Toteż ja się pytam o twoje przypuszczenia. Bo ja przypuszczam, że pan Z. jest winien grubych zaniedbań na swoim zakładzie. I przypuszczam, że za to można beknąć.Santos pisze:To sa tylko przypuszczenia Jak było naprawde wie on tylko samBastian pisze:A ja jestem, bo inteligencja przejawia się m.in. w umiejętności wnioskowania. Bał się ich kontroli. Czyżby nie były w pełni sprawne?
Stan techniczny autobusĂłw MZA a bezpieczeĹstwo pasaĹźerĂłw
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36680
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
A autobusy są własnoscia MZA i powinii na początku tam sie pofatygowac oznajmujac ze przeprowadza kontrole pojazdów MZApawcio pisze:Policja ma prawo kontrolować stan techniczny pojazdów.Santos pisze:a to juz musiałbys sie pofatygowac do samego pana Z Ja nim nie jestem nie nie moge odpowiedziec na to pytanie A wogóle co Policja ma do taboru MZA Zachowali sie jakby autobusy były ich własnoscia Kierownik jeszcze mógł postapi inaczej poprostu mógl nakazac kierowcom nie zatrzymywanie sie przy bramie głownej mundurowym
Nie muszą. Mogą po prostu zatrzymać pojazd przy użyciu lizaka. Sprawa własności tu nie ma nic do rzeczy, albowiem ani przez moment jej naruszenie nie jest zagrożone.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Ja tam jestem zdania, że z każdej kontroli przeprowadanej przez dowolny podmiot na dowolnym podmiocie musi się pojawić kara. Z dwóch powodów.. Zawsze się coś znajdzi oraz musi być widoczny efekt kontroli.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36680
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Pozwolisz, że nie będę się wdawał w kolejną bezcelową dysputę na temat wyższości/niższości Ikarów nad innymi typami. Z punktu widzenia kontroli technicznej autobusy się dzielą na sprawne i niesprawne, a nie na marki (za przeproszeniem ).Predator pisze:A widziałeś kiedyś w pełni sprawnego Ikarusa? Początkujący policjant może każdego usadzić za zakładzie, bo zawsze coś znajdzie.Bastian pisze:Jeśli nie pokazał, to się widocznie czegoś bał. Czego?
Jestem świadom, że policja mogłaby się czepnąć każdego autobusu, gdyby tylko odpowiednio bardzo chciała. Mi natomiast marzy się kontrola obiektywna. Choćby miało to oznaczać wypuszczenie na miasto sprawnego Ikarusa z R-7, a zatrzymanie niesprawnego Kleszczoplana.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36680
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Jasne. Bo gdyby nie to, to policjanci by tylko grzecznie zasalutowali. A może by się udali w pościg za uciekającymi autobusami? Ciekaw jestem, gdzie by następnego dnia poszedł do pracy kierowca, któremu by zatrzymali prawo jazdy za taki numer.Santos pisze:I pan Z źle zrobil ze nakazł kierowcom wyjezdzajacym z zakladu poddac sie kontroli
Chociaż się nie przyznawaj, że aż tak nie znasz przepisów drogowych...
EDIT: Przepraszam, gdy to pisałem, jeszcze było otwarte...
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Rzeczpospolita pisze:KOMUNIKACJA
Zajezdnie pełne gruchotów
Stołeczne autobusy przypominają eksponaty muzealne. Najbogatsze miasto w Polsce nie potrafi wymienić przestarzałego taboru
- Stan warszawskich autobusów to powód do wstydu - ocenia prof. Wojciech Suchorzewski z Politechniki Warszawskiej. - 38 proc. taboru Miejskich Zakładów Autobusowych ma ponad 12 lat i nadaje się do wymiany. Nie znam żadnej innej stolicy w Unii Europejskiej w tak złej sytuacji komunikacyjnej.
Wiceprezes MZA Janusz Bosakirski przyznaje, że 200 ikarusów ma ponad 20 lat. Jeden z nich ma przebieg 1,7 mln km i wciąż wozi pasażerów!
