Sąd nad 175

Moderator: Wiliam

ITS A 218
Posty: 3167
Rejestracja: 30 cze 2006, 16:29
Lokalizacja: stąd

Post autor: ITS A 218 » 28 mar 2013, 13:21

Albo 128 dać do Sasanki, a w relacji Szczęśliwice- Rakowiec dać 228, skoro niektórzy tu twierdzili, że 128 na tym odcinku jest słabo zapełnione.
RELOBUS A38 ESTRADY

Awatar użytkownika
Mong
(ZEA_R-0)
Posty: 3832
Rejestracja: 29 lis 2010, 0:18
Lokalizacja: Warszawa Grochów

Post autor: Mong » 28 mar 2013, 13:21

emyl pisze:Zrozumcie proszę, że sytuacja, w której kilkaset osób dziennie dostać się musi na lotnisko komunikacją miejską nie jest w żaden sposób priorytetowa z perspektywy całego układu. Gdybyśmy mieli więcej kasy, bardzo proszę, wtedy takie argumenty mają znaczenie. Ale utrzymywanie kosztownej linii autobusowej (silnej, podatnej na korki, niezbyt dobrze zapełnionej na przedmiotowym odcinku), gdy istnieje nieodwracalna już alternatywa kolejowa jest niedopuszczalne w obecnej sytuacji finansowej. To prawda - zawsze ktoś będzie niezadowolony.
Też myślę, że nie jest to sytuacja priorytetowa. Zgadzam się też, że nie mamy tak dużo kasy. Tym bardziej nie mogę zrozumieć dlaczego wybudowano ten kretyński, mega drogi tunel kolejowy, który wcale nie poprawia dojazdu na lotnisko. Ta kosztowna linia autobusowa na pewno wychodzi taniej niż ten badziew.

Kolej to rozrzucone (Śródmieście, Centralny), kiepsko skomunikowane (Powiśle) i słabo bądź wcale nie dostosowane dla osób z bagażem stacje (wszystkie albo większość), powalająca częstotliwość 15/30, stacja oddalona od terminalu i praktycznie zerowy zysk czasowy w porównaniu z autobusem.

175 to często rozmieszczone w centrum przystanki, niskopodłogowe autobusy, wysoka częstotliwość i przystanek pod samym terminalem.

Czy to naprawdę dziwne, że jeśli w zamian za 175 daje się coś wyraźnie gorszego to ludzie się buntują?
emyl pisze:Ktoś napisał, że największy kłopot z likwidacją 175 mają ci, których najmniej ta zmiana dotyczy - święte słowa, tak to tutaj wygląda.
Te, te, te. Zdarza mi się korzystać z tej linii, więc nie baw się w jasnowidza, ok? =;

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 28 mar 2013, 13:21

A jak się samolot zepsuje, to już w ogóle.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 28 mar 2013, 13:26

Adam G. pisze:Jak to samo stanie się z pociągiem między stacjami, masz już całkiem poważny problem.
O matko, dramat! Ciekawe jak sobie radzą z tymi problemami w innych pańśtwach, gdzie kolej bądź metro też mogą utknąć między stacjami...

BTW Wezwanie / złapanie taksówki w korku w szczycie też nie jest proste.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 28 mar 2013, 13:28

MeWa pisze:
Adam G. pisze:Jak to samo stanie się z pociągiem między stacjami, masz już całkiem poważny problem.
O matko, dramat! Ciekawe jak sobie radzą z tymi problemami w innych pańśtwach, gdzie kolej bądź metro też mogą utknąć między stacjami...
Ciekawe, czy też ktoś ciągle rozkrada im urządzenia SRK, rzuca się pod pociągi i zapewnia morze innych fajnych atrakcji... Ciekawe czy ktoś też wybudował tam stację przy lotnisku 10min drogi z bagażem od miejsca w którym można zrobić check-in? Ciekawe, czy ktoś też wymyślił, by pociągi jeździły z różnych dworców i miały różne zasady taryfowe.
noidea

Pan Piotr
(XXXX)
Posty: 865
Rejestracja: 26 sie 2007, 18:42
Lokalizacja: Warszawski Uniwersytet Medyczny

Post autor: Pan Piotr » 28 mar 2013, 13:29

ITS A 218 pisze:Albo 128 dać do Sasanki, a w relacji Szczęśliwice- Rakowiec dać 228, skoro niektórzy tu twierdzili, że 128 na tym odcinku jest słabo zapełnione.

102 - na Gocławek Wschodni :P

128 - Mariensztat ... Żwirki i Wigury - Sasanki ( co 10/10/10 )

143 - Szczęśliwice - trasą 128 - Żwirki i Wigury - Wawelska ... Rembertów-Kolonia
( co 10/15/15 )

175 - bez zmian :P

188 - kasacja


Uzasadnienie:

128 - ma słabsze zapełnienie na zachodnim odcinku, natomiast na Żwirki i Wigury ma lepsze wykorzystanie
188 - jest najsłabszą linią na Żwirki i Wigury

osłabienie podaży na Żwirki i Wigury ograniczamy do końcowego odcinka :P

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 28 mar 2013, 13:45

Pociągi na lotnisko mają jednolite zasady taryfowe. Brakuje tylko kasowników w składach KM, niedługo mają być.

