Strona 167 z 178

Prawko i lewko

: 18 wrz 2016, 12:08
autor: Stary Pingwin
Mam pytanie do kogoś, kto ostatnio chodził na kurs pj. Od czego się zaczyna w wydziale komunikacji?

Prawko i lewko

: 18 wrz 2016, 16:29
autor: Wolfchen
Wg tego, co piszą na stronach szkół, to do nich już trzeba przyjść z numerem PKK, zresztą na stronach UM jest to samo:
4.Odbierz Profil Kandydata na Kierowcę (PKK), który stanowi podstawę zapisu na szkolenie i umożliwia przystąpienie do egzaminu państwowego.
A więc trzeba iść po numer PKK (ale po co do tego wypełniać kwita o wydane pj, skoro nie można w nim wypisać dwóch części?)

http://www.um.warszawa.pl/zalatw-sprawe ... -a2-b1-b-t

Prawko i lewko

: 18 wrz 2016, 18:04
autor: Bywalec
Ja w 2014 roku wypełniałem części A, F, G wraz z oświadczeniem o miejscu zamieszkania. PKK miałem do odbioru na następny dzień a po zdanym egzaminie udałem się jedynie z numerem PKK w celu zapłaty.

Prawko i lewko

: 18 wrz 2016, 19:18
autor: Stary Pingwin
Kiedy badanie lekarskie?

Prawko i lewko

: 18 wrz 2016, 19:25
autor: Bywalec
A właśnie, zaświadczenie z badania lekarskiego składałem razem z wnioskiem, ono też jest niezbędne do uzyskania PKK.

Prawko i lewko

: 10 paź 2016, 20:12
autor: zxcvbnm
Jak wygląda w praktyce ocena ekonomii jazdy na egzaminie? Jak zdawałem to jeszcze tego nie było :)

Prawko i lewko

: 10 paź 2016, 23:41
autor: Wolfchen
Zależy od instruktora de facto. Zresztą, przy obecnych samochodach naszpikowanych elektroniką (mówię o zdawaniu na kat. B), czyli Hyundai i20, to -poblemu z tym punktem być nie powinno - hamuj silnikiem, biegi zmieniaj w okolicy 1,8-2k obrontów/min i będzie ok. ;)

Prawko i lewko

: 11 paź 2016, 7:46
autor: Domino2001
U mnie kazali zmieniać przy 1800. Przy 2000 już było za późno.

Prawko i lewko

: 11 paź 2016, 8:10
autor: cns80
Domino2001 pisze:U mnie kazali zmieniać przy 1800. Przy 2000 już było za późno.
A później taki "owoc" ich egzaminów wsiada w służbowego diesla i wszyscy się dziwią że są problemy z filtrem cząstek stałych, a dwumasa pada po 30 tys km :roll:

A wolnossąca benzyna to jest w ogóle w stanie ruszyć z miejsca przy takich obrotach ?

Prawko i lewko

: 11 paź 2016, 8:18
autor: Łukasz
cns80 pisze:
Domino2001 pisze:U mnie kazali zmieniać przy 1800. Przy 2000 już było za późno.
A później taki "owoc" ich egzaminów wsiada w służbowego diesla i wszyscy się dziwią że są problemy z filtrem cząstek stałych, a dwumasa pada po 30 tys km :roll:

A wolnossąca benzyna to jest w ogóle w stanie ruszyć z miejsca przy takich obrotach ?
Wolnossąca benzyna na pierwszych trzech biegach jeździ bez gazu, w tym rusza przy 800-1000. A przy 2k da się nawet sprawnie jechać (wiem, bo jechałem "bez tłumika", sic).

Prawko i lewko

: 11 paź 2016, 8:58
autor: cns80
Łukasz pisze:
cns80 pisze: A później taki "owoc" ich egzaminów wsiada w służbowego diesla i wszyscy się dziwią że są problemy z filtrem cząstek stałych, a dwumasa pada po 30 tys km :roll:

A wolnossąca benzyna to jest w ogóle w stanie ruszyć z miejsca przy takich obrotach ?
Wolnossąca benzyna na pierwszych trzech biegach jeździ bez gazu, w tym rusza przy 800-1000. A przy 2k da się nawet sprawnie jechać (wiem, bo jechałem "bez tłumika", sic).
Nie wiem co Ty uważasz za "sprawnie" ale trochę benzynami jeżdżę i nie znam żadnej, którą nazwałbym sprawną poniżej 3 tys obrotów. Jedynym wyjątkiem są wszelkie V-ki, które idą od dołu a do teko kręcą się z pojemności. Poniżej 2 litrów i poniżej 3 tys obr to nie ma co mówić o jakimkolwiek sprawnym przemieszczaniu się benzyną. Chyba że za "sprawność" przyjmiemy nie blokowanie autobusu za nami :)

P.S. Jeśli rusza przy 800-1000 obr to nie może jeździć bez gazu, bo obroty biegu jałowego są niższe ;) Bez gazu to jeździ diesel, a benzynie wystarczy byle wzniesienie żeby zaczęła czkać.

Prawko i lewko

: 11 paź 2016, 9:08
autor: Stary Pingwin
Jeżdżę wolnossącą benzyną( litrową). Do przemieszczania po mieście jest wystarczająca. Furmanki i rowerzyści mnie nie wyprzedzają. Na trasie rzeczywiście trzeba kręcić powyżej 3000, żeby nie zawadzać innym.

Prawko i lewko

: 11 paź 2016, 9:42
autor: cns80
Stary Pingwin pisze:Jeżdżę wolnossącą benzyną( litrową). Do przemieszczania po mieście jest wystarczająca. Furmanki i rowerzyści mnie nie wyprzedzają. Na trasie rzeczywiście trzeba kręcić powyżej 3000, żeby nie zawadzać innym.
Hmm... Ja właśnie na trasie to wbiłbym piątkę i jechał na niskich obrotach, ale w mieście to raczej potrzeba jakieś minimum dynamiki spod świateł. Mam 1,6 110 KM i jest słabo, bo biegi krótkie i trzeba szybko wachlować. Mam też 1,8 140 KM i jest wystarczająco do ruszania ale nic ponadto. Jak miałem 1,2 65 KM to ruszając tak jak opisujecie na egzaminie wszystkie niskopodłogowce poganiały mnie długimi :P

Prawko i lewko

: 11 paź 2016, 9:50
autor: MichalJ
No dobrze, ale u mnie na piątce 1800 obrotów to jest jakieś 68 km/h, tyle mam na trasie jechać? :) Na trójce 1800 to jest z trudem 40 km/h, wrzucanie przy takiej szybkości czwórki to jest kpina z ludzi.

W instrukcji piszą, że jazda ekonomiczna to jest zmienianie biegów w zakresie 2000-2500, na tyle to się mogę zgodzić. W ogóle to chyba zależy od konkretnego auta i silnika, nie?

A rozsądne przyspieszenie ten pojazd ma w zakresie 2500-3500(4000) obrotów...

Prawko i lewko

: 11 paź 2016, 10:00
autor: Stary Pingwin
cns80. MSZ w mieście dynamika nie jest potrzebna. Większość jeżdżących ma wozy miejskie, ze słabymi osiągami. Wyrwiesz z pod świateł z mocą 140 KM i za 200 metrów hamujesz. Bardziej przydaje się ogarnięcie kierowców, a nie wrzucanie jedynki, kiedy ten przede mną jest już 30 metrów. Jeździłem 3 litrowym 150 KM po mieście, nie ma różnicy w przemieszczaniu się 60 konną litrówką.