Stołek kosztem pasażerów
W ubiegłym tygodniu policjanci skontrolowali 41 starych autobusów MZA. Zatrzymali aż 24 dowody rejestracyjne ikarusów - z powodu wycieków z podwozia, luzów w układach hamulcowych, niesprawnych akumulatorów i łysych opon. W maju na ul. Dźwigowej zapalił się neoplan należący do MZA, na szczęście pasażerom nic się nie stało.
-W MZA brakuje pieniędzy nawet na bieżącą obsługę i części zamienne -mówi Tadeusz Słoniewski ze Związku Zawodowego Kierowców RP. - Jeśli władze miasta nie odwołają nieudolnego zarządu, spółka zostanie zapewne doprowadzona do upadłości.
Od połowy lat 90. szefem MZA jest ten sam człowiek: Roman Podsiadły. Związkowcy mówią o nim "niezatapialny". Przetrwał na kierowniczym stanowisku pięciu prezydentów Warszawy i przekształcenie MZA z zakładu budżetowego w miejską spółkę.
Nie brakuje jednak opinii, że winę ze fatalny stan taboru ponoszą przede wszystkim rządzący Warszawą politycy.
-Władze miasta inwestują głównie w metro, choć autobusy i tramwaje to najtańsze środki transportu - mówi prof. Suchorzewski. -W tej sytuacji szefowie MZA mają do wyboru: wypuścić na ulicę wszystkie autobusy i ryzykować mandaty albo wypuścić tylko sprawną część taboru i następnego dnia stracić pracę.
Bankierzy w autobusach
Do 2010 roku MZA planują wymienić 400 z 1,5 tys. autobusów. Szacowany koszt tego zakupu to 600 mln zł. Skąd wziąć na to pieniądze? Miejska spółka planuje zaciągnąć kredyt, ale to nie jest proste.
- Banki żądają gwarancji poziomu naszych dochodów przez najbliższe lata, których dostarczyć nie możemy. Miasto rozlicza się z MZA za każdy przejechany kilometr, ale bez podpisywania umowy handlowej na świadczenie usług przewozowych - mówi Janusz Bosakirski.
W ratuszu dowiedzieliśmy się nieoficjalnie, że MZA prowadzą rozmowy z władzami miasta w sprawie gwarancji kredytowych.
- To jednak zły czas na takie ustalenia. Właśnie zmienia się ekipa rządząca miastem, a nie można wykluczyć następnych zmian po jesiennych wyborach - usłyszeliśmy wMZA.
Wieloletnie umowy Zarząd Transportu Miejskiego podpisuje tylko z prywatnymi przewoźnikamiautobusowymi: Connex, ITS Michalczewski, Mobilis i PKS Grodzisk Mazowiecki. Cztery firmy mają zaledwie 180 autobusów. W tym roku po raz pierwszy od trzech lat przybędzie im 50 nowych pojazdów.
Prywatni przewoźnicy rywalizują z MZA we wskaźnikach jakości. Punktualność jest w przypadku obu grup porównywalna. Prywatni biją jednak MZA na głowę w niezawodności - ich autobusy rzadziej zjeżdżają do zajezdni z powodu awarii.
Związkowcy trzęsą miastem
Niedoinwestowane MZA utrzymują jednak dominującą pozycję na rynku. Planowany przez ZTM udział MZA w rynku miejskich przewozów autobusowych w 2006 roku to 84 proc. (według prof. Wiesława Starowicza z Politechniki Krakowskiej, w Gdyni i na Śląsku były komunalny przewoźnik ma tylko 70 proc. udziału w rynku).
Dyrektor ZTM Robert Czapla już trzy lata temu przyznał w rozmowie z "Rz", że prywatyzacja miejskich linii to najtańszy sposób na wymianę taboru - w przetargu wystarczy wybrać firmę, która da najniższą stawkę za kilometr i kupi niskopodłogowe pojazdy. Dlaczego zatem prywatyzacja miejskich połączeń przebiega w Warszawie tak wolno?