[ Dodano: Czw 28 Mar, 2013 13:48 ]
Odczepcie się od 188, albo wam się każę 100 razy przesiąść przy Lotniku.

Zrozumcie, liczba pasażerów 175 z lotniska to jest drobny margines w stosunku do liczby pasażerów w skręcającym 188. Tłumy w 175 w Alejach NIE JADĄ NA LOTNISKO.

Pan Piotr
(XXXX)
Posty: 865
Rejestracja: 26 sie 2007, 18:42
Lokalizacja: Warszawski Uniwersytet Medyczny

Post autor: Pan Piotr » 28 mar 2013, 14:06

MichalJ pisze:Pociągi na lotnisko mają jednolite zasady taryfowe. Brakuje tylko kasowników w składach KM, niedługo mają być.

[ Dodano: Czw 28 Mar, 2013 13:48 ]
Odczepcie się od 188, albo wam się każę 100 razy przesiąść przy Lotniku.

Zrozumcie, liczba pasażerów 175 z lotniska to jest drobny margines w stosunku do liczby pasażerów w skręcającym 188. Tłumy w 175 w Alejach NIE JADĄ NA LOTNISKO.
A czy ja proponuję likwidować relację "skręcającą 188"?

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 28 mar 2013, 14:30

A przepraszam, nie doczytałem o 143.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 28 mar 2013, 14:43

Adam G. pisze:
MeWa pisze:O matko, dramat! Ciekawe jak sobie radzą z tymi problemami w innych pańśtwach, gdzie kolej bądź metro też mogą utknąć między stacjami...
Ciekawe, czy też ktoś ciągle rozkrada im urządzenia SRK, rzuca się pod pociągi i zapewnia morze innych fajnych atrakcji...
W przeciwieństwie od Ciebie korzystam z tej linii regularnie i może dwa razy trafiłem na jakieś opóźnienie.
Co do reszty - no właśnie, ciekawe. Bop żadnych danych nie przedstawiłeś, które wskazywałyby na większą awaryjność naszej trasy na lotnisko względem tych w innych miejscach.
Adam G. pisze:Ciekawe czy ktoś też wybudował tam stację przy lotnisku 10min drogi z bagażem od miejsca w którym można zrobić check-in? Ciekawe, czy ktoś też wymyślił, by pociągi jeździły z różnych dworców i miały różne zasady taryfowe.
To są niedogodności i nikt temu nie przeczy. Ale to nie był główny Twój argument, tylko mityczne utknięcie w polu pociągu.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 28 mar 2013, 15:08

Adam G. pisze:Ciekawe, czy też ktoś ciągle rozkrada im urządzenia SRK, rzuca się pod pociągi i zapewnia morze innych fajnych atrakcji... Ciekawe czy ktoś też wybudował tam stację przy lotnisku 10min drogi z bagażem od miejsca w którym można zrobić check-in? Ciekawe, czy ktoś też wymyślił, by pociągi jeździły z różnych dworców i miały różne zasady taryfowe.
Na Arlandzie jest z 10 minut (ale to nieporównywalnie większe lotnisko i stacja jest pomiędzy terminalami). "SKM" zaczęła tam jeździć od grudnia 2012 i pierwszy tydzień był pasmem opóźnień i odwołanych kursów na skalę większą niż w Warszawie. I jak jakiś czas temu byłem w Londynie, to widziałem nieziemski burdel "przy okazji" śmiertelnego przy stacji Ealing Broadway, przez którą jeżdżą pociągi na Heathrow.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 28 mar 2013, 15:13

Od wejścia do czynnej części terminala do końca pirsu południowego jest ponad 500m. Lotniska mają to do siebie, że chodzi się po nich sporo. Na Heathrow to się dopiero nachodziłem, a i do metra trzeba się przejść...
Wyjście ze stacji kolejowej na Okęciu jest położone (docelowo, po zakończeniu przebudowy terminala) zupełnie nieźle, choć oczywiście chciałoby się, żeby było bardziej centralnie, a najlepiej w ogóle pod halą.

Kra
Posty: 1941
Rejestracja: 16 lut 2006, 9:28
Lokalizacja: Żoliborz/Bielany

Post autor: Kra » 28 mar 2013, 15:43

MeWa pisze:O matko, dramat! Ciekawe jak sobie radzą z tymi problemami w innych pańśtwach, gdzie kolej bądź metro też mogą utknąć między stacjami...
:D Dlatego od takiego zdarzenia w Paryżu gdy tramwaj podziemny zwany metrem utknął na ok. 40 min pomiędzy stacjami korzystam na Roissy z shuttle Air France (drożej ale pewniej). Podobnie w Brukseli jadę 12 lotnisko a nie pociągiem - chyba mam awersję do kolei w dojazdach na lotniska.

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8621
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 28 mar 2013, 16:51

:arrow: A teraz pytanie czysto teoretyczne - załóżmy, że jednak dojdzie znowu do jakiegoś wstrzymania ruchu na lotniskowej linii kolejowej. Jak będzie wyglądał komunikat ZTM o honorowaniu biletów kolejowych w komunikacji autobusowej? Bilety będą honorowane "w linii 188 z przesiadką na linie...", czy może "przepraszamy za utrudnienia, prosimy kupić nowy bilet"?

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 28 mar 2013, 16:55

Może tak jak w Londynie...
"Valid rail tickets will be accepted on local buses via all reasonable routes"
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Zablokowany