To porównanie tyczy się wielu, wielu innych rzeczy.


nie oszukujmy się że MZA bardziej dba o swoje fury niż ajenci (oczywiście z mojego punktu widzenia)

ODPOWIEDZ