W odbywającej się w Warszawie walce grup wpływów na razie wygrywają związkowcy z MZA: w porozumieniu z miastem sprzed czterech lat mają zagwarantowane do końca 2010 roku roku co najmniej 75 proc. udziału w rynku.
-Bierzemy pod uwagę możliwość ogłoszenia kolejnych przetargów tego typu jeszcze w tym roku - mówi rzecznik ZTM Grzegorz Ćwiek.
KONRAD MAJSZYK
http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/wa ... a_a_1.htmlPrzestarzały tabor MZA
Miejskie Zakłady Autobusowe dysponują łącznie 1,5 tys. pojazdów. 38 procent z nich ma ponad 12 lat i nadaje się do natychmiastowej wymiany (to przede wszystkim ikarusy i jelcze). 37 procent taboru MZA ma od sześciu do dwunastu lat. Pojazdy młodsze niż sześć lat to zaledwie 25 procent (to np. marki MAN i Solaris).
Tyle miasto płaci przewoźnikom za każdy przejechany kilometr
SPÓŁKA MIEJSKA
* Miejskie Zakłady Autobusowe 5,92 zł
PRYWATNI PRZEWOŹNICY
* Connex 5,43 i 6,39 zł w zależności od wielkości autobusu (umowa z 2000 roku)
* ITS Michalczewski 4,24 zł (2003 rok) i 6,55 zł (2006 rok)
* Mobilis 4,12 zł (2003 rok)
* PKS Grodzisk Mazowiecki 3,72 zł (2004 rok)
Na "KLESZCZOWEJ" jakoś się zaczęły jarać-nawet chyba dwa.Gdy N 4020 były na "WORONICZA",nie było takich przypadków.
Widać zależy to od personelu technicznego danej bazy.
Widać zależy to od personelu technicznego danej bazy.
Linia 155: 1966-2011
155 STRĄKOWA Górczewska-Świętokrzyska TORWAR
166 OBOZOWA Marszałkowska-Książęca TORWAR
182 OS.OSTROBRAMSKA Trasa Łazienkowska-Wałbrzyska URSYNÓW PŁD. (OS.OSTROBRAMSKA-OKĘCIE)
WAA 894 C,WAB 655 C,WAB 972 C,WAB 097 P, WAB 186 P, WAB 055 P, WXC 512M,WX 69712.
155 STRĄKOWA Górczewska-Świętokrzyska TORWAR
166 OBOZOWA Marszałkowska-Książęca TORWAR
182 OS.OSTROBRAMSKA Trasa Łazienkowska-Wałbrzyska URSYNÓW PŁD. (OS.OSTROBRAMSKA-OKĘCIE)
WAA 894 C,WAB 655 C,WAB 972 C,WAB 097 P, WAB 186 P, WAB 055 P, WXC 512M,WX 69712.
Jeżeli już to JEDNEGO Czyli 8727,który w tak tragicznym stanie przyszedł z likwidowanej podówczas "Inflanckiej".Dlaczego więc używasz liczby mnogiej?
Linia 155: 1966-2011
155 STRĄKOWA Górczewska-Świętokrzyska TORWAR
166 OBOZOWA Marszałkowska-Książęca TORWAR
182 OS.OSTROBRAMSKA Trasa Łazienkowska-Wałbrzyska URSYNÓW PŁD. (OS.OSTROBRAMSKA-OKĘCIE)
WAA 894 C,WAB 655 C,WAB 972 C,WAB 097 P, WAB 186 P, WAB 055 P, WXC 512M,WX 69712.
155 STRĄKOWA Górczewska-Świętokrzyska TORWAR
166 OBOZOWA Marszałkowska-Książęca TORWAR
182 OS.OSTROBRAMSKA Trasa Łazienkowska-Wałbrzyska URSYNÓW PŁD. (OS.OSTROBRAMSKA-OKĘCIE)
WAA 894 C,WAB 655 C,WAB 972 C,WAB 097 P, WAB 186 P, WAB 055 P, WXC 512M,WX 69712.