Strona 163 z 178

Prawko i lewko

: 16 lut 2016, 21:28
autor: Walas
To samo jest na krańcu autobusowym Metro Wilanowska...

Prawko i lewko

: 16 lut 2016, 21:35
autor: Łukasz
Można wszystkich przejeżdżać, po tygodniu będzie kilkaset osób mniej.

Prawko i lewko

: 16 lut 2016, 21:37
autor: Wiliam
Od razu mi się przypomina jak się uczyłem na prawo jazdy i instruktor kazał mi przejechać przez pl.Politechniki w godzinach szczytu studenckiego. To było chyba porównywalne wyzwanie z tą różnicą, że tramwaju chyba ludzie boją się bardziej. :)

Prawko i lewko

: 16 lut 2016, 21:39
autor: Szeregowy_Równoległy
Łukasz pisze:Można wszystkich przejeżdżać, po tygodniu będzie kilkaset osób mniej.
Można też stać i czekać aż wszyscy przejdą, żeby na nikim nie wymusić, znaczy nie skłonić nikogo do poczekania przed pasami. A że skończy się to zatrzymaniem? Ojtam.

Prawko i lewko

: 16 lut 2016, 21:43
autor: Stary Pingwin
Robisz pewnie tak jak ja- dzwonek, odczekanie aż ludziki staną i delikatny rozruch.
Ostatnio codziennie mam linie służewieckie i nikt mi spod odgarniacza nie ucieka.

Prawko i lewko

: 16 lut 2016, 21:48
autor: Szeregowy_Równoległy
Tak robię bo inaczej nie pojadę wcale. Jasne, zmuszam pieszych (bo wiadomo, że zatrzymują się ze strachu) do ustąpienia mi pierwszeństwa, ale nie próbuję nikogo rozjeżdżać. Bardziej sygnalizuję dzwonkiem, że tramwaj tu jest, a to, że tramwaj drgnął to sygnał, że będzie ruszał.

Prawko i lewko

: 16 lut 2016, 23:44
autor: Sebastian
Przy pętli na Służewcu to wszyscy kierujący muszą uważać na tabuny pieszych. Maszyniści pociągów także.

Prawko i lewko

: 17 lut 2016, 11:36
autor: Łukasz
Tylko akurat maszyniści to mogą rozjeżdżać wszystkich:)

Prawko i lewko

: 17 lut 2016, 17:28
autor: Adam G.
Generalnie to tramwaj powinien mieć na przejściach dla pieszych pierwszeństwo. Ciężkie to, duże, trudne do zatrzymania, no i ma stanowić jeden z najszybszych środków transportu. Z przepuszczaniem pieszych średnio da się to pogodzić, takie jest moje zdanie.

Prawko i lewko

: 17 lut 2016, 17:50
autor: Poc Vocem
Jak się piezy zatrzyma, to poczeka, a tramwaj w kilka sekund się przetelepie przez przejście. Jak piesi idą cały czas, tramwaj musi stać w teorii aż do przerwania strumienia czyli nieraz pół godziny albo lepiej. Pytanie jednak o ile po takiej zmianie wzrosłaby liczba wypadków na przejściach przez tory.

Prawko i lewko

: 17 lut 2016, 18:06
autor: Domas
W newralgicznych miejscach można ustawić płotki i szlabany, jak przy przejściu przez tor OC na "Woli".

Prawko i lewko

: 17 lut 2016, 18:13
autor: Sebastian
Poc Vocem pisze:Jak się piezy zatrzyma, to poczeka, a tramwaj w kilka sekund się przetelepie przez przejście. Jak piesi idą cały czas, tramwaj musi stać w teorii aż do przerwania strumienia czyli nieraz pół godziny albo lepiej. Pytanie jednak o ile po takiej zmianie wzrosłaby liczba wypadków na przejściach przez tory.
Wiadomo, że zdrowy na umyśle motorowy nie będzie specjalnie potrącać ludzi. Na początku można by delikatnie z prędkością 1-2km/h odgarniać ludzi pługiem, ew. wyposażyć tramwaje w coś na wzór odganiaczy krów z amerykańskich parowozów. :D

Prawko i lewko

: 17 lut 2016, 18:36
autor: Poc Vocem
Niemniej zawsze zdarzają się przypadki, w których granica zostaje przekroczona. I to jest znany proces, że brak pierwszeństwa zwiększa wypadki z udziałem danej grupy.

Prawko i lewko

: 17 lut 2016, 19:18
autor: Kelly
Tak się wzorujemy na Pradze, w której nawet na bilecikach jest informacja, ze bimbaj ma pierwszeństwo na przejściach.

Buspasy

: 27 lut 2016, 13:07
autor: Sebastian
Wiliam: Post w odpowiedzi na: viewtopic.php?p=1002857#p1002857
Fakt, nie zauważyłem tego znaku.
Ale co do wyższości znaków pionowych nad poziomowymi się nie zgodzę. Oba muszą być ze sobą spójne, a w niektórych przypadkach wyższość mają poziome. Na przykład stojąc na miejscu parkingowym dla niepełnosprawnych oznakowanym tylko znakiem pionowym nie dostaniesz mandatu, a tylko poziomym już tak.