Komunikacja miejska w Wilanowie i Powsinie

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36658
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 30 cze 2017, 13:47

Izabelin zapłacił więcej, będąc zainteresowanym zarówno dojazdem (lepszym, niż dotychczas) do metra (gdy dotarło do Młocin), jak i utrzymaniem pewnych dotychczasowych połączeń. Zwracam również uwagę, że reforma bielańska skierowała 708 do metra nie najkrótszą drogą przez Nocznickiego, tylko przez Sokratesa, co dało także możliwości dość wygodnego przesiadania się w kierunku Żeromskiego i Chomiczówki. W końcu z tych szkół trzeba też jakoś wrócić po południu, gdy specjalnych kursów nie ma - z większości terenu Bielan łatwo się dostać do ZP Bogusławskiego.

Zakładam więc, że wszelkie pomysły ZTM i tak będą musiały zyskać akceptację Konstancina - i że to Konstancin określi, co mu jest w jakim stopniu potrzebne. Oraz ile będzie za to skłonny zapłacić. Dowóz do metra jest oczywistością, ale dojazd do Sadyby metodą 710 - przesiadka w 139 - przesiadka w 180 nie wygląda fajnie. Pytanie, czy jest ważny - ja nie wiem, czy jest, ale również nie chcę wyrokować, że nie jest.

Dobrze było, gdyby zaistniał wilanowsko-powsiński odpowiednik ZP Bogusławskiego, jeżeli to połączenie bezpośrednie miałoby zostać przerwane.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

wincenty
Posty: 1360
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 30 cze 2017, 14:05

No jakieś szczytowe 810 do Wilanowa, jako punktu przesiadkowego dla dalszych podróży na ciągu Czerniakowskiej i Sobieskiego oraz jako dowozówki do szkół w Wilanowie by się przydało. W Al. Wilanowską do Dw. Południowego raczej pchać tego nie ma sensu.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 30 cze 2017, 17:02

Przecież 700 jeździ co 80 min, nie ma sensu brać go pod uwagę do noszenia jakichkolwiek potoków.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27424
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 01 lip 2017, 13:23

Bastian pisze:Dobrze było, gdyby zaistniał wilanowsko-powsiński odpowiednik ZP Bogusławskiego, jeżeli to połączenie bezpośrednie miałoby zostać przerwane.
Dlatego niezmiennie odsyłam do Najgorszej Mapki Komunikacyjnej Świata™. Przesiadki na Przekornej mogłyby być drzwi-w-drzwi, gdybyśmy mieli autobusy dwukierunkowe.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5298
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 05 lip 2017, 23:00

http://www.e-wilanow.pl/forum/komunikac ... ckiej-7868

Jednak albo 139 co 15 minut ale bez 519, albo co 30 z 519. Co do zawrotki na północy Powsina to na pewno się da bo tak jechałem :P . Ale przegubem to jednak bardzo niewygodne i niebezpieczne.
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

Olek007
Posty: 426
Rejestracja: 02 mar 2011, 18:51
Lokalizacja: Wilanów

Post autor: Olek007 » 06 lip 2017, 1:42

Jeśli to 139 ma być jedynym dojazdem do metra pomiędzy Powsinem a Wilanowem, to bardzo ucierpią osoby z Zawad i Powsinka, gdzie przecież mieszka ich wcale niemało. Ja bym taką propozycję uzupełnił na przykład o wydłużenie 163 do Wilanowskiej tak, by się to jakoś zazębiało ze 139 oraz bym dorzucił szczytowe 810 do Wilanowa, bo jednak codziennie w godzinach szczytu czesto wsiadają tu i wysiadają tłumy z 710.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8424
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 06 lip 2017, 8:39

Olek007 pisze:Jeśli to 139 ma być jedynym dojazdem do metra pomiędzy Powsinem a Wilanowem, to bardzo ucierpią osoby z Zawad i Powsinka,
Dlaczego? Przecież 139 miałoby kursować częściej. Ludzie nie jeżdżą tarczkami z przystanków, tylko autobusami.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5298
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 06 lip 2017, 8:59

139 co 40, 519 co 30, 710 co 10-15, reszta co ok. godzinę. Zostaje 139 co 15, czyli zastępstwo za 710 tak jakby. A cała reszta wypada. Tu nic nie ma częściej.
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25408
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 06 lip 2017, 9:08

Ale i nie ma tłumu z Konstancina.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27424
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 06 lip 2017, 9:14

Ale 139 nie będzie co 15', bo chyba nikt wierzy, że skoro ZTM napisał, że może zostawić 519, to 519 nie zostanie zostawione.

Podsumujmy zatem propozycję ZTM:
- północny Powsin bez linii do Kabat, bo po co
- Bielawa z linią co 20' (skąd brygady na wzmocnienie? Konstancin zapłaci?) do Kabat i co 30' do Wilanowskiej. Oh.
- Powsinek bez normalnej komunikacji nigdzie

Żenujące.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Olek007
Posty: 426
Rejestracja: 02 mar 2011, 18:51
Lokalizacja: Wilanów

Post autor: Olek007 » 06 lip 2017, 16:26

Nie chodzi mi o ilość linii, a właśnie o te częstotliwości. Dla przytoczonych przeze mnie obszarów komunikacja zostanie znacznie pogorszona, a przecież dojazd do Wilanowskiej prawdopodobnie się poprawi, więc co najmniej głupotą jest zostawiać jedną linię co pół godziny w tym właśnie kierunku. A tłumy jadące co rano z Konstancina do Wilanowa widzę właściwie codziennie. Potem przesiadają się one jednoperonowo w 519, E-2 czy 116, więc bez sensu jest pozbawiać tych ludzi dojazdu. Nie mówię przecież żeby 710 zostawiać, a zastąpić je na tym odcinku 810, które by jeździło w godzinach szczytu.

Piter232
Posty: 434
Rejestracja: 03 gru 2010, 18:27
Lokalizacja: Wilanów

Post autor: Piter232 » 06 lip 2017, 18:40

Dobrze rozumiem, że Wilanowska (od Sobieskiego do Metra) dostaje ostro po dupie? Jakby nie patrzeć, te siedemsetki ludzi woziły.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5298
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 06 lip 2017, 19:01

Od niedawna na większości długości jest 217. Ale otwarcie nowego połączenia powinno być pretekstem do wytyczenia bus-pasa i wydłużenia 163. Regaty mają autobus do metra to dlaczego Zawady mieć nie mogą?
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

Piottr
Posty: 1294
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 07 lip 2017, 9:05

Prócz wydłużenia, to jeszcze na tym 163 musiałbyś podwoić częstotliwość. Autobus co pół godziny nie zastąpi wycofanych 5 kursów w godzinie.
Doszliśmy w Polsce do stanu, że rozkład jazdy pociągów to jest coś,
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....

reserved
Posty: 14638
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 07 lip 2017, 9:07

I zwiększyć metraż.

ODPOWIEDZ